Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Tips gevraagd voor rondreis door Washington

Over de staten Washington, Oregon, Idaho, Montana, Wyoming en Alaska.
Plaats reactie
Cindy Guchelaar
Amerika-newbie
Aantal x V.S. bezocht: 2

Tips gevraagd voor rondreis door Washington

Bericht door Cindy Guchelaar »

Hallo allemaal,

Wij gaan deze zomer een rondreis maken in de staat Washington (29-7 tot 21-8).
We komen aan in Seattle en gaan beginnen richting Olympic.
Vanuit Olympic zitten we in een tweestrijd......
Mijn partner wil graag via Portland om daar de scenic route te rijden langs de Columbia River om dan richting Mount Rainer te gaan
Ik heb het idee dat er rondom de andere mountains meer te bezichtigen/doen is.
We zijn allebeide vrij actief en houden van wandelen, fietsen, kajakken e.d.

Wie heeft er een goede tip voor ons?

(In onze route verder naar boven zit zeker nog wel de North Cascades en Seattle inbegrepen)

Alvast hartelijk dank!
Groet, Cindy en Arjan
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Re: Tips gevraagd voor rondreis door Washington

Bericht door Martin & Marianne »

Hallo Cindy en Arjan, welkom op het forum!
Welke bedoel je precies met de andere bergen en wat zou daar dan te doen zijn? En waarom zou je het niet allebei kunnen doen? In 3 weken kun je toch heel wat doen
In 2006 hebben wij een deel van Washington bezocht, misschien heb je iets aan ons reisverslag.
Misschien zijn de San Juan Islands ook de moeite, voor bijvoorbeeld kajakken?

Marianne
Cindy Guchelaar
Amerika-newbie

Hoi Marianne,

Leuk reisverslag, ga er zeker over denken om de San Juan Islands te bezoeken (goeie tip :thumbup: )
Dat was ook een beetje het dilemma, gaan we naar beneden naar Portland, blijven langer rondom het midden van Washington hangen of juist eerder weer terug richting Seattle en zelfs nog naar Vancouver.

Onze planning ziet er tot nu toe als volgt uit:
Dag 1: aankomst, overnachting in Olympia (Capitol Plaza Hotel)
Dag 2 en 3: Olympic NP overnachting in Sequim (Sequim West Inn)
Dag 4 en 5: Olypmic NP overnachting vlakbij Forks (Three rivers resort)
Vanaf hier hebben we dus een gat, het is de bedoeling om te eindigen in Seattle en hier 4 dagen door te brengen.
Hiervoor willen we een aantal dagen doorbrengen in North Cascades NP (zijn uitgegaan van 3 dagen), 2 dagen Mount Rainier, 1 dag omgeving Mount st Helens.
Alleen de eerste overnachtingen hebben we tot dusver geboekt.
Maar goed, we zijn hier nog niet eerder geweest, dus of deze dagen voldoende zijn of juist teveel van het goede........

Tips voor overnachtingen zijn ook van harte welkom!!

Groetjes Cindy en Arjan
AnnInBC
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Bericht door AnnInBC »

Eerst en vooral zou ik iets willen aangeven in verband met Mount Rainier National Park, ik zou hier als de route het zou toelaten hier eerst naartoe gaan. Mijn reden is dat de wilde bloemen op zijn best zijn eind juli - begin augustus. Het is echt prachtig om te zien en als je route het toelaat dan zou ik eerst richting Mount Rainier NP gaan. Het is maar een idee, ik denk dat de wilde bloemen een week tot 2 weken volop in de bloei zijn en daarna is het heel wat minder.

Voor Olympic NP begrijp ik je volgorde eigenlijk niet zo goed, je gaat eerst naar Olympia wat in het zuiden van Olympic NP gelegen is en dan ga je helemaal naar Sequim. Die kant van Olympic NP is niet echt toegankelijk en daar zijn ook niet veel bezienswaardigheden aan die kant voor zover ik weet. Ik zou zelf onderom rijden vanaf Olympia naar Forks en dan zou ik als ik jou was gewoon in Forks verblijven om Olympic National Park te bezoeken. Het meeste van bezienswaardigheden ligt aan de westkant van de Olympic Peninsula, dus ik zie geen reden om 2 dagen in Sequim te verblijven. Vanuit Forks is het bijna anderhalf uur rijden tot aan het Visitor Centrum van het Hoh Rain Forest, een goed half uur rijden tot aan Rialto Beach, La Push omgeving, een uurtje rijden tot aan de Sol Duc Falls Trail, Lake Crescent en Marymere Trails, een uur en nog wat tot aan Cape Flattery en als je naar Hurricane Ridge wil bij Port Angeles dan is dat ook iets van een anderhalf uur rijden. Dus misschien wel handiger om in Forks te verblijven, tenzij je bepaalde dingen wil doen vanuit Sequim...ik zou alleen niet weten wat je vanaf daar wel kan doen en niet zou kunnen doen vanuit Forks.

Voor Olympic National Park kan je kijken op ons verslag als je wil (sorry, is enkel in het Engels)...stukje naar beneden scrollen: http://anninbc.blogspot.ca/2008/10/my-l ... er_29.html
Voor Mount Rainier National Park kan je ons verslag ook bekijken op deze pagina (in het Nederlands & Engels): http://anninbc.blogspot.ca/2009/08/moun ... -trip.html

Succes met het in elkaar steken van een route!
Groetjes,
Ann
Jasmino
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 11
Contacteer:

Bericht door Jasmino »

De Columbia River Scenic Highway is prachtig, er liggen heel veel prachtige watervallen en hoe verder je wandelt, hoe meer je er tegenkomt. Ik vind het een heel mooie route met mooie vergezichten, prachtige uitkijkjes en doorkijkjes, mooie plekjes en watervallen langs de route. Ik denk dat het een mooie afwisseling is. Verder vind ik in Washington Stat ook de Palouse HIlls erg mooi. Het is een heuvelachtig landbouwgebied waar je echt heel leuke typische foto's kan maken. Bovendien verkleurt het gebied heel erg door het jaar heen. In september was het er geel, maar als je zoekt met google zie je ook veel foto's met alle groene schakeringen in het voorjaar. Ik zou er graag nog eens terug gaan.

Onze foto's van de Columbia River Gorge
Onze foto's van de Palouse Hills

Elders op het forum vind je ons roadbook uit 2008, toen hebben we deze gebieden bezocht, en je vind er veel links en informatie over terug. Misschien kunnen jullie er ook nog andere tips uithalen. Klik hier.
"A pessimist sees the difficulty in every opportunity; an optimist sees the opportunity in every difficulty"
Winston Churchill

Hier schrijf ik over wat mij bezighoudt in mijn leven. Lees mee en laat een berichtje achter, leuk!
ollie p
Amerika-newbie
Aantal x V.S. bezocht: 10

Bericht door ollie p »

hoi,

mocht je besluiten naar San Juan Island te gaan en whale watching te doen, las bij iemand anders dat Legacy Charters aan Snug Harbour net even iets meer heeft dan de grotere aanbieders. Kleinere boot , gemoedelijke sfeer. Ga zelf van 22 juli t/m 25 juli naar San Juan en wat ik tot nu toe heb gelezen over Legacy charters denk ik toch ook voor hen te kiezen. Verder nog even over Seattle, neem de tijd in deze stad rond te kijken, de moeite waard! Een Seattle city pass geeft toegang tot de (7) belangrijkste bezienswaardigheden en kost rond de € 58. Have fun!
Bertus
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 6

Bericht door Bertus »

Beste Ollie
Er zijn vanuit Sug Harbor twee bedrijven die Orca tours organiseren ook kan je mat de kajak een aantal tours maken wij spraken mensen die met de kajak tussen de Orca,s zaten.
Wij zaten daar verleden jaar in September en de manager zei als we zin hadden konden we een kajak pakken daar liggen ze,maar de gedachte van mijn vrouw om in zo een wiebelig ding tussen die Orca,s te komen daar kreeg ze het aan wal al benauwd van.
Het was trouwens een van de hoogte punten van onze reis verleden jaar.
In Seattle kan ik jullie het museum of flight en het music museum (prachtig gebouw) aanraden ook the public library van Rem Koolhaas is mooi(alleen zitten er als het regent erg veel daklozen in het gebouw)
VRT Bertus
FerryM
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 7
Contacteer:

Bericht door FerryM »

Vorig jaar waren wij ook in Seattle (2 dagen), de San Juan Islands (3 dagen) en North Cascades (5 dagen).

In de North Cascades is Mazama wel een aanrader, een prima verblijfplek:
1. aan de droge, ruige oostkant van de bergen
2. aan een prima weg de bergen in (1.400 hoogtemeters stijgen) en vandaar lekker bergwandelen
3. en aan Hwy 20 naar Seattle en Vancouver
4. de Mazama-store voor de beste koffie en heerlijk ontbijt (en lunch om mee te nemen)

Wij waren op het grootste eiland, San Juan, vooral erg lieflijk. Je vindt er niet de ruigheid (en rust) zoals op Vancouver Island. Leuk voor een paar dagen.
Zie ons reisverslag van 2012:

http://home.kpn.nl/marqu042/index.html

Groet, Ferry
Corine
Amerika-newbie
Aantal x V.S. bezocht: 3

Bericht door Corine »

M.b.t. De post van Ann over Mount Rainier: wij zijn net ruim een week terug en waren 1,5 week geleden in Mount Rainier NP. De park ranger in het visitor centre vertelde dat de laatste jaren alle seizoenen zo'n beetje 3 weken opschuiven. Dit n.a.v. een vraag wanneer de mooiste weiden te zien zijn. Zijn antwoord was dus half augustus. Wij reden daar met sneeuw weg en zelfs 's ochtends werden we op de camping aan de rand van het park met sneeuw wakker.
Cindy Guchelaar
Amerika-newbie

Iedereen bedankt voor alle tips!
We hebben besloten om (aangezien drukke werkzaamheden voor we vertrekken) om lekker rustig te beginnen.
De eerste week lekker bijkomen en relaxen met wandelingen en omgeving Olympic NP te bekijken.
Hierna richting Portland, hier hebben we onze planning wat open gelaten.
Soms ook wel lekker om gewoon en wat lossere planning te hebben en te doen wat op je pad komt.
We hebben al wel de overnachtingen rondom Mount Rainier besproken.

Hoe dichter het nu bij komt, hoe leuker het wordt!!

Groetjes Cindy en Arjan
Inge
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 3
Contacteer:

Bericht door Inge »

Ik zie dit topic een beetje laat geloof ik.
Toen wij in 2005 door Washington State reden op weg naar Idaho, hebben we een omweggetje gemaakt naar de Grand Coulee Dam en werden verrast door het prachtige canyongebied waar we doorheen reden (omgeving van Steamboat Rock State Park en Northrup Canyon). We zijn er dus niet uitgebreid geweest, dus weet niet hoe toegankelijk het is, maar het zag er erg mooi uit!
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer