Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Advies gevraagd voor onze Alaska reis
- Ceetje
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 12
Re: Advies gevraagd voor onze Alaska reis
alvast een heel fijne en mooie reis toegewenst!
'98:Ca,Az,Ut,Nv
'05:Co,Nm,Az,Ut,Id,Mt,Wy
'06:Canada+Mt,Id,Wa; Fl
'07:Ny,Ct,Ri,Ma,Me,Nh,Vt,Pa,Va,WDc,Nj; Fl
'08:Az,Ut,Nv; Fl,NyC
'09:Ak,Wa; Fl
'12:NyC
'15: Fl
'17: Ca, Or
Je hebt me nog even aan het twijfelen gebracht Sonja, maar ik heb het toch laten boeken. Mede ook wegens tijdgebrek op dit moment.
Ik ben me alvast aan het voorbereiden nu door Flying Wild Alaska te kijken op Discovery
Ik ben me alvast aan het voorbereiden nu door Flying Wild Alaska te kijken op Discovery

-
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 21
- Contacteer:
Wij gaan ook naar Alaska dit jaar, overtuigd door Sonja & David
maar moeten ons nog oriënteren op vlucht etc. We zullen in ieder geval alles zelf boeken en kiezen voor auto en B&B.
@ Lexicon: Kun je iets vertellen over de route die jullie nemen in combi met de duur dat jullie gaan?
Wij twijfelen of 4 weken te lang is? Doorgaans vinden wij 3 weken te kort in de USA, maar al lezend twijfel ik of we 3 of 4 weken naar Alaska zullen gaan. En dat moeten we toch weten voordat we een vlucht kunnen boeken.

@ Lexicon: Kun je iets vertellen over de route die jullie nemen in combi met de duur dat jullie gaan?
Wij twijfelen of 4 weken te lang is? Doorgaans vinden wij 3 weken te kort in de USA, maar al lezend twijfel ik of we 3 of 4 weken naar Alaska zullen gaan. En dat moeten we toch weten voordat we een vlucht kunnen boeken.
Leuk, wanneer gaan jullie?
Wij gaan 3 weken en dit is globaal onze route
Frankfurt-Anchorage
Talkeetna
Denali
Fairbanks - met vlucht naar Gates of the Arctic
Chitina
McCarthy
Valdez
Palmer - Knik
Seward
Homer
Anchorage-Frankfurt
Het ligt eraan wat je in die route wil stoppen. Ik weet zeker dat wij onze reis ook naar 4 weken uit zouden kunnen breiden, maar voor ons is het zo ook goed.
Wij gaan 3 weken en dit is globaal onze route
Frankfurt-Anchorage
Talkeetna
Denali
Fairbanks - met vlucht naar Gates of the Arctic
Chitina
McCarthy
Valdez
Palmer - Knik
Seward
Homer
Anchorage-Frankfurt
Het ligt eraan wat je in die route wil stoppen. Ik weet zeker dat wij onze reis ook naar 4 weken uit zouden kunnen breiden, maar voor ons is het zo ook goed.
-
- Amerikakenner
- Contacteer:
Bedankt voor de info
Wij gaan rond 10 juli - 6 aug. Maar moeten nog een vlucht boeken.
Zijn nu druk bezig met de globale route (thanx voor jullie route).
Er zijn wel heel veel mooie excursies te maken in Alaska, afhankelijk van die gene die we echt willen kijken we of 3 weken haalbaar is, of dat het er 4 worden.
Wij gaan rond 10 juli - 6 aug. Maar moeten nog een vlucht boeken.
Zijn nu druk bezig met de globale route (thanx voor jullie route).
Er zijn wel heel veel mooie excursies te maken in Alaska, afhankelijk van die gene die we echt willen kijken we of 3 weken haalbaar is, of dat het er 4 worden.
Dan zitten we er op hetzelfde moment. Misschien komen we jullie zomaar ergens tegen!
Ik ben benieuwd wat jullie route gaat worden. Er zijn inderdaad onzettend mooie excursies te doen daar. Wij hebben er ook veel op ons programma staan.
Ik ben benieuwd wat jullie route gaat worden. Er zijn inderdaad onzettend mooie excursies te doen daar. Wij hebben er ook veel op ons programma staan.
Je krijgt wel rare reacties. Er zijn overal hotels of motels te vinden. Kijk maar eens bij BestWestern, maar het hoeft niet zo duur, er zijn ook goedkopere motels. Een gouden raad: tank elke dag voor je vertrekt, de afstanden tussen de tankstations zijn soms vrij lang. Wij deden de reis vanuit Anchorage, eerst kwam het Kenai schiereiland aan de beurt , ( geslapen in Soldotna, waar er een plaatselijke brouwerij is en waar je echt lekker en niet al te duur eet. Hier vind je ook supermarkten om je te bevoorraden. De weg erheen is prachtig, veel wildlife en dan verder naar Seward, een ydillisch gelegen plekje waar je met de ranger tot vlakbij de gletsjers komt en waar je vooral de uitstap op zee kan maken naar de afkalvende gletsjers maar waar je ook HOPEN walvissen te zien krijgt en zeker enkel orka's. Verder zeeleeuwen, otters, papegaaienduikers en andere kolonies zeevogels.
Vanuit Seward reden we naar Witthier waar we de ferry namen naar Valdez ( prachtige zeetrip-) verder naar Haines Junction -uitstekend hotel : the raven --Van hieruit kan je kiezen : een ommetje door Yukon en langs de Cassiar highway naar Stewart / Hyder en Prince Rupert. Hier neem je de ferry en doe je de prachtige inside passage naar Skagway en van hieruit kan je weer verder lang Fairbanks naar Denali;dat zeker nooit op je programma mag ontbreken - en zo weer afzakken naar Anchorage langs Talkeetna, Eklutna, de Matanusca glacier. Natuurlijk verdeel je je reis in redelijk afstanden maar slaapplaats vinden is echt niet moeilijk. Wij deden de reis in juni en hadden prachtig weer ( ongeveer 20 graden) Wel 2 dagen regen. Ga je van Tok naar Dawson city, controleer dan even het contract met je autoverhuurder. De rit is echt de moeite waard.En aan de nodige zwarte beren en grizzly's zal je zeker geen tekort hebben. Wel goed opletten voor moose's die plots uit het struikgewas opduiken en voor je auto blijven uitlopen.Succes, Alaska is een unieke bestemming als je oog hebt v oor fauna en flora en als je je nog kan verbazen over de prachtige afwisselende landschappen. Lees even over de eerste goudzoekers en dan pas begrijp je wat die mensen doorstaan hebben. Een unieke reis.
Vanuit Seward reden we naar Witthier waar we de ferry namen naar Valdez ( prachtige zeetrip-) verder naar Haines Junction -uitstekend hotel : the raven --Van hieruit kan je kiezen : een ommetje door Yukon en langs de Cassiar highway naar Stewart / Hyder en Prince Rupert. Hier neem je de ferry en doe je de prachtige inside passage naar Skagway en van hieruit kan je weer verder lang Fairbanks naar Denali;dat zeker nooit op je programma mag ontbreken - en zo weer afzakken naar Anchorage langs Talkeetna, Eklutna, de Matanusca glacier. Natuurlijk verdeel je je reis in redelijk afstanden maar slaapplaats vinden is echt niet moeilijk. Wij deden de reis in juni en hadden prachtig weer ( ongeveer 20 graden) Wel 2 dagen regen. Ga je van Tok naar Dawson city, controleer dan even het contract met je autoverhuurder. De rit is echt de moeite waard.En aan de nodige zwarte beren en grizzly's zal je zeker geen tekort hebben. Wel goed opletten voor moose's die plots uit het struikgewas opduiken en voor je auto blijven uitlopen.Succes, Alaska is een unieke bestemming als je oog hebt v oor fauna en flora en als je je nog kan verbazen over de prachtige afwisselende landschappen. Lees even over de eerste goudzoekers en dan pas begrijp je wat die mensen doorstaan hebben. Een unieke reis.
- Ceetje
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 12
Rare reactie? ik heb ze niet gelezen, alleen dat er veel minder accomodatie te vinden is dan in the lower 48. Je geeft zelf het advies om elke dag te tanken, want weinig tankstaions, maar hotels zijn overal? 

'98:Ca,Az,Ut,Nv
-
- Amerikakenner
- Contacteer:
Wij gaan dit jaar ook naar Alaska, en hebben een redelijk royaal budget, maar goedkope hotels / motels ben ik nog niet tegen gekomen hoor. Wij gaan dan ook wel in het hoogseizoen (juli/aug). Dus als je tips hebt van goedkope motels: hou je niet inmiekatoen schreef: Er zijn overal hotels of motels te vinden. Kijk maar eens bij BestWestern, maar het hoeft niet zo duur, er zijn ook goedkopere motels.

Nog een vraag. In de plaatsen die ik genoemd heb, hebben jullie ervaring met goede restaurantjes? Niet te duur maar gewoon lekker?
En in welke van deze plaatsen liggen supermarkten, overal?
En in welke van deze plaatsen liggen supermarkten, overal?
-
- Amerikakenner
- Contacteer:
Lexicon: als je reisverslagen leest van rondreizen door Alaska (bijna allemaal redelijk dezelfde route) worden er regelmatig restaurants genoemd + de prijzen die betaald zijn. Althans zo oriënteren wij ons o.a.
In Fairbanks hebben wij tweemaal zalig gegeten bij Lavelle's Bistro, absolute aanrader. Niet heel goedkoop, maar dat is niets in Alaska.Lexicon schreef:Nog een vraag. In de plaatsen die ik genoemd heb, hebben jullie ervaring met goede restaurantjes? Niet te duur maar gewoon lekker?
In Anchorage kun je lekker eten bij Glacier Brewhouse. Wel druk, wij hadden niet gereserveerd en dan krijg je een pieper mee, anderhalf uur later hadden we een tafeltje.
Ik wens geen deel uit te maken van een forum waar tips hoe voorwaarden en regels te omzeilen en de boel te belazeren blijkbaar gewoon toegestaan zijn, dus mij zien jullie hier niet meer.
-
- Amerikakenner
- Contacteer:
Vandaag kregen wij de bestelde "Milepost 2012" binnen.
Staan geen prijzen bij maar wel wat er langs iedere mile van de wegen te doen en te zien is. Ook shopping, lodging etc. Weet niet precies of de inhoud aansluit bij jouw vraag, maar op het eerste gezicht (ben nu over de Dalton Highway aan het lezen) goede complete info met veel adressen van sites waar je weer verder kunt kijken.
Staan geen prijzen bij maar wel wat er langs iedere mile van de wegen te doen en te zien is. Ook shopping, lodging etc. Weet niet precies of de inhoud aansluit bij jouw vraag, maar op het eerste gezicht (ben nu over de Dalton Highway aan het lezen) goede complete info met veel adressen van sites waar je weer verder kunt kijken.
Nog een creditcard vraag. Hoe is de acceptatie van de Amex creditcard in Alaska? Ik weet dat hij op veel plaatsen niet geaccepteerd wordt namelijk.
Kun je er over het algemeen met tanken en in restaurantjes wel mee betalen?
Kun je er over het algemeen met tanken en in restaurantjes wel mee betalen?
- kalaman
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 24
- Contacteer:
@EvdB : wij vertrekken op 22 juni naar Alaska en hebben vorige week ook de Milepost gekregen.
Wat een ongelooflijk naslagwerk is dat zeg
! Alle wegen staan er gewoon bijna meter per meter in uitgelegd
Weet je dat je die volledige 784blz ook gratis en voor niets kan downloaden op de iPad? Bovendien zijn dan ook nog eens alle
links die in de teksten staan ook effectief werkende links.
Op die manier bespaar je ook al heel wat gewicht in de handbagage...
We gaan ook alles bijhouden op onze blog (zie hieronder)...allez als we niet te moe zijn en internet hebben, wat zeker en vast
niet overal het geval zal zijn...
Wat een ongelooflijk naslagwerk is dat zeg

Weet je dat je die volledige 784blz ook gratis en voor niets kan downloaden op de iPad? Bovendien zijn dan ook nog eens alle
links die in de teksten staan ook effectief werkende links.
Op die manier bespaar je ook al heel wat gewicht in de handbagage...

We gaan ook alles bijhouden op onze blog (zie hieronder)...allez als we niet te moe zijn en internet hebben, wat zeker en vast
niet overal het geval zal zijn...
-
- Amerikakenner
- Contacteer:
@kalaman,
dat de mailpost ook digitaal beschikbaar was wisten we niet. Bedankt voor de tip!
We gaan zeker de weblog volgen, mooie voorbereiding voor als we op 10 juli zelf vertrekken!
mbt het internet. In verschillende reisverslagen lees ik inderdaad dat WIFI minder makkelijk te verkrijgen is dan elders in Amerika
Echter met mc donalds, starbucks, de lokale bibliotheek, of het parkeerterrein van een hotel of grote B&B moet je een eind komen!
Succes met de laatste voorbereidingen.
Nemen jullie trouwens veel warme /wind en waterdichte kleding mee naast de korte broek die je ook vast nodig hebt? De inschatting van het weer vind ik nog erg lastig omdat het zo wisselend is in de verschillende delen.
dat de mailpost ook digitaal beschikbaar was wisten we niet. Bedankt voor de tip!
We gaan zeker de weblog volgen, mooie voorbereiding voor als we op 10 juli zelf vertrekken!
mbt het internet. In verschillende reisverslagen lees ik inderdaad dat WIFI minder makkelijk te verkrijgen is dan elders in Amerika
Echter met mc donalds, starbucks, de lokale bibliotheek, of het parkeerterrein van een hotel of grote B&B moet je een eind komen!
Succes met de laatste voorbereidingen.
Nemen jullie trouwens veel warme /wind en waterdichte kleding mee naast de korte broek die je ook vast nodig hebt? De inschatting van het weer vind ik nog erg lastig omdat het zo wisselend is in de verschillende delen.
- kalaman
- Amerika-expert
- Contacteer:
2 jaar geleden hebben we het westen van Canada gedaan en vorig jaar zijn we gestart in Seattle om zo via oa Glacier NP
Badlands NP en Yellowstone te eindigen in de Rockies in Denver. Toen hebben we ook alle mogelijke weersomstandigheden
gehad en gelukkig waren we toen ook voorzien van allerlei kledij.
Nu in april ll hebben we in het Zuid-Westen ook temperaturen gehad van +39°C in Death Valley tot -5°C in Bryce (gevoelstemp door de
ongelooflijk harde ijzige wind was toen rond de -15°C), maar door onze vroegere ervaringen zat er gelukkig ook de meest
diverse kledij in onze bagage. Belangrijk is van in laagjes te werken zodat er één en ander kan uitgegooid worden als de temp
in de loop van de dag aardig begint op te lopen. Ook afritsbare broeken zijn een must. En verder gewoon fleece en een windjack.
Wat we echter nog nooit gehad hebben tijdens al onze trips naar de Westkust zowel van de VS als van Canada is regen. En daar
vrezen we nu wel een beetje (veel) voor in Alaska. Ik kijk sinds een paar weken dagelijks naar het weer in Anchorage, Paxson, Tok,
Dawson, Whitehorse, Valdez, Haines, Seward en niets anders dan regen regen regen. Ik vraag mij af wat we daar gaan aantreffen
.
Die digitale Milepost is echt een pareltje, trouwens niet enkel op iPad, maar ook gewoon op PC beschikbaar. Maar dan heb je hem natuurlijk
niet bij de hand in de wagen.
Badlands NP en Yellowstone te eindigen in de Rockies in Denver. Toen hebben we ook alle mogelijke weersomstandigheden
gehad en gelukkig waren we toen ook voorzien van allerlei kledij.
Nu in april ll hebben we in het Zuid-Westen ook temperaturen gehad van +39°C in Death Valley tot -5°C in Bryce (gevoelstemp door de
ongelooflijk harde ijzige wind was toen rond de -15°C), maar door onze vroegere ervaringen zat er gelukkig ook de meest
diverse kledij in onze bagage. Belangrijk is van in laagjes te werken zodat er één en ander kan uitgegooid worden als de temp
in de loop van de dag aardig begint op te lopen. Ook afritsbare broeken zijn een must. En verder gewoon fleece en een windjack.
Wat we echter nog nooit gehad hebben tijdens al onze trips naar de Westkust zowel van de VS als van Canada is regen. En daar
vrezen we nu wel een beetje (veel) voor in Alaska. Ik kijk sinds een paar weken dagelijks naar het weer in Anchorage, Paxson, Tok,
Dawson, Whitehorse, Valdez, Haines, Seward en niets anders dan regen regen regen. Ik vraag mij af wat we daar gaan aantreffen

Die digitale Milepost is echt een pareltje, trouwens niet enkel op iPad, maar ook gewoon op PC beschikbaar. Maar dan heb je hem natuurlijk
niet bij de hand in de wagen.
- kalaman
- Amerika-expert
- Contacteer:
Ik had nog een vraag betreffende Valdez. Daar hebben we een vrije dag ingepland maar weten nog niet goed hoe we die best
kunnen invullen. Een boottocht door de Prince William Sound al zeker niet vermits we die tocht doen op weg naar Seward.
We komen dus in Valdez aan vanuit Tok en vertrekken er opnieuw via de Prince William Sound. Behoort Wrangell-St.Ellias
tot de mogelijkheden vanuit Valdez of is dit te ver/te moeilijk te bereiken op 1 dag?
kunnen invullen. Een boottocht door de Prince William Sound al zeker niet vermits we die tocht doen op weg naar Seward.
We komen dus in Valdez aan vanuit Tok en vertrekken er opnieuw via de Prince William Sound. Behoort Wrangell-St.Ellias
tot de mogelijkheden vanuit Valdez of is dit te ver/te moeilijk te bereiken op 1 dag?
- kalaman
- Amerika-expert
- Contacteer:
Na nog wat opzoekwerk moet ik blijkbaar mijn mening herzien over het feit dat we op de ferry Valdez - Whittier
ook de mooiste stukken zien van Prince William Sound. Deze ferry vaart blijkbaar heel wat verder af van de gletsjers
dan de boten die de dagtrips doen. Ik kwam op de site terecht van Stan Stephens Glacier en Wildlife Cruises en
overweeg nu om de trip naar de Columbia-glacier te boeken. Iemand ervaring mee?
ook de mooiste stukken zien van Prince William Sound. Deze ferry vaart blijkbaar heel wat verder af van de gletsjers
dan de boten die de dagtrips doen. Ik kwam op de site terecht van Stan Stephens Glacier en Wildlife Cruises en
overweeg nu om de trip naar de Columbia-glacier te boeken. Iemand ervaring mee?
-
- Amerikakenner
- Contacteer:
inderdaad zie je op de ferry niet al het moois. En bovenal doordat je "te ver" van de gletsjers vaart hoor je niet de ongelofelijk harde knallen van het vallende ijs.
Wij zijn nog niet bij de voorbereiding van dat deel van de reis dus helaas kan ik je verder nog niet helpen.
Wij zijn nog niet bij de voorbereiding van dat deel van de reis dus helaas kan ik je verder nog niet helpen.
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 80 Reacties
- 15646 Weergaves
-
Laatste bericht door Pete.Z
-
- 14 Reacties