Ik ben begonnen met het weer wat vaker bezoeken van het forum en het lezen van allerlei reisverslagen. Op het forumgedeelte met algemene vragen heb ik gesteld dat wij het liefst rechtstreeks zouden willen vliegen en of Salt Lake City wel een goede keuze zou zijn. Zowel Denver als SLC bleken goede opties te zijn, waarbij wel het weer in september roet in het eten kan gooien aangaande de hoger gelegen bergwegen.
Uiteindelijk (tja) hebben we er toch voor gekozen om een rondje te maken met Denver als uitgangspunt en inmiddels is de vlucht al geboekt, met een tussenstop in Minneapolis. Rechtsreeks vliegen bleek toch wel een heel pak duurder! De route is nog vrij blanco, al heb ik al wel een poging gedaan om die van dag tot dag in te vullen, met behulp van andere reizen hier op ‘t forum.
Grootste vraag op dit moment: gaan we links- of rechtsom? Eerst naar Custer, Badlands etc. om te eindigen met de Trail Ridge Road, ook misschien vanwege de hoogteziekte waar ik sommigen over hoor.
Beide opties kunnen inhouden dat we gedeeltes van onze reis niet kunnen doen vanwege slechte weersomstandigheden, dus daar zal het niet van afhangen. Zijn er misschien nog andere overwegingen waar ik rekening mee moet houden?
Ik weet ook niet helemaal zeker of ik Yellowstone en Grand Teton erin zal zetten, Yellowstone hebben we gezien, maar GTT nog niet en voor de man hoeft het niet zo. Ik zou alleen niet zo snel weten hoe ik anders een beetje fatsoenlijk rondje kan maken.
En nog een prangende vraag: is het noodzakelijk in september om accomodaties zoals motels vast te leggen? Ik weet dat dit zo is voor Yellowstone en GTT (het is de bedoeling daar buiten het Park te slapen) maar geldt dit ook voor Estes Park buiten een weekend?
Het eerste deel van onze route zou er wellicht zo uit kunnen zien:
01. Amsterdam- Denver
02. Denver – Estes Park
03. Estes Park ?
04. Estes Park ?
05. Estes Park – Scottsbluff of door naar Custer
06. Custer - Hill City/Wall?
07. Badlands
08. Badlands/Black Hills
09. Black Hills
10. Deadwood/Spearfish – Devils Tower - Sheridan
11. Sheridan – Cody
12. Cody – Cooke-City
13. Cooke-City (Beartooth HW)
14. Cooke-City – Gardiner of West Yellowstone
15. Gardiner of West Yellowstone - Jackson GT
16. Jackson GT
17. Jackson – Ogden/Salt Lake City
Voor de resterende 15 dagen wil ik in elk geval de Million Dollar HW, het gebied rond Aspen en Colorado Springs inplannen. Misschien ook Moab (Arches) en verder óf Black Canyon of Gunnison óf Dinosaur Mountain, hier ben ik ook nog niet helemaal uit.
De komende weken heb ik minder gemakkelijk toegang tot internet, dus het kan even duren voor ik reageer op antwoorden. In elk geval alvast bedankt voor wie de moeite neemt om te reageren!
Groet, Ria