Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Seattle ---> Denver: wat de doen met de auto?
Seattle ---> Denver: wat de doen met de auto?
Hoi,
Volgend jaar in juni willen wij terugkeren naar Amerika en Canada. Ik heb al verschillende internetsites bekeken en boeken gekocht. Inmiddels ben ik erachter dat de route die wij voor onszelf uitgezocht hebben niet door een reisbureau wordt aangeboden.
Graag zouden wij globaal gezien dit willen gaan doen: Vliegen via Seattle, de Boeing fabriek bezoeken. De grens over naar Canada, Victoria island (uitgebreid), Banff en Jasper NP, 1 dagje naar familie vlakbij Banff, Glacier NP (liefst 2 dagen), Yellowstone (2 of 3 dagen).
Dit zijn onze musts. Eventueel zou ik ook nog wel het Rocky Mountain NP willen bezoeken of het Olympic NP. En dan terugvliegen via Denver.
Deze reis kan wat mij betreft ook in omgekeerde volgorde gemaakt worden als dat gunstiger is voor het weer.
Ik weet niet of het lukt maar ik wil er maximaal 3 weken voor uitrekken, ivm het aantal vrije dagen dat ik heb of kan krijgen.
Deze reis willen we met een auto gaan doen, maar tot dusver wijst alles erop dat we met behoorlijke drop off kosten te maken gaan krijgen (500 dollar). Ik heb al contact gehad met iemand uit Amerika en die wist ook niet hoe we het konden aanpakken. Het reisbureau kon ons ook niet verder helpen.
De enige optie die me nu te binnen schiet is rond gaan rijden. Dus vertrekken vanuit Seattle en ook weer terugkomen in Seattle. Grote steden interesseren ons niet zoveel, dat draait altijd op een teleurstelling uit. Denver hoeven we in dat geval niet te zien.
Het rondrijden kost ons ook meer vakantiedagen en we moeten dan door een gebied heen waar ik niet perse hoef te zijn. We krijgen natuurlijk ook te maken met extra hotelkosten en benzinekosten.
Weten jullie misschien een andere optie?
En is ons reisdoel haalbaar binnen 21 dagen? Ik wil niet alleen maar in de auto zitten en racen van park A naar park B.
Volgend jaar in juni willen wij terugkeren naar Amerika en Canada. Ik heb al verschillende internetsites bekeken en boeken gekocht. Inmiddels ben ik erachter dat de route die wij voor onszelf uitgezocht hebben niet door een reisbureau wordt aangeboden.
Graag zouden wij globaal gezien dit willen gaan doen: Vliegen via Seattle, de Boeing fabriek bezoeken. De grens over naar Canada, Victoria island (uitgebreid), Banff en Jasper NP, 1 dagje naar familie vlakbij Banff, Glacier NP (liefst 2 dagen), Yellowstone (2 of 3 dagen).
Dit zijn onze musts. Eventueel zou ik ook nog wel het Rocky Mountain NP willen bezoeken of het Olympic NP. En dan terugvliegen via Denver.
Deze reis kan wat mij betreft ook in omgekeerde volgorde gemaakt worden als dat gunstiger is voor het weer.
Ik weet niet of het lukt maar ik wil er maximaal 3 weken voor uitrekken, ivm het aantal vrije dagen dat ik heb of kan krijgen.
Deze reis willen we met een auto gaan doen, maar tot dusver wijst alles erop dat we met behoorlijke drop off kosten te maken gaan krijgen (500 dollar). Ik heb al contact gehad met iemand uit Amerika en die wist ook niet hoe we het konden aanpakken. Het reisbureau kon ons ook niet verder helpen.
De enige optie die me nu te binnen schiet is rond gaan rijden. Dus vertrekken vanuit Seattle en ook weer terugkomen in Seattle. Grote steden interesseren ons niet zoveel, dat draait altijd op een teleurstelling uit. Denver hoeven we in dat geval niet te zien.
Het rondrijden kost ons ook meer vakantiedagen en we moeten dan door een gebied heen waar ik niet perse hoef te zijn. We krijgen natuurlijk ook te maken met extra hotelkosten en benzinekosten.
Weten jullie misschien een andere optie?
En is ons reisdoel haalbaar binnen 21 dagen? Ik wil niet alleen maar in de auto zitten en racen van park A naar park B.
- ronaldstark
- Amerikafan
ik heb geen oplossing voor die auto, maar je route is niet te doen in 21 dagen zonder concessies te doen.
wij zijn dit jaar in 20 dagen van Seattle naar Vancouver, Victoria,Kamloops,Clearwater, Jasper,Canmore, Calgary, via Waterton Park naar Kalispell,dwars door Montana naar Yellowstone, Grand Teton, Twin Falls, Mount Rainier terug naar Seattle. 8000 km gereden. Je komt dus tijd te kort om her en der te gaan wandelen en dingen uitgebreider te bezichtigen.
Wij wisten dit al van tevoren en hebben onze reisdoel duidelijk bepaald alvorens we eraan begonnen. 2008 gaan we er een vervolg op maken en dan blijven we langer in een kleiner gebied.
Dus de gouden tip: knip jouw route in minimaal 2 stukken en geniet maximaler van wat er te zien is.
Ronald
wij zijn dit jaar in 20 dagen van Seattle naar Vancouver, Victoria,Kamloops,Clearwater, Jasper,Canmore, Calgary, via Waterton Park naar Kalispell,dwars door Montana naar Yellowstone, Grand Teton, Twin Falls, Mount Rainier terug naar Seattle. 8000 km gereden. Je komt dus tijd te kort om her en der te gaan wandelen en dingen uitgebreider te bezichtigen.
Wij wisten dit al van tevoren en hebben onze reisdoel duidelijk bepaald alvorens we eraan begonnen. 2008 gaan we er een vervolg op maken en dan blijven we langer in een kleiner gebied.
Dus de gouden tip: knip jouw route in minimaal 2 stukken en geniet maximaler van wat er te zien is.
Ronald
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Als Denver geen must is, zou je ook in Salt Lake City kunnen eindigen. De afstand Seattle-Salt Lake City is minder dan 1000 mijl, en dat betekent meestal 300 dollar achterlatingskosten.
Of je gaat vanaf Yellowstone terug naar Seattle. Dat zal je vergeleken met Salt Lake City een dag extra kosten.
Als je van Seatle via Banff, Jasper, Glavier en Yellowtone NP naar Salt Lake City rijdt zit je op ruim 2000 mijl. dat lijkt me wel te doen in 3 weken.
Ga ook eens bij een reisbureau informeren naar de achterlatingskosten bij de verschillende reisorganisaties en autoverhuurbedrijven. De achterlatingskosten kunnen heel erg verschillen. Wij waren deze zomer tussen Seattle en San Francisco bij Herz helemaal geen achterlatingskosten verschuldigd terwijl Avis en Alamo wel kosten berekenden.
Marianne
Of je gaat vanaf Yellowstone terug naar Seattle. Dat zal je vergeleken met Salt Lake City een dag extra kosten.
Als je van Seatle via Banff, Jasper, Glavier en Yellowtone NP naar Salt Lake City rijdt zit je op ruim 2000 mijl. dat lijkt me wel te doen in 3 weken.
Ga ook eens bij een reisbureau informeren naar de achterlatingskosten bij de verschillende reisorganisaties en autoverhuurbedrijven. De achterlatingskosten kunnen heel erg verschillen. Wij waren deze zomer tussen Seattle en San Francisco bij Herz helemaal geen achterlatingskosten verschuldigd terwijl Avis en Alamo wel kosten berekenden.
Marianne
- hekkie
- Amerika-expert
- Partner van: Jhek
- Aantal x V.S. bezocht: 20
- Contacteer:
Een heel ander idee is misschien datgene wat wij een paar jaar geleden gedaan hebben, nl vertrekken vanuit Calgary en eindigen in Vancouver. Op dit traject betaal je nl geen dropoffkosten.
Wij hebben ongeveer dezelfde route afgelegd als jullie van plan zijn. Dus begonnen in Canada met een uitstapje naar Glacierpark en Yellowstone in de States. Een "uitstapje" van Vancouver naar de Boeingfabrieken in Everest is ook makkelijk te doen.
Groetjes Marjan
Wij hebben ongeveer dezelfde route afgelegd als jullie van plan zijn. Dus begonnen in Canada met een uitstapje naar Glacierpark en Yellowstone in de States. Een "uitstapje" van Vancouver naar de Boeingfabrieken in Everest is ook makkelijk te doen.
Groetjes Marjan
Gr. Marjan
20 USA-reizen:
20 USA-reizen:
Ik zie dat ik Grand Teton nog vergeten was. Daar wil ik ook absoluut naartoe.
Hekkie: dus als ik het goed begrijp zijn jullie zeg maar vanaf Calgary omlaag gereden naar Yellowstone en dan dezelfde weg weer terug omhoog. Dan naar Vancouver en van daaruit Seattle en Victoria en weer terug naar Vancouver?
Ik meen wel dat het vliegen en de autohuur via Canada weer een stuk duurder is (dus even uitrekenen of dat meer is dan die 500 dollar).
Salt Lake City heb ik ook al over nagedacht. Is natuurlijk wel de moeite waard als het 100 Euro scheelt, en het is dus een stuk dichter bij Yellowstone.

Hekkie: dus als ik het goed begrijp zijn jullie zeg maar vanaf Calgary omlaag gereden naar Yellowstone en dan dezelfde weg weer terug omhoog. Dan naar Vancouver en van daaruit Seattle en Victoria en weer terug naar Vancouver?
Ik meen wel dat het vliegen en de autohuur via Canada weer een stuk duurder is (dus even uitrekenen of dat meer is dan die 500 dollar).
Salt Lake City heb ik ook al over nagedacht. Is natuurlijk wel de moeite waard als het 100 Euro scheelt, en het is dus een stuk dichter bij Yellowstone.
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Misschien is het een idee om eens bij de routekaartjes te kijken om ideeën op te doen van reistijden en afstanden. Deze lijkt veel op wat jij wilt doen: http://www.allesamerika.nl/forum/viewto ... 5124#55124
Marianne
Marianne
-
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 6
Wij hadden ongeveer dezelfde route in gedachte voor volgend jaar, maar we wouden er absoluut Moab ook nog bijhebben. En na veel tellen en rekenen hebben we beslist om het in 2 delen te doen, het ging te veel een race worden. 1 of 2 rijdagen maakt me niet uit, maar dit liep de spuigaten uit.
Maar jullie gaan niet zo ver zuidelijk en hebben de extra dagen in Moab niet nodig, dus dan lijkt het me wel prima te doen.
Maar jullie gaan niet zo ver zuidelijk en hebben de extra dagen in Moab niet nodig, dus dan lijkt het me wel prima te doen.
Dat kaartje is super Marianne. Dat gedeelte van het forum had ik nog niet eens ontdekt
. Als ik het zo bekijk moet onze route toch wel in 3 weken te doen zijn, maar dan moeten we dus niet gaan rondrijden terug naar Seattle.
Ik denk dat ik nu wel een aardig idee heb van wat ik wil. Het moet zoiets worden:
1. Vliegen naar Seattle (hopelijk vanaf Dusseldorf maar een rechtstreekse vlucht zal wel niet lukken)
2. Auto ophalen en Olympic NP bezoeken
3. Boeing in Everett. Verder rijden richting Victoria
4. Victoria
5. Victoria en een stuk reizen richting Kootenai
6. Kootenai
7. Jasper
8. Jasper
9. Banff
10. Dagje doorbrengen bij famillie in de buurt van Banff
11. Reizen naar Glacier
12. Glacier
13. Glacier
14+15 reizen richting Yellowstone. Geen idee waar we de tussenstops gaan maken
16. Yellowstone
17. Yellowstone
18. Yellowstone en een stukje reizen naar Grand Teton
19. Grand Teton
20. Reizen richting Salt Lake City
21. Terugreis.
Het zullen wel 22 dagen worden met de terugreis en het tijdverschil.

Ik denk dat ik nu wel een aardig idee heb van wat ik wil. Het moet zoiets worden:
1. Vliegen naar Seattle (hopelijk vanaf Dusseldorf maar een rechtstreekse vlucht zal wel niet lukken)
2. Auto ophalen en Olympic NP bezoeken
3. Boeing in Everett. Verder rijden richting Victoria
4. Victoria
5. Victoria en een stuk reizen richting Kootenai
6. Kootenai
7. Jasper
8. Jasper
9. Banff
10. Dagje doorbrengen bij famillie in de buurt van Banff
11. Reizen naar Glacier
12. Glacier
13. Glacier
14+15 reizen richting Yellowstone. Geen idee waar we de tussenstops gaan maken
16. Yellowstone
17. Yellowstone
18. Yellowstone en een stukje reizen naar Grand Teton
19. Grand Teton
20. Reizen richting Salt Lake City
21. Terugreis.
Het zullen wel 22 dagen worden met de terugreis en het tijdverschil.
- vana
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 4
- Contacteer:
Dat is precies wat ook ons probleem is. We willen graag eens stukje Canada doen en ook Yellowstone maar we voelen ons ook erg prettig in Utah, dus daar willen we toch ook een paar dagen verblijven.Chi Sin X schreef:Wij hadden ongeveer dezelfde route in gedachte voor volgend jaar, maar we wouden er absoluut Moab ook nog bijhebben.
We zitten te denken aan een binnenlandse vlucht (stopover)
Nu gaan wij waarschijnlijk wel weer vier weken dus hebben we iets meer speling.
Marjon
- Inge
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 3
- Contacteer:
Hoi Marjon en Lexicon,vana schreef: Dat is precies wat ook ons probleem is. We willen graag eens stukje Canada doen en ook Yellowstone maar we voelen ons ook erg prettig in Utah, dus daar willen we toch ook een paar dagen verblijven.
We zitten te denken aan een binnenlandse vlucht (stopover)
Nu gaan wij waarschijnlijk wel weer vier weken dus hebben we iets meer speling.
Marjon
Kijk ook eens naar ons traject van 2005 (Seattle - Denver via Utah & Las Vegas). Uiteindelijk niet naar Canada gegaan - vonden we toch net TE gortig worden, maar wel voor een deel vergelijkbaar. We hebben een paar pittige rijdagen gehad, maar deze goed af kunnen wisselen met een aantal dagen niet verplaatsen. Is ons goed bevallen.
Groetjes Inge
Onze reisverslagen naar Amerika (en Zweden, Noorwegen en Schotland):
2009: Californië + Crater Lake - met dochter van 2 jaar en camper!
2005: Noord- en Zuidwest
2003: Zuidwest + Yellowstone
Onze reisverslagen naar Amerika (en Zweden, Noorwegen en Schotland):
2009: Californië + Crater Lake - met dochter van 2 jaar en camper!
2005: Noord- en Zuidwest
2003: Zuidwest + Yellowstone
- vana
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 4
- Contacteer:
Ik had je reisverslag al gelezen Inge en vind het een mooie route.
Wij willen toch wel Canada in de route opnemen en één of twee dagen Powell (WY) om bij Kathy langs te gaan die we dit jaar daar onmoet hebben. Dat kunnen we dan weer goed combineren met Yellowstone.
Toch zouden we dat wel met jullie route kunnen combineren want Las Vegas en de Grand Canyon hoeven voor ons niet meer dus hoeven we niet zo ver zuidelijk te gaan.
Wij gaan trouwens pas in 2008. Volgend jaar gaan we naar Italië want Nick gaat niet meer met ons mee en de vriendin van Joyce gaat met ons mee.
Marjon
Wij willen toch wel Canada in de route opnemen en één of twee dagen Powell (WY) om bij Kathy langs te gaan die we dit jaar daar onmoet hebben. Dat kunnen we dan weer goed combineren met Yellowstone.
Toch zouden we dat wel met jullie route kunnen combineren want Las Vegas en de Grand Canyon hoeven voor ons niet meer dus hoeven we niet zo ver zuidelijk te gaan.
Wij gaan trouwens pas in 2008. Volgend jaar gaan we naar Italië want Nick gaat niet meer met ons mee en de vriendin van Joyce gaat met ons mee.
Marjon
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 22 Reacties
- 9227 Weergaves
-
Laatste bericht door Martin & Marianne
-