Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Campgrounds reserveren in Yellowstone?
Campgrounds reserveren in Yellowstone?
Hallo,
Half september van dit jaar zijn we met de camper in Yellowstone. Doorgaans reserveer ik tijdens dit soort reizen vooraf de campgrounds niet, omdat ik het fijn vind om ook flexibel te kunnen zijn tijdens de reis. Nu twijfel ik of het misschien toch verstandig is om het wel te doen voor onze overnachtingen in Yellowstone, gezien de drukte in dit park. Heb natuurlijk wel al tips gelezen om 's ochtends vroeg bij een campground aan te komen. Zou dat in deze tijd van het jaar ook nodig zijn? En in een weekend? We zullen waarschijnlijk op een woensdag of donderdag aankomen en verwachten daar wel een dag of 4 te verblijven.
Daarnaast ben ik er nog niet uit wat handig is in Yellowstone: vanuit één campground al het moois gaan beleven, of juist vanuit verschillende campgrounds. Iemand tips?
Groet Jet
Half september van dit jaar zijn we met de camper in Yellowstone. Doorgaans reserveer ik tijdens dit soort reizen vooraf de campgrounds niet, omdat ik het fijn vind om ook flexibel te kunnen zijn tijdens de reis. Nu twijfel ik of het misschien toch verstandig is om het wel te doen voor onze overnachtingen in Yellowstone, gezien de drukte in dit park. Heb natuurlijk wel al tips gelezen om 's ochtends vroeg bij een campground aan te komen. Zou dat in deze tijd van het jaar ook nodig zijn? En in een weekend? We zullen waarschijnlijk op een woensdag of donderdag aankomen en verwachten daar wel een dag of 4 te verblijven.
Daarnaast ben ik er nog niet uit wat handig is in Yellowstone: vanuit één campground al het moois gaan beleven, of juist vanuit verschillende campgrounds. Iemand tips?
Groet Jet
Re: Campgrounds reserveren in Yellowstone?
Ik heb dezelfde vraag voor juli/augustus ?
Groeten Anna.
Groeten Anna.
-
- Amerika-ontdekker
- Partner van: Johan
- Aantal x V.S. bezocht: 12
- Contacteer:
hallo wij gaan ook 5 september richting Yellowstone park voor de 1e keer.
We reizen met een camper maar wij denken er nog niet aan om een RV te reserveren!
Er zijn zo veel campings en RV grounds.
We vertrekken vanaf Sacramento daar naar toe.
we zien wel er zijn er vast nog wel wat vrij en het hoog seizoen is toch voorbij neem ik aan.
succes met alles met vr groet Chara
We reizen met een camper maar wij denken er nog niet aan om een RV te reserveren!
Er zijn zo veel campings en RV grounds.
We vertrekken vanaf Sacramento daar naar toe.
we zien wel er zijn er vast nog wel wat vrij en het hoog seizoen is toch voorbij neem ik aan.
succes met alles met vr groet Chara
- Jozef1978
- Amerika-ontdekker
- Aantal x V.S. bezocht: 3
Wij hebben afgelopen juli 6 dagen in Yellowstone doorgebracht met een camper. We waren blij dat we vooraf gereserveerd hadden, want alledrie de campgrounds waar we gestaan hebben (Canyon, Madison, Fishing Bridge) waren tot de laatste plaats toe vol. Dus voor de zomer zou ik het, met een camper, zeker aanbevelen om te reserveren. Over Yellowstone in september kan ik niet meepraten...
2016 BC(Canada)-WA-OR
2013 CO-NE-SD-WY-ID-UT
2011 CA-NV-UT-AZ
2004 AB-BC(Canada)
2013 CO-NE-SD-WY-ID-UT
2011 CA-NV-UT-AZ
2004 AB-BC(Canada)
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
In september sluiten al een aantal campgrounds (zie hier voor een overzicht van sluitingsdata), en dat betekent dat het op de overige campings toch wel druk kan zijn.
Ik vind reserveren wel prettig; vaak weet je bij benadering wel wanneer je ergens bent en dan is het fijn als je je niet hoeft te haasten om een plaats te vinden. Er zijn misschien wel genoeg campings buiten het park maar de afstanden zijn enorm, en het is toch jammer om een halve dag kwijt te zijn met het zoeken van een campground.
Marianne
Ik vind reserveren wel prettig; vaak weet je bij benadering wel wanneer je ergens bent en dan is het fijn als je je niet hoeft te haasten om een plaats te vinden. Er zijn misschien wel genoeg campings buiten het park maar de afstanden zijn enorm, en het is toch jammer om een halve dag kwijt te zijn met het zoeken van een campground.
Marianne
-
- Amerikafan
- Aantal x V.S. bezocht: 8
- Contacteer:
Wij waren in 2009 in september in Yellowtone en hebben toen het hele verblijf (vier nachten) in Fishing Bridge gestaan. Inderdaad zijn een aantal campings in de loop van september al dicht. Ik had Fishing Bridge voor een nacht gereserveerd en kon toen ter plekke bijboeken. Een deel van de loop was destijds dicht, hetgeen betekende dat je heen en weer moest rijden en niet goed een 'achtje' kon maken. Maar desalniettemin vonden wij Fishing Bridge wel prettig: lekker centraal. Zie ons verslag http://trudyenjobinamerika.blogspot.nl/, dag 10 tot en met 13.
- niekie73
- Amerikafan
- Contacteer:
Wij waren er half juni en dachten ook dat we niet hoefde te reserveren, maar alles zat vol zelf 1x moeten uitwijken naar west yellowstone.
Misschien is vooraf reserveren niet echt een fijn idee, maar als je niet zeker weet dat je savonds een slaapplek hebt reis je ook niet lekker.
Misschien is vooraf reserveren niet echt een fijn idee, maar als je niet zeker weet dat je savonds een slaapplek hebt reis je ook niet lekker.
Reisverslag SouthWest 2016
Reisverslag NW.USA-Canada 2013
Reisverslag West Canada 2012
Reisverslag Noorwegen 2010
Reisverslag NW.USA-Canada 2013
Reisverslag West Canada 2012
Reisverslag Noorwegen 2010
Bedankt voor jullie tips, daar kan ik wel wat mee!
Ik wil het risico dan toch niet lopen dat we geen plekje hebben en dan ter plekke nog een hele zoektocht moeten gaan houden. Dat is inderdaad ook niet relaxed. Dus toch maar reserveren vooraf.
Trudy, we zullen ongeveer hetzelfde 'rondje' maken, zonder New York en heb met plezier jullie reisverslag gelezen. Daar kan ik ook nog wel wat tips uit halen!
Ik wil het risico dan toch niet lopen dat we geen plekje hebben en dan ter plekke nog een hele zoektocht moeten gaan houden. Dat is inderdaad ook niet relaxed. Dus toch maar reserveren vooraf.
Trudy, we zullen ongeveer hetzelfde 'rondje' maken, zonder New York en heb met plezier jullie reisverslag gelezen. Daar kan ik ook nog wel wat tips uit halen!
-
- Amerika-ontdekker
Hallo Jet,
Wij komen net terug uit Yellowstone en hadden Madison (2 nachten) en Bridge Bay (2 nachten) gereserveerd. Maar goed ook, want ze zaten vol. Er tussenin wilden we 1 nacht in Lamar Valley staan, maar daar kun je niet reserveren. Op de bonnefooi erheen gereden, maar ze zaten allebei vol. Toen uitgeweken naar Soda Butte bij Cooke (noordoost uitgang), voor 9 dollar p.n.! Prima uitvalsbasis voor Lamar, er zijn daar meerdere campings.
Als je meerdere dagen gaat zou ik wel proberen minstens twee campings te doen, scheelt veel heen en weer rijden.
Veel plezier, Yellowstone is echt super mooi!
groet
Sophietje
Wij komen net terug uit Yellowstone en hadden Madison (2 nachten) en Bridge Bay (2 nachten) gereserveerd. Maar goed ook, want ze zaten vol. Er tussenin wilden we 1 nacht in Lamar Valley staan, maar daar kun je niet reserveren. Op de bonnefooi erheen gereden, maar ze zaten allebei vol. Toen uitgeweken naar Soda Butte bij Cooke (noordoost uitgang), voor 9 dollar p.n.! Prima uitvalsbasis voor Lamar, er zijn daar meerdere campings.
Als je meerdere dagen gaat zou ik wel proberen minstens twee campings te doen, scheelt veel heen en weer rijden.
Veel plezier, Yellowstone is echt super mooi!
groet
Sophietje
Wij hebben vorig jaar juni/juli niet gereserveerd. En altijd een plek gehad behalve de eerste nacht. Maar daar hadden we ook wel op gerekend (we wisten dat we laat op de dag aan zouden komen) en hebben bij Gardener overnacht.
Voor de rest hebben we overal kunnen overnachten op de campings waar we graag wilden.
Voorwaarden voor 08.30 je melden bij de camping. Maar of dat nog moet in september?
Voor de rest hebben we overal kunnen overnachten op de campings waar we graag wilden.
Voorwaarden voor 08.30 je melden bij de camping. Maar of dat nog moet in september?
Go T@bbing!!!!
Laatste reisverslag canada:
http://www.rwndbr.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
Laatste reisverslag canada:
http://www.rwndbr.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 9 Reacties