Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Denver/Seattle Tips & Tricks Route en Campgrounds
-
- Amerika-newbie
Denver/Seattle Tips & Tricks Route en Campgrounds
We hebben deze zomer een camper gehuurd en zullen in 21 dagen van Denver naar Seattle reizen met onze 2 kinderen van 6 en 9.
Graag advies betreft deze reis, is de route OK? Tips en tricks over deze route.
Ook zouden we graag willen weten of we de Campgrounds van te voren moeten boeken en welke.
Er is mij verteld dat wanneer je sóchtends vroeg gaat reizen en om 12.00 bij je volgende park bent er wel plek is, wanneer je omstreeks 16.00 aankomt wordt het zeuren.
•Camper ophalen: Denver
•Dag 1: Rocky Mountains NP (Estes)
•Dag 3: Cheyenne
•Dag 4: Rapid City
•Dag 6: Sheridan
•Dag 7: Yellowstone (in het park)
•Dag 9: Helena
•Dag 10: Glacier
•Dag 12: Cranbrook
•Dag 13: Banff
•Dag 14: Lake Louise
•Dag 15: Jasper
•Dag 17: Wells Gray Provincial Park
•Dag 19: Whistler
•Dag 20: Tofino
•Dag 22: Victoria
•Camper inleveren: Seattle
Groet Martin
Graag advies betreft deze reis, is de route OK? Tips en tricks over deze route.
Ook zouden we graag willen weten of we de Campgrounds van te voren moeten boeken en welke.
Er is mij verteld dat wanneer je sóchtends vroeg gaat reizen en om 12.00 bij je volgende park bent er wel plek is, wanneer je omstreeks 16.00 aankomt wordt het zeuren.
•Camper ophalen: Denver
•Dag 1: Rocky Mountains NP (Estes)
•Dag 3: Cheyenne
•Dag 4: Rapid City
•Dag 6: Sheridan
•Dag 7: Yellowstone (in het park)
•Dag 9: Helena
•Dag 10: Glacier
•Dag 12: Cranbrook
•Dag 13: Banff
•Dag 14: Lake Louise
•Dag 15: Jasper
•Dag 17: Wells Gray Provincial Park
•Dag 19: Whistler
•Dag 20: Tofino
•Dag 22: Victoria
•Camper inleveren: Seattle
Groet Martin
- Isis
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 11
- Contacteer:
Re: Denver/Seattle Tips & Tricks Route en Campgrounds
In NP zou ik op campings reserveren. Het geeft rust en als je in een plaats 3 campings hebt en 1 nacht blijft zou ik de gok nemen. In Banff is veel plek op de campings maar ik durf niet te zeggen hoe ze al volgeboekt zijn. Kijk daar nu naar dan heb je vast een indicatie.
Weet je het vastleggen geeft wel aan dat je er naartoe 'moet , hoewel je natuurlijk altijd 24 u tevroen kan bellen dat het niet lukt.. soms kun je opschuiven soms kost het je 10-20 USD maar voor de rest heb je gewoon een plek die op jou wacht.
Ik kne niet de heel route maar iig Yellowstone (Madison cg en Canyon Village) en Rocky Mountains (Moraine Park cg in NPS) vastleggen. Je staat dan lekker in de natuur.
Misschien heb je nog wat aan de eerste 1,5 wk van onze 2012 reis.. voor jou eerste deel.
Weet je het vastleggen geeft wel aan dat je er naartoe 'moet , hoewel je natuurlijk altijd 24 u tevroen kan bellen dat het niet lukt.. soms kun je opschuiven soms kost het je 10-20 USD maar voor de rest heb je gewoon een plek die op jou wacht.

Ik kne niet de heel route maar iig Yellowstone (Madison cg en Canyon Village) en Rocky Mountains (Moraine Park cg in NPS) vastleggen. Je staat dan lekker in de natuur.
Misschien heb je nog wat aan de eerste 1,5 wk van onze 2012 reis.. voor jou eerste deel.
Overzicht reizen met camper 2020 staat de 10e camperreis op programma.
- Inge
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 3
- Contacteer:
Ik weet niet hoe het in de zomer is, maar wij hadden destijds de eerste twee weken vastgelegd (konden we ook niet in switchen ivm reservering in Yosemite), op een paar nachten na, waar alleen first come first served campings waren (en daar hebben we trouwens toevallig ook afgeweken van de planning ivm slecht weer). Vanaf Yosemite hadden we niks gereserveerd en keken we steeds 1 of 2 dagen vooruit waar we heen wilden en zochten dan een camping erbij. Die deden we dus wel reserveren, maar wel pas vlak vantevoren. Zo weet je wel waar je heen rijdt en heb je de rust dat je niet nog aan het eind van de dag een plek hoeft te vinden en de vrijheid om je route aan te passen naar wens of waar nodig.
Laatst gewijzigd door Inge op 11 apr 2012, 20:50, 1 keer totaal gewijzigd.
Groetjes Inge
Onze reisverslagen naar Amerika (en Zweden, Noorwegen en Schotland):
2009: Californië + Crater Lake - met dochter van 2 jaar en camper!
2005: Noord- en Zuidwest
2003: Zuidwest + Yellowstone
Onze reisverslagen naar Amerika (en Zweden, Noorwegen en Schotland):
2009: Californië + Crater Lake - met dochter van 2 jaar en camper!
2005: Noord- en Zuidwest
2003: Zuidwest + Yellowstone
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Het lijkt me verstandig om in Yellowstone te reserveren. wij hebben wel buiten het hoogseizoen gekampeerd zonder iets te reserveren, maar dat zou ik in het hoogseizoen in de bekende parken niet doen. Hoe het in Canada is weet ik niet. Wil je niet in Rocky Mountain NP kamperen? Estes Park kan ook, maar het leuke van kamperen lijkt mij dat je in het park kunt staan.
Ik zou je aanraden om eerst eens goed naar de route te kijken. Als ik het opschrijf in de van/naar vorm zie je dat je heel veel reisdagen hebt en weinig tijd in de parken.
Wat meer rust lijkt me wel zo prettig.
Dag 1: Denver - Rocky Mountains NP (Estes)
Dag 2: RMNP
Dag 3: RMNP - Cheyenne
Dag 4: Cheyenne - Rapid City
Dag 6: Rapid City
Dag 6: Rapid city -Sheridan
Dag 7: Sheridan -Yellowstone (in het park)
Dag 8: Yellowstone
Dag 9: Yellowstone -Helena
Dag 10: helena - Glacier
etc.
Heb je al naar de reistijden gekeken? Voor South Dakota heb je weinig tijd, en ik denk dat Rapid City niet de beste uitvalsbasis is. Wat willen jullie daar gaan doen? Wij hebben eens op de KOA in Hot Springs en in Hill City gestaan; beide leuke campings, maar er zal nog veel meer keuze zijn. Kijk eens naar ons 2004-verslag. Onze kinderen zijn ook nog gaan goudzoeken in Hill City.
De rit van Sheridan naar Yellowstone is een lange, wij deden een stop in Cody. Je houdt maar 1 volle dag overr voor Yellowstone en dat is veel te weinig vind ik. Zeker na al die rijdagen is het ook prettig om ergens wat langer te zitten.
Marianne
Ik zou je aanraden om eerst eens goed naar de route te kijken. Als ik het opschrijf in de van/naar vorm zie je dat je heel veel reisdagen hebt en weinig tijd in de parken.
Wat meer rust lijkt me wel zo prettig.
Dag 1: Denver - Rocky Mountains NP (Estes)
Dag 2: RMNP
Dag 3: RMNP - Cheyenne
Dag 6: Rapid City
Dag 6: Rapid city -Sheridan
Dag 7: Sheridan -Yellowstone (in het park)
Dag 9: Yellowstone -Helena
Dag 10: helena - Glacier
etc.
Heb je al naar de reistijden gekeken? Voor South Dakota heb je weinig tijd, en ik denk dat Rapid City niet de beste uitvalsbasis is. Wat willen jullie daar gaan doen? Wij hebben eens op de KOA in Hot Springs en in Hill City gestaan; beide leuke campings, maar er zal nog veel meer keuze zijn. Kijk eens naar ons 2004-verslag. Onze kinderen zijn ook nog gaan goudzoeken in Hill City.
De rit van Sheridan naar Yellowstone is een lange, wij deden een stop in Cody. Je houdt maar 1 volle dag overr voor Yellowstone en dat is veel te weinig vind ik. Zeker na al die rijdagen is het ook prettig om ergens wat langer te zitten.
Marianne
-
- Amerika-newbie
Bedankt voor de tips. Ik check al jullie adviesen en kom bij jullie terug.
-
- Amerika-newbie
Welke campings raden jullie aan voor camper en kids?
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Isis heeft je al tips gegeven, kijk eens in haar planning (link in haar onderschrift) voor de campings waar zij naar toe gaan.
Voor het Canada-deel kun je eens kijken of er reisverslagen zijn waar je wat uit kunt halen, die zijn te vinden onder het reisverslagentopic, in het noordwesten of onder intereregionaal.
Ik zou eerst nog eens goed naar je route kijken. Ook daarvoor zijn de reisverslagen heel handig.
Mariane
Voor het Canada-deel kun je eens kijken of er reisverslagen zijn waar je wat uit kunt halen, die zijn te vinden onder het reisverslagentopic, in het noordwesten of onder intereregionaal.
Ik zou eerst nog eens goed naar je route kijken. Ook daarvoor zijn de reisverslagen heel handig.
Mariane
-
- Amerika-newbie
Marianne,
We hebben het eerste stuk van hde reis precies zo geboekt zoals jij dat voorstelde, mogelijk heb je het aantal dagen niet gezien die bij de routeplanner staan. Verder neem ik je tip mee betreft Rapid City, die trouwens is aangeraden door Tioga, maar dat hoeft niet bindend te zijn. Nu nog even de parken boeken.
Martin
We hebben het eerste stuk van hde reis precies zo geboekt zoals jij dat voorstelde, mogelijk heb je het aantal dagen niet gezien die bij de routeplanner staan. Verder neem ik je tip mee betreft Rapid City, die trouwens is aangeraden door Tioga, maar dat hoeft niet bindend te zijn. Nu nog even de parken boeken.
Martin
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Ik heb de dagen wel gezien, zie mijn bericht van 11 april, maar dan nog vind ik het krap.
Ik weet niet wat je bedoelt met: zoals jij het voorstelde? Ik heb alleen maar het eerste deel van jouw route van dag tot dag uitgeschreven. Dit is niet zoals ik het zelf zou doen.
Wat heb je nu vastgelegd?
Marianne
Ik weet niet wat je bedoelt met: zoals jij het voorstelde? Ik heb alleen maar het eerste deel van jouw route van dag tot dag uitgeschreven. Dit is niet zoals ik het zelf zou doen.
Wat heb je nu vastgelegd?
Marianne
- vana
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 4
- Contacteer:
Hoi Martin,
ik heb de route die je opgaf even helemaal uitgeschreven om het wat duidelijker in zicht te krijgen
Camper ophalen: Denver
Dag 1: Rocky Mountains NP (Estes Park)
Dag 2: Rocky Mountains NP (Estes Park)
Dag 3: Estes Park- Cheyenne
Dag 5; Rapid City
Dag 6: Rapid City - Sheridan
Dag 7: Sheridan - Yellowstone
Dag 9: Yellowstone- Helena
Dag 10: Helena- Glacier
Dag 11: Glacier
Dag 12: Glacier - Cranbrook
Dag 13: Cranbrook - Banff
Dag 14: Banff- Lake Louise
Dag 15: Lake Louise- Jasper
Dag 16: Jasper
Dag 17: Jasper - Wells Gray NP
Dag 18: Wells Gray NP
Dag 19: Wells Gray - Whistler
Dag 20: Whistler- Tofino
Dag 21: Tofino
Dag 22: Tofino - Victoria
Dag 23; Camper inleveren: Seattle
Op zich een mooie route maar van dag 5 t/m 9 vind ik een beetje te vol.
In twee dagen van Rapid City naar Yellowstone is mogelijk maar het zijn twee hele lange rijdagen. Eén hele dag in Yellowstone is erg weinig, Yellowstone is een enorm groot park. Je hebt hier minstens twee hele dagen dus drie overnachtingen nodig.
Het Canada gedeelte ziet er prima uit, al zou ik zelf kiezen voor twee dagen op één plek bij Banff of Lake Louise i.p.v. één dag op elke plek. Dat geeft wat meer rust in de route.
Mijn persoonlijke mening? Ik zou het gedeelte in South Dakota helemaal laten vallen, je hebt daar gewoon te weinig tijd voor en het zijn heel veel extra kilometers. Bovendien denk ik dat zulke jonge kinderen het leuker vinden in Yellowstone dan bij Mount Rushmore e.d. Ook sla je nu het prachtige Grand Teton NP over.
Als je meteen van Estes Park via Grand Teton naar Yellowtone rijdt heb je veel meer rust in je route.
Dan zou je route er bijvoorbeeld zo uit kunnen zien:
Dag 1: RMNP (Estes Park)
Dag 2: RMNP (Estes Park)
Dag 3: Estes Park- ?? (bijvoorbeeld Casper, even aan de experts vragen welke tussenstop het handigst is met een camper)
Dag 4: ??? - Grand Teton
Dag 5; Grand Teton
Dag 6: Grand Teton- Yellowstone
Dag 7: Yellowstone
Je wilt naar mij mening te veel zien in te korte tijd. Een fout die veel Amerika gangers maken. Je krijgt zo een hele vermoeiende reis en aan het einde van je reis ben je min of meer "parkenmoe" Ook voor jonge kinderen is het leuker als ze wat meer dagen op één plek zijn en lekker even kunnen spelen of zwemmen.
Reizen door de USA is vooral keuzes maken en hopen dat je nog eens terug kunt gaan om al de andere mooie plekjes te zien.
Misschien kun je nog wat tips halen uit onze reisverslagen (2006 en 2008)
ik heb de route die je opgaf even helemaal uitgeschreven om het wat duidelijker in zicht te krijgen
Camper ophalen: Denver
Dag 1: Rocky Mountains NP (Estes Park)
Dag 2: Rocky Mountains NP (Estes Park)
Dag 3: Estes Park- Cheyenne
Dag 5; Rapid City
Dag 6: Rapid City - Sheridan
Dag 7: Sheridan - Yellowstone
Op zich een mooie route maar van dag 5 t/m 9 vind ik een beetje te vol.
In twee dagen van Rapid City naar Yellowstone is mogelijk maar het zijn twee hele lange rijdagen. Eén hele dag in Yellowstone is erg weinig, Yellowstone is een enorm groot park. Je hebt hier minstens twee hele dagen dus drie overnachtingen nodig.
Het Canada gedeelte ziet er prima uit, al zou ik zelf kiezen voor twee dagen op één plek bij Banff of Lake Louise i.p.v. één dag op elke plek. Dat geeft wat meer rust in de route.
Mijn persoonlijke mening? Ik zou het gedeelte in South Dakota helemaal laten vallen, je hebt daar gewoon te weinig tijd voor en het zijn heel veel extra kilometers. Bovendien denk ik dat zulke jonge kinderen het leuker vinden in Yellowstone dan bij Mount Rushmore e.d. Ook sla je nu het prachtige Grand Teton NP over.
Als je meteen van Estes Park via Grand Teton naar Yellowtone rijdt heb je veel meer rust in je route.
Dan zou je route er bijvoorbeeld zo uit kunnen zien:
Dag 3: Estes Park- ?? (bijvoorbeeld Casper, even aan de experts vragen welke tussenstop het handigst is met een camper)
Dag 4: ??? - Grand Teton
Dag 5; Grand Teton
Je wilt naar mij mening te veel zien in te korte tijd. Een fout die veel Amerika gangers maken. Je krijgt zo een hele vermoeiende reis en aan het einde van je reis ben je min of meer "parkenmoe" Ook voor jonge kinderen is het leuker als ze wat meer dagen op één plek zijn en lekker even kunnen spelen of zwemmen.
Reizen door de USA is vooral keuzes maken en hopen dat je nog eens terug kunt gaan om al de andere mooie plekjes te zien.
Misschien kun je nog wat tips halen uit onze reisverslagen (2006 en 2008)
- Isis
- Amerika-expert
- Contacteer:
Als je in Rocky Mountain NP staat waarom dan in Estes Park dat is een plaats buiten het NP zelf. Er zijn een aantal campgrounds in het NP zelf die liggen echt in de natuur (je hebt er geen elektra maar dat is eigenlijk niet zo dramatisch).
Ik zou van Cheyenne niet naar Rapid City rijden maar naar een plek in de Black Hills:
Zo dus
RMNP - Cheyenne
Cheyenne - Custer SP (Keystone / Hill city/ Mount Rushmore)
Custer - Sheridan
Of als je dan toch voor de snelle route van uit RMNP naar Yellowstone kiest zou ik anders rijden: Dus een heel stuk overslaan - ook niet via Caspar maar via Rawlins) dan kun je dat stuk in kortere tijd rijden en meer dagen in Yellowtsone zijn. Ik vind 1 volle dag wel heel erg krap en jammer! 535 mijl (11 uur) is makkelijk in 2 dgen te doen ipv 3 dagen. Het voordeel is dat je ook nog Grand Teton meepakt!!! er g mooie bergen! wel zoeken naar campings .. maar onderweg zal vast wel wat zijn even met Woodalls zoeken.
In Yellowstone wel reserveren he?!!
Let op dat je de Going to the sun road niet mag rijden met een camper. Lees in elk geval hoe dat zit .. ik weet niet precies hoe en wat maar vlg mij gene campers en 1 richting verkeer daar.
Ik zou van Cheyenne niet naar Rapid City rijden maar naar een plek in de Black Hills:
Zo dus
RMNP - Cheyenne
Cheyenne - Custer SP (Keystone / Hill city/ Mount Rushmore)
Custer - Sheridan
Of als je dan toch voor de snelle route van uit RMNP naar Yellowstone kiest zou ik anders rijden: Dus een heel stuk overslaan - ook niet via Caspar maar via Rawlins) dan kun je dat stuk in kortere tijd rijden en meer dagen in Yellowtsone zijn. Ik vind 1 volle dag wel heel erg krap en jammer! 535 mijl (11 uur) is makkelijk in 2 dgen te doen ipv 3 dagen. Het voordeel is dat je ook nog Grand Teton meepakt!!! er g mooie bergen! wel zoeken naar campings .. maar onderweg zal vast wel wat zijn even met Woodalls zoeken.
In Yellowstone wel reserveren he?!!
Let op dat je de Going to the sun road niet mag rijden met een camper. Lees in elk geval hoe dat zit .. ik weet niet precies hoe en wat maar vlg mij gene campers en 1 richting verkeer daar.
-
- Amerika-newbie
Marianne/Vana/Isis,
Ik heb jullie adviesen verwerkt, bedankt voor jullie moeite. De planning ziet er als volgt uit:
Dag 3: Estes Park- Rawlins/Riverton/?
Dag 4: Rawlins/Riverton/? - Grand Teton
Dag 5; Grand Teton
Nu nog even parken boeken.
Als er nog parken zijn die speciaal leuk zijn voor de kinderen dan horen we het graag.
Martin
Ik heb jullie adviesen verwerkt, bedankt voor jullie moeite. De planning ziet er als volgt uit:
Dag 3: Estes Park- Rawlins/Riverton/?
Dag 4: Rawlins/Riverton/? - Grand Teton
Dag 5; Grand Teton
Nu nog even parken boeken.
Als er nog parken zijn die speciaal leuk zijn voor de kinderen dan horen we het graag.
Martin
- Isis
- Amerika-expert
- Contacteer:
Staan wat dingen in mijn blog 2012, maar dat houdt op bij Yellowstone. Het gata dan om dingen in de planning van de eerste 2 wk. Onze kids zijn pubers...
IN Rocky Mountain NP gaan wij misschien paardrijden.. ik ben absoluut geen paardenliefhebber... we zien wel.
Teton met bootje over Jenny Lake. EVt met Ranger in vroege ochtend naar Inspiration point. Camping Colter Bay of Signal MOuntain cg. MIsschien raften/ scenic raft tocht. Jackson op square in centrum een gunfight om 18 uur.
Yellowstone tja wat niet maar bijzonder misschien zwemmen bij Firehole Canyon Road (in de buurt van Grand Prismatic Spring) en ook bovern Mammoth Hot Springs in Boiling River. OOk hie rmisschien een tour met ranger. NPS site bekijken.
IN Rocky Mountain NP gaan wij misschien paardrijden.. ik ben absoluut geen paardenliefhebber... we zien wel.
Teton met bootje over Jenny Lake. EVt met Ranger in vroege ochtend naar Inspiration point. Camping Colter Bay of Signal MOuntain cg. MIsschien raften/ scenic raft tocht. Jackson op square in centrum een gunfight om 18 uur.
Yellowstone tja wat niet maar bijzonder misschien zwemmen bij Firehole Canyon Road (in de buurt van Grand Prismatic Spring) en ook bovern Mammoth Hot Springs in Boiling River. OOk hie rmisschien een tour met ranger. NPS site bekijken.
- markro
- Moderator
- Aantal x V.S. bezocht: 13
- Contacteer:
Firehole Canyon Road/Drive ligt niet echt in de buurt van de Grand Prismatic Spring, daartussen moet je nog best een eindje rijden.Isis schreef:Yellowstone tja wat niet maar bijzonder misschien zwemmen bij Firehole Canyon Road (in de buurt van Grand Prismatic Spring)
Firehole Canyon Drive ligt net ten zuiden van Madison.
Grand Prismatic Spring ligt een stuk zuidelijker in het Midway Geyser Basin.
Landkaart: http://www.nps.gov/common/commonspot/cu ... ellowstone (inzoomen met muisklik op kaart)
- Isis
- Amerika-expert
- Contacteer:
oke dat klopt
... maar het is meer die kant op dan ergens anders... niet bij Canyon village.
Ik had even niet de kaarten bij de hand... (op werk
)

Ik had even niet de kaarten bij de hand... (op werk

-
- Amerikafan
- Partner van: Richard
- Aantal x V.S. bezocht: 6
He Martin,
Wat een leuke reis gaan jullie maken zeg! Het een een beetje een combinatie van onze eerste en tweede reis.
Onze kinderen zijn nu 11 en 13 en destijds 4 en 6 en 9 en 11 dus een beetje vergelijkbaar.
Een paar tips:
-Als je bij lake Louise bent ligt Lake Moiriane in de buurt, zeker een aanrader, wij vonden het vele malen mooier dan Lake Louise. Veel minder toeristen en sereener. Je kunt er ook een roeibootje huren, doet het altijd goed bij de kids.
-Wij vonden Torfino op zichzelf niet zo maar het strand met al het driftwood moet je gezien hebben. Leuk om op te klauteren, op de weg naar Torfino toe kom je een paar korte wandelingen tegen die leuk zijn. Je loopt over een boardwalk.
-Wij vonden Seattle geweldig, ik zie dat er geen tijd meer voor is maar wie weet heb je toch iets aan ons reisverslag van 2010 http://www.richyvo.reismee.nl?
-Victoria is een lief stadje. Je ziet er veel watervliegtuigen en de ijsjes zijn er heerlijk (waar niet
) Je kunt vandaar ook walvissen gaan spotten als je tenminste nog geld over hebt.
- In de buurt van Jasper is een hotspring pool!!
- En als laatste: in Yellowstone ligt Hayden Valley. Wij waren er s'avonds (het was nog wel licht) en er waren een aantal mensen die met grote verrekijkers wild aan het spotten waren. Voor het geval er kinderen kwamen hadden ze opstapjes bij zich zodat de kinderen konden kijken. Super!!
Heel plezier op jullie reis en ik hoop dat je er iets mee kunt. groetjes, Yvonne M
Wat een leuke reis gaan jullie maken zeg! Het een een beetje een combinatie van onze eerste en tweede reis.
Onze kinderen zijn nu 11 en 13 en destijds 4 en 6 en 9 en 11 dus een beetje vergelijkbaar.
Een paar tips:
-Als je bij lake Louise bent ligt Lake Moiriane in de buurt, zeker een aanrader, wij vonden het vele malen mooier dan Lake Louise. Veel minder toeristen en sereener. Je kunt er ook een roeibootje huren, doet het altijd goed bij de kids.
-Wij vonden Torfino op zichzelf niet zo maar het strand met al het driftwood moet je gezien hebben. Leuk om op te klauteren, op de weg naar Torfino toe kom je een paar korte wandelingen tegen die leuk zijn. Je loopt over een boardwalk.
-Wij vonden Seattle geweldig, ik zie dat er geen tijd meer voor is maar wie weet heb je toch iets aan ons reisverslag van 2010 http://www.richyvo.reismee.nl?
-Victoria is een lief stadje. Je ziet er veel watervliegtuigen en de ijsjes zijn er heerlijk (waar niet

- In de buurt van Jasper is een hotspring pool!!
- En als laatste: in Yellowstone ligt Hayden Valley. Wij waren er s'avonds (het was nog wel licht) en er waren een aantal mensen die met grote verrekijkers wild aan het spotten waren. Voor het geval er kinderen kwamen hadden ze opstapjes bij zich zodat de kinderen konden kijken. Super!!
Heel plezier op jullie reis en ik hoop dat je er iets mee kunt. groetjes, Yvonne M
- martinenelsa
- Amerikafan
Ik vind het met kinderen wel jammer dat je alle steden links laat liggen. Seattle en Vancouver zijn hartstikke leuk, ook voor de kinderen. Zo heb je nog wat afwisseling in de reis. Voor Victoria heb je nu te weinig tijd om die enigszins te bezoeken. Vancouver doe je helemaal niet aan en Seattle heb je maar iets van een halve dag als ik het zo zie. Persoonlijk zou ik Tofino overslaan en de dagen die je daarmee wint in Vancouver en/of Seattle doorbrengen. In Seattle kun je de camper al inleveren en alles met het openbaar vervoer bezoeken.
In Banff neem je ook weinig tijd zou ik zeggen; je hebt vanuit Yellowstone heel veel reisdagen achter elkaar. Ik zou alleen niet weten waar je een extra dag vandaan moet halen, of je moet Tofino laten varen en kiezen voor een extra dag Banff en de laatste dagen in Seattle doorbrengen.
Ik vind de Black Hills voor kinderen juist heel erg geschikt, maar je hebt er inderdaad te weinig tijd voor (of je moet ervoor kiezen om het Canada gedeelte te laten varen). Je hebt daar veel grotten die je kunt bezoeken, je *** goud zoeken en een bezoekje aan Mammoth Site in Hot Spring is ook leerzaam.
Veel plezier in ieder geval!
Martin
In Banff neem je ook weinig tijd zou ik zeggen; je hebt vanuit Yellowstone heel veel reisdagen achter elkaar. Ik zou alleen niet weten waar je een extra dag vandaan moet halen, of je moet Tofino laten varen en kiezen voor een extra dag Banff en de laatste dagen in Seattle doorbrengen.
Ik vind de Black Hills voor kinderen juist heel erg geschikt, maar je hebt er inderdaad te weinig tijd voor (of je moet ervoor kiezen om het Canada gedeelte te laten varen). Je hebt daar veel grotten die je kunt bezoeken, je *** goud zoeken en een bezoekje aan Mammoth Site in Hot Spring is ook leerzaam.
Veel plezier in ieder geval!
Martin
1997 USA Zuidwest, 2000 USA Denver-Seattle, 2001 Alaska, 2004 USA Denver-Las Vegas, 2009 USA Oregon en Yellowstone
-
- Amerikafan
- Partner van: Richard
- Aantal x V.S. bezocht: 6
Wij hebben zowel Banff, Torfino, Seattle en Vancouver gezien met de kids. De laatste dag op Manchester State Park (bij Seattle) hadden we de keuze om NOG 1 dag naar Seattle te gaan of naar het zwembad. De kinderen wilden persee naar Seattle, trek daar je conclusie maar uit. Vancouver is leuk met Stanley park maar Seattle is bij ons stand nr 1. Ik ben het dus helemaal met Martin eens, sla Torfino over en plan deze dag voor .............. 1 keer raden.
-
- Amerika-newbie
Yvonne, Martin,
Bedankt voor jullie reacties, ik denk dat we Torfino dus overslaan, we hadden dit met name gepland voor de Whale Watching maar dit kunnen we ook van uit Seattle doen. Ik zag wel dat Whale Watching een prijzig verhaal is $100 voor een volwassene en $50 voor een kind (sorry Hollander aan het einde van zijn reis) maar goed, je komt er dan ook niet elke dag. Of heeft iemand andere ervaringen?
Martin
Bedankt voor jullie reacties, ik denk dat we Torfino dus overslaan, we hadden dit met name gepland voor de Whale Watching maar dit kunnen we ook van uit Seattle doen. Ik zag wel dat Whale Watching een prijzig verhaal is $100 voor een volwassene en $50 voor een kind (sorry Hollander aan het einde van zijn reis) maar goed, je komt er dan ook niet elke dag. Of heeft iemand andere ervaringen?
Martin
- martinenelsa
- Amerikafan
Wij deden een whale watch vanaf de San Juan eilanden (dagtrip vanuit Everett) en dat hadden we zeker niet willen missen. Sindsdien staat whale watchen altijd op het programma als we ergens zijn waar dat mogelijk is. Speciaal ervoor naar Tofino is niet zo nodig lijkt me; vanuit Victoria, Vancouver en Seattle kan het ook, alleen ben je dan wat langer onderweg voordat je op de plek van de orca's bent (gemiddeld dan natuurlijk, want je weet nooit waar ze zijn).
Ik zou op zoiets niet zo snel besparen want zo vaak kom je niet in de gelegenheid om walvissen te kijken. Of je moet gepland hebben komende jaren naar IJsland, Alaska, Lofoten of de Azoren op vakantie te gaan. 't Kost je alleen een hele dag, en ook een dagje Seattle zou ik niet willen missen. Als het mooi weer is ook droge kleren mee Seattle in en laat ze maar los gaan in de speelfontein bij het Music Experience en de Space Needle.
Martin
Ik zou op zoiets niet zo snel besparen want zo vaak kom je niet in de gelegenheid om walvissen te kijken. Of je moet gepland hebben komende jaren naar IJsland, Alaska, Lofoten of de Azoren op vakantie te gaan. 't Kost je alleen een hele dag, en ook een dagje Seattle zou ik niet willen missen. Als het mooi weer is ook droge kleren mee Seattle in en laat ze maar los gaan in de speelfontein bij het Music Experience en de Space Needle.
Martin
1997 USA Zuidwest, 2000 USA Denver-Seattle, 2001 Alaska, 2004 USA Denver-Las Vegas, 2009 USA Oregon en Yellowstone
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 6 Reacties
- 4640 Weergaves
-
Laatste bericht door sworkskid
-
- 10 Reacties