Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Lone Star Geyser Trail in Yellowstone? Of andere trails?

Over de staten Washington, Oregon, Idaho, Montana, Wyoming en Alaska.
Plaats reactie
Jasmino
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 11
Contacteer:

Lone Star Geyser Trail in Yellowstone? Of andere trails?

Bericht door Jasmino »

Wij overwegen om de Lone Star Geyser Trail te lopen in Yellowstone. Het is een wandeling van 8km (loop), voor ons is dat best lang. Is de wandeling echt de moeite waard? Of kunnen we beter kiezen voor een andere wandeling. Zo ja, welke dan?
"A pessimist sees the difficulty in every opportunity; an optimist sees the opportunity in every difficulty"
Winston Churchill

Hier schrijf ik over wat mij bezighoudt in mijn leven. Lees mee en laat een berichtje achter, leuk!
Mrs.Bean
Amerika-expert

Re: Lone Star Geyser Trail in Yellowstone? Of andere trails?

Bericht door Mrs.Bean »

de info van Ontdek amerika ken je vast al, maar toch

Lone Star Geyser Trail
Beginpunt: dicht bij de parkeerplaats bij de Kepler Cascades
Lengte: 8 kilometer
Hoogteverschil: weinig
Dit is een eenvoudige wandeling die deels over een oude weg naast de Firehole River gaat. Ook fietsers mogen gebruik maken van deze weg, behalve tijdens het laatste stuk dat naar de Lone Star Geyser gaat. De geiser zelf is kegelvormig, en is 3,5 meter hoog. Vaak is er eerst een kleine eruptie, die ongeveer een half uur later wordt gevolgd door een indrukwekkende uitbarsting van zo’n 13 meter hoog, die soms wel een half uur aanhoudt. Deze grote uitbarstingen komen ongeveer een keer per drie uur voor.
Jasmino
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Jasmino »

Daar had ik de info inderdaad vandaan, maar ik kan er niet goed uit opmaken of het ook echt de moeite waard is. Vandaar dat ik op zoek ben naar andere ervaringen. Maar bedankt voor de hulp!
"A pessimist sees the difficulty in every opportunity; an optimist sees the opportunity in every difficulty"
Winston Churchill

Hier schrijf ik over wat mij bezighoudt in mijn leven. Lees mee en laat een berichtje achter, leuk!
Mrs.Bean
Amerika-expert

Bericht door Mrs.Bean »

denk dat je vooral geduld moet hebben en mazzel; drie uur is toch redelijk lang wachten
markro
Moderator
Aantal x V.S. bezocht: 13
Contacteer:

Bericht door markro »

Jacqueline, de Lone Star Geyser Trail heb ik nooit gelopen, dus daar kan ik niets over vertellen.

Wel kan ik jou uit eigen ervaring zeggen, dat er binnen de diverse geiser- en warmwaterbrongebieden, en bij de canyon met zijn watervallen, prachtige en uitgebreide trails, al dan niet over houten vlonders, te wandelen zijn. Hierbij loop je door gebieden met veel thermische activiteiten, waarbij je natuurlijk het geluk moet hebben dat ze "werken" op het moment dat jij daar loopt, maar er is zo'n verschijdenheid dat er altijd wel ergens iets in de buurt spuit, borrelt, pruttelt, stoomt of gewoon erg mooi is. Zeker als je de tijd wilt nemen om te fotograferen, dan heb je vermoedelijk aan deze "normale" trails al genoeg voor het tijdsbestek dat jij in Yellowstone bent.
Bovendien wil jij ook nog de Grand Prismatic van bovenaf zien en fotograferen, hetgeen toch ook een uur of twee/drie kost.
Laat de Lone Star Geyser Trail aan de zijkant van jouw te-doen-lijstje staan en kijk hoe het allemaal gaat lopen als jullie er zijn.
Het park is uitzonderlijk groot, zo divers en van zo'n ongekende schoonheid, dat je misschien niet eens aan de complete route door heel het park toekomt. Zo hebben wij dat afgelopen jaar ervaren en wij waren er circa 6 dagen. Wij hebben wel overal lekker rustig de tijd voor genomen.

Ik weet niet of jij door het Grand Teton NP en het Yellowstone NP wil rijden als je naar Cody gaat vanuit Jackson, maar als jij dat doet, dan kom je vlak na de zuidingang van het Yellowstone NP twee watervallen tegen, die niet ver van de weg liggen.
Een leuke korte trail loopt naar de Moose Falls. Het wandelpad heeft wat hoogteverschil, maar is een leuke onderbreking tijdens de rit. Reken op circa drie kwartier voor de gehele uitstap, inclusief het fotograferen.
Een stukje verderop heb je vlak langs de weg de Lewis Falls, deze waterval is goed te fotograferen als je naast de brug (noordkant) even naar het water toeloopt, dan sta je er recht tegenover. Reken op circa een kwartier tot half uur voor de gehele uitstap, inclusief het fotograferen.
Beide staan aangegeven op de officiële parklandkaart, die op de parkfolder staat, die je bij de entree van het park krijgt.
Zie http://www.yellowstonepark.com/planyour ... rk_Map.pdf
Marco.

Voor onze Amerikareisverslagen: klik hier.
Jasmino
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Jasmino »

Bedankt voor de uitgebreide toelichting, Marco! We zijn al eerder in Yellowstone geweest en willen eigenlijk niet exact hetzelfde doen als de vorige keer, al zal het daar grotendeel wel op uitkomen. Daarom zoeken we ook wat wandelingen uit die we de vorige keer niet gedaan hebben. Maar na jouw toelichting, denk ik dat we de Lone Star Geyser Trail waarschijnlijk toch zullen overslaan.

De 2 watervallen die jij noemt heb ik ook allebei in onze planning opgenomen als optie. Ik weet niet of we eraan toe komen op de route van Jackson naar Cody, aangezien we dan een rit van minstens 3,5 uur voor de boeg hebben, en ook graag op tijd in Cody willen zijn voor de pow wow. De grand entry lijkt ons erg mooi om te zien, en daarvoor moeten we wel voor 12 uur op het terrein zijn. Dat wordt dus vroeg vertrekken en doorrijden verwacht ik. De watervallen kunnen we ook nog doen op de zuidelijke loop in het park eventueel.

Heb jij de wandeling naar Mystic Falls ook gedaan, trouwens?
Winston Churchill

markro
Moderator
Aantal x V.S. bezocht: 13
Contacteer:

Bericht door markro »

Nee Jacqueline, de wandeling naar de Mystic Falls hebben wij niet gedaan.
Marco.

Voor onze Amerikareisverslagen: klik hier.
martinenelsa
Amerikafan

Bericht door martinenelsa »

Wij liepen Mystic falls wel en het was een veelal eenvoudige wandeling die niet al te lang is, maar ook weer niet echt heel bijzonder. Gewoon lekker stukje wandelen met aan het eind een mooi uitzicht over Biscuit Basin en naar Old Faithful. Er zit één venijnig klimmetje in, net na mystic falls, voor de rest is de wandeling redelijk vlak, met een korte afdaling vlak voor het einde.
1997 USA Zuidwest, 2000 USA Denver-Seattle, 2001 Alaska, 2004 USA Denver-Las Vegas, 2009 USA Oregon en Yellowstone
Johan en Ellen
Amerika-ontdekker

Bericht door Johan en Ellen »

In 2008 hebben wij deze trail gelopen. Het is een vrij simpele vlakke trail. Als je maar een paar dagen hebt ( wij hadden er 12) zijn er veel alternatieven die je beter kan gaan doen zoals Marco ook al voorstelt.
Jasmino
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Jasmino »

Ok, bedankt Martin en Johan & Ellen, ik denk dat we deze wandeling schrappen in het programma!
Winston Churchill

Felicitas
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Felicitas »

Een wandeling die niet veel tijd kost en zeer de moeite waard is is de Trout Lake Trail (Lamar Valley). Een korte klim naar boven, gevolgd door een wandeling om het meer. Erg mooie omgeving.

Ook de Slough Ceek Trail (Lamar Valley) vonden wij erg mooi. Wel ietsje verder lopen, want het is vooral mooi in de omgeving van de "first meadow" (2 mijl lopen).

Het meest bijzonder was een wandeling vanaf de Wapiti Lake Picnic Area. We wilden toen naar Clear Lake lopen, maar misten de afslag. We hebben daardoor een flinke omweg gemaakt van de Wapiti Lake trail via Ribbon Lake naar de South Rim Trail (Artist Point). Vooral het eerste deel door open gebied en thermische gebieden (waar geen boardwalks zijn) was speciaal. Hele kuddes bisons en herten zag je in de verte vanaf de heuvels. We waren er toen wel vroeg in de morgen.

Ook een aardige wandeling is de Storm Point Trail. Het eerste deel gaat langs Yellowstone Lake met mooie uitzichten. Het tweede deel door de bossen was minder speciaal (veel muggen in juli).

Een leuk/handig boekje met wandelingen is A Ranger's Guide to Yellowstone Day Hikes
Jasmino
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Jasmino »

Bedankt, Felicitas! Ik ga de wandelingen die jij noemt opzoeken. Dat boekje ziet er ook leuk uit, ik heb hem ook op google.books gevonden. Thnx!
Winston Churchill

Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer