Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Portland, Oregon
Portland, Oregon
Ik zit vanaf Vrijdag t/m Dinsdag bij kennissen in Portland, Oregon. We gaan er voornamelijk heen om ons eens te orienteren op de buurt om te kijken of we er willen wonen. (Verhuizen van California naar Portland is het plan).
Heeft iemand ervaring met deze stad, en zijn er dingen die we sowieso niet moeten missen als we er zijn? We hebben verder geen plannen om buiten de stad naar een NP ofzo te gaan, dus we blijven echt in en rondom de metropool van Portland, Oregon en Vancouver, Washington.
Heeft iemand ervaring met deze stad, en zijn er dingen die we sowieso niet moeten missen als we er zijn? We hebben verder geen plannen om buiten de stad naar een NP ofzo te gaan, dus we blijven echt in en rondom de metropool van Portland, Oregon en Vancouver, Washington.
"I reject your reality, and substitute my own!"
- dutch_in_seattle
- Amerika-expert
- Contacteer:
Re: Portland, Oregon
Ik vind zelf de Japanse tuin in Portland heel mooi.maartena schreef:Ik zit vanaf Vrijdag t/m Dinsdag bij kennissen in Portland, Oregon. We gaan er voornamelijk heen om ons eens te orienteren op de buurt om te kijken of we er willen wonen. (Verhuizen van California naar Portland is het plan).
Verder zijn Mt. Hood en de Columbia River Gorge zeer de moeite waard. Ook de kust van Oregon is niet te versmaden!
Vergeet ook niet even langs te gaan bij Powell's in downtown (http://www.powells.com).
Ron (in Seattle, WA)
http://www.dutchoutpost.us
-
- Amerikakenner
- Contacteer:
Re: Portland, Oregon
Portland hoort tot mijn top 3 favourite steden in Amerika.
Ik ben er twee keer een week geweest, en ben zeker van plan nog eens terug te gaan.
Het heeft een mooi klimaat, berucht om de regen maar dat valt erg mee.
Het is de city of the Roses.
Het is al weer een hele tijd geleden dat ik er ben geweest, weet nog wel dat Mout Hood inderdaad erg imposant was.
Verder waren we met een boot de rivier op, en dat was ook erg mooi.
Eric
Ik ben er twee keer een week geweest, en ben zeker van plan nog eens terug te gaan.
Het heeft een mooi klimaat, berucht om de regen maar dat valt erg mee.
Het is de city of the Roses.
Het is al weer een hele tijd geleden dat ik er ben geweest, weet nog wel dat Mout Hood inderdaad erg imposant was.
Verder waren we met een boot de rivier op, en dat was ook erg mooi.
Eric
kijk ook eens op mijn weblog:
http://engers.web-log.nl
kijk ook eens op mijn weblog:
http://engers.web-log.nl
Huizen in Vancouver(Wa) zijn een beetje goedkoper dan in Portland en de propertytaxes zijn een beetje lager. Oregon heeft geen salestax maar een incometax(hoger dan California).Washington heeft een salestax maar geen incometax.So vele mensen wonen en werken in Vancouver en kopen alles in Portland om die salestax te vermijden.Als je in Vancouver woont en in Oregon werkt moet je nog een gedeelte van die incometax betalen.The rainy season is finally over and the temperatures are going to be in the nineties this weekend.July,August enSeptember zijn de droogste maanden.De winters zijn niet koud,sneeuw mischien voor een of twee dagen en soms helemaal geen sneeuw maar het regent wel veel.
De Oregon coast is heel mooi maar het water is te koud om te gaan zwemmen.Verleden maand waren ze nog steeds aan het skieen op mount Hood.I have lived in the bayarea for 7 years en moved to Oregon 26 years ago(best decision I have ever made,according my kids).
De Oregon coast is heel mooi maar het water is te koud om te gaan zwemmen.Verleden maand waren ze nog steeds aan het skieen op mount Hood.I have lived in the bayarea for 7 years en moved to Oregon 26 years ago(best decision I have ever made,according my kids).
Hoi!
Ik ben net terug van een stage te doen bij Tualatin Valley Fire and Rescue. We hebben een heel goeie en leuke tijd gehad!
Uiteraard zijn we ook enkele keren in Portland zelf geweest. 2 Leuke bars gedaan (Henry's Tavern en Kelts???). Henry's is op Burnside en 12th, Kelts is op 1st en Ash, aan de achterkant van Station #1 van Portland Fire Bureau. Dan zijn we ook nog naar een heel leuke plaats geweest op NE 33th, meerbepaald naar de oude Kennedy Elementary School waar nu iets is van McMenamins.
Wij waren er net wanneer het Rose festival was, spijtig genoeg te weinig tijd hieraan besteed.
Voor de rest liggen Mount Saint Helens en Mount Hood ook nog heel dicht bij, vandaag 2 weken geleden stond ik nog op de latten en zoefde ik, op de nog redelijk goeie sneeuw, de berg af richting Timberline Lodge. Op terugweg hebben we de Columbia River Gorge gedaan, ook heel mooie watervallen, de Willamette,....
Oregon coast was also beautiful! Via de Hw101 naar Seattle gereden, gestopt aan de lighthouses en zo....prachtig!
Ik ben net terug van een stage te doen bij Tualatin Valley Fire and Rescue. We hebben een heel goeie en leuke tijd gehad!
Uiteraard zijn we ook enkele keren in Portland zelf geweest. 2 Leuke bars gedaan (Henry's Tavern en Kelts???). Henry's is op Burnside en 12th, Kelts is op 1st en Ash, aan de achterkant van Station #1 van Portland Fire Bureau. Dan zijn we ook nog naar een heel leuke plaats geweest op NE 33th, meerbepaald naar de oude Kennedy Elementary School waar nu iets is van McMenamins.
Wij waren er net wanneer het Rose festival was, spijtig genoeg te weinig tijd hieraan besteed.
Voor de rest liggen Mount Saint Helens en Mount Hood ook nog heel dicht bij, vandaag 2 weken geleden stond ik nog op de latten en zoefde ik, op de nog redelijk goeie sneeuw, de berg af richting Timberline Lodge. Op terugweg hebben we de Columbia River Gorge gedaan, ook heel mooie watervallen, de Willamette,....
Oregon coast was also beautiful! Via de Hw101 naar Seattle gereden, gestopt aan de lighthouses en zo....prachtig!
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 22 Reacties
- 3762 Weergaves
-
Laatste bericht door Martin & Marianne
-
- 8 Reacties