Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
QuieBuzz; Route San Francisco - Yellowstone - Denver
QuieBuzz; Route San Francisco - Yellowstone - Denver
We gaan deze zomer in augustus weer een camperreis maken in het westen van USA. We halen de camper op in San Francisco en moeten die 26 nachten later weer inleveren in Denver. We willen deze keer voor het eerst een paar dagen Yellowstone aandoen.
Hieronder gaat onze (mede nav eerdere tips en suggesties op dit forum) aangepaste concept-route tot nu toe, waarin nog 3 reserve dagen zijn opgenomen. De overnachtingen in Yellowstone zijn inmiddels gereserveerd, dus die dagen liggen min of meer vast.
We zijn erg benieuwd naar jullie eventuele reacties, tips en suggesties op deze route en mogelijke invulling van de reservedagen. Wellicht zijn er leuke ideeën voor mooie excursies ergens op of langs de route, boottochten, bezienswaardigheden, wandelingen of bezoeken van een sportwedstrijd?
Alvast bedankt.
1 San Francisco ophalen camper - naar Manchester Beach, CA (via de kustweg Higway 1 of de 101?) - 286 km
2 Manchester Beach, CA - via via Highway 1 en Avenue of the Giants - naar Eureka, CA - 202 km
3 reservedag (in Eureka, CA ?)
4 Eureka, CA - via Redwoods NP - naar Grants Pass, OR - 261 km
5 Grants Pass, OR - via Crater Lake NP - naar Diamond Lake, OR - 197 km
6 Diamond Lake, OR - via Wickieup Reservoir - naar Newberry Nat.Volcanic Monument, OR (East Lake) - 178 km
7 Newberry Nat.Volcanic Monument, OR - via Bend en Smith Rock - naar John Day Fossil Beds (Painted Hills) Mitchel, OR - 216 km
8 Mitchel, OR - via John Day Fossil Beds - naar Unity Reservoir, OR - 203 km
9 Unity Reservoir, OR - naar Boise, ID - 237 km
10 reservedag (in Boise, ID ?)
11 Boise, ID - via Stanley - naar Sawtooth NRA, ID - 243 km
12 Sawtooth NRA, ID - via Ketchum - naar Craters of the Moon NM - 179 km
13 Craters of the Moon NM - via Arco en Rexburg - naar Yellowstone NP - 330 km
14 Yellowstone NP - onder andere Old Faithful
15 Yellowstone NP - onder andere Mammoth Hot Springs
16. Yellowstone NP
17 Yellowstone NP - naar Grand Teton NP - 173 km
18 Grand Teton NP, WY - via Jackson en Snake River - naar Hoback Junction, WY - 51 km
19 Hoback Junction, WY - via Pinedale en Red Canyon Overlook - naar Flaming Gorge NRA, UT - 341 km
20 Flaming Gorge NRA, UT - via Vernal en Dinosaur NM - naar Price, UT - 366 km
21 Price, UT - via Canyonlands NP) - naar Dead Horse Point SP, UT - 200 km
22 Dead Horse Point SP, UT - naar Moab, UT - 83 km
23 Moab, UT – o.a. Arches NP
24 reservedag (in Moab, UT ?)
25 Moab - via Colorado NM - naar Grand Junction, CO - 224 km
26 Grand Junction, CO - via Interstate 70 - naar Denver, CO - 386 km
27 Denver, CO – camper inleveren – 53 km
totaal 4.486 km.
Hieronder gaat onze (mede nav eerdere tips en suggesties op dit forum) aangepaste concept-route tot nu toe, waarin nog 3 reserve dagen zijn opgenomen. De overnachtingen in Yellowstone zijn inmiddels gereserveerd, dus die dagen liggen min of meer vast.
We zijn erg benieuwd naar jullie eventuele reacties, tips en suggesties op deze route en mogelijke invulling van de reservedagen. Wellicht zijn er leuke ideeën voor mooie excursies ergens op of langs de route, boottochten, bezienswaardigheden, wandelingen of bezoeken van een sportwedstrijd?
Alvast bedankt.
1 San Francisco ophalen camper - naar Manchester Beach, CA (via de kustweg Higway 1 of de 101?) - 286 km
2 Manchester Beach, CA - via via Highway 1 en Avenue of the Giants - naar Eureka, CA - 202 km
3 reservedag (in Eureka, CA ?)
4 Eureka, CA - via Redwoods NP - naar Grants Pass, OR - 261 km
5 Grants Pass, OR - via Crater Lake NP - naar Diamond Lake, OR - 197 km
6 Diamond Lake, OR - via Wickieup Reservoir - naar Newberry Nat.Volcanic Monument, OR (East Lake) - 178 km
7 Newberry Nat.Volcanic Monument, OR - via Bend en Smith Rock - naar John Day Fossil Beds (Painted Hills) Mitchel, OR - 216 km
8 Mitchel, OR - via John Day Fossil Beds - naar Unity Reservoir, OR - 203 km
9 Unity Reservoir, OR - naar Boise, ID - 237 km
10 reservedag (in Boise, ID ?)
11 Boise, ID - via Stanley - naar Sawtooth NRA, ID - 243 km
12 Sawtooth NRA, ID - via Ketchum - naar Craters of the Moon NM - 179 km
13 Craters of the Moon NM - via Arco en Rexburg - naar Yellowstone NP - 330 km
14 Yellowstone NP - onder andere Old Faithful
15 Yellowstone NP - onder andere Mammoth Hot Springs
16. Yellowstone NP
17 Yellowstone NP - naar Grand Teton NP - 173 km
18 Grand Teton NP, WY - via Jackson en Snake River - naar Hoback Junction, WY - 51 km
19 Hoback Junction, WY - via Pinedale en Red Canyon Overlook - naar Flaming Gorge NRA, UT - 341 km
20 Flaming Gorge NRA, UT - via Vernal en Dinosaur NM - naar Price, UT - 366 km
21 Price, UT - via Canyonlands NP) - naar Dead Horse Point SP, UT - 200 km
22 Dead Horse Point SP, UT - naar Moab, UT - 83 km
23 Moab, UT – o.a. Arches NP
24 reservedag (in Moab, UT ?)
25 Moab - via Colorado NM - naar Grand Junction, CO - 224 km
26 Grand Junction, CO - via Interstate 70 - naar Denver, CO - 386 km
27 Denver, CO – camper inleveren – 53 km
totaal 4.486 km.
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Re: QuieBuzz; Route San Francisco - Yellowstone - Denver
Je had toch al een topic lopen? Het is wel zo handig om alles bij elkaar te houden zodat er geen dubbele dingen worden gezegd.
Ik zie nog wat open dagen staan. Betekent dat dat jullie helemaal niets gereserveerd hebben? Het lijkt me wel verstandig om in Yellowstone iets te reserveren.
Marianne
Ik zie nog wat open dagen staan. Betekent dat dat jullie helemaal niets gereserveerd hebben? Het lijkt me wel verstandig om in Yellowstone iets te reserveren.
Marianne
- ingrid14
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 15
Met het eerste deel van je route heb ik geen ervaring.
Wel ervaring met je route vanaf dag 13.
Volgens mij hebben jullie in Yellowstone genoeg tijd.
Ik neem aan dat jullie dag 18 gebruiken om Grand Teton te bezoeken.
Ook rond Moab voorzien jullie voldoende tijd.
De reservedag op dag 24 zou je ook nog bij Grand Teton kunnen gebruiken (je kan er mooie wandelingen doen)
Of een extra dag Denver. (stad zelf en Golden)
Tussen Moab en Colorado NM zou ik via de UT128 rijden, is een heel mooie weg.
Groetjes,
Ingrid
Wel ervaring met je route vanaf dag 13.
Volgens mij hebben jullie in Yellowstone genoeg tijd.
Ik neem aan dat jullie dag 18 gebruiken om Grand Teton te bezoeken.
Ook rond Moab voorzien jullie voldoende tijd.
De reservedag op dag 24 zou je ook nog bij Grand Teton kunnen gebruiken (je kan er mooie wandelingen doen)
Of een extra dag Denver. (stad zelf en Golden)
Tussen Moab en Colorado NM zou ik via de UT128 rijden, is een heel mooie weg.
Groetjes,
Ingrid
Ingrid's Travels&Trails :
NO+Nova Scotia?, winters Lapland, Europe 20-21-22-23, NW+V.I. 18, Chicago-Seattle 17, Seattle-SF 16, AK 19+15+14, CA 13+10, AZ+UT 12, NW Denver+CO UT WY SD 11
Tips reizen met tieners: AK AZ CA CO ID NE NV SD UT WY
NO+Nova Scotia?, winters Lapland, Europe 20-21-22-23, NW+V.I. 18, Chicago-Seattle 17, Seattle-SF 16, AK 19+15+14, CA 13+10, AZ+UT 12, NW Denver+CO UT WY SD 11
Tips reizen met tieners: AK AZ CA CO ID NE NV SD UT WY
Mariannen en Ingrid, erg bedankt voor jullie reacties..... en de waardevolle informatie op jullie sites....
Ja, Marianne....ik had een eerdere versie van de route al eerder in maart op het forum geplaatst, maar in een ander (verkeerd?) subforum. Ook is de route op een aantal punten flink aangepast, mede nav de tips/suggesties van het forum. Excuus als het niet de bedsoeling is om vervolgens in een andere (het goede?) subforum een nieuw topic te starten. Zal ik in het vervolg niet meer doen.
De 4 overnachtingen in Yellowstone zijn inderdaad al geboekt (Yellowstone Park Mountainside KOA, Fishing Bridge RV Park en Grant Village Campground). Daardoor moeten we inderdaad opletten waar de 3 reservedagen worden besteed, vooralsnog extra dagen in Eureka en Boise, en een extra dag in of Grand Teton, of Moab of Denver.
We twijfelen nog over het begin van de route, vanuit San Francisco naar het noorden over de Highway 1 (direct langs de kust) of de 101? Iemand ervaring met de Highway 1 ten noorden van San Francisco?
Daarnaast hebben we nog geen campgrounds op het oog in Michel OR (bij John Day Fossil Beds, Painted Hills), Unity Reservoir OR en Price UT. Iemand daar ervaringen/tips/suggesties?
alvast bedankt.....
Ja, Marianne....ik had een eerdere versie van de route al eerder in maart op het forum geplaatst, maar in een ander (verkeerd?) subforum. Ook is de route op een aantal punten flink aangepast, mede nav de tips/suggesties van het forum. Excuus als het niet de bedsoeling is om vervolgens in een andere (het goede?) subforum een nieuw topic te starten. Zal ik in het vervolg niet meer doen.
De 4 overnachtingen in Yellowstone zijn inderdaad al geboekt (Yellowstone Park Mountainside KOA, Fishing Bridge RV Park en Grant Village Campground). Daardoor moeten we inderdaad opletten waar de 3 reservedagen worden besteed, vooralsnog extra dagen in Eureka en Boise, en een extra dag in of Grand Teton, of Moab of Denver.
We twijfelen nog over het begin van de route, vanuit San Francisco naar het noorden over de Highway 1 (direct langs de kust) of de 101? Iemand ervaring met de Highway 1 ten noorden van San Francisco?
Daarnaast hebben we nog geen campgrounds op het oog in Michel OR (bij John Day Fossil Beds, Painted Hills), Unity Reservoir OR en Price UT. Iemand daar ervaringen/tips/suggesties?
alvast bedankt.....
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 32 Reacties
- 10831 Weergaves
-
Laatste bericht door L1nda
-