Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Yellowstone in 1,5 dag
-
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 7
- Contacteer:
Re: Yellowstone in 1,5 dag
Wij denken ook erover na om volgend jaar naar Yellowstone en Grand Teton te gaan, maar dan ruim 3 weken.
Bedoeling is om dagwandelingen te doen. Ik denk dat we vliegen naar Jackson, dan een week Grand Teton en vervolgens 2 weken Yellowstone. Heb een leuk wandelboek (Top Trails) en volgens mij kun je je daar 3 weken goed vermaken met (berg)wandelingen. Bedoeling is om telkens een paar dagen te overnachten in lodges/cabins en dan stuk(je) verderop te verkassen voor het volgende gebied. We willen starten in Grand Teton.
Wat zijn de mooiste/beste locaties om te verblijven? Dacht ruwweg aan een mooie lodge ten noorden van Jackson (7 dagen), dan Canyon (5 dagen), Mammoth (5 dagen) en Old Faithful (5 dagen). Is dat wat? Wanneer kan ik dan beste boeken? Wat zijn goede lodges/cabins? Een beetje luxe houden we wel van.
En tweede vraag: we willen vlak na de grootste drukte. Wat is de beste tijd? Dacht zelf aan aankomst halverwege augustus.
Groet, Ferry
http://home.kpn.nl/marqu042/
Bedoeling is om dagwandelingen te doen. Ik denk dat we vliegen naar Jackson, dan een week Grand Teton en vervolgens 2 weken Yellowstone. Heb een leuk wandelboek (Top Trails) en volgens mij kun je je daar 3 weken goed vermaken met (berg)wandelingen. Bedoeling is om telkens een paar dagen te overnachten in lodges/cabins en dan stuk(je) verderop te verkassen voor het volgende gebied. We willen starten in Grand Teton.
Wat zijn de mooiste/beste locaties om te verblijven? Dacht ruwweg aan een mooie lodge ten noorden van Jackson (7 dagen), dan Canyon (5 dagen), Mammoth (5 dagen) en Old Faithful (5 dagen). Is dat wat? Wanneer kan ik dan beste boeken? Wat zijn goede lodges/cabins? Een beetje luxe houden we wel van.
En tweede vraag: we willen vlak na de grootste drukte. Wat is de beste tijd? Dacht zelf aan aankomst halverwege augustus.
Groet, Ferry
Misschien is het dan ook leuk om een aantal dagen te verblijven in de buurt van de North East entrance (bijvoorbeeld Cook City). Dan zit je in de buurt van Lamar Valley en van de Beartooth Pass. Daar zijn denk ik ook veel prachtige dagwandelingen te maken. We hebben daar zelf de Slough Creek Trail een stuk gelopen en de korte wandeling rond het Trout Lake en het is daar prachtig. Wandelingen in de Absaroka-Beartooth wilderness (grenzend aan Yellowstone) lijken me ook erg mooi.
Een hele informatieve site met een overzicht van hikes in Yellowstone NP (maar wellicht ken je die al): www.americansouthwest.net/wyoming/yello ... -park.html
Op deze site vind je per regio een overzicht van short hikes en backcountry hikes (ook voor Grand Teton).
Periode van reizen: wij waren er de tweede helft van juli. Voordeel: heerlijk weer en veel bloemen. Nadeel: veel muggen in de bossen. Als je dagwandelingen maakt heb je geen last van de drukte. Zie bijvoorbeeld ons verslag van een dagwandeling naar Ribbon lake. We zijn maar twee mensen tegengekomen totdat we weer bij Artist Point kwamen.
Een hele informatieve site met een overzicht van hikes in Yellowstone NP (maar wellicht ken je die al): www.americansouthwest.net/wyoming/yello ... -park.html
Op deze site vind je per regio een overzicht van short hikes en backcountry hikes (ook voor Grand Teton).
Periode van reizen: wij waren er de tweede helft van juli. Voordeel: heerlijk weer en veel bloemen. Nadeel: veel muggen in de bossen. Als je dagwandelingen maakt heb je geen last van de drukte. Zie bijvoorbeeld ons verslag van een dagwandeling naar Ribbon lake. We zijn maar twee mensen tegengekomen totdat we weer bij Artist Point kwamen.
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
In beide paken heb je niet echt veel luxe, ik zou het allemaal meer als "rustic" omschrijven. Wij zaten in 2008 in Grand Teton in een mooie, maar vrij eenvoudige cabin bij de Signal Mountain Lodge. Je hebt daar ook andere mogelijkheden, zoals de huisjes met kitchenette. Bij Jenny Lake heb je luxere mogelijkheden, maar ook heel erg veel duurder (all-in prijzen). Colter Bay heeft veel voorzieningen, maar de cabins zijn eenvoudig. Ik denk dat Jackson Lake Lodge wel iets is, maar ik ken het niet uit eigen ervaring.FerryM schreef:Wat zijn de mooiste/beste locaties om te verblijven? Dacht ruwweg aan een mooie lodge ten noorden van Jackson (7 dagen), dan Canyon (5 dagen), Mammoth (5 dagen) en Old Faithful (5 dagen). Is dat wat? Wanneer kan ik dan beste boeken? Wat zijn goede lodges/cabins? Een beetje luxe houden we wel van
Zie hier voor de mogelijkheden en reserveringen. Voor de Signal Mountain Lodge zie hier en hier voor ons reisverslag.
Voor Yellowstone kan ik ook Lake Hotel aanraden (niet Lake Lodge). Schitterend gelegen, en een goed restaurant. Er zijn hotelkamers en cabins. De kamers ken ik niet maar de cabins zijn prima, alleen jammer dat je er niet buiten kunt zitten.
Canyon ligt heel centraal, en er zijn verschillende cabins. Denk er wel aan dat je in het park nergens tv hebt, of internet.
Ik zou zelf niet 5 dagen in Mammoth willen zitten, al was het maar omdat de keuze in het restaurant vrij beperkt is. Ik zou je ookanraden om iets in het noordooste te nemen. Cooke City is een mogelijkheid, of kijk naar de Roosevelt Lodge als je in het park wilt zitten.
Old Faithful is ook prachtig om een aantal dagen te overnachten. Het is geweldig om 's avonds of 's morgens vroeg als het rustig is, langs de geisers te lopen. Wij hadden in 2008 een kamer in het oude deel. Heel mooi en ruim, maar geen eigen badkamer. Zie hier voor ons verslag. Je kunt zowel bij de Inn als bij de Obsedian Dining Room prima eten.
Voor reserveringen zie http://www.xanterra.com.
Ik denk dat juli en augustus goed maanden zijn. Ik zou niet heel veel later gaan. Het wordt dan wat rustiger, maar veel voorzieningen gaan sluiten. En de dagen zijn korter. Op de NPS-site kun je zien wat wanneer open is.
Ik heb de Top Trails Yosemite, mooie serie.
Marianne
-
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 7
- Contacteer:
Dank voor het meedenken.
Ga nu de opties aan dagwandelingen en overnachtingsmogelijkheden naast elkaar zetten. Komt ook wat bij:
na 3 weken Grand Teton en Yellowstone nog een paar dagen New York. Zijn we al eerder geweest, maar wordt weer 's tijd, wil graag het nieuw aangelegde High Line Park zien (en dagje fietsen in Central Park).
Voor Yellowstone/Grand Teton: tot wanneer kun je hier uiterlijk vlucht + overnachtingen boeken? Met Canada kon dat wel tot na de Kerst. Neem aan dat je met Yellowstone eerder moet zijn. Wij gaan, denk ik, voor de wat luxere accomodaties, gaan die er ook snel uit?
Groet, Ferry
Ga nu de opties aan dagwandelingen en overnachtingsmogelijkheden naast elkaar zetten. Komt ook wat bij:
na 3 weken Grand Teton en Yellowstone nog een paar dagen New York. Zijn we al eerder geweest, maar wordt weer 's tijd, wil graag het nieuw aangelegde High Line Park zien (en dagje fietsen in Central Park).
Voor Yellowstone/Grand Teton: tot wanneer kun je hier uiterlijk vlucht + overnachtingen boeken? Met Canada kon dat wel tot na de Kerst. Neem aan dat je met Yellowstone eerder moet zijn. Wij gaan, denk ik, voor de wat luxere accomodaties, gaan die er ook snel uit?
Groet, Ferry
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 2 Reacties
- 1008 Weergaves
-
Laatste bericht door Coyote