Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Rondreis San Francisco - Seattle september 2013
-
- Amerika-ontdekker
- Aantal x V.S. bezocht: 8
Rondreis San Francisco - Seattle september 2013
Hallo
een aantal jaar geleden is bij ons (gezin met zoon van 21 en dochter van 19) de Amerikagekte toegeslagen na een eerste zeer voorzichtige reis naar Orlando. Later volgde de rest van Florida, New York, Vegas en een paar parken en Chicago. Gaandeweg zetten wij telkens een stapje verder , we zijn geen grote avonturiers en dit jaar wordt het een eerste echte rondreis.
We hebben graag een mix van steden, natuur, rijden langs mooie authentieke wegen, shoppen en actieve sporten (niet voor mij :p); geen grote wandelaars; Vorig jaar hadden we genoeg aan 1 dag Zion Park, 1 dag Bryce Canyon
We hebben door vakantieperikelen op het werk nu pas onze vlucht kunnen boeken en ik heb in de afgelopen twee weken als een gek gelezen, een reisroute uitgestippeld en slaapplaatsen geboekt
De reis ligt dus wel enigszins vast maar wijzigingen en zeker verbeteringen kunnen altijd. Hier is onze reisweg :
7 sept : vlucht van Brussel- Amsterdam-Minneapolis-San Francisco; slapen in Red Roof Inn dichtbij de luchthaven.
8 sept : Wagen oppikken op de luchthaven (geboekt via Connections en niet usareisen omdat ik zo een goedkopere vlucht kreeg en korting op de wagen via bonus deals) en nr SF
Drie nachten slapen in Town House Motel omdat er gratis parking is en de locatie me goed leek.
Programma : zeker de avondtour Alcatraz, 49mile drive, fietstocht golden gate bridge en wedstrijd baseball SfGiants.
11 sept : naar Monterey met een stop in Milpitass Mall . Slapen in El Castell Motel, Monterey
Programma : 17mile drive en whale watching
12 sept : naar Yosemite. Slapen in Curry Village (tent)
13 sept : Yosemite . Slapen in B&B Old House at Benton Hot Springs
14 sept : naar Bodie en rijden naar Lake Tahoe
twee nachten slapen in 7 Seas Inn en 'dingen' doen in de omgeving. Voor mijn kinderen liefst iets met water (rafting ? )
16 sept : naar Lassen Volcanic Park. Slapen in KOA Mt Lassen/Shingletown
17 sept : naar Crater Lake. Slapen in Chemult, Dawson House Lodge
18 sept : naar Salem/portland, nog uit te werken; Graag nog een mall voor dochterlief (Woodburn ?) . Naar Multnomah Falls. Slapen in Troutdale, Best Western
19 sept : naar Mt St Helens. Slapen in Centralia, Peppermill Empress Inn
20 sept : naar Seattle. Slapen in Maxwell Hotel
Programma : er zouden gratis fietsen zijn in het hotel, dus zo de stad verkennen.
21 sept : 18u van Seattle naar Amsterdam en dan de Thalys naar Brussel
Zit dit goed ineen ? Tips over te nemen routes of things to do ? Ik hoor het graag van 'experts'
Alvast bedankt
een aantal jaar geleden is bij ons (gezin met zoon van 21 en dochter van 19) de Amerikagekte toegeslagen na een eerste zeer voorzichtige reis naar Orlando. Later volgde de rest van Florida, New York, Vegas en een paar parken en Chicago. Gaandeweg zetten wij telkens een stapje verder , we zijn geen grote avonturiers en dit jaar wordt het een eerste echte rondreis.
We hebben graag een mix van steden, natuur, rijden langs mooie authentieke wegen, shoppen en actieve sporten (niet voor mij :p); geen grote wandelaars; Vorig jaar hadden we genoeg aan 1 dag Zion Park, 1 dag Bryce Canyon
We hebben door vakantieperikelen op het werk nu pas onze vlucht kunnen boeken en ik heb in de afgelopen twee weken als een gek gelezen, een reisroute uitgestippeld en slaapplaatsen geboekt
De reis ligt dus wel enigszins vast maar wijzigingen en zeker verbeteringen kunnen altijd. Hier is onze reisweg :
7 sept : vlucht van Brussel- Amsterdam-Minneapolis-San Francisco; slapen in Red Roof Inn dichtbij de luchthaven.
8 sept : Wagen oppikken op de luchthaven (geboekt via Connections en niet usareisen omdat ik zo een goedkopere vlucht kreeg en korting op de wagen via bonus deals) en nr SF
Drie nachten slapen in Town House Motel omdat er gratis parking is en de locatie me goed leek.
Programma : zeker de avondtour Alcatraz, 49mile drive, fietstocht golden gate bridge en wedstrijd baseball SfGiants.
11 sept : naar Monterey met een stop in Milpitass Mall . Slapen in El Castell Motel, Monterey
Programma : 17mile drive en whale watching
12 sept : naar Yosemite. Slapen in Curry Village (tent)
13 sept : Yosemite . Slapen in B&B Old House at Benton Hot Springs
14 sept : naar Bodie en rijden naar Lake Tahoe
twee nachten slapen in 7 Seas Inn en 'dingen' doen in de omgeving. Voor mijn kinderen liefst iets met water (rafting ? )
16 sept : naar Lassen Volcanic Park. Slapen in KOA Mt Lassen/Shingletown
17 sept : naar Crater Lake. Slapen in Chemult, Dawson House Lodge
18 sept : naar Salem/portland, nog uit te werken; Graag nog een mall voor dochterlief (Woodburn ?) . Naar Multnomah Falls. Slapen in Troutdale, Best Western
19 sept : naar Mt St Helens. Slapen in Centralia, Peppermill Empress Inn
20 sept : naar Seattle. Slapen in Maxwell Hotel
Programma : er zouden gratis fietsen zijn in het hotel, dus zo de stad verkennen.
Zit dit goed ineen ? Tips over te nemen routes of things to do ? Ik hoor het graag van 'experts'
Alvast bedankt
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Re: Rondreis San Francisco - Seattle september 2013
Heel herkenbaar, die Amerika-gekte!
Jullie hebben een leuk reis uitgestippeld, die voor een groot deel lijkt op onze 2006-reis. Misschien heb je iets aan ons reisverslag.
Voor Yosemite hebben jullie wel weinig tijd uitgetrokken vind ik, en de overnachting in de B&B daarna begrijp ik niet zo goed, die ligt een eind uit de richting. Waarom niet 2 nachten in het park?
Raften in september lijkt me niet mogelijk. Je kunt bij Lake Tahoe varen, maar dat zal niet echt spannend zijn. Voor Lake Tahoe hebben jullie verhoudingsgewijs veel tijd uitgetrokken. Zelf zou ik Monterey overslaan en iets meer rust in de route brengen door 2 nachten Yosemite te doen.
Marianne

Jullie hebben een leuk reis uitgestippeld, die voor een groot deel lijkt op onze 2006-reis. Misschien heb je iets aan ons reisverslag.
Voor Yosemite hebben jullie wel weinig tijd uitgetrokken vind ik, en de overnachting in de B&B daarna begrijp ik niet zo goed, die ligt een eind uit de richting. Waarom niet 2 nachten in het park?
Raften in september lijkt me niet mogelijk. Je kunt bij Lake Tahoe varen, maar dat zal niet echt spannend zijn. Voor Lake Tahoe hebben jullie verhoudingsgewijs veel tijd uitgetrokken. Zelf zou ik Monterey overslaan en iets meer rust in de route brengen door 2 nachten Yosemite te doen.
Marianne
- bedeve
- Amerika-expert
Waarom vanuit S.F eerst naar Monterey ,en vandaaruit naar Yosemite ???
Familiebezoek ? hooggespannen verwachtingen??.
Het voegt , objectief gesproken, helemaal niets toe als alternatief op de rechtstreekse route van SF naar Yosemite.
Maar scheelt wel heel veel km en zoals Marianne al zegt : geef Yosemite 2 nachten.
Familiebezoek ? hooggespannen verwachtingen??.
Het voegt , objectief gesproken, helemaal niets toe als alternatief op de rechtstreekse route van SF naar Yosemite.
Maar scheelt wel heel veel km en zoals Marianne al zegt : geef Yosemite 2 nachten.
the proof of the pudding is in the eating
Wil je meer info over jouw voordelen van een Amex Flying Blue creditcards....
Wil je een referral om bij een anvraag meer Flying Blue Miles te ontvangen ...
Stuur mij een PB !
Stuur mij een PB !
-
- Amerika-ontdekker
- Aantal x V.S. bezocht: 6
- Contacteer:
Als jullie toch willen gaan raften in september raad ik http://www.wetplanetwhitewater.com/raft ... lmon-river in Husum aan. Misschien ligt het net buiten jullie route want Husum ligt ongeveer 60 km ten noordoosten van Multnomah Falls. Wij hebben het vorige jaar gedaan en het was een geweldige ervaring. Alles van tevoren via de internet geregeld en ook in het Nederlands te woord gestaan want de eigenaar komt uit Nederland! 
Zoals al eerder verteld op de forum raad ik je aan om de tickets voor Alcatraz van tevoren via de internet te kopen.
Ter plaatse is er altijd de risico dat het uitverkocht is.
In 2009 zijn wij vanuit SF naar Monterey gereden. Het was begin juli en wij gingen rond 9 uur 's-ochtends rijden. De bedoeling was highway 1 langs de kust te volgen maar er was heel veel mist en wij hebben bijna niets gezien van de hele kust weg tot wij aan Monterey aankwam
Hopelijk is het weer wat beter in september! Wij hebben ook een whale watching trip gedaan vanuit Monterey. was leuk maar we hebben alleen Rizzo dolfijnen gezien en helemaal geen walvissen. Eerlijk gezegd Monterey was leuk en is prima als je er toch langs rijdt maar niet de moeite waard om daar helemaal heen te rijden. whale watching (o.a. orcas) is ook mogelijk vanuit Seattle maar volgens mij hebben jullie helaas hier geen tijd voor.
Heel veel plezier met jullie vakantie!
groetjes
Glenda

Zoals al eerder verteld op de forum raad ik je aan om de tickets voor Alcatraz van tevoren via de internet te kopen.
Ter plaatse is er altijd de risico dat het uitverkocht is.
In 2009 zijn wij vanuit SF naar Monterey gereden. Het was begin juli en wij gingen rond 9 uur 's-ochtends rijden. De bedoeling was highway 1 langs de kust te volgen maar er was heel veel mist en wij hebben bijna niets gezien van de hele kust weg tot wij aan Monterey aankwam

Heel veel plezier met jullie vakantie!
groetjes
Glenda
-
- Amerika-ontdekker
Bedankt voor de reacties
Monterey : initieel zouden we SF-> LA doen maar de beslissing is anders uitgedraaid. Ondertss waren er hier een paar enthousiast over dit badplaatsje en highway 1 dus mss wel te hoge verwachtingen. Ik zal het hier nog eens op tafel gooien om te schrappen
Voor het raften zou dit zeker te doen zijn bij Multnomah, dat bekijk ik nog eens
2 nachten in Lake tahoe is idd veel maar bedoeling is om er op dag 1 pas 's avonds aan te komen en op dag 3 vroeg te vertrekken. Yosemite zal wel te weinig zijn maar de b&b die ik al geboekt heb kan ik nietmeer annuleren (de rest is via booking.com) . Als ik Monterey uit het hoofd kan praten zijn we er toch 2 dagen
alcatraz kon ik nog niet boeken wegens te vroeg maar dat doe ik zeker
En Marianne, ik heb al je reisverslagen al gelezen
Monterey : initieel zouden we SF-> LA doen maar de beslissing is anders uitgedraaid. Ondertss waren er hier een paar enthousiast over dit badplaatsje en highway 1 dus mss wel te hoge verwachtingen. Ik zal het hier nog eens op tafel gooien om te schrappen
Voor het raften zou dit zeker te doen zijn bij Multnomah, dat bekijk ik nog eens
2 nachten in Lake tahoe is idd veel maar bedoeling is om er op dag 1 pas 's avonds aan te komen en op dag 3 vroeg te vertrekken. Yosemite zal wel te weinig zijn maar de b&b die ik al geboekt heb kan ik nietmeer annuleren (de rest is via booking.com) . Als ik Monterey uit het hoofd kan praten zijn we er toch 2 dagen
alcatraz kon ik nog niet boeken wegens te vroeg maar dat doe ik zeker
En Marianne, ik heb al je reisverslagen al gelezen

- bedeve
- Amerika-expert
Ik ben in maart 3 weken in Monterey Bay geweest en heb me prima vermaakt.
Als filmmens heb ik er een bioscoop gevonden waar ik wel in wil wonen: Lighthouse4 in Pacific Grove.
Seaching for Sugar Man gezien.
http://www.biosagenda.nl/film_searching ... 24065.html
Ik heb lekker gegeten met zicht op zee op the old pier39.
Dat was begin maart dus qua seizoen nog het goede moment om daar aan zee te zijn.
Dat is in september niet zo.
De zee mist trekt sávonds rond 5/ 6 uur naar binnen en lost als het goed is rond een uur of 10 s'ochtends weer op.
Of niet.
Het is een leuk plaatsje om te zien als je er langs komt.
Om de laatste speelavond van die film te zien heb ik er 40 mijl retour voor gereden.
Maar om er meer voor te rijden .????
Ja als je muziekfanaat bent en de heilige grond wilt zien waar HET gebeurde op 16, 17 en 18 juni 1967.
Mijn zonen reden mij er in september heen omdat zij op dezelfde plek net Mumford & Sons hadden gezien.
En eenmalig hun trouw wilden laten blijken aan het muzikale deel van hun opvoeding,ach voor deze ene keer het is voor de ouwe...
En toen dacht : is dit alles.?
Die extra tijd die je scoort door Monterey in de mist te schrappen is in jouw schema goud waard.
Ach het is nog geen september...
Heel veel voorpret met elkaar.
Als filmmens heb ik er een bioscoop gevonden waar ik wel in wil wonen: Lighthouse4 in Pacific Grove.
Seaching for Sugar Man gezien.
http://www.biosagenda.nl/film_searching ... 24065.html
Ik heb lekker gegeten met zicht op zee op the old pier39.
Dat was begin maart dus qua seizoen nog het goede moment om daar aan zee te zijn.
Dat is in september niet zo.
De zee mist trekt sávonds rond 5/ 6 uur naar binnen en lost als het goed is rond een uur of 10 s'ochtends weer op.
Of niet.
Het is een leuk plaatsje om te zien als je er langs komt.
Om de laatste speelavond van die film te zien heb ik er 40 mijl retour voor gereden.
Maar om er meer voor te rijden .????
Ja als je muziekfanaat bent en de heilige grond wilt zien waar HET gebeurde op 16, 17 en 18 juni 1967.
Mijn zonen reden mij er in september heen omdat zij op dezelfde plek net Mumford & Sons hadden gezien.
En eenmalig hun trouw wilden laten blijken aan het muzikale deel van hun opvoeding,ach voor deze ene keer het is voor de ouwe...
En toen dacht : is dit alles.?
Die extra tijd die je scoort door Monterey in de mist te schrappen is in jouw schema goud waard.
Ach het is nog geen september...
Heel veel voorpret met elkaar.
the proof of the pudding is in the eating
Stuur mij een PB !
Stuur mij een PB !
Zoals al gesuggereerd door anderen, ik zou idd Monterey schrappen. Je schrijft dat jullie enthousiast waren over Hwy 1, maar het mooiste deel daarvan ligt onder Monterey en zul je dus toch niet zien.
Het enige wat ik jammer vindt aan de route is dat jullie Mount Rainier overslaan, dat is jammer want je rijdt er praktisch langs op weg naar Seattle!
De Woodburn outlet is een goede keuze. Ook lekker goedkoop want in Oregon doen ze niet aan sales tax!
Wat heel leuk is om te doen in Seattle is de Underground tour: http://www.undergroundtour.com/ Vond ik zelf één van de hoogtepunten van de vakantie (we zijn twee jaar geleden van Seattle naar San Diego gereden).
Het enige wat ik jammer vindt aan de route is dat jullie Mount Rainier overslaan, dat is jammer want je rijdt er praktisch langs op weg naar Seattle!
De Woodburn outlet is een goede keuze. Ook lekker goedkoop want in Oregon doen ze niet aan sales tax!
Wat heel leuk is om te doen in Seattle is de Underground tour: http://www.undergroundtour.com/ Vond ik zelf één van de hoogtepunten van de vakantie (we zijn twee jaar geleden van Seattle naar San Diego gereden).
2007 Canada;2008 SanFranc-Yellowstone;2010 Seattle-San Diego;2011 Zuidwesten;2012 Canada-Yellowstone;2009&2014 Florida&Cruise;2015 Colorado&Utah(www.howdypardon.blogspot.com);2016 Nieuw-Zeeland;2017 Noordoosten;2023 Cruise NYC-Quebec
-
- Amerika-ontdekker
And so it will be, Monterey geschrapt maar geen extra nacht in Yosemite. En ook de tweede nacht in Lake Tahoe geschrapt. Mount Rainier opgenomen . Meeste reserveringen zijn gewijzigd. Nog 3 die ik moet zoeken
Onze route ziet er nu als volgt uit
11 sept : Milpitass Mall . Slapen kan niet meer in Curry Village dus nog op zoek naar alternatief
12 sept : Yosemite . Slapen in B&B Old House at Benton Hot Springs
13 sept : naar Bodie en rijden naar Lake Tahoe. Ook hier nieuwe reservering nog te doen
14 sept : Quincy. Evt paardrijden. Verder rustdag - invullen ter plaatse . Reservering nog te doen
15 sept : naar Lassen Volcanic Park. Slapen in KOA Mt Lassen/Shingletown
16 sept : naar Crater Lake. Slapen in Chemult, Dawson House Lodge
17 sept : naar Salem/portland, nog uit te werken; Woodburn Mall . Naar Multnomah Falls. Slapen in Troutdale, Best Western
18 sept : naar Mt St Helens. Slapen Cresttrail Lodge Packwood
19 sept : naar Mt Rainier. Slapen in Days Inn Seattle - North of Downtown.
Zal die boeking nog herbekijken - dacht dit te doen omdat het dicht bij Green Lake Park was en als je 's avonds toekomt is het makkelijk als het niet in het centrum van de stad is. Zou vandaar uit dan evt een whale watching tour doen maar vraag me af of dit eigenlijk wel de moeite is en we niet beter die Underground Tour en/of Ducktour doen
20 sept : Seattle. Slapen in Maxwell Hotel
Onze route ziet er nu als volgt uit
11 sept : Milpitass Mall . Slapen kan niet meer in Curry Village dus nog op zoek naar alternatief
12 sept : Yosemite . Slapen in B&B Old House at Benton Hot Springs
13 sept : naar Bodie en rijden naar Lake Tahoe. Ook hier nieuwe reservering nog te doen
14 sept : Quincy. Evt paardrijden. Verder rustdag - invullen ter plaatse . Reservering nog te doen
15 sept : naar Lassen Volcanic Park. Slapen in KOA Mt Lassen/Shingletown
16 sept : naar Crater Lake. Slapen in Chemult, Dawson House Lodge
17 sept : naar Salem/portland, nog uit te werken; Woodburn Mall . Naar Multnomah Falls. Slapen in Troutdale, Best Western
18 sept : naar Mt St Helens. Slapen Cresttrail Lodge Packwood
19 sept : naar Mt Rainier. Slapen in Days Inn Seattle - North of Downtown.
Zal die boeking nog herbekijken - dacht dit te doen omdat het dicht bij Green Lake Park was en als je 's avonds toekomt is het makkelijk als het niet in het centrum van de stad is. Zou vandaar uit dan evt een whale watching tour doen maar vraag me af of dit eigenlijk wel de moeite is en we niet beter die Underground Tour en/of Ducktour doen
20 sept : Seattle. Slapen in Maxwell Hotel
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 51 Reacties
- 6751 Weergaves
-
Laatste bericht door Thierry73
-