Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Kiezen?!: Noordwesten of Rocky Mountains/ Moab
- Koekjo
- Amerikafan
- Aantal x V.S. bezocht: 7
Hoi Marjon, bedankt voor je leuke reactie, fijn om te horen dat er erg mooi is.
De reden dat ik doorrijd naar Gardiner is om op dag 1 de linkerzijde van Yellowstone te nemen en dag 2 de rechterzijde, ik probeer zoveel mogelijk van de complete loop mee te nemen.
De overnachting in Gardiner is ook het advies in Lannoo's Reisgids "Rockey Mountains " dan is de overnachting in Mammoth Hot Springs, echter Gardiner ligt daar net boven en het scheelt je gewoon een hele hoop dollars. Echter ik neem je advies mee en zal nog eens kijken of er nog plaats is in een van de lodges en wat de prijzen zijn. Heb je nog advies in welke van de lodges want er zijn meerdere. Echter de kwaliteit van de lodges daar zijn de meningen ook over verdeeld, dus mischien zijn er meerder forumleden die daar een advies over hebben.
Dag 13 is ook volgens Streets&Trips een lange route maar je moet toch oversteken. En onze ervaring is dat je beter lange reisroutes af kan wisselen met korte dagtrips.
Verder alvast een goede reis toegewenst. En ik ga gelijk je reisverslag lezen.
De reden dat ik doorrijd naar Gardiner is om op dag 1 de linkerzijde van Yellowstone te nemen en dag 2 de rechterzijde, ik probeer zoveel mogelijk van de complete loop mee te nemen.
De overnachting in Gardiner is ook het advies in Lannoo's Reisgids "Rockey Mountains " dan is de overnachting in Mammoth Hot Springs, echter Gardiner ligt daar net boven en het scheelt je gewoon een hele hoop dollars. Echter ik neem je advies mee en zal nog eens kijken of er nog plaats is in een van de lodges en wat de prijzen zijn. Heb je nog advies in welke van de lodges want er zijn meerdere. Echter de kwaliteit van de lodges daar zijn de meningen ook over verdeeld, dus mischien zijn er meerder forumleden die daar een advies over hebben.
Dag 13 is ook volgens Streets&Trips een lange route maar je moet toch oversteken. En onze ervaring is dat je beter lange reisroutes af kan wisselen met korte dagtrips.
Verder alvast een goede reis toegewenst. En ik ga gelijk je reisverslag lezen.
Laatst gewijzigd door Koekjo op 12 aug 2006, 12:43, 1 keer totaal gewijzigd.
1995 Cal-Nev
2004 Cal-Nev-UT-AR
2006 Cal-Nev-UT-ID-MT-SD-CO
2008 Cal-Nev-Org-Was-Can VI
2010 New York
2012 Canada BC
2013 Four Corners USA
2004 Cal-Nev-UT-AR
2010 New York
2012 Canada BC
2013 Four Corners USA
- Coyote
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 32
- Contacteer:
Vorig jaar heb ik 3 nachten in Canyon Village bij Canyon Lodge & Cabins in Yellowstone geslapen. Zie hier voor beschikbaarheid en prijzen. De cabins zagen er een beetje vervallen uit en ook waren ze wat gehorig. Ze staan nl. per 4 bij elkaar. Je kon horen wanneer de buren naar de wc gingen of onder de douche stonden...Koekjo schreef:Heb je nog advies in welke van de lodges want er zijn meerdere. Echter de kwaliteit van de lodges daar zijn de meningen ook over verdeeld, dus mischien zijn er meerder forumleden die daar een advies over hebben.

Toch vond ik het voor Yellowstone een prima overnachting en ook de prijs viel reuze mee. Ik betaalde per nacht $ 65,88 en dat is niet duur als je bedenkt dat je middenin een park slaapt.
Roland
- Koekjo
- Amerikafan
- Aantal x V.S. bezocht: 7
M.b.t. de afstanden, in de USA zijn de afstanden toch anders als in Europa.
In 2004 zijn we vanaf Moab naar Sedona gereden, via Monument Valley.
We zijn s'ochtends op tijd vertrokken en we hadden de gehele dag om op ons gemak de grote afstand te overbruggen, als je maar om de 2 a 3 uur pauze houdt en verder gewoon genieten van de route, hoe saai deze op sommige stukken ook kan zijn.
In 2004 zijn we vanaf Moab naar Sedona gereden, via Monument Valley.
We zijn s'ochtends op tijd vertrokken en we hadden de gehele dag om op ons gemak de grote afstand te overbruggen, als je maar om de 2 a 3 uur pauze houdt en verder gewoon genieten van de route, hoe saai deze op sommige stukken ook kan zijn.
1995 Cal-Nev
2004 Cal-Nev-UT-AR
2010 New York
2012 Canada BC
2013 Four Corners USA
2004 Cal-Nev-UT-AR
2010 New York
2012 Canada BC
2013 Four Corners USA
Hi Marjolein
Je kan het combineren als je Salt Lake City als basis neemt.
Laten we ervan uitgaan dat je drie weken hiervoor hebt.
September na Labor Day is de beste tijd om te gaan. Het kan het hele jaar door sneeuwen in Yellowstone NP maar in de zomer is het ook snel weer weg (tijdens een van onze reizen naar YNP hadden we een laagje sneeuw begin september Prachtig!!) en vergeet Grand Teton NP niet.
Glacier NP en de GTTS Road zijn prachtig maar alleen met mooi weer. Het is een dag rijden van Gardiner naar St. Mary en ook weer en dag terug vanaf Columbia Falls.
Een prachtige reis is:
Van SLC naar Jackson(5-6 uur) van SLC. Minstens 4 volle dagen om GTNP en YNP te bezoeken. Dan via Cody en Sheridan naar South Dakota. De Black Hills zijn prachtig. 3 dagen in de Black Hills. Vervolgens rijd je van de Black Hills naar Moab en ga je de NP's daar bezoeken alsmede CRNP, Bryce en de rest en terug naar SLC.
Wij zijn oa naar Glacier geweest tijdens een van onze Idaho, Montana en de Dakota's reizen ook vanaf SLC.
Om de prachtige staten Washington, Oregon, Northern California en Nevada te bekijken vlieg je het best naar Portland of Seattle. Dan is een sidetrip naar BC en Vancouver Island ook aanbevolen.
Yeehaw{:o)-
Je kan het combineren als je Salt Lake City als basis neemt.
Laten we ervan uitgaan dat je drie weken hiervoor hebt.
September na Labor Day is de beste tijd om te gaan. Het kan het hele jaar door sneeuwen in Yellowstone NP maar in de zomer is het ook snel weer weg (tijdens een van onze reizen naar YNP hadden we een laagje sneeuw begin september Prachtig!!) en vergeet Grand Teton NP niet.
Glacier NP en de GTTS Road zijn prachtig maar alleen met mooi weer. Het is een dag rijden van Gardiner naar St. Mary en ook weer en dag terug vanaf Columbia Falls.
Een prachtige reis is:
Van SLC naar Jackson(5-6 uur) van SLC. Minstens 4 volle dagen om GTNP en YNP te bezoeken. Dan via Cody en Sheridan naar South Dakota. De Black Hills zijn prachtig. 3 dagen in de Black Hills. Vervolgens rijd je van de Black Hills naar Moab en ga je de NP's daar bezoeken alsmede CRNP, Bryce en de rest en terug naar SLC.
Wij zijn oa naar Glacier geweest tijdens een van onze Idaho, Montana en de Dakota's reizen ook vanaf SLC.
Om de prachtige staten Washington, Oregon, Northern California en Nevada te bekijken vlieg je het best naar Portland of Seattle. Dan is een sidetrip naar BC en Vancouver Island ook aanbevolen.
Yeehaw{:o)-
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht