Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
alaska route
-
- Amerika-ontdekker
alaska route
Hoi allemaal,
Ik ben mijn reis aan het plannen voor alaska. Tot nu toe kom ik op volgende route:
31/7: Vlucht Anchorage
1/8: Anchorage-Denali
2/8: Denali national park
3/8: Denali national park
4/8: Denali-Fairbanks
5/8: Fairbanks-Tok
6/8: Tok-Dawson City
7/8: Dawson City optioneel
8/8: Dawson City-Whitehorse
9/8: Whitehorse-Haines Junction-Tok (Kluane national park)
10/8: Tok-Glennallen-Valdez (Glenn highway)
11/8: Valdez-Palmer
12/8: Palmer-Seward
13/8: Seward (Kenai fjords national park, zeekajakken)
14/8: Seward-Homer
15/8: eventueel Katmai hangt af van optioneel hierboven en al eerder grizzlies gezien of niet + deel of volledige terug rit Homer-Anchorage (als Katmai niet doorgaat extra dag Kenai fjords national park)
16/8: bus Anchorage-Seward
17/8: Sail from Seward (Anchorage), Alaska US 8:00pm
18/8: Sea Day
19/8: Glacier Bay 1 10:00am 7:00pm
20/8: Haines, Alaska, US 6:30am 9:00pm (Chilkoot river, goede spot grizzlies vissen op zalm)
21/8: Juneau, Alaska, US 8:00am 6:00pm
22/8: Ketchikan, Alaska, US 11:00am 7:00pm
23/8: Scenic Cruising The InsidePassage 1
24/8: Debark Ship Vancouver, B.C., CA 7:00am
25/8: Vlucht Vancouver-Amsterdam
Ik ben nogal een twijfelaar dus commentaren, verbeteringen, suggesties, ... zijn altijd welkom.
Zijn er plaatsen die ik over het hoofd gezien heb, die er absoluut moeten inzitten of plaatsen die niet echt de moeite zijn?
Nog wat andere vragen:
2 jaar geleden heb ik een campervan ( het was een grote auto met matras in de koffer en achterbank) gehuurd bij lost campers in LA voor 1425 euro voor 31 dagen. Ik vroeg mij af of dat nog goedkoper kan? Ik ben niet van het luxueuze type dus .... Als iemand ergens goedkoper heeft gevonden, dan hoor ik het graag. Nog een laatste vraag; Is het op bepaalde plaatsen legaal en mogelijk om te overnachten in de auto? In de vs hebben we veel overnacht op een parking vlakbij de NP's of langs de weg oa grand canyon, bryce, zion, joshua, ... . Het bespaarde ons iedere rijdag een overnachting en dat telt toch door. Van dat gespaarde geld doe ik dan liever een extra excursie.
Alvast bedankt
Ik ben mijn reis aan het plannen voor alaska. Tot nu toe kom ik op volgende route:
31/7: Vlucht Anchorage
1/8: Anchorage-Denali
2/8: Denali national park
3/8: Denali national park
4/8: Denali-Fairbanks
5/8: Fairbanks-Tok
6/8: Tok-Dawson City
7/8: Dawson City optioneel
8/8: Dawson City-Whitehorse
9/8: Whitehorse-Haines Junction-Tok (Kluane national park)
10/8: Tok-Glennallen-Valdez (Glenn highway)
11/8: Valdez-Palmer
12/8: Palmer-Seward
13/8: Seward (Kenai fjords national park, zeekajakken)
14/8: Seward-Homer
15/8: eventueel Katmai hangt af van optioneel hierboven en al eerder grizzlies gezien of niet + deel of volledige terug rit Homer-Anchorage (als Katmai niet doorgaat extra dag Kenai fjords national park)
16/8: bus Anchorage-Seward
17/8: Sail from Seward (Anchorage), Alaska US 8:00pm
18/8: Sea Day
19/8: Glacier Bay 1 10:00am 7:00pm
20/8: Haines, Alaska, US 6:30am 9:00pm (Chilkoot river, goede spot grizzlies vissen op zalm)
21/8: Juneau, Alaska, US 8:00am 6:00pm
22/8: Ketchikan, Alaska, US 11:00am 7:00pm
23/8: Scenic Cruising The InsidePassage 1
24/8: Debark Ship Vancouver, B.C., CA 7:00am
25/8: Vlucht Vancouver-Amsterdam
Ik ben nogal een twijfelaar dus commentaren, verbeteringen, suggesties, ... zijn altijd welkom.
Zijn er plaatsen die ik over het hoofd gezien heb, die er absoluut moeten inzitten of plaatsen die niet echt de moeite zijn?
Nog wat andere vragen:
2 jaar geleden heb ik een campervan ( het was een grote auto met matras in de koffer en achterbank) gehuurd bij lost campers in LA voor 1425 euro voor 31 dagen. Ik vroeg mij af of dat nog goedkoper kan? Ik ben niet van het luxueuze type dus .... Als iemand ergens goedkoper heeft gevonden, dan hoor ik het graag. Nog een laatste vraag; Is het op bepaalde plaatsen legaal en mogelijk om te overnachten in de auto? In de vs hebben we veel overnacht op een parking vlakbij de NP's of langs de weg oa grand canyon, bryce, zion, joshua, ... . Het bespaarde ons iedere rijdag een overnachting en dat telt toch door. Van dat gespaarde geld doe ik dan liever een extra excursie.
Alvast bedankt
- ingrid14
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 15
Re: alaska route
Misschien heb je iets aan dit topic (zij gaan ook naar Canada)
http://forum.allesamerika.com/viewtopic ... 16&t=51194
Nog een topic met camper en Canada : http://forum.allesamerika.com/viewtopic ... 16&t=53587
Zelf ga ik ook in de zomer (wel enkel Alaska)
http://forum.allesamerika.com/viewtopic ... 16&t=49717
(onze voorbereiding voor Alaska staat op mijn blog - zie onderschrift)
Een veel mooiere blog is deze
http://kalaman0032alaska.blogspot.be/
Denali NP kan je niet met je eigen auto doen, hier zal je dus 2x een busrit moeten regelen.
(je kan vooraf reserveren ofwel ter plaatse, zoals ik het begrepen heb, houden ze altijd enkele tickets voor walk-ins dwz tickets te verkrijgen voor de volgende dag)
Met je campeervragen kan ik je niet helpen, sorry.
Gypsygirl1 heeft dit wel met camper gedaan: http://revoreis.wordpress.com/
Veel plezier met plannen.
Groetjes,
Ingrid
http://forum.allesamerika.com/viewtopic ... 16&t=51194
Nog een topic met camper en Canada : http://forum.allesamerika.com/viewtopic ... 16&t=53587
Zelf ga ik ook in de zomer (wel enkel Alaska)
http://forum.allesamerika.com/viewtopic ... 16&t=49717
(onze voorbereiding voor Alaska staat op mijn blog - zie onderschrift)
Een veel mooiere blog is deze
http://kalaman0032alaska.blogspot.be/
Denali NP kan je niet met je eigen auto doen, hier zal je dus 2x een busrit moeten regelen.
(je kan vooraf reserveren ofwel ter plaatse, zoals ik het begrepen heb, houden ze altijd enkele tickets voor walk-ins dwz tickets te verkrijgen voor de volgende dag)
Met je campeervragen kan ik je niet helpen, sorry.
Gypsygirl1 heeft dit wel met camper gedaan: http://revoreis.wordpress.com/
Veel plezier met plannen.
Groetjes,
Ingrid
Ingrid's Travels&Trails :
NO+Nova Scotia?, winters Lapland, Europe 20-21-22-23, NW+V.I. 18, Chicago-Seattle 17, Seattle-SF 16, AK 19+15+14, CA 13+10, AZ+UT 12, NW Denver+CO UT WY SD 11
Tips reizen met tieners: AK AZ CA CO ID NE NV SD UT WY
NO+Nova Scotia?, winters Lapland, Europe 20-21-22-23, NW+V.I. 18, Chicago-Seattle 17, Seattle-SF 16, AK 19+15+14, CA 13+10, AZ+UT 12, NW Denver+CO UT WY SD 11
Wij zijn het afgelopen jaar in Alaska geweest en wij vonden 1 dag in Denali prima. Leuk om de lange bus tocht te nemen. Je bent dan een hele dag weg en hebt het park dan wel gezien. Dawson city vonden wij leuk om een dagje extra te blijven. We hebben in de avond een rondleiding gedaan, leuk om de verhalen over het stadje te horen. Een prima, goedkope camping is er aan de andere kant van de rivier, de oversteek met het pontje, dat 24 uur p.d. vaart, is gratis.
Een fijne tijd in Alaska gewenst, het is er prachtig!
Een fijne tijd in Alaska gewenst, het is er prachtig!
Wij deden in 2011 in grote lijnen wat jullie gaan doen: rondje van 3 weken vanuit Anchorage en erna een cruise van een week eindigend in Vancouver.
Twee hele dagen zou ik zeker ingepland laten voor Denali (wij zijn er zelfs 4 volle dagen geweest).
Er is zeker meer te zien dat 1 dag met de bus het park in. In de Entrance Area heb je een paar trails en de sleehonden-demonstratie. De trail langs de rivier in de Savage River Days Use Area (daar kun je wel met eigen auto heen) is erg leuk en je kunt daar ook nog een langere trail doen. Wij zijn verder 2x met de bus het park ingeweest (1x tot Wonder Lake, 1x tot Eielson Visitor Center). Hou er ook rekening mee dat het weer daar erg wisselvallig kan zijn. De ene dag kun je de hele dag regen hebben (en sneeuw bij Eielson, in juli), de andere dag kan weer zonnig zijn. Ik zou dus nooit maar 1 dag voor Denali inplannen.
Waar wij ook geweest zijn: Wrangell St Elias NP. Ik zie eigenlijk bijna niemand dit meenemen in hun route, misschien vanwege de onverharde weg naar McCarthy, maar het is absoluut een aanrader (niet te doen met camper overigens).
Het stuk Tok - Dawson City - Whitehorse hebben wij niet gedaan, op papier leek me dit minder interessant.
Twee hele dagen zou ik zeker ingepland laten voor Denali (wij zijn er zelfs 4 volle dagen geweest).
Er is zeker meer te zien dat 1 dag met de bus het park in. In de Entrance Area heb je een paar trails en de sleehonden-demonstratie. De trail langs de rivier in de Savage River Days Use Area (daar kun je wel met eigen auto heen) is erg leuk en je kunt daar ook nog een langere trail doen. Wij zijn verder 2x met de bus het park ingeweest (1x tot Wonder Lake, 1x tot Eielson Visitor Center). Hou er ook rekening mee dat het weer daar erg wisselvallig kan zijn. De ene dag kun je de hele dag regen hebben (en sneeuw bij Eielson, in juli), de andere dag kan weer zonnig zijn. Ik zou dus nooit maar 1 dag voor Denali inplannen.
Waar wij ook geweest zijn: Wrangell St Elias NP. Ik zie eigenlijk bijna niemand dit meenemen in hun route, misschien vanwege de onverharde weg naar McCarthy, maar het is absoluut een aanrader (niet te doen met camper overigens).
Het stuk Tok - Dawson City - Whitehorse hebben wij niet gedaan, op papier leek me dit minder interessant.
Ik wens geen deel uit te maken van een forum waar tips hoe voorwaarden en regels te omzeilen en de boel te belazeren blijkbaar gewoon toegestaan zijn, dus mij zien jullie hier niet meer.
Ik zou trouwens een dagje in Valdez erbij plannen. Nu heb je er maar 1 nacht en ervoor en erna een flinke rit. Wij vonden het erg leuk een dagje in en rond Valdez door te brengen. Het ligt prachtig tussen de besneeuwde bergtoppen. Vergeet de Solomon Gulch Hatchery niet (even vragen wat de juiste tijd is qua getij, wanneer de zalmen er zijn). Daar komen ook bijna standaard een of meer beren hun maaltje halen. En de zeehonden. En Worthington Glacier is ook zeker de moeite waard (vooral eind van de dag erg mooi qua zonlicht).
Ik wens geen deel uit te maken van een forum waar tips hoe voorwaarden en regels te omzeilen en de boel te belazeren blijkbaar gewoon toegestaan zijn, dus mij zien jullie hier niet meer.
- ingrid14
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 15
Ikke wel, annet2009, 3 nachten (maar wij doen geen stuk van Canada)annet2009 schreef:Wrangell St Elias NP. Ik zie eigenlijk bijna niemand dit meenemen in hun route
Groetjes,
Ingrid
Ingrid's Travels&Trails :
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht