Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Reis Amerikafan83: hulp gevraagd State Parks Oregon

Over de staten Washington, Oregon, Idaho, Montana, Wyoming en Alaska.
Amerikafan83
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 1

Re: Reis Amerikafan83: hulp gevraagd State Parks Oregon

Bericht door Amerikafan83 »

Bedankt voor de tips Stan.Gobien.
We hebben inderdaad bewust gekozen om alleen in Seattle te overnachten bij aankomst en de stad verder niet te bezoeken. Keuzes....keuzes.
We wilden eigenlijk ook graag Lassen Volcanic NP meenemen op onze route, maar denk dat dit echt te krap wordt of ziet iemand hier toch een mogelijkheid voor, door bijvoorbeeld een aanpassing of iets schrappen in de route wat misschien minder de moeite waard is?

Groetjes Dana
K&N
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 5

Bericht door K&N »

Dana zie dat jullie van Seattle eerst naar Forks gaan en dan weer terug naar Port Angeles. Tip misschien kan het ook anders.
In kilometers maakt het bijna niets uit. Seattle met de ferry over naar Bainbridge Islands of Kingston. Dan naar Post Angels, vervolgens naar Forks en dan onder door naar Quinalt, Aberdeen en Olympia naar Mt. Rainier. Kun je ook nog ene stukje kust mee pakken met de mooi tide pools etc. Succes. Groeten Klaas
Afbeelding
Utah-Wyoming 2009 http://reisverslag2009usa.blogspot.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
San Francisco-Seattle 2013 http://amerika-reisverslag2013.blogspot.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
Amerikafan83
Amerika-ontdekker

Klaas, we wilden de stranden en het Quinault Rain Forest vanuit Forks bezoeken, dat leek ons een goede uitvalsbasis....?
We wilden vanuit daar ook Shi Shi Beach bezoeken oa.
Waarom zou jij voor de ferry kiezen? Is dat korter dan met de auto? Of is er echt iets bijzonders te zien op de Bainbridge Islands?

Groetjes Dana
K&N
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 5

Bericht door K&N »

Dana Ik heb aangenomen dat jullie met een auto of camper reizen. Dan is het makkelijk met de ferry over te steken voor de rit naar Port Angeles. In 2013 hebben wij de Ferry Kingston - Edmonds gepakt. Ging heel vlot en goed en scheelde ons veel reistijd. Wat jullie willen doen zet dat eens uit in Google maps. Dan wordt het inzichtelijker. Ook de afstanden en reistijd.
Vergis je hierin niet. Vanaf Forks naar Shi Shi Beach is al bijna 2 uur aan reistijd. Mijn advies kijk er eens naar. Beach 1 tot 4 enz. Zijn ook heel mooi. Die liggen langs de 101 richting Quinault. Kijk eventueel even in ons reisverslag van 2013. Van Quinault naar Forks. Succes Klaas
Afbeelding
Utah-Wyoming 2009 http://reisverslag2009usa.blogspot.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
San Francisco-Seattle 2013 http://amerika-reisverslag2013.blogspot.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
Stan.Gobien
Techmod
Aantal x V.S. bezocht: 10
Contacteer:

Bericht door Stan.Gobien »

Forks is zeker een goede uitvalsbasis. Maar Shi-Shi beach is gewoon ver. Wij hielden het bij Rialto Beach, Second Beach (bij la Push) en Ruby Beach (dichter bij Quinault).
Amerikafan83
Amerika-ontdekker

Klaas en Stan.Gobien, bedankt voor jullie reacties.
Ik had over shi shi beach gelezen in het reisverslag van 2013 op ontdek-Amerika vanHenriëtte. Het leek me een schitterende wandeling en het zou mooi te combineren zijn met Cape Flattery.
Weten jullie toevallig of er hier in de buurt een motel zit om te overnachten? Of shi shi beach schrappen? Wat vinden jullie? Is Cape Flattery wel de moeite waard of kunnen we dat dan net zo goed ook schrappen?
Welk strand raden jullie aan voor de beste tidepools?

We hadden Port Angeles voor onze laatste overnachting gekozen, omdat we dan de Marymere Falls Trail en Madison Falls Trail kunnen lopen en we vanuit Port Angeles dan door kunnen reiden naar Ashford om te overnachten voor ons bezoek aan Mount Rainier.
Nu zie ik dat er veel mensen overnachten in Packwood. Wat is nu eigenlijk de beste uitvalsbasis voor een bezoek aan Mount Rainier? We verblijven daar 2 nachten en willen het liefst beide nachten in hetzelfde motel slapen.

Dan hebben we nog een twijfel puntje. We hebben nu 3 nachten in Los Angeles. We komen de eerste dag daar denk ik rond de middag aan en na onze 3e nacht daar vertrekken we 's morgens vroeg naar huis. Dus we hebben ongeveer 2,5 dag daar om te besteden.
Wat we graag willen zien zijn: -Walk of Fame (kort bezoek)
-Universal Studio's
-Hollywood sign
-Venice Beach en Santa Monica beach/pier

kunnen we 1 van beide stranden beter schrappen? Of wat wel/wat niet?
Wat denken jullie hebben we echt 3 nachten nodig of kunnen we nog 1 nacht voor ergens anders gebruiken en zo ja, wat raden jullie dan aan?
Is er een mogelijkheid om dan toch eventueel Lassen Volcanic NP te bezoeken?

Alvast bedankt weer voor jullie hulp.

Groetjes Dana
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

Wij hebben ook in Packwood overnacht. Voor Paradise ligt Ashford beter. Wil je ook naar Sunrise dan maakt het denk ik niet veel uit waar je overnacht. In Paradise zelf zit je natuurljk helemaal centraal.

Als je naar Lassen wilt zou je Eureka moeten laten vallen. Had je nog plannen langs de kust?
Ik weet niet hoe vol 14/9 tot 17/9 is, misschien kun je daar wat tijd winnen?

Misschien heb je iets aan ons 2006-verslag voor onder andere Mt Rainier en Lassen.

Marianne
Stan.Gobien
Techmod
Contacteer:

De namiddag dat je toekomt met het vliegtuig doe je meestal niet veel meer buiten misschien enkele inkopen, dus die 0.5 dag kun je schrappen voor sightseeing.
Henriëtte
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 18
Contacteer:

Bericht door Henriëtte »

Amerikafan83 schreef:Klaas, we wilden de stranden en het Quinault Rain Forest vanuit Forks bezoeken, dat leek ons een goede uitvalsbasis....?
We wilden vanuit daar ook Shi Shi Beach bezoeken oa.
Wij hebben de nacht voor onze Shi Shi Beach wandeling overnacht in Neah Bay, en na de wandeling zijn we naar Forks gereden. Ik zou niet op beide nachten in Forks overnachten, je bent dan immers al veel rijtijd kwijt. Shi Shi Beach was een geweldig mooie ervaring, dus als je dit in je programma op kunt nemen dan kan ik het je van harte aanraden. Maar bestudeer wel eerst goed de getijdentabellen..... je wilt niet net rond hoogtij bij de rotsen aankomen want dan mis je juist de mooiste stukken. En houd er ook rekening mee dat de parkeerplaats bij de trailhead berucht is, er schijnen daar vaak auto-inbraken plaats te vinden. Waar wij zelf geen last van hebben gehad, gelukkig. Er schijnt vrij dicht bij de trailhead overigens ook een bewaakte parkeerplaats te zijn. Laatste tip: zorg dat je schoenen aan hebt die héél modderig mogen worden!!
http://www.picturEyes.com" onclick="window.open(this.href);return false; : met o.a. een collectie van onze favoriete USA-foto's.
http://www.ontdek-amerika.nl" onclick="window.open(this.href);return false; : veel foto's, veel info, en uitgebreide reisverslagen.
Amerikafan83
Amerika-ontdekker

Bedankt voor de reacties mensen.
Hmmm misschien beter om dan toch shi shi beach over te slaan....
Is Cape Flattery wel de moeite waard?

Iemand nog tips voor mijn vraag betreffende LA? Zie hiervoor mijn vorige reactie.
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Ik denk dat je aan twee dagen LA voldoende hebt. Universal kost een dag, maar je kunt het eventueel nog combineren met de Walk of Fame. Ik heb nog nooit geprobeerd om bij het Hollywood Sign te komen; er zijn punten - onder andere bij de Walk of Fame - vanwaar je het wel in de verte kunt zien. Ik denk dat je met de zoekfunctie wel kunt vinden hoe je er komt (je zult een stuk moeten lopen) en hoeveel tijd dat kost.
Voor Venice Beach/Santa Monica is een halve dag mooi; je kunt dan een fiets huren en langs het strand fietsen. Wij deden dat al twee keer vanaf Marina del Rey. Zie daarvoor ons 2008- en 2011/2012-verslag.
Is Universal een must? Je kunt ook een studiotour bij warner bros doen, en de rest van de dag andere dingen bezoeken.

Marianne
Henriëtte
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 18
Contacteer:

Bericht door Henriëtte »

Amerikafan83 schreef: Hmmm misschien beter om dan toch shi shi beach over te slaan....
Is Cape Flattery wel de moeite waard?
Wij zijn 's middags naar Neah Bay gereden, hebben Cape Flattery bezocht, en daarna hebben we dus overnacht in een cabin bij Neah Bay. En de dag daarna was voor Shi Shi Beach. Cape Flattery was zeker een mooie bestemming, maar als je alleen daarvoor naar Neah Bay wilt rijden kost het - voor zo'n korte wandeling - wel heel veel tijd. Voor alleen Cape Flattery zou ik er zelf niet voor kiezen om zo ver te gaan rijden.

Of 't beter is om Shi Shi Beach over te slaan?? Voor ons was het een van de mooiste dagen van onze vakantie in 2013, dus ik zal niet gauw zeggen dat het 'beter' is om dit over te slaan. Maar het moet natuurlijk wel in je route passen. Wij hebben er destijds specifiek een datum voor uitgekozen waarop het rond de middag laagtij zou zijn, en ik weet niet of dat voor jullie ook mogelijk is. Als dat niet lukt, dan is het inderdaad beter om dit over te slaan.
http://www.picturEyes.com" onclick="window.open(this.href);return false; : met o.a. een collectie van onze favoriete USA-foto's.
http://www.ontdek-amerika.nl" onclick="window.open(this.href);return false; : veel foto's, veel info, en uitgebreide reisverslagen.
Amerikafan83
Amerika-ontdekker

@Marianne; Het is ook niet onze bedoeling om bij het Hollywood Sign te komen. Ik bedoel meer een goede plek vanwaar je het goed op de foto krijgt. Maar als ik het zo begrijp zie je het misschien vanaf veel plaatsen?
Ik zal eens kijken naar je tip voor warner bros. We hoeven niet perse een hele dag daar door te brengen het gaat ons er meer om, om een leuke indruk te krijgen van de Universal Studio's. Een fiets huren bij de stranden lijkt me wel een leuk idee! Kun je die daar op veel plaatsen huren of heb je tips waar we ze moeten huren? Kun je de auto goed parkeren daar?

@Henriëtte; We zullen denk ik ter plekke dan maar kijken of we genoeg tijd over hebben voor shi shi beach. Grote kans op auto inbraak schrikt ons dan toch wel af.
Maar ik had het uitgekozen uit jouw reisverslag! Zag er erg aanlokkelijk uit! En ja, het hangt er ook nog vanaf of het getij gunstig is. Ik heb ook al ergens gelezen dat het niet lang laag water is, maar dat het weer snel op komt.
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Wij hebben beide keren in Marina del rey overnacht en ons hotel bood fietsen aan. Maar ik heb op verschillende plaatsen verhuurbedrijven gezien. Marina del rey/Venice Beach heeft een parking (met een fietsverhuur ernaast) aan het eind van de Washington Blvd. In Santa Monica is een heel groot parkeerterrein. En daar heb je ook voldoende fietsverhuurbedrijven.
Het fietsen daar is heel leuk om te doen! In 2008 waren wij er de laatste dag van de vakantie, en in 2011 op 28 december.

Marianne
Stan.Gobien
Techmod
Contacteer:

Universal Studio's is een pretpark, waar er naast attracties ook een soort tour is tussen sets van films. Maar het blijft een pretpark. Hier kan je in principe een groot deel van de dag doorbrengen.
Warner Bross tour, is tussen de studio's waar opnames plaats vinden en op de backlot waar huizen en gebouwen staan als decor. Bij deze tour ben je klaar in enkele uren.
Amerikafan83
Amerika-ontdekker

Bedankt Marianne!!

@ Stan.Gobien; super, zover was ik nog niet! Dan is inderdaad de Warner bros tour meer iets voor ons!
Kun je die beter vooraf al boeken en zo ja, gewoon ook via de site van universal?
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Warner Bros is een andere studio dan Universal, je moet op de site van WB kijken, bij de VIP-tour. Wij deden hem in 2006 (7 aug). In 2008 (7 en 8 aug) deden we een tour bij Paramount en Sony, ook erg leuk, maar die van WB vonden we de beste. Hoewel je ook wel wat geluk moet hebben met wat er net speelt op het moment dat jij er bent. Zie onze verslagen voor een indruk van de tours.
Zie ook deze site: http://losangeles.cbslocal.com/top-list ... s-angeles/" onclick="window.open(this.href);return false;

Marianne
Stan.Gobien
Techmod
Contacteer:

Wij deden de Warner Bross tour in 2009, we vonden dat zeer leuk.
Als je in de maanden Juli Augustus gaat zul je wel niet veel activiteit zien omdat veel dan stil ligt van opnames. Maar dat maakt ook dat er (bijna) niks afgesloten is en je alles kunt zien. Gewoon minder kans om een live opname en acteur aan het werk te zien.
Amerikafan83
Amerika-ontdekker

Hallo allemaal,

Onderstaand de route zoals we hem nu in gedachten hebben.

Dag 1 Aankomst Seattle
Dag 2 Seattle - Olympic NP, overnachting in Forks
Dag 3 Olympic NP, overnachting in Forks
Dag 4 Olympic NP, overnachting Port Angeles
Dag 5 Olympic NP - Mount Rainier NP, overnachting Ashford
Dag 6 Mount Rainier NP, overnachting Ashford
Dag 7 Ashford - Columbia River Gorge, overnachting Hood River
Dag 8 Hood River - Lincoln City
Dag 9 Lincoln City - Roseburg (langs de kust en overnachting iets landinwaarts alvast voor de volgende dag)
Dag 10 Roseburg - North Umpqua River Byway - Crater Lake NP, overnachting Klamath Falls
Dag 11 Klamath Falls - Eureka
Dag 12 Eureka - San Francisco
Dag 13 San Francisco - Monterey
Dag 14 Monterey - Pismo Beach
Dag 15 Pismo Beach - LA (in de namiddag hebben we een Warner Bross tour geboekt)
Dag 16 LA
Dag 17 Naar huis

Nu hebben we nog 2 nachten over, graag willen we jullie suggesties waar we die nog gaan inplannen. San Francisco hebben we bewust 1 nacht genomen, omdat we daar al geweest zijn. Dus 1 nacht vinden we voor deze reis voldoende. Seattle hebben we ook bewust maar 1 nacht. Wij zien liever mooie natuur/dieren.

Wij zaten zelf te denken om misschien toch Lassen Volcanic NP nog in te plannen of een overnachting na Klamath Falls in Crescent City....
We weten ook niet goed of dag 10 haalbaar is op 1 dag? Of hebben jullie totaal andere ideeën?

Alvast weer bedankt voor jullie reacties!
Dana
Old Faithful
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 9

Bericht door Old Faithful »

Amerikafan83 schreef: Nu hebben we nog 2 nachten over, graag willen we jullie suggesties waar we die nog gaan inplannen. San Francisco hebben we bewust 1 nacht genomen, omdat we daar al geweest zijn. Dus 1 nacht vinden we voor deze reis voldoende. Seattle hebben we ook bewust maar 1 nacht. Wij zien liever mooie natuur/dieren.
Geen mooie natuur/dieren: Mt St Helens N.M. Ik vond m.n het visitorcenter met de film en de verhalen rond de uitbarsting zeer de moeite waard.
En misschien zou je toch naar Smith Rock S.P. kunnen gaan. Ik lees daarover, ook in dit topic, enthousiaste verhalen. Overnachten kan in Bend. Van Bend kun je dan een scenic route door de bergen naar de kust nemen.

Succes en veel plezier bij de voorbereiding.
Groet,

Old Faithful
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer