Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Reis BartF : Denver - Denver (juni 2015)

Over de staten Washington, Oregon, Idaho, Montana, Wyoming en Alaska.
BartF
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 6

Reis BartF : Denver - Denver (juni 2015)

Bericht door BartF »

Na een supermooie rondreis door het zuidwesten van Amerika in 2011 gaan wij dit jaar terug naar Amerika. Begin juni vliegen we naar Denver voor een rondreis van 3 weken. Onze hoofdbestemmingen zijn Badlands NP, Yellowstone NP, Grand Teton NP en Rocky Mountain NP. Onderweg pikken we Arches NP en Canyonlands NP ook mee. Hier ben ik in 2011 al wel geweest maar het kwam goed uit om deze nogmaals in onze route op te nemen.

04/06 : Brussel - Denver
05/06 : Denver - Badlands NP - Wall (evt korte stop in Scotts Bluff NM 's middags)
06/06 : Wall - Badlands NP - Wall
07/06 : Wall - Badlands NP - Custer SP - Keystone
08/06 : Keystone - Mt Rushmore - Custer SP - Wind Cave NP - Custer
09/06 : Custer - Custer SP - Hulett
10/06 : Hulett - Devils Tower NM - Cody (evt via Bighorn Canyon NRA)
11/06 : Cody - Beartooth Pass - Yellowstone NP - Gardiner
12/06 : Gardiner - Yellowstone NP - Gardiner
13/06 : Gardiner - Yellowstone NP - Old Faithfull
14/06 : Old Faithfull - Yellowstone NP - West Yellowstone
15/06 : West Yellowstone - Yellowstone NP - Grant Village
16/06 : Grant Village - Grand Teton NP
17/06 : Grand Teton NP - Blackfoot
18/06 : Blackfoot - Arches NP - Moab
19/06 : Moab - Dead Horse Point SP - Canyonlands NP - Moab
20/06 : Moab - Arches NP - Moab
21/06 : Moab - Colorado NM - Kremmling
22/06 : Kremmling - Rocky Mountain NP - Estes Park
23/06 : Estes Park - Rocky Mountain NP - Estes Park
24/06 : Estes Park - Rocky Mountain NP - Denver
28/06 : Denver - Brussel

Alle hotels liggen vast maar indien jullie nog goede voorstellen hebben voor bezienswaardigheden onderweg hoor ik het graag!
2010 : SC, NC & Washington DC
2010 : NY & FL
2011 : NV, AZ, NM, CO, UT & CA foto's 2011
2013 : AR, MS & TN
2014 : GA
2015 : CO, NE, SD, WY, MO, ID & UT
2018 : BC & AB (CA), MT, ID & WA
BartF
Amerikafan

Re: Reis BartF : Denver - Denver (juni 2015)

Bericht door BartF »

Wat zijn jullie ervaringen met Wind Cave NP en eventueel Jewel Cave? Ik weet niet of we deze moeten opnemen in onze planning als we in Custer SP zijn.

Is de omweg naar de Bighorn Canyon NRA de moeite waard op weg naar Cody? In de voormiddag willen we Devils Tower NM bezoeken dus hebben we namiddag nog wel even tijd over... ik lees ook dat de Shell Falls in Bighorn National Forest de moeite zijn?

Op de route van Blackfoot naar Moab komen we via Salt Lake City. Hebben jullie hier nog ideëen voor een korte stop? De Bingham Canyon Mine zou ik graag zien maar op hun site lees ik dat het visitor centre daar nog steeds gesloten is. De salt flats zijn te ver om denk ik he?
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

Ziet er goed uit!
Voor onderweg zou je kunnen denken aan de ut128 van Moab naar de I70. Een stop bij het Colorado NM is ook de moeite waard. Zie daarvoor ons 2013-verslag.

Marianne
ingrid14
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 15

Bericht door ingrid14 »

Leuke plannen, en lekker rustige route.

De rit op 05/06 is wel lang.

Mt Rushmore kan je ook tegen de avond bezoeken. Er is een avondceremonie waarna het monument verlicht wordt.

Voor Wind Cave zou ik aanraden te zorgen dat je er nog voor de middag bent. Je dient je persoonlijk aan te bieden voor kaartjes voor de tour. Het zou kunnen dat er in de eerstvolgende tour geen plaats meer is, dan moet je een latere tour nemen.
Wij vonden het wel zeer de moeite waard.

Wij deden het in omgekeerde richting maar het stuk tussen Cody en Sheridan via de 14 (en via Shell Falls) vonden wij een erg mooi stuk.

17/06 : Blackfoot in Idaho? Dan rijd je wel erg om. Korter zou zijn om via Vernal (Dinosaur NM) naar Moab te gaan.

22/06 : Ik neem aan dat jullie de west ingang nemen bij RMNP en op deze dag de Trail Ridge Road rijden.
Neem ook je tijd in de prachtige Kawuneeche Valley.

Groetjes,

Ingrid
Ingrid's Travels&Trails :
NO+Nova Scotia?, winters Lapland, Europe 20-21-22-23, NW+V.I. 18, Chicago-Seattle 17, Seattle-SF 16, AK 19+15+14, CA 13+10, AZ+UT 12, NW Denver+CO UT WY SD 11
Tips reizen met tieners: AK AZ CA CO ID NE NV SD UT WY
Old Faithful
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 9

Bericht door Old Faithful »

BartF schreef: Alle hotels liggen vast maar indien jullie nog goede voorstellen hebben voor bezienswaardigheden onderweg hoor ik het graag!
Kan er nog wel iets veranderd worden?

Ik vind het een mooie route. :thumbup: Zoals ingrid14 al schrijft is de rit Denver - Wall behoorlijk lang. Ik zou de volgorde in South Dakota omdraaien, eerst Custer en Mount Rushmore en Badlands N.P. op het eind. Daarna zou ik verder rijden dan Hulett. Devils Tower is in mijn ogen een aangename stop. Een bezoekje aan het Visitor Center voor enkele leuke achtergronden en een wandeling rond de rots hoeven echter niet veel tijd in beslag te nemen. Als je die dag tot Sheridan rijdt, kun je de volgende dag vroeg op de middag in Cody zijn en heb je nog tijd voor een bezoek aan de vijf museums van het Buffalo Bill Historical Center, een aanrader in mijn ogen. Van mei t/m september sluiten zij om 18.00u.

Succes en veel plezier bij de voorbereiding.
Groet,

Old Faithful
PSVwally
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Bericht door PSVwally »

Van mei t/m september sluiten zij om 18.00u
Vorig jaar midden mei sloten ze toen ik er was ook gewoon om 17u, omdat het niet druk was...(ik en 2 andere gezinnen, meer medewerkers dan bezoekers) nu zie ik dit in Juni niet zomaar gebeuren, maar toch maar even vermelden.
BartF
Amerikafan

Bericht door BartF »

Martin & Marianne schreef:Ziet er goed uit!
Voor onderweg zou je kunnen denken aan de ut128 van Moab naar de I70. Een stop bij het Colorado NM is ook de moeite waard. Zie daarvoor ons 2013-verslag.

Marianne
Colorado NM hadden we sowieso al in de planning staan. Die UT128 is wel een mooie tip. Dat ga ik zeker bekijken!
BartF
Amerikafan

Bericht door BartF »

ingrid14 schreef:Leuke plannen, en lekker rustige route.

De rit op 05/06 is wel lang.

Mt Rushmore kan je ook tegen de avond bezoeken. Er is een avondceremonie waarna het monument verlicht wordt.

Voor Wind Cave zou ik aanraden te zorgen dat je er nog voor de middag bent. Je dient je persoonlijk aan te bieden voor kaartjes voor de tour. Het zou kunnen dat er in de eerstvolgende tour geen plaats meer is, dan moet je een latere tour nemen.
Wij vonden het wel zeer de moeite waard.

Wij deden het in omgekeerde richting maar het stuk tussen Cody en Sheridan via de 14 (en via Shell Falls) vonden wij een erg mooi stuk.

17/06 : Blackfoot in Idaho? Dan rijd je wel erg om. Korter zou zijn om via Vernal (Dinosaur NM) naar Moab te gaan.

22/06 : Ik neem aan dat jullie de west ingang nemen bij RMNP en op deze dag de Trail Ridge Road rijden.
Neem ook je tijd in de prachtige Kawuneeche Valley.

Groetjes,

Ingrid
Bedankt voor de opmerkingen!

We rijden heel bewust rechtstreeks van Denver naar Wall. Mezelf kennende ben ik de eerste dag in Amerika toch weer veel te vroeg wakker en dan kunnen we maar net zo goed vroeg op pad gaan. De bedoeling is in de late namiddag aan te komen in Wall en om dan nog een beetje van de Badlands te kunnen genieten (incl zonsondergang). Daarna hebben we nog een volle dag en eventueel een halve dag voor dit park en dit lijkt me wel voldoende.

Mt Rushmore zijn we nog niet echt uit of we dit 's avonds of 's morgens doen. 's Morgens is het licht het mooiste lees ik en als (amateur)fotograaf is dat wel belangrijk. We zitten trouwens in Keystone (op 5 minuten van Mt Rushmore) dus we kunnen ook 2x gaan maar dan moeten we waarschijnlijk wel 2x parking betalen.

Hebben jullie ook wandelingen bovengronds gedaan in Wind Cave NP of enkel een grottentour? Ik lees positieve commentaren van de Rankin Ridge Trail dus die wouden we wel gaan lopen.

Blackfoot hebben we eigenlijk gekozen omdat dit langs de I15 ligt (en dit toch de snelste route is naar Moab) en op zo'n 2h van Grand Teton NP. We willen die dag nog volop van dit park kunnen genieten en dan nog naar Vernal rijden (460km) zag ik niet echt zitten. De dag erna is toch een beetje een 'verloren' dag en dus kunnen we dan de rest van de het traject naar Moab afleggen.

Ivm Rocky Mountain NP heb je gelijk. We rijden inderdaad de eerste dag de Trail Ridge Road naar Estes Park. Heb je toevallig wat meer info over de Kawuneeche Valley?
BartF
Amerikafan

Bericht door BartF »

Old Faithful schreef: Ik vind het een mooie route. :thumbup: Zoals ingrid14 al schrijft is de rit Denver - Wall behoorlijk lang. Ik zou de volgorde in South Dakota omdraaien, eerst Custer en Mount Rushmore en Badlands N.P. op het eind. Daarna zou ik verder rijden dan Hulett. Devils Tower is in mijn ogen een aangename stop. Een bezoekje aan het Visitor Center voor enkele leuke achtergronden en een wandeling rond de rots hoeven echter niet veel tijd in beslag te nemen. Als je die dag tot Sheridan rijdt, kun je de volgende dag vroeg op de middag in Cody zijn en heb je nog tijd voor een bezoek aan de vijf museums van het Buffalo Bill Historical Center, een aanrader in mijn ogen. Van mei t/m september sluiten zij om 18.00u.
Dankje voor de tips!

We hebben Hulett gekozen omdat dit kort bij Devils Tower ligt. Dit lijkt me echt wel een fotogenieke plaats en op deze manier kunnen we hier gemakkelijk 's avonds en 's morgens naar toe.
ingrid14
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 15

Bericht door ingrid14 »

Bij Mt Rushmore moet je maar 1x de parking betalen, is dan geldig voor een jaar.

Op mijn blog van 2011 - dag 2 reden wij de Trail Ridge Road met Kawuneeche Valley (in omgekeerde richting dan jullie)
Misschien heb je iets aan ons verslag.

Hier vind je wandelingen aan deze kant van het park:
http://www.nps.gov/romo/planyourvisit/u ... _2010a.pdf

Aan de westingang is ook een visitor center. Ik zou daar wel even gaan informeren voor de trail conditions voor je gaat wandelen.
Door de Kawuneeche Valley lopen veel rivieren (oa de Colorado River) en het zou kunnen dat die door het smeltwater nog buiten hun oevers staan.

Groetjes,

Ingrid
Ingrid's Travels&Trails :
NO+Nova Scotia?, winters Lapland, Europe 20-21-22-23, NW+V.I. 18, Chicago-Seattle 17, Seattle-SF 16, AK 19+15+14, CA 13+10, AZ+UT 12, NW Denver+CO UT WY SD 11
Tips reizen met tieners: AK AZ CA CO ID NE NV SD UT WY
PSVwally
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door PSVwally »

Bij Mt Rushmore moet je maar 1x de parking betalen, is dan geldig voor een jaar.
Dit is wel mooi ja. Geen entree, maar $11 voor een jaarparkeerkaart :lol:
BartF
Amerikafan

Bericht door BartF »

Dat is goed om weten, zeker omdat we er zo kort bij zitten kunnen we dus gemakkelijk 's avonds en 's morgens even gaan.

Bedankt ook voor de tips ivm de wandelingen Ingrid!
RiaK
Amerikafan
Contacteer:

Bericht door RiaK »

Jullie gaan iets eerder dan wij Bart, in een ander seizoen, maar ik volg je berichten (en de reacties) met belangstelling!
steson
Amerikafan

Bericht door steson »

Bighorn Canyon vonden wij verrassend mooi!!
Heel veel hoogteverschillen, deed zelfs af en toe pijn aan de oren...
We zijn tussen Sheridan en Cody niet bij de Medicine Wheel geweest, het waaide knetterhard daar, maar we hebben onderweg wel een heel verlaten ghost-town cemetery gevonden bij wat ooit het stadje Kane was..... Beetje onbekend, dus erg leuk om het toch te zien!
Bij Cody zijn we wel in die ghost-town geweest, het oude Cody, en dat was wel verrassend leuk.

Zie ons reisverslag van het midwesten voor verdere tips!
http://steson-goes-midwest.reismee.nl
(Wachtwoord: Steson)
september 2010: Zuid-Westen en Kauai/Maui
mei 2011: Florida en Bahama's
maart 2012: New York
september 2012: Mid-Westen en Oahu/Big Island
juni 2014: Florida
april 2015: Washington/Niagara Falls
September 2015: Noord-Westen en Kauai/Maui
BartF
Amerikafan

Bericht door BartF »

Bedankt voor de tips! Met veel plezier heb ik jullie reisverslag gelezen. Enkel jammer dat de foto's er niet meer opstonden want daar was ik ook wel benieuwd naar.
Laatst gewijzigd door Mrvanilla op 04 mei 2015, 19:28, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Bovenliggende berichten hoeven niet (geheel) geciteerd te worden
PSVwally
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door PSVwally »

Ik vind overigens 1,5e dag voor Badlands persoonlijk erg veel. Ik zou op 7-6 direct naar de Black Hills rijden. Eigenlijk zou ik dat zelfs 's avonds op 6-6 al doen. Maar dat is persoonlijk. Vergeet ook het bovenste stuk van de BH niet met Spearfish Canyon en Deadwood (al is het hier meer 's avonds te doen). Ik lees wel erg veel Custer SP in je lijstje. Maar rij evt ook langs Crazy Horse memorial. En rij de Needles loop en Iron Mountain road.
steson
Amerikafan

Bericht door steson »

Als je ons reisdagboek bedoelt, dan staan de foto's inderdaad niet meer in het verhaal zelf, maar nog wel in de aparte link naar de foto's. Daar staan ze ook geselecteerd op reisdag met bestemming :wink:

Reismee.nl heeft een hele grote storing gehad bij hun (ex-)host, heb met moeite mijn reisverslag terug kunnen halen....
september 2010: Zuid-Westen en Kauai/Maui
mei 2011: Florida en Bahama's
maart 2012: New York
september 2012: Mid-Westen en Oahu/Big Island
juni 2014: Florida
april 2015: Washington/Niagara Falls
September 2015: Noord-Westen en Kauai/Maui
BartF
Amerikafan

Bericht door BartF »

PSVwally schreef:Ik vind overigens 1,5e dag voor Badlands persoonlijk erg veel. Ik zou op 7-6 direct naar de Black Hills rijden. Eigenlijk zou ik dat zelfs 's avonds op 6-6 al doen. Maar dat is persoonlijk. Vergeet ook het bovenste stuk van de BH niet met Spearfish Canyon en Deadwood (al is het hier meer 's avonds te doen). Ik lees wel erg veel Custer SP in je lijstje. Maar rij evt ook langs Crazy Horse memorial. En rij de Needles loop en Iron Mountain road.
We zijn intussen verder met de detailplanning voor de dagen in South Dakota en dit ziet er nu als volgt uit.

05/06 : Denver (vroeg vertrekken) - Scotts Bluff NM (korte stop late voormiddag) - Badlands NP (late namiddag/zonsondergang) - Wall
06/06 : Wall - Badlands NP - Wall
07/06 : Wall - Wind Cave NP (voormiddag) - Custer SP (namiddag, onderste deel van park) - Keystone
08/06 : Keystone - Mt Rushmore - Custer SP (wandelingen aan Needles loop) - Custer
09/06 : Custer - Custer SP (evt nog een kleine wandeling) - Black Hills - Spearfish Canyon - Devils Tower NM (zonsondergang) - Hulett

Crazy Horse lees ik regelmatig negatieve commentaren over en waren we niet van plan te bezoeken.

Bedankt voor de tips!
BartF
Amerikafan

Bericht door BartF »

steson schreef:Als je ons reisdagboek bedoelt, dan staan de foto's inderdaad niet meer in het verhaal zelf, maar nog wel in de aparte link naar de foto's. Daar staan ze ook geselecteerd op reisdag met bestemming :wink:
Dan ga ik nog eens terug kijken! :thumbup:
PSVwally
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door PSVwally »

Ik zou op die dag wall - wall de avond toch al in de black hills doorbrengen. Bijvoorbeeld in Deadwood.

Je zou wel langs Crazy horse kunnen rijden en dan voor de oprijlaan even snel een foto maken. Rij niet voor de poort de oprijlaan op, want dan kun je niet meer keren. Ik vond het wel heel interessant eigenlijk. Maar ik was wel heel blij dat ik eerst de film bekeek, toen pas het 'museum' rond heb gelopen en daarna pas de bus heb gepakt naar het hoofd zeg maar. (alleen vind ik die $4 extra kosten voor de bus eigenlijk weer vreemd, want het is wel wat duurder dan Mt. Rushmore bijvoorbeeld). Ik zie dat ze trouwens een nieuwe betere website hebben. https://crazyhorsememorial.org/
Maar ik kan me heel goed voorstellen dat mensen er niet zo veel aan vinden. Ik had het geluk dat ik maar met een man of 10 was (voor de bussen japanners binnenkwamen) en maar met 5 man in die bus naar het hoofd zat, waardoor het best een persoonlijke rondleiding was. Ze moeten daar echt snel toch wat meer dingen zichtbaar maken om wat makkelijker de toeristen te trekken dan alleen het gezicht en het gat onder de oksel.

Je gaat verder wel erg veel naar Custer SP. Loop een keer door Hill City, maak een wandelinge langs de Mickelson trail (jammer dat ik de dikke south dakota gids die ik in mijn hotelkamer vond niet kan inscannen, want daar staat heel veel info in over de black hills). Ook al is er niet veel te zien, stop even voor wat te drinken bij Fort Hayes Chuckwagon ... daar zijn filmopnames van Dances with wolves geweest. Dit kan bv als je van Wall naar de Black Hills rijdt, het ligt 10km onder Rapid City aan de 16
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer