Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Yellowstone : Hoe bezoek indelen ?
- PSVwally
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 5
- Contacteer:
Re: Yellowstone : Hoe bezoek indelen ?
Ik zit zelf een beetje te goochelen met hoe het in te delen. Ik heb 4 dagen komend vanaf Cody. Ik ga ervanuit dat de oostingang open is, de zuidingang zou vanaf die dag ook open moeten zijn.
De weg tussen rooseveld en canyon en de beartooth hw zijn wrs gesloten.
Ik zou dan de 1e dag via de oostingang naar Mammoth rijden. Onderweg op dag1 wat orienteren en rondkijken.
Dag 2 eerst naar de lamar valley (als ik er dus kan komen) en dan alles daartussen en rond mammoth bekijken. De dag erna de grand canyon of yellowstone en de west thump rond norris en overnachten in west yosemite. De dag daarna een hele dag rondkijken id buurt van lake en de laatste dag tussen madison en old faithful. Overnachtingen zouden dan zijn in Mammoth, west yellowstone, lake en old faithful. De reden dat ik dag 1 heel het park doorkruis geeft dan ook een 1e overzicht van wat wel en niet te bezichtigen valt en waar ik zeker nog even langs wil gaan. Mocht de oostingang niet open zijn dan zal ik zowiezo via de noordkant moeten.
De weg tussen rooseveld en canyon en de beartooth hw zijn wrs gesloten.
Ik zou dan de 1e dag via de oostingang naar Mammoth rijden. Onderweg op dag1 wat orienteren en rondkijken.
Dag 2 eerst naar de lamar valley (als ik er dus kan komen) en dan alles daartussen en rond mammoth bekijken. De dag erna de grand canyon of yellowstone en de west thump rond norris en overnachten in west yosemite. De dag daarna een hele dag rondkijken id buurt van lake en de laatste dag tussen madison en old faithful. Overnachtingen zouden dan zijn in Mammoth, west yellowstone, lake en old faithful. De reden dat ik dag 1 heel het park doorkruis geeft dan ook een 1e overzicht van wat wel en niet te bezichtigen valt en waar ik zeker nog even langs wil gaan. Mocht de oostingang niet open zijn dan zal ik zowiezo via de noordkant moeten.
- Natje
- Amerika-ontdekker
- Aantal x V.S. bezocht: 10
Hoi Hoi,
Nu we hier toch lekker bezig zijn over mogelijke routes in Yellowstone
....is er misschien al iemand in de maand Februari daar geweest?
Ik veronderstel dat er veel wegen niet toegankelijk zijn door de sneeuw...maar toch mocht er iemand geweest zijn, hoe was het daar tijdens die periode?
Wij zijn van plan om met de camper er door te rijden.
Nu we hier toch lekker bezig zijn over mogelijke routes in Yellowstone

Ik veronderstel dat er veel wegen niet toegankelijk zijn door de sneeuw...maar toch mocht er iemand geweest zijn, hoe was het daar tijdens die periode?
Wij zijn van plan om met de camper er door te rijden.
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Dat zal niet lukken denk ik. De enige weg die in de winter open is, is het stuk van Gardiner naar Cooke City. En van Cooke city moet je weer terug naar Gardiner om het park te kunnen verlaten.
Kijk eens op de NPS-site voor meer informatie (http://www.nps.gov/yell).
Marianne
Kijk eens op de NPS-site voor meer informatie (http://www.nps.gov/yell).
Marianne
- PSVwally
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 5
- Contacteer:
Naar wat ik gelezen heb worden er in het park zelf wel een aantal wegen schoongehouden omwille de wintersport, maar qua in en uitgangen kun je inderdaad maar langs één kant (noordingang) binnen. Het lijkt me prachtig in de winter, maar veel faciliteiten ed zijn onbereikbaar en of gesloten.
- Rob
- Amerika-expert
- Partner van: Annie
- Aantal x V.S. bezocht: 27
- Contacteer:
Die wegen worden niet schoongehouden maar de sneeuw wordt plat gemaakt zodat men er met speciale voertuigen (op ski's) overheen kan.
Laatst gewijzigd door Rob op 19 nov 2012, 14:31, 1 keer totaal gewijzigd.
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Het is inderdaad de periode voor sneeuwschoenen, snow mobiles etc.
Zie ook hier voor de winterversie van het parknieuws met de rangeractiviteiten, snowcoach en ski tours etc.
Marianne
Zie ook hier voor de winterversie van het parknieuws met de rangeractiviteiten, snowcoach en ski tours etc.
Marianne
- Natje
- Amerika-ontdekker
- Aantal x V.S. bezocht: 10
Hey,
leuk...thanks for the pdf, die had ik zelf nog niet gevonden!
leuk...thanks for the pdf, die had ik zelf nog niet gevonden!
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 5 Reacties
- 2031 Weergaves
-
Laatste bericht door Nathalie21
-
- 6 Reacties