Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Camping Grand Teton
Camping Grand Teton
Hoi allemaal,
Ik vroeg mij af welke camping in Grand Teton beter/mooier is: Jenny Lake of Lizard Creek? Wij zullen eind augustus 4 nachten in het park kamperen met een tent en komen vanuit Grant Village campground in Yellowstone.
Verder vroeg ik mij af hoe vroeg je moet aankomen om een mooi plekje te bemachtigen. Op een Amerikaans forum zei iemand rond 6 uur 's ochtends, maar is dat niet heel vroeg?
En kun je op een of beide campings een solar douche gebruiken?
Alvast bedankt!
Anouk
Ik vroeg mij af welke camping in Grand Teton beter/mooier is: Jenny Lake of Lizard Creek? Wij zullen eind augustus 4 nachten in het park kamperen met een tent en komen vanuit Grant Village campground in Yellowstone.
Verder vroeg ik mij af hoe vroeg je moet aankomen om een mooi plekje te bemachtigen. Op een Amerikaans forum zei iemand rond 6 uur 's ochtends, maar is dat niet heel vroeg?
En kun je op een of beide campings een solar douche gebruiken?
Alvast bedankt!
Anouk
-
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 25
Re: Camping Grand Teton
In de periode die je noemt zal het wel vroeg vol zijn ja. 6u 's morgens lijkt wat vroeg, maar het kan best zijn dat om 10u alle plekken al weer vergeven zijn. Als je om 6u een rondje rijdt, kun je wel zien welke plekken die dag vrij zullen komen.
Van de twee die je noemt, ken ik alleen Jenny Lake. Tents only dus dat vond ik zeer zeker een pluspunt!
Van de twee die je noemt, ken ik alleen Jenny Lake. Tents only dus dat vond ik zeer zeker een pluspunt!
- Moniquemichiel
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 9
Wij waren al om een uur of 9 bij de ingang en toen stonden er al bordjes dat de campings vol waren. We hebben toen bij Colter Bay gestaan. Prima uitvalsbasis. Mooie ruime plekken (met 3 tentjes op een plek en we hadden nog plek over), een winkeltje, goede sanitaire voorzieningen, wasserette, restaurantje. We hebben daar nog op het meer gevaren. Deze camping zouden we zo weer nemen. Wij zijn ook tentkampeerders die liever niet naast een RV staan. Zie reisverslag 2013.
Oei, dat wordt dus vroeg op pad. Even uitvogelen hoe we dat doen met uitchecken in Yellowstone. Ben er nog niet helemaal uit welke camping het wordt. Nog even verder surfen naar meer info.
Bedankt voor jullie reacties.
Bedankt voor jullie reacties.
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Ik denk dat het niet veel uitmaakt welke camping je hebt, maar vroeg aankomen is wel belangrijk. Vanuit Grant zit je natuurlijk al aardig in de buurt.
Wij hebben eens in juni al niets kunnen vinden in Colter Bay maar konden daar toen nog een in een cabin overnachten. Als je echt iets in het park wilt hebben zou je voor 1 nacht ook zoiets kunnen boeken. Er zijn ook tent cabins, zie http://www.gtlc.com/lodging/colter-bay- ... tents.aspx
Jammer en onhandig dat je geen campings kunt reserveren in Grand Teton, andere accommodatie is bijna allemaal erg duur.
Marianne
Wij hebben eens in juni al niets kunnen vinden in Colter Bay maar konden daar toen nog een in een cabin overnachten. Als je echt iets in het park wilt hebben zou je voor 1 nacht ook zoiets kunnen boeken. Er zijn ook tent cabins, zie http://www.gtlc.com/lodging/colter-bay- ... tents.aspx
Jammer en onhandig dat je geen campings kunt reserveren in Grand Teton, andere accommodatie is bijna allemaal erg duur.
Marianne
-
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 25
Beetje off topic, maar ik vind het juist vervelend om om 14:00 rond te rijden op een camping (in welk park dan ook), alle plekken leeg te zien maar wel overal papiertjes dat het gereserveerd is. IMO zouden alle NP en SP campgrounds first come, first served moeten zijn.Jammer en onhandig dat je geen campings kunt reserveren in Grand Teton,
Wij hebbeb één keer op Jenny Lake gestaan; kwamen rond 09:15 uur aan en hadden keus zat. Er kwam toen een beer op de camping 's morgens en het meer is idd prachtig.
Een andere keer stonden we op Gros Ventre en die was minstens zo leuk want daar komen vaak Moose op de camping en zit je vlakbij een riviertje waar vrijwel altijd Moose komen. Is dichterbij Jackson wat ook handig is. Op Gros Ventre is meer plek en hoef je niet heel vroeg te zijn. De plaatsen op Gros Ventre waren wel groter dan Jenny Lake.
Een andere keer stonden we op Gros Ventre en die was minstens zo leuk want daar komen vaak Moose op de camping en zit je vlakbij een riviertje waar vrijwel altijd Moose komen. Is dichterbij Jackson wat ook handig is. Op Gros Ventre is meer plek en hoef je niet heel vroeg te zijn. De plaatsen op Gros Ventre waren wel groter dan Jenny Lake.
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 9 Reacties
- 8275 Weergaves
-
Laatste bericht door paulr
-
- 15 Reacties