Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Tipsy_1 goes Alaska (2016)

Over de staten Washington, Oregon, Idaho, Montana, Wyoming en Alaska.
kalaman
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 24
Contacteer:

Re: Tipsy_1 goes Alaska (2016)

Bericht door kalaman »

Tipsy_1
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 20

Bericht door Tipsy_1 »

bedankt, die is heel wat gedetailleerder dan de sites die ik meestal raadpleeg voor de usa
Big_Mo
Amerika-expert

Bericht door Big_Mo »

Voor neerslag gebruik ik de doppler radar altijd: http://radar.weather.gov/Conus/alaska.php Meest accurate informatie. Daarna forecast.io. Zeer goede en redelijk accurate informatie ook.
ingrid14
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 15

Bericht door ingrid14 »

Ik gebruik ook meestal NOAA.

Om al wat voorbereid te zijn :wink:
http://www.adn.com/slideshow/alaska-new ... are-store/

Groetjes,

Ingrid
Ingrid's Travels&Trails :
NO+Nova Scotia?, winters Lapland, Europe 20-21-22-23, NW+V.I. 18, Chicago-Seattle 17, Seattle-SF 16, AK 19+15+14, CA 13+10, AZ+UT 12, NW Denver+CO UT WY SD 11
Tips reizen met tieners: AK AZ CA CO ID NE NV SD UT WY
kalaman
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door kalaman »

That's Alaska :thumbup:
Tipsy_1
Amerika-expert

Bericht door Tipsy_1 »

Morgen vertrekken we!
Wie ons wil volgen vindt hier de link naar het album waar ik mijn foto verslag ga bijhouden (geschreven verslag komt achteraf)
https://www.facebook.com/media/set/?set ... 074063ded9

Ondertussen blijkt de babage op Zaventem te staken :evil: :evil: :evil: hopelijk morgen niet meer.

Ook geleerd dat de Harding Icefield trail slechts toegankelijk is tot Top of Cliffs (en zelfs dan nog deels door de sneeuw...)...
markro
Moderator
Aantal x V.S. bezocht: 13
Contacteer:

Bericht door markro »

Goede reis en heel veel plezier.
Marco.

Voor onze Amerikareisverslagen: klik hier.
kalaman
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door kalaman »

Enjoy the mighty Alaska :thumbup:
Tipsy_1
Amerika-expert

Bericht door Tipsy_1 »

Hopelijk wel met bagage, ben toch wel behoorlijk nerveus over die bagage staking. In handbagage kan niet zo veel...
kalaman
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door kalaman »

Heb het nu ook net gehoord: als er vandaag geen akkoord is, dan staken ze tot maandag (wij vertrekken dan).

We zullen ook eens kijken om enkel handbagage mee te nemen...voor 3 weken...
Of misschien beter: we zullen in het vervolg kijken of we voor al onze reizen AL onze bagage kunnen meenemen vanaf Amsterdam. Geen ellenlange files op de weg er naar toe (de trein is al lang geen optie meer), geen onzinnige controles, geen staking van de luchtverkeersleiders, geen staking van de luchthavenpolitie én geen 45 minuten wachten op onze bagage als we terugkomen... Leve Zaventem!
Tipsy_1
Amerika-expert

Bericht door Tipsy_1 »

Ik heb Condor gebeld. Ik heb het stuk brussel-frankfurt gecancelled. We vliegen rechtstreeks vanaf Frankfurt waar we met de auto naar toe gaan (is minder dan 4u rijden dus we moeten zelfs niet vroeger thuis vertrekken). Geen stress meer dus :-). En ik krijg zowaar geld terug voor het gecancellde stuk.
Anneleen
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door Anneleen »

Fantastisch dat je het zo hebt kunnen oplossen, maar tegelijkertijd toch jammer dat onze nationale luchthaven zichzelf op deze manier elke keer weer uit de markt prijst.
Ik kijk uit naar jullie verslag. Alaska staat ook nog op mijn verlanglijstje. Ik heb de laatste dagen veel reisverslagen over Yellowstone gelezen en ik begin me af te vragen waarom we daar eigenlijk naartoe gaan... :). Al die drukte. We hadden beter nu al voor Alaska gekozen :D .
Fijne reis!
Désirée
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 6

Bericht door Désirée »

Fijne reis. Ga je volgen, Alaska willen we ook nog een keer naar toe.
@Anneleen wbt yellowstone lees ik dat idd ook. Maar staat toch hoog op onze lijst :)
Désirée

2009 New York
2011 Zuidwesten
2016 Yellowstone, utah, south dakota, colorado, wyoming
2018 West- Canada
2024 Las Vegas (Death Valley NP, red rock SP, grand canyon NP)
2025 Las Vegas( Valley of Fire, Hooverdam, Ice age fossil SP)
Tipsy_1
Amerika-expert

Bericht door Tipsy_1 »

Anneleen schreef:Fantastisch dat je het zo hebt kunnen oplossen, maar tegelijkertijd toch jammer dat onze nationale luchthaven zichzelf op deze manier elke keer weer uit de markt prijst.
inderdaad... langs de andere kant... niet moeten overstappen is ook wel relaxer he. Ik het trouwens 250 euro teruggekregen van condor (goede service!!! want ik had daar uiteraard niet om gevraagd) en ik heb parking bij de terminal geboekt voor 100 euro... :thumbup:
kalaman
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door kalaman »

Wij vragen ons ook steeds meer af waarom we volgende week in godsnaam nog eens naar Disney Yellowstone gaan. In zoverre zelfs dat we nu al spreken om volgend jaar opnieuw, voor de 3e keer op 5 jaar, naar Alaska te trekken...
Gelukkig gaan we ook opnieuw naar Glacier NP...
Anneleen
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door Anneleen »

Dan kan je al 150 euro opzij leggen voor een volgende reis :wink: .
ingrid14
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 15

Bericht door ingrid14 »

Maar jongens toch zo negatief !
De laatste tijd gaat het op Schiphol wel vlot, maar recent hebben ze daar toch ook gestaakt (en in Frankrijk staken ze volgens mij zo veel als in Zaventem)
Wat betreft de drukte, wees blij dat je de mogelijkheid hebt om op vakantie te gaan. Op sommige plekken is het inderdaad druk maar je hebt dan wel die plek kunnen zien, wat niet voor iedereen mogelijk is.

Harding Icefield Trail:
Ik denk dat jullie in de planning geen tijd hebben om tot aan het einde te gaan.
Zoals ik het nu begrijp op de site, is er geen probleem om tot Marmot Meadows te gaan, daarna gaat het ook nog tot Top of Cliffs, op plaatsen waar sneeuw ligt is het pad met vlaggetjes aangeduid. Maar daarna staan er geen vlaggetjes meer. Ik zou dan ook zeker afraden om dit stuk te wandelen.
Dit gezegd zijnde, als er enkele mooie dagen zijn, kan de trail conditie snel veranderen dus ik zou de site in de gaten blijven houden.

Prettige vakantie!!
Ik kijk uit naar het verslag (al is het nog even afwachten als ik als FB-loze ook iets ga kunnen zien)

Groetjes,

Ingrid
Ingrid's Travels&Trails :
NO+Nova Scotia?, winters Lapland, Europe 20-21-22-23, NW+V.I. 18, Chicago-Seattle 17, Seattle-SF 16, AK 19+15+14, CA 13+10, AZ+UT 12, NW Denver+CO UT WY SD 11
Tips reizen met tieners: AK AZ CA CO ID NE NV SD UT WY
Désirée
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 6

Bericht door Désirée »

Ow mee eens hoor, ben zeker blij dat wij de mogelijkheid hebben om zoiets moois te mogen zien. Maar lees veel op dit forum over dat de nationale parken als yellowstone en zion steeds drukker worden. Het weerhoud ons niet om te gaan overigens :D
Désirée

2009 New York
2011 Zuidwesten
2016 Yellowstone, utah, south dakota, colorado, wyoming
2018 West- Canada
2024 Las Vegas (Death Valley NP, red rock SP, grand canyon NP)
2025 Las Vegas( Valley of Fire, Hooverdam, Ice age fossil SP)
Hans_Belgium
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 18

Bericht door Hans_Belgium »

De staking is voorbij in Zaventem, gelukkig!

Een super reis naar Alaska Tipsy_1, we gaan je volgen, zo wel je fotoverslag als je blog.

Wij vertrekken op 13 juli naar Alaska, we zijn benieuwd.
Anneleen
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door Anneleen »

ingrid14 schreef:Wat betreft de drukte, wees blij dat je de mogelijkheid hebt om op vakantie te gaan. Op sommige plekken is het inderdaad druk maar je hebt dan wel die plek kunnen zien, wat niet voor iedereen mogelijk is.
:offtopic: Helemaal mee eens, Ingrid! En die drukte vermindert wel, eenmaal je een stuk wandelt, dat weet ik ook. En drukte tijdens een wandeling vind ik zelfs niet zo erg. Punt is voor mij meer dat ik een beetje bang ben dingen niet te kunnen zien. We hebben vorig jaar ondervonden dat we wat in het nadeel zijn met een camper. Zo zijn we aan Glacier Point in Yosemite teruggedraaid omdat er geen parkeerplaats was voor een camper. Met een auto aanschuiven in de file op een parking en een plekje zoeken is één ding, met een camper is dat toch nog iets anders. Dus misschien zal het in Yellowstone ook zo zijn, parking zoeken, niet vinden en dan moeten doorrijden. Ik weet dat we daar zelf voor kiezen door met een camper te reizen, maar dat is voor ons gezin (4 kinderen van wie eentje met autisme) nu eenmaal de beste oplossing. En als we 's morgens op tijd vertrekken, zal het allemaal wel lukken. En er is zoveel te zien en te doen dat het hoe dan ook een mooie reis zal worden. En ja, we zijn heel blij dat we dit soort reizen kunnen maken. Door mijn werk word ik er heel vaak met mijn neus op gedrukt dat ik heel blij mag zijn met het leven dat ik kan leiden. Einde :offtopic: .

Sorry dat ik je topic hiermee even heb ingenomen, Leen! Geniet van je reis!
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer