Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Fairy Falls / Grand Prismatic Spring (Yellowstone NP)

Over de staten Washington, Oregon, Idaho, Montana, Wyoming en Alaska.
eponine
Amerika-ontdekker

Fairy Falls / Grand Prismatic Spring (Yellowstone NP)

Bericht door eponine »

Hoi allemaal,

Komende zomer gaan we naar yellowstone, en willen ook de mooie grand prismatic spring op de foto zetten van bovenaf.
Hoe kunnen we de (verboden?) trail vinden naar boven, de fairy falls?

Bedankt!
gastxyz

Re: Fairy falls / grand prismatic

Bericht door gastxyz »

Hier staat wat info.
Erwinh
Amerikafan

Re: Fairy falls / grand prismatic

Bericht door Erwinh »

Wanneer is het beste moment voor foto's vanaf de heuvel? In de ochtend of de namiddag?
markro
Moderator
Aantal x V.S. bezocht: 13
Contacteer:

Re: Fairy Falls / Grand Prismatic Spring (Yellowstone NP)

Bericht door markro »

Als je op de heuvel staat, die ten zuidwesten van de GP Spring ligt, en naar de Spring kijkt, sta je met je rug naar het zuidwesten.
Ga niet al te vroeg op de dag, maar over het algemeen is ieder tijdstip goed. Eén en ander is natuurlijk afhankelijk van het weer (bewolking/zon).
Marco.

Voor onze Amerikareisverslagen: klik hier.
Frans H
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door Frans H »

Ook de temperatuur maakt nog uit vanwege de vele condens ? die van het water uit de pool komt. Overigens was de parkeerplaats van de trail vorige week (nog) dicht vanwege onderhoud aan de brug.
VivaBelgica
Amerika-ontdekker

Bericht door VivaBelgica »

Geheel toevallig las ik dit gisterenavond, terwijl wij deze morgen deze wandeling gepland hadden. Ik heb dus extra gelet op de route. :)

De parkeerplaats is in elk geval terug open. De dag ervoor was die (incl Mid Geyser Basin zelf) in de namiddag afgesloten door rangers wegens te vol. Ik weet niet of dat uitzonderlijk was, maar als het eind mei al zo is, lijkt het risico voor de zomermaanden nog groter.

Als je de Fairy Falls trail loopt, zijn wij de heuvel op gegaan na de vierde electriciteitspaal die links vlak naast het pad staat (Max 2 meter). Pas beginnen tellen eens de palen dicht bij het pad staan, eerder staan er ook al op pakweg 10 meter van het pad, maar die tellen we dus niet mee. Uiteindelijk ga je dan de heuvel op als je de Grand Prismatic Spring voor 3/4 gepasseerd bent. Het pad loopt de eerste meters parallel met het wandelpad en is zeker niet het eerste platgetreden pad.

Wij vonden dit een erg makkelijke klim naar boven, al kan het in natte of te droge omstandigheden misschien wat lastiger zijn. En zo vonden we snel een bomenvrij zicht op GPS.

In totaal 15 minuten op het gemak tot aan de GPS en dan 5 à 10 minuten de heuvel op. Niks om je door te laten afschrikken en een zekerheid op een geweldige foto. Wij waren boven om 11u en de zon was zeker niet storend. Enkel 's morgens heel vroeg zal je waarschijnlijk wat last hebben van tegenlicht.
Frans H
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door Frans H »

de parkeerplaats daar is ook niet echt groot natuurlijk.
troetelbeer79
Amerikafan

Bericht door troetelbeer79 »

Frans H schreef:Ook de temperatuur maakt nog uit vanwege de vele condens ? die van het water uit de pool komt. Overigens was de parkeerplaats van de trail vorige week (nog) dicht vanwege onderhoud aan de brug.
Jazeker. In 2012 hadden we een erg mooi uitzicht over de GPS, de temperatuur was toen 20-25 graden overdag, in de nacht nachtvorst. In 2013 hadden we vrijwel alleen maar 'condens' en weinig kleuren, temperatuur was rond het vriespunt (en later op de dag en ook in de nacht sneeuw!). En dat was rond dezelfde data in september, met een paar dagen ertussen (en dus een jaar verschil).
Laatst gewijzigd door troetelbeer79 op 27 mei 2014, 17:35, 1 keer totaal gewijzigd.
troetelbeer79
Amerikafan

Bericht door troetelbeer79 »

Frans H
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door Frans H »

Mooi die foto's erbij. maakt duidelijk wat ik bedoelde ; thanks
ingrid1955
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 14

Bericht door ingrid1955 »

iedereen bedankt voor de heel nuttige info, zal binnen 3 weken zeker eventjes aan jullie denken als ik daar aan het wandelen ben.

jacques
Erwinh
Amerikafan

Bericht door Erwinh »

Ik ook :thumbup: (over 2 maanden!)
tofke
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 12

Bericht door tofke »

Toch maar oppassen als je gaat klimmen dit is maandag gebeurt:

http://www.nps.gov/yell/parknews/14038.htm

Tofke
Highwerf
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 3

Bericht door Highwerf »

Is er iemand die na het incident op 10 juni de route heeft gelopen voor het mooie uitzicht op Grand Prismatic Spring?
Ik wil deze namelijk in augustus gaan doen en ben benieuwd of het nog mogelijk is.
Rudolfje
Amerikafan

Bericht door Rudolfje »

Wij waren hier op 11 juni en delen van de heuvel waren afgezet met gele politie linten maar iets verder konden we naar boven. Dus het was deels afgezet (ondanks dat gingen mensen er toch naar boven) maar als je iets doorloopt kun je toch de heuvel op. Het is steil en ligt vol met dode bomen dus stevig schoeisel aan en doe voorzichtig. Overigens wist ik niet dat er iemand de dag ervoor was overleden, wat tragisch om op zo'n manier te overlijden.

Hier een foto die we gemaakt hebben van ons viewpoint.

Afbeelding
Yellowstone by rudolfje, on Flickr
ingerverhoef
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 2

Bericht door ingerverhoef »

Vandaag hebben wij de wandeling naar Fairy Falls gedaan, en natuurlijk even omhoog geklommen voor het fantastische uitzicht. Voor ons was dit klimmetje prima te doen, zeker de moeite waard!
tofke
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 12

Bericht door tofke »

Mooie foto Rudolfje :thumbup:

Ik had'm ook maar bij mij stonden er nog 2 bomen voor :lol:
Het was toen ook een beetje nat (had juist geregend) en vrij slippery...:-) dus super hoog ben ik niet geraakt.
Als het droog is is het normaal gezien goed te doen!

Tofke
Dommel
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 7

Bericht door Dommel »

Wij deden de trip naar boven ongeveer een week geleden om half acht 's avonds. We vonden het redelijk link en zijn op een gegeven moment niet verder gegaan. Nog twee boomtoppen op de foto's die toch best mooi geworden zijn.

Het stikt er in de avond van de muggen en het was een hele klim over omgevallen bomen en met veel los grind waardoor het erg glad was.
We hadden goeie schoenen en gelukkig ook muggenspray.

Els

Vanaf 10 juli ga ik mijn blog bijwerken, ben nu alleen maar aan het genieten van de geweldige reis.
pumi1000
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 16

Bericht door pumi1000 »

Het pad is goed te vinden, maar het is toch best een steile klim naar boven over los gravel en tussen/over de omgevallen bomen heen. Als je tot de top van de heuvel gaat heb je het uitzicht zonder bomen erop. Wel een mooi plaatje!
1998-2010-2011-2019-2023 Florida
2012 west usa / 2013 oost usa / 2014 noordwest usa / 2015 rondje NY / 2016 west usa / 2017 Florida / 2018 west usa / 2019 west usa / 2022 noordwest usa / 2023 oost + zuid usa / 2024 west usa / 2025 midwest / 2026 Texas en midwest
kellylelieveld
Amerika-ontdekker

Bericht door kellylelieveld »

Bedankt voor alle tips! Wij hebben de route gelopen en de klim de heuvel op heb ik zonder vriend gedaan. Hij bleef op de helft wachten en kijken ik ben nog door geklommen. Het zand was erg droog en daardoor gleed je snel weg. Mooie foto's kunnen maken en kunnen genieten! Helaas wat schaafwonden over gehouden doordat ik een stuk naar beneden gleed, maar alles bijelkaar vond ik het goed te doen! Vooral de uitleg met de elektriciteit palen vond ik erg handig en heb ik gebruikt!

Ik zou wel een foto willen plaatsen, maar hoe doe ik dat?

Gr Kelly
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer