Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Reisschema LA-YELLOWSTONE-LV
-
- Amerika-ontdekker
- Aantal x V.S. bezocht: 2
Reisschema LA-YELLOWSTONE-LV
Hallo USA-fans,
Wij hebben voor de zomer 2015 onze 3e reis door de USA in de planning. De 1e was door Florida, de 2e door California en Utah en nu we wat gevorderd zijn willen we graag een grote ronde maken. Dit is wat we van plan zijn.
1. aankomst op Lax
2. Palm Springs
3. Lake Havasu
4. Grand Canyon
5. Grand Canyon
6.Page (via vermillion cliff, navajo bridge en horse shoe bend) *
7 Blandig (via Antelope Canyon en Monument Valley *
8. Moab (arches of Canyonland) *
9. Grand Junction[/b] *
10. Vail of Aspen
11 Cheyenne (via scenic route Ridge trail road)
12. Cody (via de I 25) of Jackson Hole (via deI 80)
= allebei ong even lang maar twijfel hier erg over.
13. Yellowstone *
14. Grand Teton *
15. Grand Teton *
16. SLC
17. SLC
18. Cedar City (Cedar Breaks)
19. L.V.
20. L.V.
21.L.A.
22.L.A.
We twijfelen erg over de route van Cheyenne naar Yellowstone. Als we via Cody gaan komen we via de oostkant YS in en als we de I 80 pakken en bij Rocksrings omhoog gaan komen we via de zuidkant het park in (waar we op dag 14 ook weer uit gaan) De route via de I 25 lijkt ons wat saai vandaar het alternatief via de I 80 wat deels ook weer een scenic route betreft maar misschien wat lastiger te rijden is. Heeft iemand hier ervaring mee en evt op of aanmerkingen. De plaatsen in het blauw met een sterretje erachter zijn al geboekt.
Ik heb mijn route overigens mbv roadtrippers gepland en ben daar erg tevreden over maar als iemand buiten google maps nog een andere tip heeft hoor ik het graag.
greatings Brenda
Wij hebben voor de zomer 2015 onze 3e reis door de USA in de planning. De 1e was door Florida, de 2e door California en Utah en nu we wat gevorderd zijn willen we graag een grote ronde maken. Dit is wat we van plan zijn.
1. aankomst op Lax
2. Palm Springs
3. Lake Havasu
4. Grand Canyon
5. Grand Canyon
6.Page (via vermillion cliff, navajo bridge en horse shoe bend) *
7 Blandig (via Antelope Canyon en Monument Valley *
8. Moab (arches of Canyonland) *
9. Grand Junction[/b] *
10. Vail of Aspen
11 Cheyenne (via scenic route Ridge trail road)
12. Cody (via de I 25) of Jackson Hole (via deI 80)
= allebei ong even lang maar twijfel hier erg over.
13. Yellowstone *
14. Grand Teton *
15. Grand Teton *
16. SLC
17. SLC
18. Cedar City (Cedar Breaks)
19. L.V.
20. L.V.
21.L.A.
22.L.A.
We twijfelen erg over de route van Cheyenne naar Yellowstone. Als we via Cody gaan komen we via de oostkant YS in en als we de I 80 pakken en bij Rocksrings omhoog gaan komen we via de zuidkant het park in (waar we op dag 14 ook weer uit gaan) De route via de I 25 lijkt ons wat saai vandaar het alternatief via de I 80 wat deels ook weer een scenic route betreft maar misschien wat lastiger te rijden is. Heeft iemand hier ervaring mee en evt op of aanmerkingen. De plaatsen in het blauw met een sterretje erachter zijn al geboekt.
Ik heb mijn route overigens mbv roadtrippers gepland en ben daar erg tevreden over maar als iemand buiten google maps nog een andere tip heeft hoor ik het graag.
greatings Brenda
- PSVwally
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 5
- Contacteer:
Re: Reisschema LA-YELLOWSTONE-LV
Welkom op het forum Brenda
Maar oehjee, wat zijn jullie van plan?
Heb je de parken wel eens vergeleken met elkaar en de rijafstanden? Je route is een combinatie van veel stadtijd en verbindingsritten tussen de steden die eigenlijk niet op de verbinding liggen? Schrijf je rooute in van en naar vorm dan is het een wat beter overzicht.
Één dag voor Moab ( of zijn jullie daar al eens geweest?) en één dag voor Yellowstone?????
En dan wel 2 dagen Grand Teton? Ik zal wel niets van dat roadtrippers snappen misschien, maar diegene die 1 nacht Yellowstone adviseert is mijns inziens nog nooit daar geweest.
Zijn de accomodaties die je al geboekt hebt nog gratis te annuleren? Ik zou je echt aanraden om wat zaken drastisch om te gooien namelijk. Zijn de vliegtickets eigen al geboekt? Want eigenlijk is het helemaal niet slim om een rondje LA te doen.
Allereerst zou ik de rit van LA naar de Grand Canyon in 2 dagen doen. Of je dan overnacht in Kingman of Lake Havasu is tot daar nog aan toe, maar hier echt een dag proberen eruit te halen en die bij Moab te zetten.
Verder afhankelijk van waar je vandaan komt zou 1 volle dag Grand Canyon misschien ook voldoende kunnen zijn. Maar dat is een keuze.
Let op dat je voor de vermillion cliffs en navajo bridge tegenwoordig je tijdelijke 89 een flinke (om)rit maakt. Navajo Bridge - Page is 1,5u rijden.
Dus een extra dag Moab erbij en dan zou ik heel de kant van Colorado omgooien. Dus rij niet via Vail of Aspen en RMNP, maar rij of met een tussenstop in Vernal of via Provo richting Grand Teton NP/Jackson. Neem voor Yellowstone een minimum van 3 overnachtingen.
OF kies voor RMNP en Colorado en laat Yellowstone en Grand Tetons voor een andere reis.
Iets als hieronder is nog flink rijden, maar brengt veel meer rust en tijd in je reis.
01 ? - LA
02 LA - Kingman/Lake Havasu
03 Kingman / Lake Havasu - Grand Canyon
04 Grand Canyon
05 Grand Canyon - Page
06 Page - Blanding
07 Blanding - Moab
08 Moab
09 Moab
10 Moab - Vernal/Provo/bear Lake
11 Vernal/Provo/bear Lake - Grand Tetons
12 Grand Tetons
13 Grand Tetons - Yellowstone
14 Yellowstone
15 Yellowstone
16 Yellowstone - SLC
17 SLC
18 SLC - Cedar City
19 Cedar City - Las Vegas
20 Las Vegas
21 Las Vegas - Los Angeles
22 Los Angeles
23 LA - Naar huis
Maar oehjee, wat zijn jullie van plan?
Heb je de parken wel eens vergeleken met elkaar en de rijafstanden? Je route is een combinatie van veel stadtijd en verbindingsritten tussen de steden die eigenlijk niet op de verbinding liggen? Schrijf je rooute in van en naar vorm dan is het een wat beter overzicht.
Één dag voor Moab ( of zijn jullie daar al eens geweest?) en één dag voor Yellowstone?????
En dan wel 2 dagen Grand Teton? Ik zal wel niets van dat roadtrippers snappen misschien, maar diegene die 1 nacht Yellowstone adviseert is mijns inziens nog nooit daar geweest.
Zijn de accomodaties die je al geboekt hebt nog gratis te annuleren? Ik zou je echt aanraden om wat zaken drastisch om te gooien namelijk. Zijn de vliegtickets eigen al geboekt? Want eigenlijk is het helemaal niet slim om een rondje LA te doen.
Allereerst zou ik de rit van LA naar de Grand Canyon in 2 dagen doen. Of je dan overnacht in Kingman of Lake Havasu is tot daar nog aan toe, maar hier echt een dag proberen eruit te halen en die bij Moab te zetten.
Verder afhankelijk van waar je vandaan komt zou 1 volle dag Grand Canyon misschien ook voldoende kunnen zijn. Maar dat is een keuze.
Let op dat je voor de vermillion cliffs en navajo bridge tegenwoordig je tijdelijke 89 een flinke (om)rit maakt. Navajo Bridge - Page is 1,5u rijden.
Dus een extra dag Moab erbij en dan zou ik heel de kant van Colorado omgooien. Dus rij niet via Vail of Aspen en RMNP, maar rij of met een tussenstop in Vernal of via Provo richting Grand Teton NP/Jackson. Neem voor Yellowstone een minimum van 3 overnachtingen.
OF kies voor RMNP en Colorado en laat Yellowstone en Grand Tetons voor een andere reis.
Iets als hieronder is nog flink rijden, maar brengt veel meer rust en tijd in je reis.
01 ? - LA
02 LA - Kingman/Lake Havasu
03 Kingman / Lake Havasu - Grand Canyon
04 Grand Canyon
05 Grand Canyon - Page
06 Page - Blanding
07 Blanding - Moab
08 Moab
09 Moab
10 Moab - Vernal/Provo/bear Lake
11 Vernal/Provo/bear Lake - Grand Tetons
12 Grand Tetons
13 Grand Tetons - Yellowstone
14 Yellowstone
15 Yellowstone
16 Yellowstone - SLC
17 SLC
18 SLC - Cedar City
19 Cedar City - Las Vegas
20 Las Vegas
22 Los Angeles
23 LA - Naar huis
-
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 28
Eerste vraag, wat hebben jullie al gezien en wat wil je nog zien.
Tweede vraag, wat willen jullie doen. Staan er ook grote wandelingen op het programma of niet ?
In een eerste indruk zou ik zeggen dat jullie een reis van 5 weken op 3 weken willen doen.
Verder de vraag wat jullie in LA gaan zoeken, het zou veel logischer zijn om bvb in Las Vegas of Denver te starten en van daaruit een rondje te doen.
Zelfs als jullie bepaalde zake al zagen lijkt het mij toch wat teveel van het goede.
Tweede vraag, wat willen jullie doen. Staan er ook grote wandelingen op het programma of niet ?
In een eerste indruk zou ik zeggen dat jullie een reis van 5 weken op 3 weken willen doen.
Verder de vraag wat jullie in LA gaan zoeken, het zou veel logischer zijn om bvb in Las Vegas of Denver te starten en van daaruit een rondje te doen.
Zelfs als jullie bepaalde zake al zagen lijkt het mij toch wat teveel van het goede.
Zuidwesten: 95/96/96/97/98/99/05/06/10/14/15/16/19/20/22/23
Texas: 97/08
Florida: 98/24
Noordoosten: 01/03/04/09/12/13/15/17/18/20
Midwesten: 02
South: 07/11
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Het is echt veel en veel te veel zo! Het begin is (te) rustig, het laatste stuk gaat ook wel maar daar tussenin ga je veel te snel. Waarom wil je naar Cheyenne? En waarom 2 nachten Grand teton en maar 1 nacht Yellowstone? Heb je je al een beetje ingelezen? Ik weet niet of je het met googlemaps hebt bekeken; dat zou een goed indruk moeten geven van de reistijden.
Ik zou ook het stuk tussen Grand Junction en Yellowstone weglaten en die tijd voor Moab en Yellowstone gebruiken.
Liggen de tickets al vast? Een ander startpunt zou ook niet zo gek zijn.
Misschien heb je iets aan ons 2004- en 2008-verslag voor routes met Yellowstone.
Marianne
Ik zou ook het stuk tussen Grand Junction en Yellowstone weglaten en die tijd voor Moab en Yellowstone gebruiken.
Liggen de tickets al vast? Een ander startpunt zou ook niet zo gek zijn.
Misschien heb je iets aan ons 2004- en 2008-verslag voor routes met Yellowstone.
Marianne
-
- Amerika-ontdekker
Hallo, bedankt voor jullie reacties, ik snap dat het heel heftig lijkt en dat is het natuurlijk ook wel. De reden voor LA is heel simpel dat was de goedkoopste ticket.
Wat we absoluut willen zien is:
Grand Canyon
Antelope Canyon
Monument Velley
Yellowstone
Grand Teton
Wat we al gezien hebben aan parken:
Yosemite
Bryce (vonden wij het mooist)
Zion
Mariposa Grove
Everglades
1 overnachting in Moab daar hebben we bewust voor gekozen omdat we vanuit Blanding daar al redelijk vroeg aan kunnen komen om Canyonlands te bekijken en dan de volgende dag Arches om dan vervolgens naar Grand Junction te gaan om puur te overnachten.
Datzelfde trucje doen we bij Yellowstone, we konden helaas nog maar 1 overnachting daar boeken en hebben daardoor dus voor een extra nacht Grand Teton gekozen, er zijn ook een heleboel mensen die YS vanuit Jackson en Cody bezoeken. Feitelijk hebben we dus een hele en 2 halve dagen voor YS
Helaas zijn de hotels in het park en West Yellowstone niet te betalen.
Het laatste deel van ons programma willen we juist een beetje rustiger aan om wat te relaxen en te shoppen voor we weer naar huis gaan.
Wij zijn geen hikers en zullen per park hooguit (door knieproblemen) 1 a 2 korte trails kunnen doen en zullen het meeste dus per bus of auto moeten doen, vandaar de voorkeur voor scenic routes.
Deze route heb ik trouwens deels van een Touroperator overgenomen (het stuk van G.C. naar SLC) en zelfs nog wat ingekort.
Het lastigste stuk is voor ons van Grand Junction naar Yellowstone maar daar kunnen we 2 dagen over doen. De optie die jij geeft via Vernal lijkt me ook prachtig maar is ook best een stuk rijden. We gaan nog maar eens verschillende routeplanners (want daar zit zoveel verschil tussen) naast elkaar leggen en het goed uitschrijven.
Paul ik zag jou reisschema van 2013, was die soms te zwaar?
Grand Canyon
Antelope Canyon
Monument Velley
Yellowstone
Grand Teton
Wat we al gezien hebben aan parken:
Yosemite
Bryce (vonden wij het mooist)
Zion
Mariposa Grove
Everglades
1 overnachting in Moab daar hebben we bewust voor gekozen omdat we vanuit Blanding daar al redelijk vroeg aan kunnen komen om Canyonlands te bekijken en dan de volgende dag Arches om dan vervolgens naar Grand Junction te gaan om puur te overnachten.
Datzelfde trucje doen we bij Yellowstone, we konden helaas nog maar 1 overnachting daar boeken en hebben daardoor dus voor een extra nacht Grand Teton gekozen, er zijn ook een heleboel mensen die YS vanuit Jackson en Cody bezoeken. Feitelijk hebben we dus een hele en 2 halve dagen voor YS
Helaas zijn de hotels in het park en West Yellowstone niet te betalen.
Het laatste deel van ons programma willen we juist een beetje rustiger aan om wat te relaxen en te shoppen voor we weer naar huis gaan.
Wij zijn geen hikers en zullen per park hooguit (door knieproblemen) 1 a 2 korte trails kunnen doen en zullen het meeste dus per bus of auto moeten doen, vandaar de voorkeur voor scenic routes.
Deze route heb ik trouwens deels van een Touroperator overgenomen (het stuk van G.C. naar SLC) en zelfs nog wat ingekort.
Het lastigste stuk is voor ons van Grand Junction naar Yellowstone maar daar kunnen we 2 dagen over doen. De optie die jij geeft via Vernal lijkt me ook prachtig maar is ook best een stuk rijden. We gaan nog maar eens verschillende routeplanners (want daar zit zoveel verschil tussen) naast elkaar leggen en het goed uitschrijven.
Paul ik zag jou reisschema van 2013, was die soms te zwaar?
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Waar overnacht je dan in grand teton? Volgens mij zijn de accommodaties daar gemiddeld duurder dan in Yellowstone.
YS is inderdaad lastig om iets te vinden maar vaak komt er ook wel weer iets vrij. Het is een beetje puzzelen en zoeken (en die site van Xanterra is niet handig) en vaak wachten tot er annuleringen zijn. Voor 100 dollar zit je al in de Old Faithful Inn. Bedenk wel dat je voor Yellowstone heel erg veel tijd kwijt bent, ook zonder wandelingen, als je alle delen van het park wilt bezoeken.
Ik zie de toegevoegde waarde van het stuk naar Cheyenne echt niet.
Als je een scenic route wilt doen is de Beartooth Hwy een aanrader, tussen Cody en de noordoostingang van Yellowstone. Zie daarvoor ons 2004-verslag.
Qua routeplanners zou ik gewoon googlempas hanteren, en verder reisverslagen bekijken om te zien hoe iets in de praktijk uitpakt. Bezichtigingen onderweg zijn veel meer bepalend voor de uiteindelijke reistijd dan een uur verschil op basis van verschillende routeplanners.
Marianne
YS is inderdaad lastig om iets te vinden maar vaak komt er ook wel weer iets vrij. Het is een beetje puzzelen en zoeken (en die site van Xanterra is niet handig) en vaak wachten tot er annuleringen zijn. Voor 100 dollar zit je al in de Old Faithful Inn. Bedenk wel dat je voor Yellowstone heel erg veel tijd kwijt bent, ook zonder wandelingen, als je alle delen van het park wilt bezoeken.
Ik zie de toegevoegde waarde van het stuk naar Cheyenne echt niet.
Als je een scenic route wilt doen is de Beartooth Hwy een aanrader, tussen Cody en de noordoostingang van Yellowstone. Zie daarvoor ons 2004-verslag.
Qua routeplanners zou ik gewoon googlempas hanteren, en verder reisverslagen bekijken om te zien hoe iets in de praktijk uitpakt. Bezichtigingen onderweg zijn veel meer bepalend voor de uiteindelijke reistijd dan een uur verschil op basis van verschillende routeplanners.
Marianne
Wij hebben in 2013 een - soort van - vergelijkbare route gedaan (start in LA, eindigen in LV). Alleen met iets meer dagen, minder gezien en nog steeds onderweg flink wat moeten overslaan.
Laat ik beginnen met de vraag wat je nog wel kunt en wilt wijzigen, want als ik je laatste reactie lees heb ik het idee dat je het wel prima vindt en niet zoveel doet met de tot nu toe gegeven tips en adviezen.
Laat ik beginnen met de vraag wat je nog wel kunt en wilt wijzigen, want als ik je laatste reactie lees heb ik het idee dat je het wel prima vindt en niet zoveel doet met de tot nu toe gegeven tips en adviezen.
Denk dat jullie teveel willen in een te korte periode. Dat doet dan afbreuk aan de reis en dat zou jammer zijn. Zoals anderen al schreven kijk eens of je ergens anders kunt starten of eindigen. Als je geen rondje hoeft te maken scheelt dat tijd. Misschien wel iets duurder maar je spaart ook weer wat uit. Weet niet waar jullie kijken voor je vliegtickets maar kijk ook eens naar start LA en eindigen Salt Lake, Denver of Las Vegas. Er zijn ook goede reisbureaus die jullie kunnen helpen. Wij hebben de afgelopen jaren goede ervaringen gehad met een reisbureau die alles voor ons regelde. Succes met de planning. Klaas

Utah-Wyoming 2009 http://reisverslag2009usa.blogspot.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
San Francisco-Seattle 2013 http://amerika-reisverslag2013.blogspot.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
- Old Faithful
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 9
Ik neem aan dat de tickets al geboekt zijn? Als de hotelreserveringen nog geannuleerd of gewijzigd kunnen worden, zou ik eens naar de volgende route kijken.Brenda68 schreef: De reden voor LA is heel simpel dat was de goedkoopste ticket.
Grand Canyon
Antelope Canyon
Monument Velley
Yellowstone
Grand Teton
1 Vlucht naar - Los Angeles
2 Los Angeles - Grand Canyon
3 Grand Canyon - Page
4 Page - Page
5 Page - Monument Valley
6 Monument Valley - Moab
7 Moab - Moab
8 Moab - Moab
9 Moab - Green River
10 Green River - Cody
11 Cody - Yellowstone
12 Yellowstone - Yellowstone
13 Yellowstone - Yellowstone
14 Yellowstone - Grand Teton
15 Grand Teton - Grand Teton
16 Grand Teton - Salt Lake City
17 Salt Lake City - Salt Lake City
18 Salt Lake City - Cedar Breaks
19 Cedar Breaks - Las Vegas
20 Las Vegas - Las Vegas
22 Los Angeles - Los Angeles
23 Los Angeles - Naar huis
De reserveringen in Yellowstone en Grand Teton kunnen blijven staan. Marianne gaf al het advies te blijven proberen iets in Yellowstone N.P. te vinden. Met goed zoeken moet er ook iets betaalbaars in West Yellowstone zijn te vinden. Bijvoorbeeld het Pony Express Motel ziet er aan de buitenkant een beetje haveloos uit en het is niet het modernste en meest luxe hotel, maar het is (was in 2010) schoon en het is zeker betaalbaar.
De eerste dag is in deze route een lange rit, maar je bent waarschijnlijk vroeg wakker vanwege het tijdverschil.
Afhankelijk van je plannen zou je een extra nacht bij de Grand Canyon kunnen doen i.p.v. bij Page.
Succes en veel plezier bij de voorbereiding.
Groet,
Old Faithful
Old Faithful
-
- Amerika-ontdekker
Ok lieve mensen, ik maak kennelijk heel wat los maar ben wel blij met alle reacties en zal ze ook zeker bekijken en waar kan toepassen.
Even voor de duidelijkheid:
Tickets zijn geboekt en een andere begin of eind is dus niet mogelijk, en ik heb me heus ingelezen en routeschema's bekeken.
Cheyenne (Laramie) is slechts een overbrugging tussen Silverthorne en Cody, maar misschien is Green River ook een optie, bedankt voor die tip Old Faithfull.
Dit is een origineel (25 daags) schema van Kras reizen en daar heb ik zelf Denver-Zion-Bryce-San Fran, Death Valley, Mammoth Lakes en Yosemite van afgehaald omdat we buiten Denver om dit al hebben gezien, dus ik dacht al aardig wat rust geschept te hebben.
Ik heb de routeplanner van Tom Tom gevonden en zal ons schema proberen nog eens te verklaren.
groen is geboekt en rood is ook geboekt maar non-refundable.
1. aankomst LAX
2. LA - Lake Havasu 500 km ca 5 uur (Lake H staat op het lijstje van mijn man)
3 Lake Havasu - Grand Canyon 360 km ca 3:45
4 Grand Canyon
5 Grand Canyon - Navajo bridge (140 km= 1:30) - Page (140 km = 1:30) 300 km ca 3:30
6 Page - Antelope C- Monument Valley - Blanding 326 km ca 5:30
7 Blanding- Dead horse State Park (170 km=3:00)- Moab (115 km= 2:00) 300 km ca 6:00 (als het te druk wordt gaat dit het 1e weg)
8 Moab- Arches - Grand Junction (ipv extra overnachting Moab) 300 km ca 3:30
9 Grand Junction - Silverthorne 284 km ca 4:00 (op weg naar RMNP)
10 Silverthorne- Granby- Cheyenne of Laramie 350 km ca 5:30 (Trail Ridge Road)
11Cheyenne-Thermopolis-Cody 630 km ca 6:45
12 Cody-Yellowstone 135 km ca 1:30
13 Yellowstone - Grand Teton - Jackson Hole Lodge (in de namiddag) 230 km ca 4:00
14 Grand Teton - Jackson Hole Lodge
15 Grand Teton - SLC 500 km ca 5:00
16 SLC
17 SLC- Cedar Breaks- Cedar City 440 km ca 4:45
18 Cedar City- St George Outlet- LV 285 km ca 3:00
19 LV
20 LV - LA 460 km ca 5:00
21 LA
Ik zag dat Old Faithfull als alternatief green river opperde maar dat is va Grand Junction ook 10 uur naar Cody maar dat ga ik zeker bekijken, maar als je zo dicht bij de Rockies bent is het die 3 uur langer rijden wellicht wel waard, maar daar zouden we nog wel wat kunnen schuiven.
Het mooie van Roadtrippers is misschien wel dat je bezienswaardigheden aan je route kunt toevoegen en dus ook die rijtijd mee kunt rekenen plus dat de tijden vaak langer (realistischer) zijn dan google maps of Tom Tom. We gaan er nog maar een nachtje over slapen.
Even voor de duidelijkheid:
Tickets zijn geboekt en een andere begin of eind is dus niet mogelijk, en ik heb me heus ingelezen en routeschema's bekeken.
Cheyenne (Laramie) is slechts een overbrugging tussen Silverthorne en Cody, maar misschien is Green River ook een optie, bedankt voor die tip Old Faithfull.
Dit is een origineel (25 daags) schema van Kras reizen en daar heb ik zelf Denver-Zion-Bryce-San Fran, Death Valley, Mammoth Lakes en Yosemite van afgehaald omdat we buiten Denver om dit al hebben gezien, dus ik dacht al aardig wat rust geschept te hebben.
Ik heb de routeplanner van Tom Tom gevonden en zal ons schema proberen nog eens te verklaren.
groen is geboekt en rood is ook geboekt maar non-refundable.
1. aankomst LAX
4 Grand Canyon
5 Grand Canyon - Navajo bridge (140 km= 1:30) - Page (140 km = 1:30) 300 km ca 3:30
7 Blanding- Dead horse State Park (170 km=3:00)- Moab (115 km= 2:00) 300 km ca 6:00 (als het te druk wordt gaat dit het 1e weg)
9 Grand Junction - Silverthorne 284 km ca 4:00 (op weg naar RMNP)
10 Silverthorne- Granby- Cheyenne of Laramie 350 km ca 5:30 (Trail Ridge Road)
11Cheyenne-Thermopolis-Cody 630 km ca 6:45
12 Cody-Yellowstone 135 km ca 1:30
13 Yellowstone - Grand Teton - Jackson Hole Lodge (in de namiddag) 230 km ca 4:00
16 SLC
19 LV
21 LA
Ik zag dat Old Faithfull als alternatief green river opperde maar dat is va Grand Junction ook 10 uur naar Cody maar dat ga ik zeker bekijken, maar als je zo dicht bij de Rockies bent is het die 3 uur langer rijden wellicht wel waard, maar daar zouden we nog wel wat kunnen schuiven.
Het mooie van Roadtrippers is misschien wel dat je bezienswaardigheden aan je route kunt toevoegen en dus ook die rijtijd mee kunt rekenen plus dat de tijden vaak langer (realistischer) zijn dan google maps of Tom Tom. We gaan er nog maar een nachtje over slapen.
-
- Amerika-expert
Je moet rondrijden tussen Navajo Bridge en Page dus mag je er 50 km extra bijdoen.
Jammer dat je niet overnacht in of nabij Monument Valley, dan is het park immers op zijn mooist.
Voor Arches is er weinig tijd gelet op de 300 km verplaatsing die je nog moet doen.
En zoals reeds aangegeven is er veel te weinig tijd voor Yellowstone. Even op en af rijden van jackson Hole is toch wel een onderschatting.
Jammer dat je niet overnacht in of nabij Monument Valley, dan is het park immers op zijn mooist.
Voor Arches is er weinig tijd gelet op de 300 km verplaatsing die je nog moet doen.
En zoals reeds aangegeven is er veel te weinig tijd voor Yellowstone. Even op en af rijden van jackson Hole is toch wel een onderschatting.
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Je hebt het aldoor over routeplanners, maar welke je ook gebruikt, het blijft een volle reis. Je kunt beter wat reisverslagen lezen en de NPS-sites bekijken om een idee te krijgen wat je overal kunt doen en hoeveel tijd je overal voor uit moet trekken.
Met Green River zal Green River Wy bedoeld worden, niet Green River Ut, daar schiet je natuurlijk niets mee op. En je zou dan niet meer naar Silverthorne gaan.
Je had het over 2 nachten Grand Teton, maar Jackson ligt nog ten zuiden van Grand Teton dus niet handig voor Yellowstone. Op de NPS-site staat een mooi kaartje met de afstanden in het park. Verkijk je daar niet op! Zie hier voor de kaart. Hou er rekening mee dat je vaak niet harder dan 30 mijl/uur mag en dat je dat vaak nog niet haalt.
Ik mis nu Canyonlands in je overzicht. Dat zou ik zeker proberen in te passen. Je kunt daar zonder lange wandelingen toch een heel mooi beeld krijgen van het park. Maar even de auto uit is wel noodzakelijk. Kijk eens naar ons 2013-verslag voor Moab en Grand Junction.
Marianne
Met Green River zal Green River Wy bedoeld worden, niet Green River Ut, daar schiet je natuurlijk niets mee op. En je zou dan niet meer naar Silverthorne gaan.
Je had het over 2 nachten Grand Teton, maar Jackson ligt nog ten zuiden van Grand Teton dus niet handig voor Yellowstone. Op de NPS-site staat een mooi kaartje met de afstanden in het park. Verkijk je daar niet op! Zie hier voor de kaart. Hou er rekening mee dat je vaak niet harder dan 30 mijl/uur mag en dat je dat vaak nog niet haalt.
Ik mis nu Canyonlands in je overzicht. Dat zou ik zeker proberen in te passen. Je kunt daar zonder lange wandelingen toch een heel mooi beeld krijgen van het park. Maar even de auto uit is wel noodzakelijk. Kijk eens naar ons 2013-verslag voor Moab en Grand Junction.
Marianne
- Hans B
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 25
- Contacteer:
Jaren terug nog een echt groentje in de USA reiswereld heb ik een soortgelijke reis gemaakt.
Gelukkig had ik daarvoor 6 WEKEN de tijd, en achteraf nog het gevoel dat ik veel niet gezien had.
Elke dag zulke afstanden moeten afleggen zoals in onderstaand schema, ben blij dat ik niet mee hoef.
Een reis in het kader ik ben er geweest, maar heb weinig gezien.
Misschien is het wat scherp geformuleerd ondanks dat, succes met de reis.
Gelukkig had ik daarvoor 6 WEKEN de tijd, en achteraf nog het gevoel dat ik veel niet gezien had.
Elke dag zulke afstanden moeten afleggen zoals in onderstaand schema, ben blij dat ik niet mee hoef.
Een reis in het kader ik ben er geweest, maar heb weinig gezien.
Misschien is het wat scherp geformuleerd ondanks dat, succes met de reis.
In 29x
1685 dagen en
151.800 mile gereisd door Amerika
1988 campervan
1998 en 2000 auto
2001 tm 2004 Fleetwood Pace Arrow
2004 tm 2016 Fleetwood Bounder
2016 tm heden Fleetwood Discovery + Honda
Home is were we park it.
Tucson AZ
1685 dagen en
151.800 mile gereisd door Amerika
1988 campervan
1998 en 2000 auto
2001 tm 2004 Fleetwood Pace Arrow
2004 tm 2016 Fleetwood Bounder
2016 tm heden Fleetwood Discovery + Honda
Home is were we park it.
Tucson AZ
-
- Amerika-ontdekker
Ik heb juist in een aantal reisverslagen gelezen dat het in juli veel te heet en te zwaar is om Canyonlands/Arches te bezoeken (en dat het best veel op de Grand Canyon lijkt). Hierdoor hebben we juist een nacht van Moab afgehaald en de Rockies ingepland.
Ook omdat Arches veel trails bevat en dat helaas niet mogelijk is hebben we een wellicht onbegrijplijke maar weloverwogen keuze gemaakt om ipv 2 dagen Moab uit te wijken naar de Rockies.
We gaan kijken of het nog mogelijk is om Colorado over te slaan en een extra dag voor Yellowstone pakken, maar ik heb ook nog een man die het niet zo op heeft met Yellowstone en nu eenmaal heel graag die wintersporplaatsjes zoals Vail, Silverthorn en RMNP wil bezoeken en hij moet rijden
De overnachting bij Monument Valley is bij Blanding gepland wat in het originele schema van de touroperator niet eens gepland stond want die ging meteen door naar Moab. Ik vond dus dat ik al extra rust had geschept met Blanding.
Ik ga morgen proberen jullie reisschema's te lezen en te kijken wat we nog kunnen veranderen.
Of we Navajo bridge gaan halen is idd afhankelijk van de beschikbare tijd maar laten we direct vallen als het te heftig word.
De 1e nacht GT is ook bedoeld om laat aan te rijden vanuit YS zodat we daar hopelijk nog kunnen zien wat we op ons lijstje hebben staan en om daar uit te puffen en gewoon om de volgende dag te genieten van dit park terwijl de meeste reisschema's er dwars door heen gaan.
groetjes Brenda
Ook omdat Arches veel trails bevat en dat helaas niet mogelijk is hebben we een wellicht onbegrijplijke maar weloverwogen keuze gemaakt om ipv 2 dagen Moab uit te wijken naar de Rockies.
We gaan kijken of het nog mogelijk is om Colorado over te slaan en een extra dag voor Yellowstone pakken, maar ik heb ook nog een man die het niet zo op heeft met Yellowstone en nu eenmaal heel graag die wintersporplaatsjes zoals Vail, Silverthorn en RMNP wil bezoeken en hij moet rijden

Ik ga morgen proberen jullie reisschema's te lezen en te kijken wat we nog kunnen veranderen.
Of we Navajo bridge gaan halen is idd afhankelijk van de beschikbare tijd maar laten we direct vallen als het te heftig word.
De 1e nacht GT is ook bedoeld om laat aan te rijden vanuit YS zodat we daar hopelijk nog kunnen zien wat we op ons lijstje hebben staan en om daar uit te puffen en gewoon om de volgende dag te genieten van dit park terwijl de meeste reisschema's er dwars door heen gaan.
groetjes Brenda
- PSVwally
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 5
- Contacteer:
Ik heb begrip voor het feit dat je geen lange wandelingen kunt maken, dat je dan wat meer 'onderweg' bekijkt. Maar ik heb zelf bv in Canyonlands en Arches ook geen echte wandeling gemaakt (behalve delicate arch) en dan kun je in 2 dagen echt heel veel zien. Ik kwam van Bryce, heb 1 nacht in Moab doorgebracht en de dag erna ook 's avonds naar Grand Junction gereden. Rij dan wel via de Ut128. Ik zou het Needles deel en evt Dead Horse overslaan en eerst vanuit Blanding naar Canyonlands Island in the sky gaan. Daar heb je een aantal geweldige viewpoints. Persoonlijk vond ik het veel indrukwekkender dan de grand canyon. Eventueel zou je wel het kleine stukje naar Mesa Arch dan kunnen lopen, dat is een korte makkelijke wandeling om een heuveltje heen. Mocht je dan tijd over hebben zou je nog even naar Dead Horse SP kunnen gaan.
In Arches kun je ook veel doen met hele korte stukjes van parkeerplaatsen bij viewpoints. Eventueel lekker lunchen bij devils garden, daar heb je tussen de rotsen wat bankjes staan op 100m van de parkeerplaats. Je zou ook het kleine stukje van het delicate arch viewpoint kunnen lopen ipv naar delicate arch zelf. Je staat er dan wel een stuk vanaf, maar de omgeving is prachtig.
maar ik heb ook nog een man die het nie ... ellowstone
Zijn jullie er al eens geweest dan? Ik denk serieus dat je je vergist in de afstanden in Yellowstone namelijk. Bij Moab zou het nog net kunnen, maar voor Yellowstone is je tijd echt heel veel te weinig. Het is idd zo'n 135km van Cody naar Lake Yellowstone. En het is ook zo'n 230km van Lake Yellowstone naar Jackson. Maar als je dus het park echt in wilt en het 8-je wilt maken (al kan dat op dit moment niet omdat de weg tussen Old Faithful en West thump is afgesloten en er enorm omgereden moet worden) kun je er zo een paar 100km bij op tellen. Lamar Valley - Mammoth Hot Springs - Grand Canyon of Yellowstone - Grand Prismatic Spring en Old faithful geiser zijn toch wel mustsees en daar hoef je niet voor te hiken. En als er beren te zien zijn, kuddes bizons oversteken of wolven ed, dan is het gelijk flinke file in het park.
kijk even op dit kaartje voor wat meer info.
Wat trekt je man trouwens aan Lake Havasu haha? Dat is echt de saaiste plek op heel je route ben ik bang.
In Arches kun je ook veel doen met hele korte stukjes van parkeerplaatsen bij viewpoints. Eventueel lekker lunchen bij devils garden, daar heb je tussen de rotsen wat bankjes staan op 100m van de parkeerplaats. Je zou ook het kleine stukje van het delicate arch viewpoint kunnen lopen ipv naar delicate arch zelf. Je staat er dan wel een stuk vanaf, maar de omgeving is prachtig.
maar ik heb ook nog een man die het nie ... ellowstone
Zijn jullie er al eens geweest dan? Ik denk serieus dat je je vergist in de afstanden in Yellowstone namelijk. Bij Moab zou het nog net kunnen, maar voor Yellowstone is je tijd echt heel veel te weinig. Het is idd zo'n 135km van Cody naar Lake Yellowstone. En het is ook zo'n 230km van Lake Yellowstone naar Jackson. Maar als je dus het park echt in wilt en het 8-je wilt maken (al kan dat op dit moment niet omdat de weg tussen Old Faithful en West thump is afgesloten en er enorm omgereden moet worden) kun je er zo een paar 100km bij op tellen. Lamar Valley - Mammoth Hot Springs - Grand Canyon of Yellowstone - Grand Prismatic Spring en Old faithful geiser zijn toch wel mustsees en daar hoef je niet voor te hiken. En als er beren te zien zijn, kuddes bizons oversteken of wolven ed, dan is het gelijk flinke file in het park.
kijk even op dit kaartje voor wat meer info.
Wat trekt je man trouwens aan Lake Havasu haha? Dat is echt de saaiste plek op heel je route ben ik bang.
-
- Amerika-ontdekker
Dank je wel Paul, vooral voor de tip over Arches want dat hadden we idd zo wel een beetje in ons hoofd en we gaan dan denk idd Island in the sky bezoeken. We gaan waarschijnlijk toch de route omgooien en RMNP skippen, en dan via Green River WY links of rechts omhoog naar YS. Ook alle anderen bedankt voor de tips, ik heb nog heel wat te doen maar dat is ook het leuke van het plannen van zo'n mooie reis.
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Maar als je niet gaat wandelen heb je toch nauwelijks last van de hitte? Wij waren er in 2008 in juli. We hebben geen lange wandelingen gedaan maar zoals ik al aangaf kun je Canyonlands heel goed bezoeken zonder lange wandelingen. Ook in Arches kun je veel zien met wat korte wandelingen.Brenda68 schreef:Ik heb juist in een aantal reisverslagen gelezen dat het in juli veel te heet en te zwaar is om Canyonlands/Arches te bezoeken (en dat het best veel op de Grand Canyon lijkt).
Marianne
-
- Amerika-expert
Eén ding is zeker, Arches lijkt in niets op de Grand Canyon.
-
- Amerika-ontdekker
Goedemorgen, we hebben er een nachtje over geslapen en gaan RMNP skippen. We willen nu op dag 9 en 10 ipv Silverthorne/Cheyenne meteen naar boven naar YS.
We moeten nu allen kiezen of we vanuit Grand Junction aan de rechterkant blijven en via Rocksprings (tussenovernachting?) naar Cody gaan of we gaan linksaf en dan via Brigham-city (overnachting?) en dan via Idahofalls door naar West Yellowstone. We willen dan niet door GT omdat we dat op de terugweg doen. Nu maar weer eens uitzoeken wat de mooiste route is
TIPS WELKOM.
Op deze manier hebben we 3 overnachtingen in/op of nabij YS.
Dit was ook het eerste plan maar ik heb me van de wijs laten brengen door een ander (niet nader te noemen) reisverslag
.
Dit zou het dan worden, blauw is gewijzigd
1. aankomst LAX
4 Grand Canyon
7 Blanding- Canyonlands (170 km=3:00)- Moab (115 km= 2:00) 300 km ca 6:00 (als het te druk wordt gaat dit het 1e weg)
9 Grand Junction - Briham-city? of Rocksprings?
10 Brigham-city-West Yellowstone of Rocksprings- Cody
11 Yellostone
12 Yellowstone
16 SLC
19 LV
21 LA
Thnx voor de tip, ik had dit hotel wel op expedia gezien maar is daar niet meer te boeken, ik ga het rechtstreeks proberen en hopen dat er nog een plekje is en anders moeten we maar weer wat dieper in de buidel tasten 
Echt heeeeeel erg bedankt voor alle comment en reacties
gr Brenda
We moeten nu allen kiezen of we vanuit Grand Junction aan de rechterkant blijven en via Rocksprings (tussenovernachting?) naar Cody gaan of we gaan linksaf en dan via Brigham-city (overnachting?) en dan via Idahofalls door naar West Yellowstone. We willen dan niet door GT omdat we dat op de terugweg doen. Nu maar weer eens uitzoeken wat de mooiste route is

Op deze manier hebben we 3 overnachtingen in/op of nabij YS.
Dit was ook het eerste plan maar ik heb me van de wijs laten brengen door een ander (niet nader te noemen) reisverslag

Dit zou het dan worden, blauw is gewijzigd
1. aankomst LAX
4 Grand Canyon
7 Blanding- Canyonlands (170 km=3:00)- Moab (115 km= 2:00) 300 km ca 6:00 (als het te druk wordt gaat dit het 1e weg)
9 Grand Junction - Briham-city? of Rocksprings?
10 Brigham-city-West Yellowstone of Rocksprings- Cody
11 Yellostone
12 Yellowstone
16 SLC
19 LV
21 LA
K&N schreef: Bijvoorbeeld het Pony Express Motel ziet er aan de buitenkant een beetje haveloos uit en het is niet het modernste en meest luxe hotel, maar het is (was in 2010) schoon en het is zeker betaalbaar.

Nee dat weten we ook wel, ik bedoelde daar ook Dead horse SP mee, Arches staat heel hoog op ons lijstje en daar hebben we ook een volle dag voor ingepland.Marcopstal schreef:Eén ding is zeker, Arches lijkt in niets op de Grand Canyon.
Canyonlands hopen we voor een deel te kunnen bezoeken als we uit Blanding vertrekken, dat wordt vroeg opstaan die dagMartin & Marianne schreef:Ik mis nu Canyonlands in je overzicht
Echt heeeeeel erg bedankt voor alle comment en reacties

gr Brenda
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Ik denk dat dit een heel goede beslissing is.
ben wel benieuwd naar dat reisverslag, misschien toch even melden hier?
Er lopen 2 wegen door Grand Teton, op zich is het niet zo gek om zowel heen als terug via Grand Teton te rijden, dan heb je beide delen gehad zonder heen en weer te hoeven rijden. Voor een indruk van het park - zonder wandelingen - zie ons 2008-verslag. De rit via Idaho Falls is niet bijzonder, de route ten oosten van Grand Teton ken ik niet.
Kijk voor accommodatie op op de site van het hotel zelf, die hebben vaak nog wel iets als de boekingssites niets meer hebben. En je kunt regelmatig eens checken of er iets vrij is in Yellowstone zelf. Heb je al eens naar de Old Faithful Inn gekeken? Kamers met een shared bath zijn bijna altijd nog wel te krijgen. Je zit dan op een prachtige locatie. De gemeenschappelijke badkamer is erg rustig en schoon, wij hadden hem altijd voor ons zelf. Zie hier voor ons verslag.
Marianne

Er lopen 2 wegen door Grand Teton, op zich is het niet zo gek om zowel heen als terug via Grand Teton te rijden, dan heb je beide delen gehad zonder heen en weer te hoeven rijden. Voor een indruk van het park - zonder wandelingen - zie ons 2008-verslag. De rit via Idaho Falls is niet bijzonder, de route ten oosten van Grand Teton ken ik niet.
Kijk voor accommodatie op op de site van het hotel zelf, die hebben vaak nog wel iets als de boekingssites niets meer hebben. En je kunt regelmatig eens checken of er iets vrij is in Yellowstone zelf. Heb je al eens naar de Old Faithful Inn gekeken? Kamers met een shared bath zijn bijna altijd nog wel te krijgen. Je zit dan op een prachtige locatie. De gemeenschappelijke badkamer is erg rustig en schoon, wij hadden hem altijd voor ons zelf. Zie hier voor ons verslag.
Marianne
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 7 Reacties
- 3832 Weergaves
-
Laatste bericht door Bloedhond
-