Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Reis Miekv: rondreis Las Vegas - Seattle via Canada
-
- Amerika-ontdekker
- Aantal x V.S. bezocht: 2
Reis Miekv: rondreis Las Vegas - Seattle via Canada
Hallo allemaal,
Na een aantal jaar te hebben meegelezen (en veel inspiratie opdoen) werd het wel eens tijd voor een account!
We zijn van plan om volgend jaar zomer voor de 3e keer naar Amerika te vertrekken, met de Noordwest kant van Amerika en Canada als bestemming.
Een globale opzet van de reis hebben we inmiddels gemaakt. Zelf vind ik dat er nog te weinig rust in zit en teveel reistijd, alhoewel dat ook een consequentie is van deze reis denk ik.
Ik ben erg benieuwd hoe jullie tegen deze reis aankijken. Op- en aanmerkingen zijn van harte welkom!
dag 1: vertrek vanuit Amsterdam naar Las Vegas
dag 2: Las Vegas
dag 3: Las Vegas
dag 4: ophalen camper en overnachten nabij Las Vegas
dag 5: Las Vegas - Bryce Canyon (hier zijn we al geweest)
dag 6: Bryce Canyon - Salt Lake City
dag 7: Salt Lake City - Craters of the Moon (over deze laatste twijfelen we nog, evt. Bear Lake?)
dag 8: Craters of the Moon - Grand Teton
dag 9: Grand Teton
dag 10: Grand Teton - Yellowstone
dag 11: Yellowstone
dag 12: Yellowstone
dag 13: Yellowstone - Helena
dag 14: Helena - Glacier NP
dag 15: Glacier NP - Pincher Creek
dag 16: Pincher Creek - Banff
dag 17: Banff
dag 18: Banff - Jasper
dag 19: Jasper
dag 20: Jasper - Wells Gray Provincial Park
dag 21: Wells Gray Provincial Park - Whistler
dag 22: Whistler - Vancouver
dag 23: Vancouver - Tofino
dag 24: Tofino
dag 25: Tofino - Port Alberni
dag 26: Port Alberni - Victoria
dag 27: Victoria - Olympic NP
dag 28: Olympic NP
dag 29: Olympic NP - Seattle
dag 30: Seatlle + camper inleveren
dag 31: Seattle (hotel) - Amsterdam
Alvast bedankt voor jullie reacties!
Groet, Miekv
Na een aantal jaar te hebben meegelezen (en veel inspiratie opdoen) werd het wel eens tijd voor een account!
We zijn van plan om volgend jaar zomer voor de 3e keer naar Amerika te vertrekken, met de Noordwest kant van Amerika en Canada als bestemming.
Een globale opzet van de reis hebben we inmiddels gemaakt. Zelf vind ik dat er nog te weinig rust in zit en teveel reistijd, alhoewel dat ook een consequentie is van deze reis denk ik.
Ik ben erg benieuwd hoe jullie tegen deze reis aankijken. Op- en aanmerkingen zijn van harte welkom!
dag 5: Las Vegas - Bryce Canyon (hier zijn we al geweest)
dag 6: Bryce Canyon - Salt Lake City
dag 7: Salt Lake City - Craters of the Moon (over deze laatste twijfelen we nog, evt. Bear Lake?)
dag 8: Craters of the Moon - Grand Teton
dag 9: Grand Teton
dag 10: Grand Teton - Yellowstone
dag 12: Yellowstone
dag 13: Yellowstone - Helena
dag 14: Helena - Glacier NP
dag 23: Vancouver - Tofino
dag 24: Tofino
dag 25: Tofino - Port Alberni
dag 26: Port Alberni - Victoria
dag 27: Victoria - Olympic NP
Alvast bedankt voor jullie reacties!
Groet, Miekv
2011 west Amerika
2012 oost Amerika + deel oost Canada
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Re: Reis Miekv: rondreis Las Vegas - Seattle via Canada
Het Canada-deel ken ik niet, maar de rest lijkt me wel te doen. Twee dagen Yellowstone is echter niet veel, misschien kun je daar nog een dag aan toevoegen. Als je Bryce al bezocht hebt zou je ook kunnen overwegen om rechtstreeks naar SLC te rijden. De route van SLC naar Grand Teton via bear Lake is mooi, maar Bear Lake zelf vond ik niet bijzonder. Craters of the Moon is een leuk park, maar kost je wel wat meer tijd. Zie voor Craters of the Moon en Yellowstone ons 2008-verslag.
Marianne
Marianne
- AnnInBC
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 5
- Contacteer:
Ik vind dan weer dat het Canada gedeelte veel te gehaast is. Je doet zogezegd bijna een trip door het westen van Canada in een goede 10 dagen. Niet dat het niet te doen is, maar ik denk niet dat je veel tijd gaat hebben om te wandelen en dingen te bezoeken. Ik zou bijna zeggen om ofwel Vancouver Island eruit te laten ofwel Olympic National Park. Ik neig naar Vancouver Island, heel veel reizen voor de weinige dagen dat je er bent. De afstanden zijn erg groot en je gaat daar ook niet zo snel vooruit...ik zou die extra dagen dan gebruiken in de Canadese Rockies, Olympic NP en misschien ook een extra dagje Vancouver.
Ik zou het Canada en Washington State gedeelte van de reis als volgt doen:
dag 18: Banff (bezoek aan Yoho National Park)
dag 19: Banff - Jasper
dag 20: Jasper
dag 21: Jasper - Clearwater (Wells Gray Provincial Park
dag 22: Clearwater - Whistler
dag 23: Whistler
dag 24: Whistler - Vancouver
dag 25: Vancouver
dag 26: Vancouver - Olympic NP
dag 27: Olympic NP
Het is maar een idee, jullie moeten uiteindelijk zelf kiezen wat voor jullie de mooiste plekjes lijken!
Groetjes,
Ann
Het is maar een idee, jullie moeten uiteindelijk zelf kiezen wat voor jullie de mooiste plekjes lijken!
Groetjes,
Ann
-
- Amerika-ontdekker
We hadden de route inmiddels zelf al een beetje aangepast.
De route ziet er nu als volgt uit:
dag 5: Las Vegas - Salt Lake City
dag 6: Salt Lake City - Bear Lake
dag 7: Bear Lake - Grand Teton
dag 8: Grand Teton
dag 9: Grand Teton - Yellowstone
dag 10: Yellowstone
dag 12: Yellowstone - Helena
dag 13: Helena - Glacier NP
dag 14: Glacier NP
dag 23: Vancouver
dag 24: Vancouver - Tofino
dag 25: Tofino
dag 26: Tofino - Port Alberni
dag 27: Port Alberni - Victoria
dag 28: Victoria - Olympic NP
dag 29: Olympic NP
dag 30: Olympic NP - Seattle + camper inleveren
We hebben doordat we Bryce geschrapt hebben een extra dag. Kunnen we die beter besteden in Grand Teton of in Yellowstone? Ik heb nu Grand Teton in het overzicht gezet.
Bear Lake zal voor ons ook meer een overnachtingsplaats worden, omdat we anders twee lange reisdagen achter elkaar hebben. We hebben toch gekozen voor Bear Lake, want voor Craters of the Moon moeten we toch wel een stuk omrijden. Ook hebben we nu inderdaad Bryce geschrapt en rijden we in een keer naar SLC. Bedankt voor je input Marianne!Martin & Marianne schreef:Het Canada-deel ken ik niet, maar de rest lijkt me wel te doen. Twee dagen Yellowstone is echter niet veel, misschien kun je daar nog een dag aan toevoegen. Als je Bryce al bezocht hebt zou je ook kunnen overwegen om rechtstreeks naar SLC te rijden. De route van SLC naar Grand Teton via bear Lake is mooi, maar Bear Lake zelf vond ik niet bijzonder. Craters of the Moon is een leuk park, maar kost je wel wat meer tijd.
dag 5: Las Vegas - Salt Lake City
dag 6: Salt Lake City - Bear Lake
dag 7: Bear Lake - Grand Teton
dag 12: Yellowstone - Helena
dag 13: Helena - Glacier NP
dag 23: Vancouver
dag 24: Vancouver - Tofino
dag 25: Tofino
dag 26: Tofino - Port Alberni
dag 27: Port Alberni - Victoria
dag 28: Victoria - Olympic NP
dag 29: Olympic NP
dag 30: Olympic NP - Seattle + camper inleveren
We hebben doordat we Bryce geschrapt hebben een extra dag. Kunnen we die beter besteden in Grand Teton of in Yellowstone? Ik heb nu Grand Teton in het overzicht gezet.
Bedankt voor je input Ann! We gaan er even over nadenken wat we het liefst willen doen! Ik heb nu in elk geval een extra dag Vancouver toegevoegd.AnnInBC schreef:Ik vind dan weer dat het Canada gedeelte veel te gehaast is. Je doet zogezegd bijna een trip door het westen van Canada in een goede 10 dagen. Niet dat het niet te doen is, maar ik denk niet dat je veel tijd gaat hebben om te wandelen en dingen te bezoeken. Ik zou bijna zeggen om ofwel Vancouver Island eruit te laten ofwel Olympic National Park. Ik neig naar Vancouver Island, heel veel reizen voor de weinige dagen dat je er bent. De afstanden zijn erg groot en je gaat daar ook niet zo snel vooruit...ik zou die extra dagen dan gebruiken in de Canadese Rockies, Olympic NP en misschien ook een extra dagje Vancouver.
Groetjes,
Ann
2011 west Amerika
- AnnInBC
- Amerika-expert
- Contacteer:
Ik denk dat dat het beste is, maak een lijstje van de dingen die echt absoluut wil zien en probeer daar rondom een route vast te leggen. En hou misschien in gedachten dat je ooit nog eens kan terug komen voor de overige plekken te zien.
Olympic NP en Tofino zijn niet direct echt vergelijkbaar, maar ze liggen beiden aan de westkust met de open oceaan...Olympic NP heeft iets meer te bieden omdat je er ook bergen hebt, regenwouden en de prachtige stranden natuurlijk. Uiteindelijk zal het toch een beetje keuze maken zijn want je kan niet alles zien, toch zeker niet als je echt wat van de omgeving wil genieten.
Je hebt nog wel wat tijd om te beslissen!
Succes!

Olympic NP en Tofino zijn niet direct echt vergelijkbaar, maar ze liggen beiden aan de westkust met de open oceaan...Olympic NP heeft iets meer te bieden omdat je er ook bergen hebt, regenwouden en de prachtige stranden natuurlijk. Uiteindelijk zal het toch een beetje keuze maken zijn want je kan niet alles zien, toch zeker niet als je echt wat van de omgeving wil genieten.
Je hebt nog wel wat tijd om te beslissen!
Succes!
- Jozef1978
- Amerika-ontdekker
- Aantal x V.S. bezocht: 3
Voor ons was Bear Lake afgelopen juli een mooie manier om de afstand tussen Grand Teton en Vernal op te delen. Ik weet niet of jullie ook met kids reizen, maar die hebben zich daar prima kunnen uitleven en (ook wij) kunnen afkoelen. We hebben (met de camper) overnacht op East Beach campground, daar sta je bijna aan het water.
2016 BC(Canada)-WA-OR
2013 CO-NE-SD-WY-ID-UT
2011 CA-NV-UT-AZ
2004 AB-BC(Canada)
2013 CO-NE-SD-WY-ID-UT
2011 CA-NV-UT-AZ
2004 AB-BC(Canada)
-
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 13
- Contacteer:
Als je op dag 4 de camper ophaalt en gelijk gaat rijden kun je wel een dag in je schema winnen en die toevoegen aan Yellowstone.
-
- Amerika-ontdekker
Bedankt voor jullie reacties!
Inmiddels is onze route behoorlijk gewijzigd. We hebben besloten om toch niet via Las Vegas te gaan, maar via Denver. Ook hebben we Vancouver Island en Olympic NP geschrapt en het stuk richting Mount Rushmore toegevoegd.
dag 1: vertrek vanuit Nederland naar Denver
dag 2: Denver
dag 3: ophalen camper + Estes Park
dag 4: Estes Park - Rocky Mountain NP - Custer
dag 5: Custer
dag 6: Custer - Cody of Custer - Buffalo (ik ga eerst uit van Cody)
dag 7: Cody - Grand Teton NP
dag 12: Yellowstone - Kalispell
dag 13: Kalispell - Glacier NP
dag 15: Glacier NP - Waterton Lakes NP
dag 16: Waterton Lakes NP - Canmore
dag 17: Canmore - Banff
dag 18: Banff
dag 19: Banff
dag 20: Banff - Icefields Parkway - Jasper
dag 21: Jasper
dag 22: Jasper - Clearwater
dag 23: Clearwater - Wells Gray PP
dag 24: Wells Gray PP - Whistler
dag 25: Whistler - Halfmoon Bay
dag 26: Halfmoon Bay - Vancouver
dag 27: Vancouver - Seattle
dag 28: Seattle + camper inleveren
dag 29: Seattle + vlucht terug naar Nederland
We hebben ongeveer 4 en halve week. Dus er zouden nog 2 a 3 dagen bijgevoegd kunnen worden. Dit is ook even afhankelijk van of er prijsverschil zit tussen vliegtickets als we eerder of later vertrekken. Waar zouden jullie deze extra dagen inzetten?
Zelf zat ik er aan te denken om Yoho NP toe te voegen. Of is het voldoende om vanuit Banff een dag Yoho te bezoeken?
Dag extra Vancouver zou ook kunnen, maar we zijn meer van de natuur dan van de steden.
Verder zit ik nog met de volgende vragen:
- Op dag 4 reizen we van Estes Park via Rocky Mountain Np naar Custer (een behoorlijke rit). Zouden jullie hier nog een extra dag toevoegen of is dit voldoende?
- We twijfelen nog of we van Custer naar Cody reizen (360 ml) of van Custer naar Buffalo (185 ml) De eerste optie is een lange reisdag, maar daardoor zijn we de volgende dag eerder in Grand Teton NP en hebben we daar meer tijd. Wat zouden jullie doen? Evt nog andere opties?
- We hebben nu Halfmoon Bay in het overzicht staan. Vanaf Whistler via de Sunshine Coast richting Halfmoon Bay. Is dit een goede optie, of zijn er betere/leukere?
Alvast bedankt voor jullie reacties!!
Inmiddels is onze route behoorlijk gewijzigd. We hebben besloten om toch niet via Las Vegas te gaan, maar via Denver. Ook hebben we Vancouver Island en Olympic NP geschrapt en het stuk richting Mount Rushmore toegevoegd.
dag 1: vertrek vanuit Nederland naar Denver
dag 2: Denver
dag 3: ophalen camper + Estes Park
dag 4: Estes Park - Rocky Mountain NP - Custer
dag 5: Custer
dag 6: Custer - Cody of Custer - Buffalo (ik ga eerst uit van Cody)
dag 7: Cody - Grand Teton NP
dag 12: Yellowstone - Kalispell
dag 13: Kalispell - Glacier NP
dag 15: Glacier NP - Waterton Lakes NP
dag 16: Waterton Lakes NP - Canmore
dag 17: Canmore - Banff
dag 18: Banff
dag 19: Banff
dag 20: Banff - Icefields Parkway - Jasper
dag 21: Jasper
dag 22: Jasper - Clearwater
dag 23: Clearwater - Wells Gray PP
dag 24: Wells Gray PP - Whistler
dag 25: Whistler - Halfmoon Bay
dag 26: Halfmoon Bay - Vancouver
dag 27: Vancouver - Seattle
dag 28: Seattle + camper inleveren
dag 29: Seattle + vlucht terug naar Nederland
We hebben ongeveer 4 en halve week. Dus er zouden nog 2 a 3 dagen bijgevoegd kunnen worden. Dit is ook even afhankelijk van of er prijsverschil zit tussen vliegtickets als we eerder of later vertrekken. Waar zouden jullie deze extra dagen inzetten?
Zelf zat ik er aan te denken om Yoho NP toe te voegen. Of is het voldoende om vanuit Banff een dag Yoho te bezoeken?
Dag extra Vancouver zou ook kunnen, maar we zijn meer van de natuur dan van de steden.
Verder zit ik nog met de volgende vragen:
- Op dag 4 reizen we van Estes Park via Rocky Mountain Np naar Custer (een behoorlijke rit). Zouden jullie hier nog een extra dag toevoegen of is dit voldoende?
- We twijfelen nog of we van Custer naar Cody reizen (360 ml) of van Custer naar Buffalo (185 ml) De eerste optie is een lange reisdag, maar daardoor zijn we de volgende dag eerder in Grand Teton NP en hebben we daar meer tijd. Wat zouden jullie doen? Evt nog andere opties?
- We hebben nu Halfmoon Bay in het overzicht staan. Vanaf Whistler via de Sunshine Coast richting Halfmoon Bay. Is dit een goede optie, of zijn er betere/leukere?
Alvast bedankt voor jullie reacties!!
2011 west Amerika
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Misschien heb je iets aan ons 2004-verslag, toen reden wij ook van Denver via RMNP en South Dakota naar Yellowstone.
In jouw voorstel heb je echter geen tijd voor Rocky Mountain NP. Je haalt de camper op en rijdt naar Estes Park (leuker is denk ik om in RMNP zelf te overnachten). Je zult daar al een dag mee kwijt zijn vermoed ik, met het ophalen, boodschappen doen etc. Dan de volgende dag een hele lange rit naar Custer. Dat is vanaf Estes Park al 5,5 uur rijden, en op het eerste stuk zul je met de camper wel meer tijd nodig hebben. Verder is 1 dag Custer te weinig om veel te zien daar, je zult geen tijd hebben voor bijvoorbeeld Badlands NP en dat is wel jammer als je toch al in de buurt bent.
Je zou SD over kunnen slaan en meer tijd uittrekken voor RMNP en vandaar naar Grand Teton rijden. Of je rijdt vanuit Denver meteen richting South Dakota. Of je gebruikt de dagen die je over hebt hier in plaats van nog iets nieuws toe te voegen.
In Yellowstone vind ik die 2 dagen nog steeds wat krap. Kijk eens wat je daar allemaal zou willen doen. Misschien zijn er dingen die je niet interessant vindt? Voor tips over het park zie http://www.nps.gov/yell (onder plan your visit) en op http://www.ontdek-amerika.nl. en natuurlijk de vele reisverslagen. Je kunt wel dag 9 al voor het grootste deel voor Yellowstone gebruiken. Ook een beetje afhankelijk van waar je overnacht.
Marianne
In jouw voorstel heb je echter geen tijd voor Rocky Mountain NP. Je haalt de camper op en rijdt naar Estes Park (leuker is denk ik om in RMNP zelf te overnachten). Je zult daar al een dag mee kwijt zijn vermoed ik, met het ophalen, boodschappen doen etc. Dan de volgende dag een hele lange rit naar Custer. Dat is vanaf Estes Park al 5,5 uur rijden, en op het eerste stuk zul je met de camper wel meer tijd nodig hebben. Verder is 1 dag Custer te weinig om veel te zien daar, je zult geen tijd hebben voor bijvoorbeeld Badlands NP en dat is wel jammer als je toch al in de buurt bent.
Je zou SD over kunnen slaan en meer tijd uittrekken voor RMNP en vandaar naar Grand Teton rijden. Of je rijdt vanuit Denver meteen richting South Dakota. Of je gebruikt de dagen die je over hebt hier in plaats van nog iets nieuws toe te voegen.
In Yellowstone vind ik die 2 dagen nog steeds wat krap. Kijk eens wat je daar allemaal zou willen doen. Misschien zijn er dingen die je niet interessant vindt? Voor tips over het park zie http://www.nps.gov/yell (onder plan your visit) en op http://www.ontdek-amerika.nl. en natuurlijk de vele reisverslagen. Je kunt wel dag 9 al voor het grootste deel voor Yellowstone gebruiken. Ook een beetje afhankelijk van waar je overnacht.
Marianne
-
- Amerika-ontdekker
Hoi Marianne,
Bedankt voor je reactie! Ik heb net jullie verslag doorgelezen. Dit gaan we zeker gebruiken!
Ik denk dat we een dag extra Rocky Mountains NP en Yellowstone toevoegen. Estes Park staat nog niet vast, dit is puur om de route aan te geven. Maar goed om te weten dat in Rocky Mountain Np overnachten leuker is!
Over een extra dag Custer moeten we nog even nadenken. We willen graag naar Mt Rushmoure en Custer State Park. Onderweg naar Cody kunnen we langs Devils Tower National Monument rijden. In Badlands NP heb ik me nog niet verdiept. Dat ga ik zeker nog even doen. Is het de moeite waard om daar heen te gaan? Dan is een extra dag Custer het overwegen waard!
Groet, Marieke
Bedankt voor je reactie! Ik heb net jullie verslag doorgelezen. Dit gaan we zeker gebruiken!
Ik denk dat we een dag extra Rocky Mountains NP en Yellowstone toevoegen. Estes Park staat nog niet vast, dit is puur om de route aan te geven. Maar goed om te weten dat in Rocky Mountain Np overnachten leuker is!
Over een extra dag Custer moeten we nog even nadenken. We willen graag naar Mt Rushmoure en Custer State Park. Onderweg naar Cody kunnen we langs Devils Tower National Monument rijden. In Badlands NP heb ik me nog niet verdiept. Dat ga ik zeker nog even doen. Is het de moeite waard om daar heen te gaan? Dan is een extra dag Custer het overwegen waard!
Groet, Marieke
2011 west Amerika
-
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 13
- Contacteer:
Hallo Miekv,
Ondanks het behoorlijke aantal dagen dat je gaat zul je keuze's moeten maken wat je gaat doen. Alles even snel zien of een aantal parken wat uitgebreider als je nu voorstaat. Ik zou daarvoor diverse website's als http://www.ontdek-amerika.nl en http://www.nps.gov gebruiken en een aantal reisverslagen lezen. Ik denk dat je teveel wilt zien. Leuk om een eerste snelle indruk op te doen. Als dat is wat jullie willen moet je dat vooral doen.
Ik denk dat het echter beter is jullie reis in 2en te knippen en nu het ene deel te doen en een volgende keer deel 2. Op die manier heb je meer tijd om rustig rond te kijken en te genieten.
Maar....... het is jullie reis.
Suc6 met de verdere voorbereiding.
Frans
Ondanks het behoorlijke aantal dagen dat je gaat zul je keuze's moeten maken wat je gaat doen. Alles even snel zien of een aantal parken wat uitgebreider als je nu voorstaat. Ik zou daarvoor diverse website's als http://www.ontdek-amerika.nl en http://www.nps.gov gebruiken en een aantal reisverslagen lezen. Ik denk dat je teveel wilt zien. Leuk om een eerste snelle indruk op te doen. Als dat is wat jullie willen moet je dat vooral doen.
Ik denk dat het echter beter is jullie reis in 2en te knippen en nu het ene deel te doen en een volgende keer deel 2. Op die manier heb je meer tijd om rustig rond te kijken en te genieten.
Maar....... het is jullie reis.
Suc6 met de verdere voorbereiding.
Frans
-
- Amerika-ontdekker
Als ik alle verhalen zo lees denk ik inderdaad dat je sommige parken weken kan verblijven! Dat is in eerste instantie niet onze opzet.
We willen niet te gehaast reizen. Dat proberen we nu te doen door een paar dagen ergens te blijven er vervolgens een reisdag in te plannen. Behalve aan het einde van de reis. Daar gaat dat waarschijnlijk niet lukken.
Ik snap je punt van het opdelen van de reis, maar wij willen deze reis wel heel graag maken. Dus waarschijnlijk gaan we deze wel doen zoals we deze bedacht hebben. In de indeling van de reis is natuurlijk nog van alles te schuiven. We gaan dan liever later nog een keer terug naar de parken die we echt fantastisch vonden!
Inmiddels ben ik al weken weblogs, reisverslagen en informatie aan het lezen. Dus dat komt zeker goed!!
Bedankt voor je tips Frans!
We willen niet te gehaast reizen. Dat proberen we nu te doen door een paar dagen ergens te blijven er vervolgens een reisdag in te plannen. Behalve aan het einde van de reis. Daar gaat dat waarschijnlijk niet lukken.
Ik snap je punt van het opdelen van de reis, maar wij willen deze reis wel heel graag maken. Dus waarschijnlijk gaan we deze wel doen zoals we deze bedacht hebben. In de indeling van de reis is natuurlijk nog van alles te schuiven. We gaan dan liever later nog een keer terug naar de parken die we echt fantastisch vonden!
Inmiddels ben ik al weken weblogs, reisverslagen en informatie aan het lezen. Dus dat komt zeker goed!!
Bedankt voor je tips Frans!
2011 west Amerika
- Old Faithful
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 9
Laat ik voorop stellen, dat ik alle begrip heb voor wat je schrijft:
RMNP - Custer : 550km, je hebt geen tijd voor o.a. Badlands N.P.
Custer - Cody : 670km, de weg door de Bighorn Mountains is prachtig maar schiet niet erg op. Ik betwijfel zeer of je deze dag tijd hebt voor Devil's Tower N.M.
Yellowstone - Kalispell: 650 km.
Dit lijken me behoorlijk ambitieuze afstanden met een camper. Misschien kan iemand met camper ervaring zijn of haar licht hier over laten schijnen.
Met name door via Custer te rijden, maak je veel kilometers om relatief weinig te zien. Begrijp me niet verkeerd, ik vind South dakota zeer de moeite waard. Wij deden in 2010 Custer (3 overnachtingen met ook een bezoek aan Badlands N.P.) - Buffalo (1 overnachting met een bezoek aan Devil's Tower) - Cody (met een bezoek aan Bighorn Canyon en een halve dag in Buffalo Bill Historical Center).
Uiteraard is de keuze aan jullie. Succes en veel plezier met de voorbereiding.
Je hebt echter enkele flinke reisdagen.Miekv schreef: wij willen deze reis wel heel graag maken. Dus waarschijnlijk gaan we deze wel doen zoals we deze bedacht hebben. In de indeling van de reis is natuurlijk nog van alles te schuiven.
RMNP - Custer : 550km, je hebt geen tijd voor o.a. Badlands N.P.
Custer - Cody : 670km, de weg door de Bighorn Mountains is prachtig maar schiet niet erg op. Ik betwijfel zeer of je deze dag tijd hebt voor Devil's Tower N.M.
Yellowstone - Kalispell: 650 km.
Dit lijken me behoorlijk ambitieuze afstanden met een camper. Misschien kan iemand met camper ervaring zijn of haar licht hier over laten schijnen.
Met name door via Custer te rijden, maak je veel kilometers om relatief weinig te zien. Begrijp me niet verkeerd, ik vind South dakota zeer de moeite waard. Wij deden in 2010 Custer (3 overnachtingen met ook een bezoek aan Badlands N.P.) - Buffalo (1 overnachting met een bezoek aan Devil's Tower) - Cody (met een bezoek aan Bighorn Canyon en een halve dag in Buffalo Bill Historical Center).
Uiteraard is de keuze aan jullie. Succes en veel plezier met de voorbereiding.
Groet,
Old Faithful
Old Faithful
-
- Amerika-ontdekker
Dit zijn absoluut behoorlijke afstanden, helemaal mee eens! We hebben tijdens onze reis naar het zuidwesten twee keer een vergelijkbare rit gemaakt qua kilometers. Dit vonden we toen nog wel te doen. Ik weet natuurlijk niet of dat in dit stuk van Amerika ook het geval is.
Misschien moeten we overwegen om in de buurt van Custer of in Custer zelf nog een extra overnachting te doen.
De rit van Yellowstone naar Kalispell nemen we in elk geval voor lief. We zijn dan net een heel aantal dagen in GT en Yellowstone geweest. Je maakt natuurlijk in het park ook veel km, maar dat voelt toch anders dan een reisdag. Daarnaast willen we graag zoveel mogelijk tijd doorbrengen in Glacier NP.
Bedankt voor je input Old Faithful!
Misschien moeten we overwegen om in de buurt van Custer of in Custer zelf nog een extra overnachting te doen.
De rit van Yellowstone naar Kalispell nemen we in elk geval voor lief. We zijn dan net een heel aantal dagen in GT en Yellowstone geweest. Je maakt natuurlijk in het park ook veel km, maar dat voelt toch anders dan een reisdag. Daarnaast willen we graag zoveel mogelijk tijd doorbrengen in Glacier NP.
Bedankt voor je input Old Faithful!
2011 west Amerika
- AnnInBC
- Amerika-expert
- Contacteer:
Eerst en vooral moet je niet speciaal extra tijd toevoegen om Yoho NP te zien. Vanuit Banff ben je er in zo'n 45 minuten en de hoogtepunten kan je best op een halve dag gezien hebben tenzij je wat langere wandelingen wil maken. Er zijn de Takakkaw Falls en dan vind je de Natural Bridge en Emerald Lake (deze zijn op dezelfde weg te vinden). Er zijn nog wel wat meer plekjes te bezoeken, maar deze 3 zijn zo wat de hoogtepunten.
Ik weet niet waarom je speciaal naar Halfmoon Bay zou willen gaan, het lijkt me echt niet de moeite voor die korte tijd die je hebt, je moet dan de ferry nemen en ook weer met de ferry terug en dat neemt altijd een hoop tijd in beslag. Waarom niet een extra dag Whistler of Vancouver? Er is zoveel natuurschoon te vinden rondom Whistler en ook heel wat mooie natuur gebieden rondom Vancouver...je moet daarom niet alleen de stad zelf bezoeken. Je kan eens op mijn reis website gaan kijken als je wil met wat info over wat er te zien is in Vancouver en omstreken wat natuur betreft: http://travelwestcanada.blogspot.ca/p/r ... ouver.html
En ja in de bergen (vooral vanaf de Canadese Rockies tot en met Whistler - Vancouver) ga je zeker tegen een trager tempo rijden want de meeste snelwegen zijn 1 baansverkeer, geen hogeren snelheid dan 80 tot 90km/u en als je achter een grote RV hangt die niet snel kan rijden ben je nog een stuk trager aan het rijden...hou daar rekening mee!
Groetjes,
Ann
Ik weet niet waarom je speciaal naar Halfmoon Bay zou willen gaan, het lijkt me echt niet de moeite voor die korte tijd die je hebt, je moet dan de ferry nemen en ook weer met de ferry terug en dat neemt altijd een hoop tijd in beslag. Waarom niet een extra dag Whistler of Vancouver? Er is zoveel natuurschoon te vinden rondom Whistler en ook heel wat mooie natuur gebieden rondom Vancouver...je moet daarom niet alleen de stad zelf bezoeken. Je kan eens op mijn reis website gaan kijken als je wil met wat info over wat er te zien is in Vancouver en omstreken wat natuur betreft: http://travelwestcanada.blogspot.ca/p/r ... ouver.html
En ja in de bergen (vooral vanaf de Canadese Rockies tot en met Whistler - Vancouver) ga je zeker tegen een trager tempo rijden want de meeste snelwegen zijn 1 baansverkeer, geen hogeren snelheid dan 80 tot 90km/u en als je achter een grote RV hangt die niet snel kan rijden ben je nog een stuk trager aan het rijden...hou daar rekening mee!
Groetjes,
Ann
-
- Amerika-ontdekker
Hallo Ann,
Bedankt weer voor je reactie! Ik had je site inmiddels ontdekt, daar kan ik zeker wat mee! Prachtige site overigens!
Goed om te weten dat Yoho vanuit Banff te doen is!
Misschien is het inderdaad beter om halfmoon bay te schrappen. Ik denk dat het een extra dag in de omgeving van Vancouver gaat worden. Ik zag al prachtige foto's op je website!
Groet, Marieke
Bedankt weer voor je reactie! Ik had je site inmiddels ontdekt, daar kan ik zeker wat mee! Prachtige site overigens!
Goed om te weten dat Yoho vanuit Banff te doen is!
Van dat laatste zijn we ons bewust. Ik heb dit al meerdere keren in verschillende verslagen gelezen.AnnInBC schreef:Ik weet niet waarom je speciaal naar Halfmoon Bay zou willen gaan, het lijkt me echt niet de moeite voor die korte tijd die je hebt, je moet dan de ferry nemen en ook weer met de ferry terug en dat neemt altijd een hoop tijd in beslag. Waarom niet een extra dag Whistler of Vancouver? Er is zoveel natuurschoon te vinden rondom Whistler en ook heel wat mooie natuur gebieden rondom Vancouver...je moet daarom niet alleen de stad zelf bezoeken. Je kan eens op mijn reis website gaan kijken als je wil met wat info over wat er te zien is in Vancouver en omstreken wat natuur betreft: http://travelwestcanada.blogspot.ca/p/r ... ouver.html
Groetjes,
Ann
Misschien is het inderdaad beter om halfmoon bay te schrappen. Ik denk dat het een extra dag in de omgeving van Vancouver gaat worden. Ik zag al prachtige foto's op je website!
Groet, Marieke
2011 west Amerika
- AnnInBC
- Amerika-expert
- Contacteer:
Hoi Marieke,
Ik denk dat dat het beste is, je moet die extra dag niet per se gebruiken in Vancouver als je liever ergens in de pure natuur wil verblijven. Een extra dag in Banff of Jasper is ook geen straf, hoor!
Je moet zelf een beetje zien wat jullie het liefste willen zien en doen.
Groetjes,
Ann
Ik denk dat dat het beste is, je moet die extra dag niet per se gebruiken in Vancouver als je liever ergens in de pure natuur wil verblijven. Een extra dag in Banff of Jasper is ook geen straf, hoor!

Groetjes,
Ann
-
- Amerika-ontdekker
Bedankt! Ik had een deel van jullie reis al gelezen. Leuk!!
Er staan genoeg leuke tips in verstopt!
Er staan genoeg leuke tips in verstopt!

2011 west Amerika
-
- Amerika-ontdekker
Re: Reis Miekv: rondreis Seattle via Canada
We zijn weer een tijd met de route bezig geweest. Het blijft lastig om te kiezen welke het gaat worden. Onderstaande route is voor ons ook een optie.
Het voordeel van deze route is dat het een rondje is. Starten kan in Seattle, Calgary of Vancouver. Dat scheelt weer drop-off kosten.
We vinden het nog lastig om de route van Craters of the Moon tot Mount Rainier te bepalen. We hebben nu Sawtooth toegevoegd en Wallowa mountains. Is dit een logische, leuke route? Of zijn er wellicht nog andere opties! Tips zijn van harte welkom!!!
Dag 1: NL – Seattle
Dag 2: Seattle – Camper / boodsch
Dag 3 Seattle - Vancouver 227 km
Dag 4: Vancouver – Whistler 125 km
Dag 5: Whistler – Clearwater 424 km
Dag 6: Clearwater
Dag 7: Clearwater – Jasper 318 km
Dag 8: Jasper
Dag 9: Jasper – Icefield Parkway – Lake Louise 235 km
Dag 10: Lake Louise
Dag 11: Lake Louise
Dag 12: Lake Louise – Kooteway NP – Banff 61 km
Dag 13: Banff
Dag 14: Banff – Waterton Lakes NP 375 km
Dag 15: Waterton Lakes NP – Glacier NP 77 km
Dag 16: Glacier NP
Dag 17: Glacier NP
Dag 18: Glacier NP – Helena 331 km
Dag 19: Helena – Yellowstone 395 km
Dag 20: Yellowstone
Dag 21: Yellowstone
Dag 22: Yellowstone
Dag 23: Yellowstone – Grand Teton NP 74 km
Dag 24: Grand Teton NP – Craters of the Moon 308 km
Dag 25: Craters of the Moon - Sawtooth mountains 209 km
Dag 26: Sawtooth Mountains – Wallowa Mountains via Baker city 371 km
Dag 27: Wallowa mountains – Mount Rainier 493 km
Dag 28: Mt Rainier
Dag 29: Mt Rainier – Auburn shoppen 108 km
Dag 30 Auburn – Seattle camper inleveren 35 km
Dag 31 NL
Is de route zo genoeg uitgebalanceerd? Maakt het nog uit waar te starten? (we kiezen bewust voor niet al te veel tijd in de steden. Natuur vinden we leuker!)
Als we in Canada starten, is het dan veel gedoe aan de grens?
Alvast bedankt voor de reacties!!!
Het voordeel van deze route is dat het een rondje is. Starten kan in Seattle, Calgary of Vancouver. Dat scheelt weer drop-off kosten.
We vinden het nog lastig om de route van Craters of the Moon tot Mount Rainier te bepalen. We hebben nu Sawtooth toegevoegd en Wallowa mountains. Is dit een logische, leuke route? Of zijn er wellicht nog andere opties! Tips zijn van harte welkom!!!
Dag 1: NL – Seattle
Dag 2: Seattle – Camper / boodsch
Dag 3 Seattle - Vancouver 227 km
Dag 4: Vancouver – Whistler 125 km
Dag 5: Whistler – Clearwater 424 km
Dag 6: Clearwater
Dag 7: Clearwater – Jasper 318 km
Dag 8: Jasper
Dag 9: Jasper – Icefield Parkway – Lake Louise 235 km
Dag 10: Lake Louise
Dag 11: Lake Louise
Dag 12: Lake Louise – Kooteway NP – Banff 61 km
Dag 13: Banff
Dag 14: Banff – Waterton Lakes NP 375 km
Dag 15: Waterton Lakes NP – Glacier NP 77 km
Dag 16: Glacier NP
Dag 17: Glacier NP
Dag 18: Glacier NP – Helena 331 km
Dag 19: Helena – Yellowstone 395 km
Dag 20: Yellowstone
Dag 21: Yellowstone
Dag 22: Yellowstone
Dag 23: Yellowstone – Grand Teton NP 74 km
Dag 24: Grand Teton NP – Craters of the Moon 308 km
Dag 25: Craters of the Moon - Sawtooth mountains 209 km
Dag 26: Sawtooth Mountains – Wallowa Mountains via Baker city 371 km
Dag 27: Wallowa mountains – Mount Rainier 493 km
Dag 28: Mt Rainier
Dag 29: Mt Rainier – Auburn shoppen 108 km
Dag 30 Auburn – Seattle camper inleveren 35 km
Dag 31 NL
Is de route zo genoeg uitgebalanceerd? Maakt het nog uit waar te starten? (we kiezen bewust voor niet al te veel tijd in de steden. Natuur vinden we leuker!)
Als we in Canada starten, is het dan veel gedoe aan de grens?
Alvast bedankt voor de reacties!!!
2011 west Amerika
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 19 Reacties
- 5665 Weergaves