Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Reis Evelien. Sept 2013: Seattle - Yellowstone - Las vegas

Over de staten Washington, Oregon, Idaho, Montana, Wyoming en Alaska.
Evelien.
Amerikakenner

indeling Yellowstone - Grand Teton

Bericht door Evelien. »

Hallo allemaal,

wij zijn volop bezig met het uitstippelen van onze route. Maar heb enkele vraagjes ivm yellowstone en grand teton. we weten niet goed wat haalbaar is en twijfelen nog een beetje over het aantal dagen.
We gaan in september en in yellowstone zullen we op madison campground slapen, omdat we ook langst daar het park zullen binnen rijden. Nu twijfelen we tussen volgende opties:

dag 1: noordelijke loop yellowstone (norris, regio canyon village, grand canyon of yellowstone, mammoth hotsprings)
dag 2: old faithfull regio, dus eigenlijk een dagje geysers kijken
dag 3: vertrek richting grand teton, met tussenstop bij de mud volcanos, tegen de middag aan jenny lake en daar de wandeling naar hidden falls en inspiration point. Overnachting in Jackson
dag 4: smorgens nog de zonsopkomst meepikken en dan richting colorado national monument

OF

dag 1: noordelijke loop
dag 2: old faithfull regio
dag 3: ??
dag 4: vertrek naar grand teton, met weer wandeling aan jenny lake?
dag 5: zonsopgang en verder zuidwaarts

Nu wat ik me vooral afvroeg, is het haalbaar om de noordelijke loop op 1 dag te doen? Hoe lang besteedt je ongeveer aan een bezoek aan norris? Lukt dit op een voormiddag? we zullen zoiezo heel vroeg opstaan, in de hoop ook nog wat wildlife te kunnen spotten. in de namiddag dacht ik dan aan de regio rond canyon village,.. Mammoth hotsprings zegt ons niet zo veel, dus dit zou dan eerder zijn voor als er nog tijd overschiet.
ivm de regio waar de mud volcanos zijn, hoe lang kan je daar best voor uittrekken?
ivm grand teton, heb eens liggen zoeken maar vind precies niet zo heel veel interessante wandelingen terug. Heeft iemand hier wat tips? De wandeling naar hidden falls en inspiration point leek me wel leuk. Hoeveel tijd moet je hiervoor tellen? Want heb gezien dat dit niet zo een lange wandeling is.
Ook ivm yellowstone zijn al de handige tips omtrent leuke plekjes en wandeling steeds welkom!
Laatst gewijzigd door markro op 11 mar 2013, 11:17, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Berichten over dezelfde route samengevoegd om overzicht te houden en dubbele antwoorden te voorkomen.
Afbeelding
Felicitas
Amerika-expert
Contacteer:

Re: Reis Evelien. Sept 2013: Seattle - Yellowstone - Las veg

Bericht door Felicitas »

Ik zou gaan voor een dag meer in Yellowstone, dus de tweede optie. De indeling zou ik ietsje anders doen:
  • Dag 1: Norris, Artists Paintpot (evt.), Grand Canyon of the Yellowstone, Upper- en Lower Falls en dan de onderste loop vervolgen: Hayden Valley, Mud Volcano, Sulphur Caldron, Lake Yellowstone. Kijk hoever je komt met de bezienswaardigheden. De geysers kun je bewaren voor de volgende dag.
  • Dag 2: Lower Geyser Basin, Grand Prismatic Spring, Upper Geyser Basin, Firehole Lake Drive, Firehole Canyon Drive
  • Dag 3: Roaring Mountain, Sheepeater Cliff, Mammoth Hot Springs en via Tower-Roosevelt naar Lamar Valley. De korte wandeling rondom Trout Lake is daar een aanrader. Vervolgens weer terug (bovenste loop afmaken).
Dus eigenlijk twee dagen voor de onderste loop (inclusief Yellowstone Canyon) en één dag voor de bovenste loop (inclusief Lamar Valley). Zelf vind ik de onderste loop en de noord-oost kant van Yellowstone het mooiste en de noord-west kant het minst interessant. Mammoth Hot Springs zou ik niet overslaan. Doe daar eerst met de auto de Upper Terrace Drive en daarna lopend de Lower Terraces. Je hoeft dan niet alle boardwalks naar boven te lopen, omdat je die terrassen al gezien hebt vanaf de Upper Terrace Drive.
Felicitas
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Felicitas »

In Grand Teton is de wandeling naar Hidden Falls en Inspiration Point mooi. Eerst met een bootje naar de overkant van het meer, dat scheelt een paar mijl lopen. Daarna het pad naar boven: een klim van zo'n 150 meter. Als je deze wandeling gaat doen zou ik aanraden om nog een stuk verder de Cascade Canyon in te lopen. Het pad vlakt na Inspiration Point af en een stukje verder krijg je prachtige uitzichten op de omliggende bergtoppen.
Evelien.
Amerikakenner

Bericht door Evelien. »

wauw! bedankt voor de super handige tips felicitas! :)
ik ga dat meteen uitpluizen en opzoeken!
Afbeelding
Bertus
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 6

Bericht door Bertus »

Beste Evelien
Wij zijn afgelopen jaar ook naar Yellowstone en Grand Teton geweest maar omdat het water erg laag stond(de toppen van Teton waren zelfs niet te zien door de rook van de bosbranden)zijn wij zonder bootje naar de Hidden Falls gelopen het was bloedheet en een behoorlijke tippel over erg ongelijke paden was het erg mooi wij zijn ook doorgelopen naar Cascade Canyon echt aan te raden alleen jammer van het bootje.
Bertus
Ems2012
Amerikakenner

Bericht door Ems2012 »

Geen tips, maar aangezien wij ook voor het eerst in GT + Yellowstone zijn dit jaar.. bedankt voor de tips!

We hebben ongeveer evenveel tijd Evelien, alleen zijn wij er in mei, waarbij dus nog niet alle faciliteiten open zijn cq. nog niet alle wegen toegankelijk zijn. Zal proberen na de vakantie nog te delen hoe wij het hebben ingedeeld. :thumbup:
dinne
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 3

Bericht door dinne »

Evelien,

als hotel in Seattle kan ik zeker dit aanbevele: http://www.moorehotel.com/
Qua locatie perfect: een 50 meter van Pike Place, en direct aan de winkelstraat. Je kunt gratis parkeren om de hoek van de volgende straat: het is te zeggen, het hotel betaald deze parking! De prijzen vallen ook heel goed mee, en het personeel is supervriendelijk.
Wij gingen in september en kozen een kamer met gedeelde badkamer. Deze hebben we echter voor ons alleen gehad, want we zaten alleen op de hal! Er waren 3 badkamers ter beschikking naast elkaar in de gang, en alle 3 zagen ze er heel net uit.
Evelien.
Amerikakenner

Bericht door Evelien. »

Bedankt voor de tips! super handig allemaal , als je er zo nog weet laat je ze maar komen! ;-)

Ook bedankt voor de tip ivm het hotel, maar we hebben pas the max hotel geboekt. Dit stond opeens in promo en was dus eindelijk een hotel dat iets of wat betaalbaar is. Heeft iemand onder jullie al eens in dit hotel geslapen? Het is nog annuleerbaar, dus moesten we nog iets beter tegen komen tegen dan kunnen we nog altijd veranderen!
Afbeelding
Evelien.
Amerikakenner

gezocht! campground Jackson (grand teton)!

Bericht door Evelien. »

Hallo,

tijdens onze rondreis in september zullen wij grand teton bezoeken. We vertrekken smorgens in Yellowstone en willen savonds in Jackson slapen. Nu heb ik al wat liggen zoeken achter een geschikte campground in de buurt van Jackson maar ik vind er maar geen. Wij gaan met de tent, en de campgrounds die ik vind zijn ofwel niet reserveerbaar ofwel enkel voor RV.

Is er iemand onder jullie die een geschikte campground weet? Ik hoor het graag!

* Note mod (Marco):
Berichten over dezelfde route samengevoegd om overzicht te houden en dubbele antwoorden te voorkomen.
Afbeelding
KimDaanUSA
Amerikafan

Bericht door KimDaanUSA »

En Colter Bay Tent Village? Daar verblijven wij tijdens ons bezoek aan Grand Teton. :thumbup:
Onze reisverslagensite: http://kimendaan.wordpress.com
2017 - USA (SF - Las Vegas - SF)
2013 - USA (Las Vegas - Yellowstone - Las Vegas)
2012 - IJsland + West-USA (6 weken)
2011 - Engeland, Wales + Schotland
2009 - Interrail Europa
2008 - Tunesië
Evelien.
Amerikakenner

Bericht door Evelien. »

bedankt voor de tip! :)

Maar nemen onze eigen tent mee en ik vind het dan nogal zonde om zo een tent te boeken, voor dat geld kunnen we evengoed op hotel ofzo..
Afbeelding
KimDaanUSA
Amerikafan

Bericht door KimDaanUSA »

Volgens mij kan je daar wel met je eigen tent kamperen, alleen is dat wel op een first come first served basis.. (wij hebben voor onze eerste nacht een tent cabin geboekt, 2e nacht hebben we gepland om onze eigen tent op te zetten)
Onze reisverslagensite: http://kimendaan.wordpress.com
2017 - USA (SF - Las Vegas - SF)
2013 - USA (Las Vegas - Yellowstone - Las Vegas)
2012 - IJsland + West-USA (6 weken)
2011 - Engeland, Wales + Schotland
2009 - Interrail Europa
2008 - Tunesië
Evelien.
Amerikakenner

Bericht door Evelien. »

ahzo... da moet ik dan nog eens tegoei bezien.
Maar ik heb al vaak gelezen dat die first come first served in grand teton heel rap vol zitten.. Dus ik wil het er precies liever niet op wagen. Als je dan ernaast grijpt zit je er nog zonder eh. Wij zullen ook pas savonds ofzo aankomen waarschijnlijk

en dan zitten we ook weer een stukje van jackson af.. De planning is van in de buurt van jackson te slapen, savonds dan ook dit dorpje te bezoeken en de volgende morgend rijden we verder zuidwaarts..
Afbeelding
Evelien.
Amerikakenner

Bericht door Evelien. »

of weet er iemand een leuk hotel of motel in jackson?
Afbeelding
vana
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 4
Contacteer:

Bericht door vana »

Wij hebben al twee keer overnacht in het Ranch Inn hotel net als meerdere forumleden
Een prima hotel en je loopt zo het centrum in.
vana
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 4
Contacteer:

Bericht door vana »

Je kunt ook even kijken op de review pagina van Allesamerika (kijk ook bij Jackson Hole)
Evelien.
Amerikakenner

Bericht door Evelien. »

bedankt!
Ik was dit hotel al eens tegen gekomen in sommige reisverslagen, maar via booking kwam het voor onze data uit op 170 euro. Dit vond ik persoonlijk wat veel, maar nu zie ik op de site dat het normaal gezien maar 120$ is. Dus heb ze toch maar even gemaild. :)

Of weet er iemand of er ook cabins verhuurd worden bij Jackson? Dat lijkt me ook wel eens tof om in te slapen.
Afbeelding
laguna62
Amerikafan
Partner van: Lyan
Aantal x V.S. bezocht: 17

Bericht door laguna62 »

Wij hebben in 2011 een cabin gehuurd op de KOA in Jackson Hole,leuk uitzicht over de Snake river.Hebben ook tentplekken maar die liggen aan de rand van de rivier en je kunt er niet met je auto komen ,dus je moet met alle spullen naar beneden.
Albert.
Laatst gewijzigd door laguna62 op 23 mar 2013, 16:42, 1 keer totaal gewijzigd.
MacN
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 2

Bericht door MacN »

@Laguna62: Wij zitten ook in de KOA Snake River. Waneer zijn jullie er?
Groetjes,
Mac

2013: Back to the USA: Westcoast & Yellowstone
2011: Honeymoon USA: van San Francisco naar Phoenix
laguna62
Amerikafan
Partner van: Lyan
Aantal x V.S. bezocht: 17

Bericht door laguna62 »

@MacN,foutje van mijn kant dat was al in 2011.Heb de tekst al aangepast.
Albert.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer