Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Reis ericreus: rondreis Salt Lake City - Seattle zomer 2014
Reis ericreus: rondreis Salt Lake City - Seattle zomer 2014
Hallo Allemaal,
in 2012 hebben wij een onvergetelijke reis gemaakt van 6 weken door het Zuid-Westen van Amerika ( mede door tips van deze site). Nu willen wij in de zomer van 2014 een reis maken door het Noord- Westen en een stukje Canada. Wij verblijven graag iets langer op een plek en willen ook dagtochten maken door de natuur. Zelf dacht ik dat dit wel een aardig rondje is, maar hoor graag tips en advies over route, bezienswaardigheden etc etc. Helaas hebben we nu maar ongeveer 25 dagen voor de reis.
Dag 1. Aankomst Salt lake City
Dag 2. Salt lake City
Dag 3. Salt Lake - Grand Teton
Dag 4. Grand Teton
Dag 5 . Grand Teton
Dag 6. Grand Teton- Yellowstone
Dag 7. Yellowstone
Dag 8. Yellowstone
Dag 9. Yellowstone
Dag 10. Yellowstone
Dag 11. Yellowstone - ergens overnachten richting Glacier np (Montana)?????????
Dag 12. ?????? - Glacier np.
Dag 13 Glacier np.
Dag 14 Glacier np
Dag 15. Glacier np - Banff
Dag 16 -Banff np
Dag 17. Banff np
Dag 18 Banff - ??????? (Mooie route en overnachting richting Olympic np)
Dag 19 ???????? Mooie route en overnachting richting Olympic np)
Dag 20 ?????????? Mooie route en overnachting richting Olympic np
Dag 21Olympic np
Dag 22 olympic np
Dag 23 via highway 101 naar Seattle
Dag 24 Seattle
Dag 25 Seattle naar Amsterdam.
Heeft iemand misschien tips, zeker tussen dag 11 en 20 vind ik het lastig om een mooie route te vinden. Misschien nog wat plekken in Canada? Of juist korter of langer ergens blijven. Misschien wel andere aankomst of vertrek plek?
Ik hoor het graag, dank alvast ( De voorpret is in ieder geval weer begonnen).
Groetjes Eric
in 2012 hebben wij een onvergetelijke reis gemaakt van 6 weken door het Zuid-Westen van Amerika ( mede door tips van deze site). Nu willen wij in de zomer van 2014 een reis maken door het Noord- Westen en een stukje Canada. Wij verblijven graag iets langer op een plek en willen ook dagtochten maken door de natuur. Zelf dacht ik dat dit wel een aardig rondje is, maar hoor graag tips en advies over route, bezienswaardigheden etc etc. Helaas hebben we nu maar ongeveer 25 dagen voor de reis.
Dag 1. Aankomst Salt lake City
Dag 2. Salt lake City
Dag 3. Salt Lake - Grand Teton
Dag 4. Grand Teton
Dag 5 . Grand Teton
Dag 6. Grand Teton- Yellowstone
Dag 7. Yellowstone
Dag 8. Yellowstone
Dag 9. Yellowstone
Dag 10. Yellowstone
Dag 11. Yellowstone - ergens overnachten richting Glacier np (Montana)?????????
Dag 12. ?????? - Glacier np.
Dag 13 Glacier np.
Dag 14 Glacier np
Dag 15. Glacier np - Banff
Dag 16 -Banff np
Dag 17. Banff np
Dag 18 Banff - ??????? (Mooie route en overnachting richting Olympic np)
Dag 19 ???????? Mooie route en overnachting richting Olympic np)
Dag 20 ?????????? Mooie route en overnachting richting Olympic np
Dag 21Olympic np
Dag 22 olympic np
Dag 23 via highway 101 naar Seattle
Dag 24 Seattle
Dag 25 Seattle naar Amsterdam.
Heeft iemand misschien tips, zeker tussen dag 11 en 20 vind ik het lastig om een mooie route te vinden. Misschien nog wat plekken in Canada? Of juist korter of langer ergens blijven. Misschien wel andere aankomst of vertrek plek?
Ik hoor het graag, dank alvast ( De voorpret is in ieder geval weer begonnen).
Groetjes Eric
- Old Faithful
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 9
Re: Rondreis Salt lake City - Seattle zomer 2014
Dit gaat ongetwijfeld een prachtige reis worden.
Je zou kunnen overwegen via de prachtige Icefields Parkway naar Jasper te rijden. Op weg naar Olympic N.P. zou je door Cascades N.P. - eigenlijk Ross Lake N.R.A. - kunnen rijden.
Succes en veel plezier bij de voorbereiding.
Je zou kunnen overwegen via de prachtige Icefields Parkway naar Jasper te rijden. Op weg naar Olympic N.P. zou je door Cascades N.P. - eigenlijk Ross Lake N.R.A. - kunnen rijden.
Succes en veel plezier bij de voorbereiding.
Groet,
Old Faithful
Old Faithful
Dank je wel voor de tips. The Icefields parkway ziet er inderdaad prachtig uit op foto's, ik ga deze route zeker in de trip plannen.
- vana
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 4
- Contacteer:
Ik zou zeker de Icefield Parkway inplannen, één van de mooiste wegen die wij ooit hebben gereden.
Misschien kun je nog wat tips voor een route uit ons reisverslag halen.
- kalaman
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 24
- Contacteer:
proficiat, een schitterende route samengesteld
, helemaal onze dada...
In 2011 deden wij een gelijkaardige route (zonder Canada) toen we jammer genoeg nog geen blog bijhielden. In 2010 deden we Canada.
Tussen Glacier en Yellowstone sliepen wij in Shelby. 2 keer niets, maar je moet érgens slapen...
Volgende maand vertrekken we opnieuw die richting uit...doodeenvoudig omdat het daar zo ontzettend mooi is...
Allicht kan je nog tips uit onze blog halen (zie onderschrift) vermits jullie nog heel wat tijd hebben. En...euh...de Icefields Parkway moet uiteraard in jullie planning zitten
. Anders is het als naar de Grand Canyon gaan zonder echt tot aan de rim te gaan... 

In 2011 deden wij een gelijkaardige route (zonder Canada) toen we jammer genoeg nog geen blog bijhielden. In 2010 deden we Canada.
Tussen Glacier en Yellowstone sliepen wij in Shelby. 2 keer niets, maar je moet érgens slapen...
Volgende maand vertrekken we opnieuw die richting uit...doodeenvoudig omdat het daar zo ontzettend mooi is...
Allicht kan je nog tips uit onze blog halen (zie onderschrift) vermits jullie nog heel wat tijd hebben. En...euh...de Icefields Parkway moet uiteraard in jullie planning zitten

We hebben vorig jaar een omgekeerd rondje gemaakt, dus van Seattle via Canada naar Salt Lake. De Icefields parkway mag je echt niet missen en ook de omgeving van Jasper is prachtig. Vanaf daar naar Olympic NP zijn er verschillende opties. We zijn via Wells Gray PP, Whistler, Victoria, veerboot Port Angeles gegaan (maar dan ongekeerd), maar gezien je schema zou je dan wat nachten Yellowstone, Grand Teton moeten schrappen.
Tussen Yellowstone en Glacier NP hebben we geslapen in Three Forks. Ook drie keer niks, maar je moet wat (http://www.sacajaweahotel.com/; ziet er mooi uit, maar service is niet zo best).
Van Glacier NP naar Banff is trouwens best een eind rijden. Je zou eventueel een nacht Glacier NP in kunnen ruilen voor een nacht Waterton NP (als er nog plek is). Dan ben je in ieder geval de grens al over... en Waterton NP is ook heel mooi!
Tussen Yellowstone en Glacier NP hebben we geslapen in Three Forks. Ook drie keer niks, maar je moet wat (http://www.sacajaweahotel.com/; ziet er mooi uit, maar service is niet zo best).
Van Glacier NP naar Banff is trouwens best een eind rijden. Je zou eventueel een nacht Glacier NP in kunnen ruilen voor een nacht Waterton NP (als er nog plek is). Dan ben je in ieder geval de grens al over... en Waterton NP is ook heel mooi!
2007 Canada;2008 SanFranc-Yellowstone;2010 Seattle-San Diego;2011 Zuidwesten;2012 Canada-Yellowstone;2009&2014 Florida&Cruise;2015 Colorado&Utah(www.howdypardon.blogspot.com);2016 Nieuw-Zeeland;2017 Noordoosten;2023 Cruise NYC-Quebec
Bedankt voor de reacties en tips!
The Icefields Parkway gaat definitief in de route, na zoveel mooie woorden over deze route kan ik niet anders. Er zal dan wel een dag bijkomen voor Jasper NP. Waarschijnlijk ga ik ook een mooie plek zoeken om te overnachten in Waterton NP tussen Glacier NP en Banff NP. Het park zier er ook erg mooi uit en het zal wat rustiger zijn dan een hele lange dag rijden tussen de parken. Is het trouwens nog een probleem om de grens over te gaan tussen Amerika en Canada? Moeten daar nog bepaalde papieren voor worden aangevraagd?
Vana: Ik heb met veel plezier jullie reisverslag gelezen. Wat een mooie reis hebben jullie gemaakt!
En Kalaman, ik kijk er naar uit om jullie reisverslag te lezen. Een hele mooie reis toegewenst.
Ik ga mij nu maar verdiepen in de route van Jasper Np naar Olympic NP. De route via Wells Gray PP, Whistler, Victoria naar Port Angeles ziet er ook erg mooi uit. Dan zou ik inderdaad een paar dagen ergens anders vanaf moeten snoepen. Gelukkig heb ik nog even om de route klaar te hebben.
The Icefields Parkway gaat definitief in de route, na zoveel mooie woorden over deze route kan ik niet anders. Er zal dan wel een dag bijkomen voor Jasper NP. Waarschijnlijk ga ik ook een mooie plek zoeken om te overnachten in Waterton NP tussen Glacier NP en Banff NP. Het park zier er ook erg mooi uit en het zal wat rustiger zijn dan een hele lange dag rijden tussen de parken. Is het trouwens nog een probleem om de grens over te gaan tussen Amerika en Canada? Moeten daar nog bepaalde papieren voor worden aangevraagd?
Vana: Ik heb met veel plezier jullie reisverslag gelezen. Wat een mooie reis hebben jullie gemaakt!
En Kalaman, ik kijk er naar uit om jullie reisverslag te lezen. Een hele mooie reis toegewenst.
Ik ga mij nu maar verdiepen in de route van Jasper Np naar Olympic NP. De route via Wells Gray PP, Whistler, Victoria naar Port Angeles ziet er ook erg mooi uit. Dan zou ik inderdaad een paar dagen ergens anders vanaf moeten snoepen. Gelukkig heb ik nog even om de route klaar te hebben.
- kalaman
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 24
- Contacteer:
nee hoor, we hebben vorige zomer die grens ettelijke keren overgestoken toen we constant tussen Alaska en Yukon reden. Alleen er voor zorgen dat jullie geen etenswaren bij hebben.ericreus schreef:Is het trouwens nog een probleem om de grens over te gaan tussen Amerika en Canada? Moeten daar nog bepaalde papieren voor worden aangevraagd?
ericreus schreef:En Kalaman, ik kijk er naar uit om jullie reisverslag te lezen. Een hele mooie reis toegewenst.

De grens oversteken is inderdaad geen enkel probleem. Je hebt geen speciale documenten nodig. Ze vragen bij de grens alleen of je fruit bij je hebt, met name citrusfruit schijnt een probleem te zijn, want ons appeltje mocht gewoon de grens over maar ze bleven maar doorvragen of we ook geen sinaasappels mee hadden...
2007 Canada;2008 SanFranc-Yellowstone;2010 Seattle-San Diego;2011 Zuidwesten;2012 Canada-Yellowstone;2009&2014 Florida&Cruise;2015 Colorado&Utah(www.howdypardon.blogspot.com);2016 Nieuw-Zeeland;2017 Noordoosten;2023 Cruise NYC-Quebec
Bedankt weer voor de reacties.
We zullen de sinaasappels achterlaten in Amerika als we de grens overgaan.
Ik heb de route hier en daar wat aangepast, zeker na wat reisverslagen gelezen te hebben en de tips die ik hier gekregen heb.
Ik zou graag willen horen of de route niet te vol is nu en of we niet te lang in de auto zitten, zeker omdat wij liever ergens wat langer blijven en dan maar niet alles zien van de regio maar er is zoveel moois te zien dat het moeilijk kiezen is.
1. Aankomst Salt Lake City
2. Salt Lake City - Grand Teton NP
3. Grand Teton NP
4. Grand Teton NP - Yellowstone NP
5. Yellowstone NP
6. Yellowstone NP
7. Yellowstone NP
8. Yellowstone NP - Missoula
9. Missoula - Glacier NP
10. Glacier NP
11. Glacier NP - Waterton NP
12. Waterton NP - Banff NP
13. Banff NP
14. Banff - Jasper NP
15. Jasper NP
16. Jasper NP - Clearwater
17. Clearwater - Whistler
18. Whistler
19. Whistler - Victoria
20. Victoria - Olympic NP (Forks)
21. Olympic NP
22. Olympic NP
23. Olympic NP - Seattle
24. Seattle
25. Seattle - Amsterdam
Ik hoor graag wat jullie ervan vinden. Alle tips zijn welkom!

We zullen de sinaasappels achterlaten in Amerika als we de grens overgaan.

Ik heb de route hier en daar wat aangepast, zeker na wat reisverslagen gelezen te hebben en de tips die ik hier gekregen heb.
Ik zou graag willen horen of de route niet te vol is nu en of we niet te lang in de auto zitten, zeker omdat wij liever ergens wat langer blijven en dan maar niet alles zien van de regio maar er is zoveel moois te zien dat het moeilijk kiezen is.
1. Aankomst Salt Lake City
2. Salt Lake City - Grand Teton NP
3. Grand Teton NP
4. Grand Teton NP - Yellowstone NP
5. Yellowstone NP
6. Yellowstone NP
7. Yellowstone NP
8. Yellowstone NP - Missoula
9. Missoula - Glacier NP
10. Glacier NP
11. Glacier NP - Waterton NP
12. Waterton NP - Banff NP
13. Banff NP
14. Banff - Jasper NP
15. Jasper NP
16. Jasper NP - Clearwater
17. Clearwater - Whistler
18. Whistler
19. Whistler - Victoria
20. Victoria - Olympic NP (Forks)
21. Olympic NP
22. Olympic NP
23. Olympic NP - Seattle
24. Seattle
25. Seattle - Amsterdam
Ik hoor graag wat jullie ervan vinden. Alle tips zijn welkom!
- michelly
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 15
- Contacteer:
Mooie route!
Wij zijn net terug en hebben een gedeelte van jullie route gedaan (Glacier tot Vancouver).
De Icefields Parkway was absoluut 1 van de hoogtepunten. Hier ons verslag.
Wat betreft de grensovergang. Wij werden het hemd van het lijf gevraagd. Ze vroegen of we hout, vuurwerk, wapens enz. bij ons hadden. Eten werd niet moeilijk over gedaan. Onze camper werd ook nog gecontroleerd maar ik heb begrepen dat dat anders nauwelijks gebeurd. De reden dat wij wel gecontroleerd werden was omdat er een filmpje van gemaakt moest worden
Elly
Wij zijn net terug en hebben een gedeelte van jullie route gedaan (Glacier tot Vancouver).
De Icefields Parkway was absoluut 1 van de hoogtepunten. Hier ons verslag.
Wat betreft de grensovergang. Wij werden het hemd van het lijf gevraagd. Ze vroegen of we hout, vuurwerk, wapens enz. bij ons hadden. Eten werd niet moeilijk over gedaan. Onze camper werd ook nog gecontroleerd maar ik heb begrepen dat dat anders nauwelijks gebeurd. De reden dat wij wel gecontroleerd werden was omdat er een filmpje van gemaakt moest worden

Elly
Elly
www.michelly.nl
www.michelly.nl
-
- Amerika-ontdekker
- Aantal x V.S. bezocht: 4
Wij hebben vorige jaar een gedeelte van jullie route in Canada gedaan (Calgary - Vancouver via de Icefields Parkway).
Als ik jullie was zou ik overwegen om in Banff een extra nacht te pakken. Je hebt daar zo veel te zien in de omgeving. Wij hadden vorige jaar 3 overnachtingen in Banff en 1 in Lake Louise en dat was echt niet te veel.
In Jasper hadden wij net als jullie 2 overnachtingen en achteraf baalde we dat we daar niet een dagje langer hadden geboekt. Het is namelijk een hele leuke omgeving om bijv. te mountainbiken, maar dat is er nu niet van gekomen.
Maar goed dagje erbij in Banff, betekend ook ergens anders een dagje af. Glacier en Olympic ben ik nooit geweest en kan ik dus weinig over zeggen. Yellowstone, Grand Teton, Salt Lake ga ik over 2 weken zelf voor het eerst heen... dus wie weet later meer
Als ik jullie was zou ik overwegen om in Banff een extra nacht te pakken. Je hebt daar zo veel te zien in de omgeving. Wij hadden vorige jaar 3 overnachtingen in Banff en 1 in Lake Louise en dat was echt niet te veel.
In Jasper hadden wij net als jullie 2 overnachtingen en achteraf baalde we dat we daar niet een dagje langer hadden geboekt. Het is namelijk een hele leuke omgeving om bijv. te mountainbiken, maar dat is er nu niet van gekomen.
Maar goed dagje erbij in Banff, betekend ook ergens anders een dagje af. Glacier en Olympic ben ik nooit geweest en kan ik dus weinig over zeggen. Yellowstone, Grand Teton, Salt Lake ga ik over 2 weken zelf voor het eerst heen... dus wie weet later meer

2013 NY - CO - WY - UT
2012 Canada: AB - BC
2010 Las Vegas
2007 Las Vegas
2006 NY
2012 Canada: AB - BC
2010 Las Vegas
2007 Las Vegas
2006 NY
- Jozef1978
- Amerika-ontdekker
- Aantal x V.S. bezocht: 3
Wow! Jullie route ziet er erg goed uit. Keuzes maken is moeilijk in zo'n mooi gebied. En om het nog moeilijker te maken, zou ik de suggestie mee willen geven om voor Wells Gray PP de tijd te nemen. Heeft ons echt verrast op onze rondreis in 2004. Zijn mooie wandelingen te maken, en prachtige watervallen. Veel wildlife, staat ook bekend om de hoge "berentrefkans". Bij ons was het al snel raak...
Succes met alle afwegingen!
Succes met alle afwegingen!
2016 BC(Canada)-WA-OR
2013 CO-NE-SD-WY-ID-UT
2011 CA-NV-UT-AZ
2004 AB-BC(Canada)
2013 CO-NE-SD-WY-ID-UT
2011 CA-NV-UT-AZ
2004 AB-BC(Canada)
- Inges
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 9
- Contacteer:
Wow wat een geweldig reisverslag. Ik ben ongeveer dezelfde trip aan het plannen (ook met auto) voor ons gezin. In July-Aug 2014 (4 weken). Ik heb zeer veel aan jouw verslag en de links naar de goede slaapplaatsen.vana schreef:Ik zou zeker de Icefield Parkway inplannen, één van de mooiste wegen die wij ooit hebben gereden.
Misschien komen we jullie wel tegen ericreus

Groet, Inge
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 19 Reacties
- 6380 Weergaves
-
Laatste bericht door MariekeH