Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Met de motorhome in West-Canada

Over de staten Washington, Oregon, Idaho, Montana, Wyoming en Alaska.
Plaats reactie
Tigerbunny
Amerika-ontdekker

Met de motorhome in West-Canada

Bericht door Tigerbunny »

Ik weet het, dit valt niet echt onder het "noordwesten", maar wij zijn net terug van New York, en voor de planning van deze reis hebben we echt heel veel informatie gevonden via deze site, vandaar dat ik hoop dat ik hier misschien ook wat tips kan krijgen voor Canada (bij gebreke aan uitgebreid Canada-forum)

Wij hadden graag geweten :
1. of er mensen zijn die ervaringen hebben met het boeken van pakketreizen: vlucht + motorhome, en bij welke reisorganisatie (liefst vlucht vanuit Brussel)

2. Alle tips ivm wat zeker de moeite waard is om te bezichtigen in West-Canada ( streek Calgary- Vancouver)

3. Valt het rijden met zo'n grotere motorhome mee, en moet je verplicht op een camping overnachten, of kan je ook bv. op parkingplaatsen van grote winkels overnachten?

Alvast bedankt voor de reacties!! :wink:
2003: Californië, Nevada, Arizona, Utah
2006: New York
2007: Rocky Mountains
Afbeelding
Karinita
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 11
Contacteer:

Re: Met de motorhome in West-Canada

Bericht door Karinita »

Tigerbunny schreef: 2. Alle tips ivm wat zeker de moeite waard is om te bezichtigen in West-Canada ( streek Calgary- Vancouver)
Ik ben in 1999 in West-Canada geweest met m'n broer en we hebben toen een prachtige reis gemaakt. Toen was het goedkoper om om Seattle te vliegen. Van daaruit hebben we de ferry genomen naar Vancouver Island (heel mooi) en door met de ferry naar Vancouver. We hebben ontzettend veel gewandeld. Ik weet niet of je van wandelen houdt, maar de Iceline Trail in Yoho NP was voor ons toen de mooiste wandeling. Je loopt echt langs gletsjers. Natuurlijk de Icefields Parkway rijden tussen Banff en Jasper. Ik vond een groot voordeel dat de parken vrij dicht bij elkaar liggen. Wij reden vaak maar een klein stuk om de tent al weer op een volgende plek neer te zetten. Het was overigens wel ontzettend koud 's nachts (eind augustus / begin september), maar daar zul je met een motorhome geen last van hebben. In Kokanee Glacier Park hebben we ook een hele mooie wandeling naar een waterval gemaakt. Daar was verder echt niemand, behalve wij twee en plotseling een dikke bruine beer een paar meter voor ons! Was op dat moment wel schrikken, maar later een mooi verhaal :D Ik heb m'n broer nog nooit zo snel terug naar de auto zien lopen. We hebben die vakantie sowieso heel veel beren gezien.
ronaldstark
Amerikafan

Bericht door ronaldstark »

wil toch een tip geven wat betreft een canada forum:

http://www.prikpagina.nl/list.php?f=1011

hier is toch wel uitgebreide info te vinden, dan wel mensen die veel kennis en ervaring hebben.

succes met plannen.

Ronald Stark
nieuwenoord
Amerika-expert
Partner van: Albert
Aantal x V.S. bezocht: 11
Contacteer:

Bericht door nieuwenoord »

wel mensen die veel kennis en ervaring hebben.
Maar een sfeer daar, brrrr, ik was er al gauw uitgekeken ...
Tigerbunny
Amerika-ontdekker

Iedereen bedankt voor de reacties! :)

We hebben ondertussen info genomen bij een Nederlands reisbureau (want is in België kennelijk niet te vinden) die ons een zeer mooie prijs heeft gegeven voor vlucht, met motorhome en hotelovernachting....

En ik heb ook al heel wat informatie gevonden over de prachtige dingen die er ginds te zien zijn!

Het enige wat ik nu niet zo direct kunnen vinden heb, ook niet op de officiële site van de nationale parken, is of deze reeds vanaf midden mei open en/of toegankelijk zijn in West-Canada...dat weet toch toevallig niemand?
Afbeelding
yarrah
Amerika-expert

Bericht door yarrah »

Tigerbunny schreef:Iedereen bedankt voor de reacties! :)

We hebben ondertussen info genomen bij een Nederlands reisbureau (want is in België kennelijk niet te vinden) die ons een zeer mooie prijs heeft gegeven voor vlucht

Het enige wat ik nu niet zo direct kunnen vinden heb, ook niet op de officiële site van de nationale parken, is of deze reeds vanaf midden mei open en/of toegankelijk zijn in West-Canada...dat weet toch toevallig niemand?
Ja :D . De parken zijn open ook de meeste campings die dicht op de doorgaande wegen zitten. Veel informatie hierover kun je krijgen bij de tourist informations of in de folders die je krijgt als je een national park pas koopt. Maar hou er wel rekening mee dat veel dingen nog bevroren zijn bv. Lake Louise. Ook de weg naar de Takakaw falls in Yoho zal nog gesloten zijn. De meeste campings aan de Ice-fields parkway (behalve Mosquito Creek) zijn nog gesloten.
Een voordeel om vroeg naar BC te gaan is dat je enorm veel wildlife zoals beren, herten en vogels zult zien. Het is volop lente aan het worden en dat zul je s'morgens ook wel merken :D .
Ik wil je een tip geven: Neem warme kleding mee en een goede warme slaapzak. Die heb je echt nodig! De meeste camperverhuurbedrijven zijn karig met het meegeven van warme dekens. Wij nemen altijd onze donsjes (slaapzakken) mee.
Ik wens je alvast heel veel fun in BC!!!
Go T@bbing!!!!

Laatste reisverslag canada:
http://www.rwndbr.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
Tigerbunny
Amerika-ontdekker

Yarrah, heel erg bedankt voor je antwoord!

En ik ben blij te lezen dat de nationale parken dan toch al open zijn, ik denk dat we wat de campings betreffen misschien kort voor vertrek even online nagaan welke er open zullen zijn (in zoverre dat ze dit allemaal online vermelden, anders kunnen we nog mailen voor info ofzo), zeker dan langs de icefield parkway, want die staat natuurlijk ook op ons programma! :wink:

Ik was wel al van plan om overtrekjes mee te nemen, maar misschien moeten we dan toch maar overwegen om nog een warm dekentje mee te nemen ook dan, dan blijft het "berewarm" :lol:

Groetjes! :wink:
Afbeelding
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer