ina schreef:Hoeveel tijd moet je zo'n beetje rekenen voor het upper geyser bassin tot morning glory pool, is deze in de ochtend het mooist? en is deze alleen bereikbaar vanaf Old faithfull of is er nog een parkeerplaats dichter bij de morning glory pool?
Klik eens op deze kaart van http://www.americansouthwest.net en je ziet iets boven het midden de Morning Glory Pool.
De afstand vanaf het Biscuit Basin (Biscuit Basin Loop), daar is een parkeerplaats, lijkt mij iets korter dan vanaf de Old Faithfull-geiser.
Echter de rondwandeling vanaf de Old Faithfull-geiser door het gehele gebied met al de diverse geisers naar de Morning Glory Pool, kan ik ten zeerste aanraden.
Martin & Marianne schreef:@Felicitas: ik heb je verslag weer gelezen; die cabin in Silver Gate ziet er erg leuk uit! Wij hebben nu een nacht in Roosevelt, maar Silver Gate ligt natuurlijk ook mooi voor het noordelijke deel.
Een paar jaar geleden waren de reviews over de accommodaties in Silver Gate niet al te best, maar het kan zijn, dat er inmiddels gerenoveerd is, of dat er accommodaties zijn bijgekomen.
Wij verbleven een paar mijl verderop, gezien vanaf de noordoostingang van het Yellowstone NP, in het plaatsje Cooke City en dat is ons prima bevallen.
trouth lake is een korte, heel toffe wandeling, het is daar ook uitkijken naar heel mooie vogeltjes. en even verder is er de parking vanwaar je soms berggeiten kan zien. Voor een wat langere en ,,steile"wandeling in lamar valley misschien : de trail naar het petrified forest, niet alleen voor die versteende bomen maar ook voor het prachtige overzicht over Lamar Valley.
Bear spray hangt er een beetje vanaf welke wandelingen u doet, alhoewel : beren kunnen zowat overal opdagen. Toen we op die parking aan het spotten waren kwam er gewoon een beer voorbijgewandeld, tenslotte zijn zij daar thuis. Samen met in een groepje wandelen en geregeld wat lawaai maken is het een zekere veiligheid. Wel bestuderen hoe u het eventueel zou moeten gebruiken en zeker niet te vlug in actie schieten : 95% van de aanvallen zijn zogenaamde blufaanvallen waarbij de beer stopt op een twintigtal meter van u en dan terug wegstapt, gewoon even om duidelijk te maken dat u op zijn gebied bent. Als u een beer ziet afkomen, ga naast mekaar staan ( niet achter), dan lijkt u ,,groter".
Maar er vallen meer gekwetsten door auto-ongelukken en bizons dan door beren, dus zeker niets om plannen niet uit te voeren of te wijzigen. Als er beren met puppies zijn wordt dat door de rangers goed in het oog gehouden en bij gevaar eventueel een gebied afgesloten.
Aan de canyon is het vaak druk, een wat minder drukke maar ook heel kleurrijke wandeling is vanaf artist point ( waar de meeste toeristen stoppen) verder weg wandelen van de watervallen.
Ook tof, rustig, zowat vlak : vanaf biscuit basin naar mystic falls. waarschijnlijk marmotten kort voor de watervallen.
Hoeveel tijd moet je zo'n beetje rekenen voor het upper geyser bassin tot morning glory pool, is deze in de ochtend het mooist? en is deze alleen bereikbaar vanaf Old faithfull of is er nog een parkeerplaats dichter bij de morning glory pool?
Ik deed er ook zo'n 2u vanaf en terug naar Old Faithful over. Vanaf de parking bij Buscuit Basin kun je er ook heenlopen, maar ik denk dat het niet enorm veel zal schelen qua afstand. Alhoewel er vanaf deze kant wel een stuk minder pools en geisers tussenliggen en je daardoor misschien toch wat meer doorloopt.
Naast bovengenoemde tips over het wel/niet nodig hebben van bearspray nog eentje. Sinds dit kan je bearspray ook huren. Bij Canyon staat rechts voor het visitors center een houten blokhutje, waar je voor ongeveer $9,50 p.d of $ 20,50 p.w. een spuitbus kunt huren. Ik vond het zelf niet nodig (ben alleen bij Grand Prismatic Springs off trail gegaan), maar als het je een veilig gevoel geeft, dan is huren dus ook een optie.
The views and comments posted in these fora are personal and do not necessarily represent the those of the Management of AllesAmerika.com Forum.
The Management of AllesAmerika.com Forum does not, under any circumstances whatsoever, accept any responsibility for any advice, or recommentations, made by, or implied by, any member or guest vistor of AllesAmerika.com Forum that results in any loss whatsoever in any manner to a member of AllesAmerika.com Forum, or to any other person.
Furthermore, the Management of AllesAmerika.com Forum is not, and cannot be, responsible for the content of any other Internet site(s) that have been linked to from AllesAmerika.com Forum.