Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Yellowstone must-sees

Over de staten Washington, Oregon, Idaho, Montana, Wyoming en Alaska.
Dude
Moderator

Yellowstone must-sees

Bericht door Dude »

Wij verblijven binnen 3 weken 5 dagen in Yellowstone met een onderbreking van 1 nacht in Cody.
Wat zijn nu de echte must sees in Yellowstone?, liefst gesorteerd in de noordelijke loop en de zuidelijke loop.

Noordelijke loop:
-Mount Washburn trail
-Petrified Tree
-Grand Canyon of the Yellowstone (viewpoints)
-...

Zuidelijke loop
-Old Faithful
-Morning Glory pool
-Grand prismatic
-...

wie vult aan, eventueel met wat uitleg bij als het wat minder bekend is.

Bart
Grts, Bart

You can't milk a cow with your hands in your pants
Felicitas
Amerika-expert
Contacteer:

Re: Yellowstone must-sees

Bericht door Felicitas »

Vanaf Canyon village bovenste loop tegen de klok in:

Grand Canyon of the Yellowstone: Upper Falls, Lower Falls, Artist Point
Tower Falls
Lamar Valley (korte wandeling rondom Trout Lake is prachtig)
Petrified Tree (vonden wij niet veel aan, maar er zaten daar toen wel beren)
Mammoth Hot Springs
North Entrance: Roosevelt Arch
Halverwege de weg van Mammoth naar North Entrance: Boiling River (De warme Boiling River stroomt in de Gardiner River: baden in een natuurlijke hot tub)
Sheapeater Cliff (picknickplaats met indrukwekkende wand van basalt blokken)
Roaring Mountain (Waterstofsulfide uit het magma lost op in het (regen)water in de heuvel en dit zure mengsel veroorzaakt steamvents in het aardoppervlak. Als de stoom uit deze smalle openingen ontsnapt maakt het geluid)
Norris Geyser Basin

Vanaf Norris Geyser Basin onderste loop tegen de klok in:

Artist Paintpots (gebied met veel mudpots)
Firehole canyon drive (mooie scenic weg; ook hier kan je zwemmen)
Lower Geyser Basin
Firehole Lake Drive (leuke rustige zijweg met ook mooie geysers en kokende Surprise Pool)
Midway Geyser Basin (Deze eventueel overslaan en iets verder doorrijden naar trailhead Fairy Falls Trail. Na halve mijl wandelen de heuvel opklimmen om Grand Prismatic Spring van boven te zien.)
Upper Geyser Basin (o.a. Old Faithful, Morning Glory Pool, maar nog veel meer...)
West Thumb Geyser Basin
Yellowstone Lake
Mud Volcano Area
Hayden Valley
En dan ben je weer in Canyon village.
Laatst gewijzigd door Felicitas op 31 mei 2011, 23:24, 1 keer totaal gewijzigd.
Mrs.Bean
Amerika-expert

Bericht door Mrs.Bean »

En dan aan t eind van de dag of tussendoor ook nog even naar de diverse hotels om een hapje te eten of een cocktailtje te drinken bij pianospel. Lekker decadent. En daarna wandelingetje langs het Lake.
Felicitas
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Felicitas »

En dit waren dan nog alleen de attracties dicht bij de weg...
markro
Moderator
Aantal x V.S. bezocht: 13
Contacteer:

Bericht door markro »

Bart, hierboven heb jij al een goede richtlijn gekregen. Yellowstone NP is erg groot en er is erg veel te zien, te wandelen en te beleven.
Hierbij nog twee links naar andere websites, waar je een opsomming van bezienswaardigheden per gebied vindt.

http://wikitravel.org/en/Yellowstone_National_Park

Van deze website - ultimate yellowstonepark de "area attractions" aanklikken en op die overzichtspagina vind je in de middelste kolom (even naar beneden scrollen) erg veel info per regio.

Bij de entree van het park krijg je de parkfolder met landkaart (met deelkaartjes). Daarop staat heel veel aangegeven. Die kan je nu al bestuderen en eventueel printen.
Klik hier voor de landkaart (PDF-bestand)
Marco.

Voor onze Amerikareisverslagen: klik hier.
Jasmino
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 11
Contacteer:

Bericht door Jasmino »

Bart, in mijn roadbook heb ik heel wat informatie over Yellowstone opgenomen, per stuk weg in het park, inclusief kaartjes. Daar staan ook links in, voor zover die voldoen. Ik heb wel ene keuze gemaakt in wandelingen en bezienswaardigheden die ons aanspreken, maar het is alleszins heel compleet. Laat me maar weten of je die pagina's wil hebben, dan mail ik ze wel toe. Moet je me nog wel even je e-mail adres laten weten, want ik denk niet dat ik die nog heb.
"A pessimist sees the difficulty in every opportunity; an optimist sees the opportunity in every difficulty"
Winston Churchill

Hier schrijf ik over wat mij bezighoudt in mijn leven. Lees mee en laat een berichtje achter, leuk!
Dude
Moderator

Bericht door Dude »

bedankt voor de links Marko :thumbup: Heb ze opgeslagen in de favorieten. Ik zag deze sites nooit eerder.
De laatste wel, die stond hier ook al open (die van NPS :wink: )
Die eerste ziet er al erg interessant uit, en in het Nederlands (gaat toch net wat makkelijker)

Heb ik weer wat leesvoer voor onderweg. :wink:

Bart
Grts, Bart

Dude
Moderator

Bericht door Dude »

Jasmino schreef:Moet je me nog wel even je e-mail adres laten weten, want ik denk niet dat ik die nog heb.
Bedankt Jacqueline !! :thumbup:
Ik PB mijn email adres even opnieuw door :wink:

Heb jij dat trouwens niet bij Yellowstone? Zoveel informatie gelezen dat ik door de bomen het bos niet meer zie :shock:
Dat heb ik toch niet echt bij andere parken.

Bart
Grts, Bart

Jasmino
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Jasmino »

Heel herkenbaar, Bart! Ik heb er ook wel even over gedaan om tot een goede opsomming en keuze te komen. Ik denk niet dat we alles gaan doen, maar ik heb nu wel een goede lijst van opties verzameld denk ik. Het park is ook zo groot! En ik neem Rob's advies ter harte: go with the flow. Zien hoe de dag loopt, en hoe de weersomstandigheden zijn. Dat zal ook wel veel bepalen van onze dagindeling. Nu is bijvoorbeeld een gedeelte van de loop gesloten door die Rock Slide, daar zullen we wellicht ook nog rekening mee moeten houden.
"A pessimist sees the difficulty in every opportunity; an optimist sees the opportunity in every difficulty"
Winston Churchill

Hier schrijf ik over wat mij bezighoudt in mijn leven. Lees mee en laat een berichtje achter, leuk!
Jasmino
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Jasmino »

Ik heb je dat bestand trouwens gestuurd, laat je even weten dat je het ontvangen hebt (omdat het zo groot is namelijk). Dan weet ik dat het goed gegaan is. Veel plezier ermee!
Winston Churchill

Dude
Moderator

Bericht door Dude »

Ik heb de link doorgekregen en het gedownload, maar ik krijg het niet geopend op mijn laptop :(
Met welk programma heb je het gemaakt? Het is een docx. bestand en ik moet bekennen dat ik dat niet ken (ik ken zowiezo niet zoveel van computers :oops: )

Bart
Grts, Bart

Jasmino
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Jasmino »

Het is een word document, gemaakt op een apple. Normaal gesproken moet je dat gewoon kunnen openen met de windows variant van Microsoft, tenzij je een heeeeeeel oude versie hebt.
Ik zal het onder een andere variant opslaan, en dan nog eens e-mailen. Ik kan er ook een pdf van maken, maar dan zijn de links niet meer bruikbaar geloof. Maar weet je wat, ik maak ze gewoon allebei en stuur ze je allebei. Hopelijk lukt het dan wel!
Winston Churchill

Dude
Moderator

Bericht door Dude »

Het is gelukt met de andere bestanden :thumbup: (had ook een mailtje terug gestuurd)
Erg mooi gemaakt Jacqueline!

Nogmaals bedankt

Bart
Grts, Bart

Pushkin
Amerikafan

Bericht door Pushkin »

Hey Bart,

Wij zijn er ook geweest in 2009, en de leukste wandelingen die ik me nog kan herinneren waren die aan Indian Pond (midden vh park) en in de zuidelijke lus de wandeling van aan Prismatic naar de Fairy Falls... was best wel warm toen, maar wij zijn gek op mooie watervallen, vandaar ;-)

Je kan het altijd nalezen op ons reisverslag: http://northwestusa.web-log.nl

Alleszins heel veel voorpret/planplezier gewenst! Wij vonden dat we veel te weinig tijd hadden voorzien in Grand Teton (ZO mooi!) dat we volgend jaar daar ook 3 dagen willen spenderen ;-)

Groetjes
Ellen
mei/juni 2017: Hawai & Vegas!
aug/september 2017: Amalfikust, Italië
http://www.2discover.be
Henriëtte
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 18
Contacteer:

Bericht door Henriëtte »

Dude schreef:Noordelijke loop:
-Mount Washburn trail
-Petrified Tree
-Grand Canyon of the Yellowstone (viewpoints)
-...
Petrified Tree en de Mount Washburn Trail horen wat mij betreft niet bij de toppers van de noordelijke loop. De uitzichten vanaf de Mount Washburn Trail zijn heel weids, maar de wandeling zelf is nogal saai. Gewoon voortdurend omhoog klimmen via een breed pad (vroeger een weg). Voor een goed uitzicht over het park is dit een prima hike, maar wij zouden er achteraf gezien niet opnieuw voor kiezen. Wij vonden de Hellroaring Creek Trail vele malen mooier (zie ons reisverslag van 2007 - dag 19 en dag 21), deze hike biedt veel meer afwisseling dan de Mount Washburn Trail! De trailhead ligt 3,5 mijl ten noordwesten van Tower Junction, als je - net zoals wij - tot aan Hellroaring Creek loopt is de trail (heen en terug samen) 6,4 kilometer lang. Vooral het laatste stuk van de terugweg was best wel zwaar, je gaat daar via steile switchbacks omhoog.

Bij de Grand Canyon of the Yellowstone kan je ook hele mooie trails lopen: Uncle Tom's Trail, Trail to the Brink of the Lower Falls, en vooral de Red Rock Trail (echt heel mooi!).
http://www.picturEyes.com" onclick="window.open(this.href);return false; : met o.a. een collectie van onze favoriete USA-foto's.
http://www.ontdek-amerika.nl" onclick="window.open(this.href);return false; : veel foto's, veel info, en uitgebreide reisverslagen.
Yeehaw
Amerika-expert

Bericht door Yeehaw »

Old Faithful
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 9

Bericht door Old Faithful »

Misschien geen must-see maar m.i. de korte stop wel waard, is Isa Lake tussen Old Faithful en West Thumb. Als je aan elk van de twee einden van het meertje een fles in het water gooit, komt de ene in de Atlantische Oceaan en de andere de Grote Oceaan terecht.
Groet,

Old Faithful
Gringo
Amerika-ontdekker

Bericht door Gringo »

Felicitas,even een vraagje. :oops:
Waarom ga je de loops tegen de klok in?
Alvast bedankt Gringo
Afbeelding
LT--
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 3

Bericht door LT-- »

Gringo schreef:Felicitas,even een vraagje. :oops:
Waarom ga je de loops tegen de klok in?
Alvast bedankt Gringo
Volgens mij rijd je dan aan de goede kant van de weg voor de meeste bezienswaardigheden en éénrichtingswegen?
http://tomenlindausa.blogspot.com/" onclick="window.open(this.href);return false;

Afbeelding
Felicitas
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Felicitas »

Er is geen reden om tegen de klok in te rijden. Ik heb het zo opgenoemd omdat wij zelf zo gereden hebben. Wij hadden in 2009 overnachtingen in respectievelijk Canyon Village (2 nachten), Cooke City (1 nacht), Gardiner (1 nacht) en West Yellowstone (2 nachten) en reden daarom meestal tegen de klok in :)
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer