Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Waar het beste Orka's en/of Walvissen zien

Over de staten Washington, Oregon, Idaho, Montana, Wyoming en Alaska.
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

Dirk Jan schreef:Hoi Allemaal,

is er ook ergens bijvoorbeeld een plek waar je regelmatig Walvissen (of Orka's) vanaf de kust kan zien?

Ik kom op internet wel een aantal foto's tegen van walvissen bij Cape Flaterry (Olympic NP). Is dit toeval of in een bepaald jaargetijde of is er een grote kans dat je deze hier ziet?

Ben benieuwd,
Ja, vanaf San Juan Island heb je ergens een plek waar dat mogelijk is. Het betreft hier een groep orka's die er permanent aanwezig is. Of er aan het vaste land ook een mogelijkheid is weet ik niet.

Marianne
dimple
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 7
Contacteer:

Bericht door dimple »

Lexicon schreef: Zou je erg zeeziek kunnen worden op zo'n boot?
Wat voor een boot ga je dan??
Lexicon
Amerikafan

Bericht door Lexicon »

Geen idee. Op een boot van Island Adventures. Ik denk niet dat ik zelf zeeziek zal worden. Maar ik vrees voor mijn vriend. Ik heb ook al reispillen gehaald. Die moet je van tevoren innemen dan.

Maar volgens mij kan zo'n bootje best wat schommelen. Niemand ervaring ermee?
dimple
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door dimple »

Daarom vraag ik naar wat een boot jullie gaan.

Wij zijn met een Zodiac weggeweest en daar had ik absoluut geen last van. We zijn ook met een andere (groter en loggere) boot weggeweest en daar werd ik wel ziek van.

Heeft er ook mee te maken of je 'open' zee opgaat of zoals wij tussen wat eilande verblijft (Vancouver Island)

De zodiac vind ik geweldig! Veel dichterbij, lager op het water en super wendbaar.

Heb je een link naar de site waar bij je hebt gereserveerd?
Lexicon
Amerikafan

Bericht door Lexicon »

https://www.islandadventurecruises.com/ ... tching.cfm

Er staat echt niet bij met welke boot het is (of ik moet er gigantisch overheen lezen :o).
jerbia
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 12

Bericht door jerbia »

Bovenaan de site staat 'vessels'. Als je daar op klikt zie je welke boten ze hebben:

https://www.islandadventurecruises.com/ ... lorer2.cfm
Groetjes Bianca

USA: 1995, 1997, 1999, 2001, 2006, 2007, 2008, 2009, 2011, 2012, 2014, 2018, 2020
Lexicon
Amerikafan

Bericht door Lexicon »

Ik heb even gekeken. Daar staan 3 boten, maar ik heb geen flauw idee welke voor onze trip gebruikt gaat worden. Mijn vriend neemt voor de zekerheid voor onze trip zo'n reispilletje in. Nadeel daarvan is wel dat je suf kunt worden.
dimple
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door dimple »

Op zo'n boot zou je nog wel eens ziek kunnen worden ja :lol:

Maar ik denk dat het ook afhankelijk is van het weer.

En euh......ongeacht hoeveel pilletjes je neemt, zodra je de orca's ziet ben je niet meer duf hoor :wink:

Persoonlijk vind ik de zodiac de beste manier om ze te bekijken, maar ik weet niet of ze dat overal doen en mogen.
Dirk Jan
Amerikafan

Bericht door Dirk Jan »

Hoi,

weet iemand welk gedeelte van de dag je het best op orca safari kan gaan. Zit er nog een verschil in bijvoorbeeld de golven (is de zee 's ochtends rustiger) of zijn de orca's op een bepaald deel van de dag actiever?

Ben benieuwd.....
Dirk Jan
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

Zit er nog een verschil in bijvoorbeeld de golven (is de zee 's ochtends rustiger) of zijn de orca's op een bepaald deel van de dag actiever?
Dat weet ik niet. Wel weet ik dat er een andere reden is om 's morgens te gaan, althans met de eerste groep, namelijk vertraging. Wij zaten vorig jaar aan boord van de eerste vaart van die dag. Door allerlei redenen, de walvissen waren veel verder weg dan normaal en op de terugweg viel de boot stil doordat er vergeten was te tanken, kwamen we anderhalf uur later terug dan gepland. De groep na ons moest daarom al die tijd op ons wachten en vertrok pas om half vier in plaats van om twee uur zoals gepland.

Martin
ndekker
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door ndekker »

Afgelopen zomer hebben wij de orcas gezien van uit de san juan islands, we vertrokken vanuit roche harbour wat een heel erg kleine haven is met 1 hotel erbij. Was echt een hele mooie locatie! Buiten dat het er heel mooi was ook heel veel orca's gezien!

Aanrader dus!
can't wait to travel again.....
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer