Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Reis Kalaman: Alaska 2015

Over de staten Washington, Oregon, Idaho, Montana, Wyoming en Alaska.
ingrid14
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 15

Re: Reis Kalaman: Alaska 2015

Bericht door ingrid14 »

Ik zal in het juiste topic antwoorden :wink:

Wij vonden Ma Johnson super !
Dit zette ik op tripadvisor
This is such a lovely place! We enjoyed every second of our stay. It was so much more than I expected it to be.
We arrived at 10 am and could leave our luggage in the lobby so we could already start exploring.
I travelled with my 18 year old son, he didn't miss tv or internet at all. It was like staying in a museum, nice furniture, lots of books to read or browse through.
The rooms were very clean and have really good beds. There are no outlets in the rooms but there are plenty in the living room. The shared bathrooms (with outlet) worked out fine.
In the evening you can sit in the lobby/living room or on the porch and share your adventures with other visitors or with the staff.
By the way, the staff is so great. Patty and Chris are warm, friendly, caring, very nice women who make you feel right at home. They're always in for a little chat.
We experienced 3 of the best days of our lives here.
Ik denk dat het grootste verschil is dat Ma Johnson kleinschaliger is.
Voor ons voelde het als bij familie verblijven. Aanspreken gebeurt met de voornaam.
De kamers kunnen niet op slot (hun uitgangspunt: want thuis sluit je ook je slaapkamer niet). Uiteraard kan je de badkamer wel sluiten. Badkamers liggen naast of tegenover je kamer en zijn ruim en hebben wel een stopcontact. Op de kamers zijn geen stopcontacten maar er zijn er genoeg in de lobby/salon. Er lag altijd een hele verzameling fototoestellen, batterijen, gsm's, iPads, laptops te laden. Je kan er blijven zitten en ondertussen een boek lezen uit de heel uitgebreide boekenkast maar meer waarschijnlijk raak je aan de praat met andere toeristen. Heerlijk avonturen uitwisselen.
(wij lieten onze batterijen en iPad gewoon laden tijdens de dag als we op uitstap waren)
Tegenover het hotel ligt een saloon waar je ook kan eten in een afzonderlijk gedeelte. 's Avonds komen ook de locals, de gidsen, toeristen hier bijeen om wat bij te kletsen bij een drankje. Aangezien Sander daar nog niet binnen mocht, ging ik er gewoon een biertje en een cola halen om dan op het terras van ons hotel of in de lobby op te drinken. De tweede avond vroegen ze me : same as yesterday?

Wij zijn 1x bij de Kennicott Lodge gaan lunchen. Er is niets mis mee op zich. Prachtig gelegen ook.
Ze kunnen meer gasten ontvangen en daardoor gaat de persoonlijke touch wat weg. Wellicht zijn de kamers iets comfortabeler.
Buiten de Lodge is er vanaf ongeveer 17u-18u niets meer open in Kennicott. Er zijn ook geen shuttles meer naar McCarthy.

Over de McCarthy Road zijn de meningen verdeeld. Sommigen zeiden 'I have dislocated a kidney', anderen vonden dat het 'bumpy'. De meesten die wij spraken reden tussen 3 à 4 u over het stuk Chitina-voetbrug. Volgens de mensen in McCarthy is de weg er wel op vooruit gegaan de laatste jaren.

Wij gaan dit jaar weer vliegen (heen en terug) vanaf Chitina.

Groetjes,

Ingrid
Ingrid's Travels&Trails :
NO+Nova Scotia?, winters Lapland, Europe 20-21-22-23, NW+V.I. 18, Chicago-Seattle 17, Seattle-SF 16, AK 19+15+14, CA 13+10, AZ+UT 12, NW Denver+CO UT WY SD 11
Tips reizen met tieners: AK AZ CA CO ID NE NV SD UT WY
kalaman
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 24
Contacteer:

Bericht door kalaman »

Ik had ook jouw heel positieve ervaringen gelezen in jouw blog en dat was ook de reden waarom ik zo twijfelde tov de Lodge. Maar ook over de Lodge lees ik niets dan positieve commentaren..
Uiteindelijk toch de knoop doorgehakt en een "package" voor 3 nachten geboekt in de Kennicott Lodge. Dit houdt in: vliegtuig (heen en terug), verblijf met Glacier View en 3 maaltijden/dag.

De planning is nu zo goed als rond, enkel nog uitzoeken wat er zoal te doen is rond Wasilla/Eklutna Lake/Tundra Rose. Maar ook dit moet heel dringend gebeuren als ik zie hoe volboekt alles al begint te worden...

@Ingrid: bij wie hebben jullie de auto geboekt?
ingrid14
Amerika-expert

Bericht door ingrid14 »

Ik wilde graag een Midsize SUV. Deze werd dit jaar niet aangeboden door Drive USA, ook niet na een mailtje van mij.
(vorig jaar via Drive USA een Hertz auto gereserveerd)

Het is dan Avis geworden. Was goedkoper dan Alamo UK, National, ... (en die low kost maatschappijen daar wil ik niet boeken)
(het lijkt er wel op dat autohuur in de USA veel duurder geworden is)
Ik kan nog gratis annuleren dus ik blijf zoeken voor een goedkopere aanbieding maar voorlopig nog niets gevonden.

Ma Johnson of Kennicott Lodge, maakt niet veel uit denk ik. Jullie gaan er zo hard genieten, je heimwee nadien zal heeeeeeeel erg groot zijn. Wij hebben er nog last van :wink:
(de familiale sfeer in Ma Johnson heeft ons allebei deugd gedaan, maar misschien is dit ook omdat we bijna 2 vreselijke jaren achter de rug hadden)

In Wasilla zelf is eigenlijk niets te doen, maar de hotels vallen mee in prijs, comfort en er zijn enkele grotere winkels. Vlakbij ligt Iditarod Headquarters.

Iets na Tundra Rose (richting Palmer) kan je naar de Matanuska Glacier. Dat zag er mij ook prachtig uit.
Op de Knik River kan je met een airboat naar de Knik Glacier. (wel vooraf te reserveren http://www.knikglacier.com/index.htm - telefoneren de avond ervoor liep mis bij ons)
In Palmer is een een klein museumpje met ernaast een botanische tuin waar je de supersized groenten kan zien (leuk om te zien)

Eklutna Lake zijn wij niet geweest maar het ziet er wel schitterend uit.

Groetjes,

Ingrid
NO+Nova Scotia?, winters Lapland, Europe 20-21-22-23, NW+V.I. 18, Chicago-Seattle 17, Seattle-SF 16, AK 19+15+14, CA 13+10, AZ+UT 12, NW Denver+CO UT WY SD 11
biebyip
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 6

Bericht door biebyip »

Die aanbieding bij kennicott heb ik ook geboekt. Over drukte gesproken: de volledige southwing was in oktober al vol. Geboekt voor een groepsreis bleek achteraf, en vandaar dat wij nu op de wachtlijst staan voor die kamers. Misschien zijn het dezelfde rondreizen die ook de hotels die jij wilt boeken bezet houden?

Ik heb de auto van alamo.com/brits. Een suv voor 699 pond voor 23 dagen vanuit Anchorage, al zie ik dat ze inmiddels duurder zijn.
kalaman
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door kalaman »

biebyip schreef:Ik heb de auto van alamo.com/brits. Een suv voor 699 pond voor 23 dagen vanuit Anchorage, al zie ik dat ze inmiddels duurder zijn.
:shock: :o
Momenteel zijn die inderdaad "duurder"... 1.630,98 pond (30 juni tot 18 juli). Ik kon mijn ogen niet geloven als ik die prijzen zag...
Spreken we eigenlijk wel over hetzelfde (site/type auto)?
biebyip
Amerikafan

Bericht door biebyip »

Euh ja, het is dezelfde site en auto (ze hebben in Anchorage blijkbaar maar 1 type SUV), en de prijs is inderdaad behoorlijk veel duurder. Hoewel volgens mij nog steeds een stuk minder, dan op de andere sites. Ik heb hier in de mailbox nog een aanbieding liggen van rentalcars.com, die mij voor 839 euro een SUV boden, als price match. Geen idee of deze nog geldig is, en of je die zou kunnen omzetten naar de data die jij zoekt, anders wil ik je hem wel doorsturen.
kalaman
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door kalaman »

Graag, Biebyip :thumbup: . Ik ga direct kijken want ik heb nog geen auto geboekt. Wanneer heb jij dan geboekt aan die prijs (meer dan verdubbeling sindsdien :shock: ).
kalaman
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door kalaman »

Op maandagavond, op Discovery Channel HD loopt er een reeks over het "stadje" McCarthy: The Edge of Alaska.
PSVwally
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Bericht door PSVwally »

Ja, lekker sfeertje in dat gehucht :lol: :lol:
kalaman
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door kalaman »

Inderdaad, ik geloofde mijn ogen niet...blij dat ik in de Kennicott Lodge gereserveerd heb ipv in McCarthy :wink: .
ingrid14
Amerika-expert

Bericht door ingrid14 »

Sinds vorige zomer ken ik Neil. De man die volgens het programma zo tegen Neil is, heb ik ook ontmoet (zijn naam ontsnapt me even). Hij kwam 's avonds iets drinken in de saloon (die eigendom is van Neil).
Ik denk dat we het programma met een serieuze korrel zout moeten nemen.

Gewoon kijken voor de mooie omgeving zou ik zeggen.

Groetjes,

Ingrid
kalaman
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door kalaman »

Natuurlijk, Ingrid, dit is met al die programma's zo, waarvan het (aller)grootste deel ervan gewoon in scène gezet is.
PSVwally
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Bericht door PSVwally »

Ik vind dat altijd knap. Dan staat de camera al binnen en dan komt er iemand boos binnengestormd net of het echt is ;)

Maar de reis komt weer snel dichterbij Rudi
Gypsygirl1
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 9
Contacteer:

Bericht door Gypsygirl1 »

Ik geniet alleen al van die beelden!!! Wat een landschap!
biebyip
Amerikafan

Bericht door biebyip »

Je weet dat het vaak gescript is, of in elk geval "doe het nog eens over als de camera draait". Toch: manlief zat de serie te kijken en vroeg verontrust of we ook naar zo'n afgelegen gebied gingen. Vast niet, was zijn verwachting....

Euh wel dus. Ook wij zitten in Kennicott, en kan me nu al verheugen op dit soort weidse landschappen;-)

(oeps. typefout verbeterd:-)
Laatst gewijzigd door biebyip op 23 dec 2014, 08:49, 1 keer totaal gewijzigd.
kalaman
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door kalaman »

PSVwally schreef:Maar de reis komt weer snel dichterbij Rudi
Eerst nog rode rotsen hé Paul :wink: .
kalaman
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door kalaman »

Nu het road book voor het Zuidwesten voor vrijdag as klaar is, had ik even tijd om de route van Alaska in tabel te plaatsen.
routeschema Alaskaforum.jpg
ingrid14
Amerika-expert

Bericht door ingrid14 »

Veel kans dat we elkaar op de 'luchthaven' in McCarthy tegen komen, wij komen daar aan op de 15de in de voormiddag. :wink:

Ziet er een mooie route uit.

Tot waar nemen jullie de shuttle in Denali?

Groetjes,

Ingrid
kalaman
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door kalaman »

Dat zou leuk zijn , Ingrid :thumbup: .
We hebben net naar een volgende episode gekeken over McCarthy. Best wel merkwaardig om de dingen te zien waar ik pas enkel over gelezen heb (voor jullie nóg meer herkenbaar uiteraard :wink: ).
Ik had iets gelezen over mooie hikes vanaf het VC (de naam ontsnapt me even, maar je zal wel weten welk ik bedoel :wink: ).
ingrid14
Amerika-expert

Bericht door ingrid14 »

Net je nabeschouwing van je januari reis gelezen.

Spijtig van jullie ervaringen met United Airlines. Ik had al meerdere keren slechte ervaringen. Alleen als ik niet anders kan, vlieg ik nog met hen.
Technische problemen met daaropvolgende vertragingen, daar kan ik nog inkomen. Maar de arrogantie waar ze je mee helpen (of liever: niet helpen)
We hopen jullie allemaal terug te zien vanaf 30 juni, als we opnieuw de plas oversteken voor onze 2e Alaska reis. Al kunnen we nu al zeggen dat dáár een blog bijhouden een wel héél heikele onderneming is, wegens onbestaand of ondermaats internet. Zo was het althans in 2012, hopelijk is het inmiddels wat beter. Toen hadden we op veel plaatsen enkel maar internet in de lobby. Naarmate er meer mensen bijkwamen zagen we de snelheid (als die er überhaupt al was) zienderogen naar beneden gaan...
Dat viel vorig jaar echt wel goed mee, tegen mijn verwachtingen in.
Overal was er wifi beschikbaar op de kamer (zelfs in McCarthy).
Enkel in Seward (Breeze Inn) en Denali Bluffs was het signaal op de kamer te zwak om met beeld te skypen maar de blog bijhouden en surfen ging prima.
Ook onderweg is er dikwijls mogelijkheid om bij een restaurant de wifi code te krijgen.

Groetjes,

Ingrid
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer