Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Welke wandelingen in het Yellowstone NP?

Over de staten Washington, Oregon, Idaho, Montana, Wyoming en Alaska.
Plaats reactie
rene en patricia
Amerika-newbie
Aantal x V.S. bezocht: 2

Welke wandelingen in het Yellowstone NP?

Bericht door rene en patricia »

hallo allemaal;

Wij vertrekken 29/5 naar de vs en wij beginnen onze tour in Yellowstone.

Wij verblijven 2 dagen in gardiner en 2 dagen grand teton.

Heeft iemand tips welke wandelingen we het best kunnen doen om het wildlife te kunnen bewonderen,

mvg
PSVwally
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Re: yellowstone

Bericht door PSVwally »

Als je 2 dagen in Gardiner blijft en 2 in Grand Teton, waar kom je dan vandaan als ik vragen mag? Heb je de 1e dag voor je overnacht in Gardiner ook al tijd voor Yellowstone?

Je hebt dan eigenlijk namelijk alleen maar tijd voor de basics. Waarschijnlijk zul je qua wildlife het meeste zien in Lamar Valley. Daar had ik vorig jaar Mei veruit de meeste bizons/coyotes/wolven/elks/moose ed. Maar qua wandelen zou ik zeker rond Midway Geyser Basin (grand prismatic spring) en Old Faithful gaan lopen. Daar liggen voldoende boardwalks.
Als het nog niet al te warm is zou je wel de pech kunnen hebben dat het meer stoom dan water is wat je ziet. Voor de rest in de ochtenduren en tijdens zonsondergang zou ik gewoon het park rondrijden en hopen dat je een (kleine) file of wat mensen langs de kant ziet. Dan is er meestal wat te zien en als je geluk hebt spot je beren.

Voor de rest is het voornamelijk zelf goed rondkijken. Ik was alleen en het was midden Mei nog niet druk in Yellowstone en GT, maar ik zat echt als een idioot alleen maar van links naar rechts de bosjes en open plekken te scannen op wildlife. Nu reed ik nog vrij ongevaarlijk, maar er zijn er ook die met 30mph ineens vol op de rem gaan midden op de weg, dus hou ook de weg in de gaten :wink:
rene en patricia
Amerika-newbie

Re: Welke wandelingen in het Yellowstone NP?

hallo?
Wij vertrekken in Billings en zo via Beartooth highway naar gardiner waar wij 2 nachten blijven en dan naar grand teton.
PSVwally
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door PSVwally »

Hallo!

Ok, dan heb je dus eigenlijk ongeveer maar 1.5 dag in Yellowstone.
Pak na de Beartooth highway dus al de lamar Valley en Mammoth hot Springs mee en je dag zal er al een heel stuk opzitten.

De dag erna zou ik dan beginnen om weer vroeg de Lamar Valley te bezoeken opzoek naar Wolven, daarna via de Dunraven Pass naar de Grand Canyon of Yellowstone.
Na de middag langs lake Yellowstone en mud volcano naar Beneden rijden en een keuze maken uit wat geiservelden die je wilt zien maar pak zeker Old Faithful al mee, die wil je niet missen. Dan voor het donker wordt weer de weg op en terug naar Gardiner rijden. Grote kans dat je ergens nog wel opgehouden wordt onderweg.

De dag erna de westkant van Yellowstone doen. Zeker dus de geisers bezoeken bij Norris (steamboot geyser) en midway geiser bassin (grand prismatic spring)

Dan zal de dag er denk ik alweer voor de helft opzitten als je daar wat wandelingen maakt en moet je de reis beginnen naar Grand Teton, Ik weet niet waar je daar overnacht, Jackson?

Je hebt eigenlijk minimaal 1 dag meer nodig in Yellowstone om het allemaal een beetje relaxter te kunnen zien. Je moet nu echt keuzes gaan maken namelijk.
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

Je kunt eigenlijk niets zeggen over het spotten van wildlife, daar is ene grote dosis geluk voor nodig. 's Morgens heel vroeg bij de Lamar Valley kijken geeft wel een kans op het zien van wolven. Over beren is het moeilijk iets te zeggen. Je kunt bij een visitor center vragen waar er recent beren gespot zijn.
Zoals Paul zeg hebben jullie zo erg weinig voor Yellowstone. Ik zou een extra nacht doen, bij voorkeur in het park, en een nacht minder grand Teton. Zie bijvoorbeeld ons 2008-verslag voor onze indeling in Yellowstone. Wij hadden er toen weinig tijd omdat we er al eerder geweest waren.

Marianne
PSVwally
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door PSVwally »

Je kunt bij een visitor center vragen waar er recent beren gespot zijn.
Mijn ervaring is dat je dit beter aan spotters kunt vragen (meestal herkenbaar aan een verrekijker om de nek) dan aan parkrangers. Die zijn wat terughoudender met dit soort vragen te beantwoorden, zodat je niet zomaar op een plek het bos ofzo in loopt.

Als je na Cooke City Yellowstone binnengaat heb je eerst een heel bosrijk deel. Als je daar uit komt (ik zal van het weekend eens de precieze plek zoeken, want ik heb heel de weg van Mammoth Hot Springs tot aan het begin vd beartooth op video staan) is er aan de linkerkant een groot vogelnest van een visarend op een eenzame boom op een open plek. Wat ik daar hoorde is dat daar bijna altijd wel een spotter staat. Ook spotters die Elk of Bizons bestuderen ( volgens mij is er een soort van onderzoeksteam huis aan de weg door de lamar valley) kunnen je info geven. Het mooie aan deze mensen is dat ze je vaak info geven die je niet overal leest en hoort en dat ze je de kans geven om door hun (mega)scopes te laten kijken.
rene en patricia
Amerika-newbie

hallo,

onze reisplanning is een beetje als volgt

aankomst in billings auto ophalen en 1 overnachting.

gardiner 2n
moran 2n
dutch john 1n
moab 3n
canyon de chelly 1n
grand canyon 1n
page 1n
Bryce canyon 1n
las vegas 2n
Yosemite 3n
san Francisco 3n

rene en patricia
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Een beetje off topic hier, maar hebben jullie het zuidwesten al eerder gedaan? Dus bewust geen Zion en geen tijd tussen Las Vegas en Yosemite?

En ja, misschien niet aan een ranger vragen, of je zou moeten vragen welke trails je moet vermijden als je bang bent een beer tegen te komen. :wink:
Het blijft sowieso wel uitkijken natuurlijk. Yellowstone is ook wel veel meer dan alleen wildlife, je zult je handen al vol hebben aan de geisers en andere vulkanische verschijnselen.

Marianne
rene en patricia
Amerika-newbie

Hallo,

ja wij zijn al 1 keer in het zuid westen geweest, maar Yellowstone en moab hebben we nog niet gedaan.
We zijn er wel van bewust dat we niet alles kunnen doen en dat we keuzes moeten maken.
Het is gewoon de vraag dat deze route goed is en of we misschien 1dag langer in gardiner verblijven en dan maar 1 in moran verblijven?

grtjs

René en Patricia
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Ik zou niet langer in Gardiner blijven maar een overnachting in het park nemen als je een extra dag Yellowstone wilt doen. Kijk eens naar Canyon, Lake of Old Faithful. Gardiner is alleen handig voor de bovenste loop.

Marianne
rene en patricia
Amerika-newbie

hallo;

dank u voor de tips.
we gaan proberen om daar nog iets te vinden om te overnachten;

René en Patricia
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer