Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

5 dagen Yellowstone

Over de staten Washington, Oregon, Idaho, Montana, Wyoming en Alaska.
Plaats reactie
Topina
Amerika-newbie
Aantal x V.S. bezocht: 6

5 dagen Yellowstone

Bericht door Topina »

Hallo,

We zijn bezig met een eerste planning voor onze reis van volgend jaar juli naar het Mid Westen.

Het plan is om ca. 5 dagen aan Yellowstone te besteden. Graag wat tips hoe we dit best aanpakken:

Er is zoveel informatie, dat we door de bomen het bos niet meer zien ;)

Idee is langs Cody via de Oost ingang het park binnen te rijden
een paar dagen in het park te blijven en ook te wandelen
eventueel een paar overnachtingen in West Yellowstone (we reizen met een 8-jarige die af en toe snakt naar een zwembad)
en dan doorrijden naar de Tetons en daar te overnachten in Jackson.

Bedankt!

Topina
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Re: 5 dagen Yellowstone

Bericht door Martin & Marianne »

Hallo, welkom op het forum!
Het is moeilijk te zeggen wat je het beste kunt doen. Je zult toch wat moeten lezen en dan kijken welke delen van het park en welke activiteiten jullie het meest aanspreken. Op http://www.nps.gov/yell is veel informatie te vinden, en op http://www.ontdek-amerika.nl. Ik vind de Lonely Planet of de Rough Guide Yellowstone/Grand Teton ook erg handig.
Ik begrijp dat een zwembad wel aantrekkelijk is, maar zeker met zoveel tijd voor het park zouden een paar nachten in het park ook wel mooi zijn. Dit kun je het beste zo snel mogelijk vastleggen.
Kijk eens voor onze bezoeken met de kinderen in ons 2004- en 2008-verslag, en voor ons laatste bezoek, met wat meer wandelingen, in ons 2015-verslag.

Marianne
ingrid1955
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 14

Bericht door ingrid1955 »

hallo,

in yellowstone zijn er verschillende ,,natuurlijke" zwembaden ( o m aan firehole canyon drive) , en dat is misschien nog leuker dan een motel buiten het park met zwembad ?

gezien de afstanden is het zeker het best in het park te logeren. Canyon Village bv is ideaal voor hayden valley ( veel dieren) en de noordelijke kant van het park ( om lamar valley en een ritje naar Mammoth), voor de meeste geysers zijn old faithful village ( wel heel druk) en het kleinere en kalmere grant village ideaal.

het probleem is waarschijnlijk wel nog plaats te vinden in yellowstone want vaak is zowat een jaar vooraf alles al gereserveerd. wel komen er geregeld kamers of cabins opnieuw beschikbaar.
nog veel plezier met het plannen.

Jacques
Old Faithful
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 9

Bericht door Old Faithful »

Topina schreef: Idee is langs Cody via de Oost ingang het park binnen te rijden
Kijk ook eens naar de optie om via de noordoost ingang te rijden. Vanuit Cody (ik heb Canyon als eindpunt genomen):
* Via de Chief Joseph Highway, mooier, drie kwartier langer.
* Via de Beartooth Pass, nog mooier, vijf kwartier langer.
Je zou zelfs via de Chief Joseph Highway de Beartooth Pass op kunnen rijden en omdraaien om naar Yellowstone te rijden.

Succes en veel plezier bij de voorbereiding.
Groet,

Old Faithful
K&N
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 5

Bericht door K&N »

Welkom op het forum. Altijd leuk die voorbereidingen. Yellowstone is geweldig en persoonlijk vonden we Grand Teton nog mooier. Jullie gaan via Cody. Voor jullie zoon is waarschijnlijk de rodeo wel leuk maar ook de gun flight voor hotel Irma.
Je ziet door alle informatie het bos niet meer. Kan ik me best voorstellen. Wat wij altijd doen is reisverslagen van anderen lezen en er uithalen wat wij leuk vinden om te doen en te zien. Aan de hand hiervan een persoonlijke reis maken. Misschien kun je ook iets halen uit ons reisverslag van 2009. Voor jullie zoon zijn misschien de rangerprogramma's ook leuk om te doen. Tenminste daar lees ik wel eens wat over.
Succes met de voorbereiding.
Klaas.
Afbeelding
Utah-Wyoming 2009 http://reisverslag2009usa.blogspot.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
San Francisco-Seattle 2013 http://amerika-reisverslag2013.blogspot.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
arj.gelens
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 3

Bericht door arj.gelens »

Vorig jaar in Yellowstone geweest. Je kan mijn verslag nalezen voor tips;
http://usa365.nl/yellowstone-national-park/
:P
2009: Florida & New York
2011: West kust
2014: Noord westen
2016: Deep South
Topina
Amerika-newbie
Aantal x V.S. bezocht: 6

Bericht door Topina »

Super! Alvast bedankt voor al jullie reacties! We gaan verder plannen en ik kom vast en zeker met nog meer vragen ;)

grtjs

Topina
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer