Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Rondreis 2011 o.a. Yellowstone

Over de staten Washington, Oregon, Idaho, Montana, Wyoming en Alaska.
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Re: Rondreis 2011 o.a. Yellowstone

Bericht door Martin & Marianne »

Capitol Reef vanuit Moab? Dat is ongeveer 5 uur rijden. Je zou ook vanuit SLC eerst naar Capitol Reef kunnen gaan, daar overnachten en dan naar Moab.

In Yellowstone vonden wij Canyon prima, maar ook Lake Hotel/cabins, en vooral Old Faithful Inn vonden we prachtig. Ik had al verwezen naar onze reisverslagen, daar kun je zien waar wij overnacht hebben.
Zoals Rob ook al aangaf zijn in september ook al accommodaties gesloten, dus kijk eerst eens wat er nog open is in jullie periode.

Marianne
Old Faithful
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 9

Bericht door Old Faithful »

Ik ben het met Marianne eens. Van Salt Lake City naar Capitol Reef N.P. rijden en overnachten in Torrey. Ik kan daar Torrey Schoolhouse Bed and Breakfast aanbevelen.
cellavie schreef:De route tussen Sheridan en Cody is echt schitterend (Bighorn Montains) dit vond ik persoonlijk indrukwekkender als de Chief Josef Highway tussen Cody en Yellowstone waar iedereen zo lyrisch over is.
Wij reden van Cody naar Yellowstone N.P. via de Beartooth Highway. Dat is wel een stukje om, maar naar mijn bescheiden mening wel de moeite waard.

Zoals enkele keren gezegd zou je een dag langer in South Dakota kunnen blijven. Je hebt dan tijd om Badlands N.P. te bezoeken. Ik dacht even dat je die dag bij Moab weg zou kunnen halen, maar nu ik weet dat je naar Capitol Reef N.P. wilt zou ik dat niet meer adviseren. Een dag minder in Yellowstone N.P. zou kunnen, maar Yellowstone is wel heel groot en ontzettend mooi. Dus of dat een goede ruil zou zijn :?: :? Zie het maar als een positief probleem. Wat je ook kiest, het wordt iets moois.

Succes bij de keuze.
Groet,

Old Faithful
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Cellavie: Ik denk dat je de Chief Joseph Highway (die wel interessant is uit historisch oogpunt maar niet veel op het forum genoemd wordt) verwart met de Beartooth Hwy. Die is toch echt wel de moeite waard!

Marianne
cellavie
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 6

Bericht door cellavie »

Martin & Marianne schreef:Cellavie: Ik denk dat je de Chief Joseph Highway (die wel interessant is uit historisch oogpunt maar niet veel op het forum genoemd wordt) verwart met de Beartooth Hwy. Die is toch echt wel de moeite waard!
Ik heb het even opgezocht maar wij reden echt de Chief Joseph Highway.... het was wel erg mooi maar minder indrukwekkend als ik had verwacht.
Misschien hadden de mensen het op het forum hier inderdaad over de Beartooth Hwy...
1999: New York + Boston
2001: New Jersey + New York
2006: New York
2008: New Jersey + New York + Boston
2010: Colorado, South Dakota, Nebraska, Wyoming, Montana, Idaho, Utah, Arizona, Nevada
2017: Olympic NP, WA

http://tessatravels.jouwweb.nl/
cellavie
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 6

Bericht door cellavie »

plume schreef:Het lijkt mij wel leuk om in Yellowstone in verschillende hotels te zitten, wat kunnen jullie mij aanraden. :?: :?: :?:
De Old Faithfull Inn is echt een aanrader zo naast de Old Faithfull geyser! Wij hadden de oude kamers zonder eigen badkamer maar deze zijn zo ontzettend authentiek en sfeervol dat ik echt deze kamer verkies boven de "modernere" kamers met eigen badkamer. De faciliteiten op de gang zijn heel goed verzorgd en schoon en bieden veel privacy. Je hebt wel een wastafel met handdoeken op de kamer.

Ook hebben wij 2 nachten geslapen in Canyon Lodge die gewoon erg fijn en centraal ligt t.o.v beide loops. Wij hadden een western cabin en dit is prima bevallen.
1999: New York + Boston
2001: New Jersey + New York
2006: New York
2008: New Jersey + New York + Boston
2010: Colorado, South Dakota, Nebraska, Wyoming, Montana, Idaho, Utah, Arizona, Nevada
2017: Olympic NP, WA

http://tessatravels.jouwweb.nl/
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Ik ben het helemaal eens met Cellavie, ik ben ook een grote fan van de Old Faithful Inn (old house). Zie hier voor ons verslag en foto's van de Inn. Wij hadden een hoekkamer met 2 queens, de populairste kamer, want je hebt uitzicht op Old faithful en op het geiser basin.

Bij Canyon hadden wij een Pioneer cabin; die zijn erg basic (zie foto's bij 23 juli).

MArianne
Mrs.Bean
Amerika-expert

Bericht door Mrs.Bean »

Ik heb het even opgezocht maar wij reden echt de Chief Joseph Highway.... het was wel erg mooi maar minder indrukwekkend als ik had verwacht.
Misschien hadden de mensen het op het forum hier inderdaad over de Beartooth Hwy...
wat ook kan is dat je via de Chief Joseph de Beartooth, of een gedeelte daarvan, gaat doen als je de omweg niet helemaal wilt maken. De route staat ook zo beschreven in de Lannoo reisgids Rocky Mts. En dan is het best de moeite waard, maar ook ik vond de 14a via het Medicine Wheel en de Boghorn mTS mooier. Misschien omdat wij ook al wel veel hoge bergwegen in Europa gewend zijn.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer