Hallo Chris,
Ik denk dat je indeling wel goed is voor elke stad. Ik ben zelf het meest bekend met Vancouver omdat ik er woon natuurlijk, het is hier goed te doen om met het openbaar vervoer te reizen. Te voet kan je ook al op heel wat plekjes geraken want het "downtown" gedeelte is namelijk niet zo groot. Ik denk dat je dan ofwel met een bus (Greyhound) of trein (Amtrak) richting Seattle en Portland kan. Seattle zal ook wel goed te doen zijn met het openbaar vervoer en ik weet niet of je daar ook niet een dagje extra zou kunnen nemen, ik denk wel dat er vanalles te doen is. Wij hebben er jammer genoeg nog geen tijd doorgebracht, wel al verschillende keren op doorreis gestopt voor een koffietje. Maar ik denk wel dat Seattle wel enkel daagjes aandacht verdient. Portland zijn we zelf ook geweest, enkel wel maar 1 dag en we zijn toen meestal op winkel jacht geweest. Voor zover ik weet kan je je in Portland ook goed vermaken.
Voor Vancouver raadt ik de volgende dingen zeker aan om te bezoeken:
*Stanley Park: huur een fiets en rij lekker rond Stanley Park met vele mooie zichten
*Grouse Mountain: Ga voor een namiddagje even de berg op met heerlijke zichten, een lumberjack show, vogelshow, wandeltochten, stoeltjes lift en veel meer
*Capilano Suspension Bridge: een hangbrug midden in de mooie natuur (wel vrij duur en er toeristisch), als alternatief kan je ook naar Lynn Canyon Park (gratis met ook een hangbrug)
*Granville Island: een leuke plaats met brouwerijen, eterijen, een overdekte markt met vers fruit, vlees, vis, gebak en veel meer. Je kan bijvoorbeeld een mini ferry nemen vanuit downtown Vancouver om Granville Island te bezoeken (Granville Island ferry of de Aquabus), als je graag een wandeling langs het water doet dan is een wandeling langs de haven vanuit Granville Island naar Kitsilano Beach heel mooi (het is ongeveer een half uurtje wandelen).
*Downtown Vancouver met Gastown, Robson Street, Canada Place, Chinatown...allemaal goed te voet te doen.
Er is nog zoveel meer te doen, maar ik denk dat je met dat gene 2 dagen goed vol zullen zitten. Voor Seattle en Portland heb ik niet direct tips, maar hopelijk zijn er wel mensen die je daarmee verder kunnen helpen!
Nog veel succes met het voorbereiden!
Ann