Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Reis KWopreis: juli-augustus Salt Lake City - Seattle - New York.
- jojostravelusa
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 15
- Contacteer:
Re: Reis KWopreis: juli-augustus Salt Lake City - Seattle - New York.
Je kunt bij Hell's Canyon een hele leuke jet boat tour doen. Wij zijn met Hells Canyon Adventures geweest https://www.hellscanyonadventures.com/
Raften kan ook op de rivier, maar er zitten wel heel pittige stukken tussen.
Bij Mitchell stonden we op een gratis BLM camping. Die we eigenlijk bedacht hadden was vol, maar iets verderop was er nog een en die was helemaal voor ons alleen. Prachtige omgeving.
John Day Fossil Beds met de Painted Hills en de Sheep Rock Unit zijn musts.
Yellowstone is geweldig en heel bijzonder en verdient ruime aandacht. Grand Teton is ook mooi, maar wij vinden het gewoner en zouden er daarom niet zoveel tijd besteden.
Op onze reis hebben we om verschillende redenen Mount Rainier laten vallen en zijn wel door North Cascades NP gereden. Dat was geen goede keuze en daar hadden we spijt van.
Whale watching hebben we bij Friday Harbour op San Juan Island gedaan en daar was niks mis mee behalve de eindeloos vallende regen. We waren echt doorweekt aan het eind. Aan het eind van de vakantie hebben we nog een whale watch tour gedaan, maar toen bij Vancouver met Vancouver Whale Watch en zij hebben echt hun best gedaan om walvissen te vinden, die die dag eigenlijk geen zin hadden in bezoek.
Het Hoh Rain Forest is heel bijzonder en de moeite waard. Hurricane Ridge was niet open na de brand, dus daar zijn we niet geweest.
Kijk eens naar ons verslag van 2023 Washington/Oregon. Misschien haal je er tips of ideeën uit.
https://2023washingtonenoregon.blogspot.com/
Raften kan ook op de rivier, maar er zitten wel heel pittige stukken tussen.
Bij Mitchell stonden we op een gratis BLM camping. Die we eigenlijk bedacht hadden was vol, maar iets verderop was er nog een en die was helemaal voor ons alleen. Prachtige omgeving.
John Day Fossil Beds met de Painted Hills en de Sheep Rock Unit zijn musts.
Yellowstone is geweldig en heel bijzonder en verdient ruime aandacht. Grand Teton is ook mooi, maar wij vinden het gewoner en zouden er daarom niet zoveel tijd besteden.
Op onze reis hebben we om verschillende redenen Mount Rainier laten vallen en zijn wel door North Cascades NP gereden. Dat was geen goede keuze en daar hadden we spijt van.
Whale watching hebben we bij Friday Harbour op San Juan Island gedaan en daar was niks mis mee behalve de eindeloos vallende regen. We waren echt doorweekt aan het eind. Aan het eind van de vakantie hebben we nog een whale watch tour gedaan, maar toen bij Vancouver met Vancouver Whale Watch en zij hebben echt hun best gedaan om walvissen te vinden, die die dag eigenlijk geen zin hadden in bezoek.
Het Hoh Rain Forest is heel bijzonder en de moeite waard. Hurricane Ridge was niet open na de brand, dus daar zijn we niet geweest.
Kijk eens naar ons verslag van 2023 Washington/Oregon. Misschien haal je er tips of ideeën uit.
https://2023washingtonenoregon.blogspot.com/
-
- Amerika-ontdekker
- Aantal x V.S. bezocht: 0
Wat een boel tips. Daar ga ik vanavond eens goed voor zitten.
Alvast een paar reacties.
- Baker City had ik geprikt als ongeveer halverwege. Maar ik ga de genoemde opties bekijken. Die had ik nog niet gevonden.
- Wij vinden wandelen voor een aantal uur ook leuk, dus daarom had ik een dag meer in GT gepland. Ik ben eem beetje 'bang' dat de kinderen op een gegeven moment wel klaar zijn met Yellowstone. Ik begrijp dat het indrukwekkend en mooi is, maar voor relatief zoveel dagen?
- ik had bij White Salmon rafting gezien, dat willen we de kinderen graag doen. Niet perse daar, maar wel een beetje ruig (geen scènes float). Hell's Canyon ziet er ook mooi uit. Die jet boat zullen de kinderen ook cool vinden. Maar raften is alleen minimaal drie dagen. Dat is veel en prijzig.
De rest ga ik vanavond eens met de kaart kijken om weer verder te puzzelen. En dan eerst maar kijken voor tickets en camper, nu we vrij hebben gekregen en ern plan hebben.
Alvast een paar reacties.
- Baker City had ik geprikt als ongeveer halverwege. Maar ik ga de genoemde opties bekijken. Die had ik nog niet gevonden.
- Wij vinden wandelen voor een aantal uur ook leuk, dus daarom had ik een dag meer in GT gepland. Ik ben eem beetje 'bang' dat de kinderen op een gegeven moment wel klaar zijn met Yellowstone. Ik begrijp dat het indrukwekkend en mooi is, maar voor relatief zoveel dagen?
- ik had bij White Salmon rafting gezien, dat willen we de kinderen graag doen. Niet perse daar, maar wel een beetje ruig (geen scènes float). Hell's Canyon ziet er ook mooi uit. Die jet boat zullen de kinderen ook cool vinden. Maar raften is alleen minimaal drie dagen. Dat is veel en prijzig.
De rest ga ik vanavond eens met de kaart kijken om weer verder te puzzelen. En dan eerst maar kijken voor tickets en camper, nu we vrij hebben gekregen en ern plan hebben.

- Almere vak V
- Amerika-expert
Jup! Als je denkt als toeristje daar over een soort van lazy river te dobberen zou ik willen zeggen, think again...jojostravelusa schreef: ↑09 nov 2024, 12:16Raften kan ook op de rivier, maar er zitten wel heel pittige stukken tussen.
Dat heeft er alles mee te maken dat (de reguliere) toeristen dit gebied niet ontdekt hebben. En waarschijnlijk ook nooit gaan doen. Als ze er dus een keer een paar bij elkaar hebben. Dan willen ze niet voor 1 dag(deel) het hele circus optuigen.
-
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 5
In Maupin (net boven Bend) zijn meerdere aanbieders voor raften op Dechutes River. Je kunt er ook jet boat tours doen.
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Re: Juli - Augustus Salt Lake City - Seattle - New York
Toch had ik al naar ons 2015-verslag verwezen

Wij gingen daarna naar het zuiden maar een groot deel komt overeen met jullie rote.Martin & Marianne schreef: ↑02 nov 2024, 22:02In 2015 reden wij ook van Grand Teton richting het westen; kijk eens in ons verslag voor die route.
Maar in Yellowstone kun je ook geweldig wandelen. Bovendien zijn de natuurverschijnselen daar ontzettend leuk en interessant. Overweeg ook eens een rangeractiviteit. Kijk bijvoorbeeld naar een rangerwandeling bij West Thumb; daar zie je verschillende vulkanische activiteiten in een klein gebied, prachtig gelegen naast het Yellowstone Lake. Heel interessant om dat met een ranger te doen, maar ook leuk op eigen houtje mocht een ranger activiteit niet uitkomen met de planning. Hou in elk geval het parkkrantje in de gaten voor de verschillende activiteiten in het park.KWopreis schreef: ↑09 nov 2024, 13:27- Wij vinden wandelen voor een aantal uur ook leuk, dus daarom had ik een dag meer in GT gepland. Ik ben eem beetje 'bang' dat de kinderen op een gegeven moment wel klaar zijn met Yellowstone. Ik begrijp dat het indrukwekkend en mooi is, maar voor relatief zoveel dagen?
vergelijk ook de grootte van het park eens met de nadere parken, dan begrijp je dat je daar echt wel meer tijd nodig hebt dan in het veel kleinere Grand Teton.
Kijk eens op mijn wandelsite voor een aantal wandelingen in Yellowstone en Grand Teton.
Marianne
Laatst gewijzigd door Martin & Marianne op 09 nov 2024, 15:26, 1 keer totaal gewijzigd.
Kijk uit met de wens om een beetje ruig te gaan raften. Wij zijn wel eens met ons hele gezin omgeslagen op de Snake River. We hadden een kleine boot geboekt in Jackson (Grand Teton) bij Lewis & Clark River Expeditions. Een kleinere boot zou extra spannend zijn. Nou dat was het zeker! Zie video.
ok... laat ik je uit de droom helpen: heb even video van het raften van White Salmon rafting bekeken en de eerste tekst is: ''the river is a typical spring river''. Jullie gaan eind juli en dat betekent dat ik denk dat het een lazy river tochtje gaat worden, want er zal niet veel smeltwater meer zijn !
Kijk eens hier: https://www.yellowstoneraft.com/portfol ... hitewater/
wij deden dit ''spontaan'' omdat we even genoeg hadden van de natuur en het was 32c. Kortom, een leuke afwisseling in Yellowstone. Ook een leuke onderbreking voor jullie als je denkt dat de kids even klaar zijn met Yellowstone. Wij zaten in een boot met 2 duitse kinderen, erg leuk...
wij waren er eind juni, dus natuurlijk zal het bij jullie wellicht iets minder spectaculair zijn dan bij ons....
wij deden dit ''spontaan'' omdat we even genoeg hadden van de natuur en het was 32c. Kortom, een leuke afwisseling in Yellowstone. Ook een leuke onderbreking voor jullie als je denkt dat de kids even klaar zijn met Yellowstone. Wij zaten in een boot met 2 duitse kinderen, erg leuk...
wij waren er eind juni, dus natuurlijk zal het bij jullie wellicht iets minder spectaculair zijn dan bij ons....
-
- Amerika-ontdekker
Dank je wel. Ik had het mij al wel gerealiseerd dat het niet zo spectaculair zou zijn, maar ik hoop toch geen lazy river tochtje...? Die in Yellowstone had ik ook gevonden, en in Jackson die iemand anders had aangegeven. Misschien is dat toch ook wel leuk om aan het begin van de vakantie te doen (ook als afwisseling met wandelen).paulr schreef: ↑09 nov 2024, 21:05ok... laat ik je uit de droom helpen: heb even video van het raften van White Salmon rafting bekeken en de eerste tekst is: ''the river is a typical spring river''. Jullie gaan eind juli en dat betekent dat ik denk dat het een lazy river tochtje gaat worden, want er zal niet veel smeltwater meer zijn !
Ook ga ik eens kijken naar die rangertochten in Yellowstone, dat klinkt ook wel interessant.
Er zijn nog steeds veel te veel dingen om in te plannen...

Ik ga nog even verder puzzelen om eerst het reisplan op grote lijnen in te vullen, zodat we een camper en vluchten kunnen gaan boeken.
-
- Amerika-ontdekker
Nog een vraagje, we hebben nu een reis gepland vanuit Salt Lake City naar Seattle, omdat ik het fijn vond om in een stad te eindigen (waar we ook nog wat kunnen zien) en we met de jetlag (vroeg op) de natuur in kunnen.
Maar ik zie dat de vliegtickets goedkoper zijn als we Seattle naar Salt Lake City zouden boeken en camper lijkt niet zoveel uit te maken. Zie ik iets over het hoofd, waarom het wel/niet handig is om het rondje andersom te doen dus van Seattle naar Salt Lake City rijden.
Wat zeggen de kenners hiervan?
Maar ik zie dat de vliegtickets goedkoper zijn als we Seattle naar Salt Lake City zouden boeken en camper lijkt niet zoveel uit te maken. Zie ik iets over het hoofd, waarom het wel/niet handig is om het rondje andersom te doen dus van Seattle naar Salt Lake City rijden.
Wat zeggen de kenners hiervan?

Maakt in jullie geval niet veel uit. Hoogtepunt (Yellowstone) nu aan het eind, wel mooi !
In voor- of najaar maakt het wel verschil met het weer, sneeuw en mogelijk beperkte wandelmogelijkheden of afgesloten passen….
In voor- of najaar maakt het wel verschil met het weer, sneeuw en mogelijk beperkte wandelmogelijkheden of afgesloten passen….
- Almere vak V
- Amerika-expert
-
- Amerika-ontdekker
Wij zijn druk bezig met de reis vormgeven.
Een aantal campings in Yellowstone al geboekt,maar andere campings moetenwe nog een paar weken op wachten.
Mijn vraag nu is, als we van Yellowstone richting Portland rijden via Craters of the Moon, moeten we dan ook nu al campings boeken of kun je buiten NP in de zomer wel op de bonnefooi een camping vinden. Als dat niet hoeft, kunnen we ook kijken hoe ver we op een dag komen.
Wat is jullie ervaring hiermee?
Een aantal campings in Yellowstone al geboekt,maar andere campings moetenwe nog een paar weken op wachten.
Mijn vraag nu is, als we van Yellowstone richting Portland rijden via Craters of the Moon, moeten we dan ook nu al campings boeken of kun je buiten NP in de zomer wel op de bonnefooi een camping vinden. Als dat niet hoeft, kunnen we ook kijken hoe ver we op een dag komen.
Wat is jullie ervaring hiermee?
-
- Amerika-ontdekker
Wij zijn de campings aan het boeken. Wij reizen van Port Angeles naar Seattle om de camper in te leveren (daartussen zit nog een overnachting).
Nu kunnen we of de ferry nemen van Kingston naar Edmonds of beneden langs rijden via Tacoma bridge.
De camper moet om 11.00 uur op vrijdag 8 aug ingeleverd worden.
Wat is het handigste om te doen? Rijden en file voor lief nemen of de ferry nemen maar dan ook extra tijd nodig hebben omdat je ruim van tevoren aanwezig moet zijn en misschien de ferry of meerdere ferries vol kunnen zijn. Ik denk dat het qua tijd niet veel uitmaakt.
Wat is jullie ervaring? Tips?
Nu kunnen we of de ferry nemen van Kingston naar Edmonds of beneden langs rijden via Tacoma bridge.
De camper moet om 11.00 uur op vrijdag 8 aug ingeleverd worden.
Wat is het handigste om te doen? Rijden en file voor lief nemen of de ferry nemen maar dan ook extra tijd nodig hebben omdat je ruim van tevoren aanwezig moet zijn en misschien de ferry of meerdere ferries vol kunnen zijn. Ik denk dat het qua tijd niet veel uitmaakt.
Wat is jullie ervaring? Tips?
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Wij deden die overtocht in 2006, en dat ging toen, met een auto, bijzonder vlot. Zie hier voor ons verslag daarvan. Als het qua tijd niet uitmaakt zou ik voor de boot gaan, dat is een leuke afwisseling.
Het is dus toch SLC-Seattle geworden zie ik.
(En ik hoop dat je voor Yellowstone uiteindelijk wel een nacht meer hebt genomen.)
Marianne
Het is dus toch SLC-Seattle geworden zie ik.
(En ik hoop dat je voor Yellowstone uiteindelijk wel een nacht meer hebt genomen.)
Marianne
- jojostravelusa
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 15
- Contacteer:
Wij wilden in 2023 met de ferry van Deception SP naar Olympic NP, maar hadden niet gereserveerd en reservering was hier verplicht, dus we zijn via Tacoma gereden. Was een lange route, maar goed te doen. Kijk dus even of jullie ferry met of zonder reservering kan.
-
- Amerika-ontdekker
Wij zijn onze reis steeds meer gedetailleerd aan het plannen. Wij gaan dus met een camper rondreizen, onder andere door Yellowstone.
Ik heb veel tips gezien over bezienswaardigheden in Yellowstone. Omdat we met de camper reizen, denk ik dat parkeren op de dag ingewikkeld is.
Zijn er ook mogelijkheden om te wandelen vanaf de RV campings (Grant campground, Canyon campground). De bezienswaardigheden lijken niet op loopafstand te zijn. Hoe doe je dat dan, halverwege de dag met zo'n camper. Kun je dan wel ergens onderweg stoppen, of heb je dan heel veel mazzel..?
Ik heb veel tips gezien over bezienswaardigheden in Yellowstone. Omdat we met de camper reizen, denk ik dat parkeren op de dag ingewikkeld is.
Zijn er ook mogelijkheden om te wandelen vanaf de RV campings (Grant campground, Canyon campground). De bezienswaardigheden lijken niet op loopafstand te zijn. Hoe doe je dat dan, halverwege de dag met zo'n camper. Kun je dan wel ergens onderweg stoppen, of heb je dan heel veel mazzel..?
Vanaf de campings is het inderdaad lastig... alles is (net) te ver. Welke campings heb je geboekt en heb je een globale dagindeling ? Wellicht even delen, dat maakt tips geven makkelijker.
Plekken waar overdag meestal wel plek is:
Old Faithful area. Wellicht een keer een rondje rijden, maar hier zijn zóveel parkeerplekken dat dit midden op de dag wel goed gaat.
Ook de parking bij Norris komt denk ik wel goed. Daar is best een grote parking apart voor campers.
Ook bij Canyon denk ik dat het wel gaat lukken. Aan de North Rim Drive lastig, maar de parking bij de upper falls is best groot (leuke wandeling daar ook: Clear Lake trail en na het meer linksaf naar Artis Pint en vie de Canyon weer terug naar de parking...).
Verder zal het bij Lamer Valley en bij Grand Prismatic lastiger zijn (daar kun je wellicht bij Trailhead Fairy Falls en Prismatic Overlook parkeren). Bij Mammoth ga je ook wel plek vinden, al zal je daar wellicht ook even een rondje moeten rijden en mogelijk wat verder weg kunnen parkeren.
Tip: ga vóórdat je gaat ontbijten alvast naar een drukke plek toe (bijv Prismatic). Dan parkeren en ontbijten en vervolgens bezienswaardigheid bekeijken. Voordeel dan ook: vaak ontbijt je dan lekker in het zonnetje, want de meeste plekken op campings als Madison en Canyon hebben veel schaduw...). Of ga midden op de dag gewoon lekker op een rustige plek relaxen, lunchen, boekje lezen en genieten van de omgeving. Dan ga je aan het eind van de dag weer geisers kijken. Of tip 2 (had ik al gegeven volgens mij). Ga midden op de dag lekker raften in Gardiner !
succes weer, Paul
Plekken waar overdag meestal wel plek is:
Old Faithful area. Wellicht een keer een rondje rijden, maar hier zijn zóveel parkeerplekken dat dit midden op de dag wel goed gaat.
Ook de parking bij Norris komt denk ik wel goed. Daar is best een grote parking apart voor campers.
Ook bij Canyon denk ik dat het wel gaat lukken. Aan de North Rim Drive lastig, maar de parking bij de upper falls is best groot (leuke wandeling daar ook: Clear Lake trail en na het meer linksaf naar Artis Pint en vie de Canyon weer terug naar de parking...).
Verder zal het bij Lamer Valley en bij Grand Prismatic lastiger zijn (daar kun je wellicht bij Trailhead Fairy Falls en Prismatic Overlook parkeren). Bij Mammoth ga je ook wel plek vinden, al zal je daar wellicht ook even een rondje moeten rijden en mogelijk wat verder weg kunnen parkeren.
Tip: ga vóórdat je gaat ontbijten alvast naar een drukke plek toe (bijv Prismatic). Dan parkeren en ontbijten en vervolgens bezienswaardigheid bekeijken. Voordeel dan ook: vaak ontbijt je dan lekker in het zonnetje, want de meeste plekken op campings als Madison en Canyon hebben veel schaduw...). Of ga midden op de dag gewoon lekker op een rustige plek relaxen, lunchen, boekje lezen en genieten van de omgeving. Dan ga je aan het eind van de dag weer geisers kijken. Of tip 2 (had ik al gegeven volgens mij). Ga midden op de dag lekker raften in Gardiner !
succes weer, Paul
Laatst gewijzigd door paulr op 20 apr 2025, 22:32, 1 keer totaal gewijzigd.
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Ik weet niet of je de andere topics hier een beetje volgt? (is wel een aanrader) Kijk bijvoorbeeld eens in dit topic en dan met name de laatste berichten.
Welke campings heb je nu in Yellowstone? Je noemt nu Grant en Canyon. Geen Madison? En hoeveel nachten heb je in Yellowstone? Zet je definitieve schema hier eens neer, dan kunnen we beter meedenken. Hoe meer tijd je hebt, hoe makkelijker het is om de populairste bezienswaardigheden te bezoeken. Je kunt dan eens wat schuiven als het ergens vol is. En dat zal zeker gebeuren. Ook met de auto is het vaak lastig parkeren. Soms is het zelfs met de camper makkelijker.
Lopend vanaf de campings is niet te doen, daarvoor zijn de afstanden veel te groot.
Edit: Paul was me voor.
Marianne
Welke campings heb je nu in Yellowstone? Je noemt nu Grant en Canyon. Geen Madison? En hoeveel nachten heb je in Yellowstone? Zet je definitieve schema hier eens neer, dan kunnen we beter meedenken. Hoe meer tijd je hebt, hoe makkelijker het is om de populairste bezienswaardigheden te bezoeken. Je kunt dan eens wat schuiven als het ergens vol is. En dat zal zeker gebeuren. Ook met de auto is het vaak lastig parkeren. Soms is het zelfs met de camper makkelijker.
Lopend vanaf de campings is niet te doen, daarvoor zijn de afstanden veel te groot.
Edit: Paul was me voor.

Marianne
-
- Amerika-ontdekker
Dank jullie wel voor de tips. Ja, ik lees ook andere tips. Maar ik merk dat ik het voor Yellowstone lastig vind om een dagindeling te maken. Juist omdat ik overal lees, plan niet teveel, je doet overal langer over om te komen, er kan geen parkeerplaats zijn, etc. Dus in hoeverre moet ik alleen een regio erbij zetten, of ook al plannen wat te doen?
Dit is nu onze planning van de reis:
za 19 juli - vliegen naar Salt Lake City
zo 20 juli - Salt Lake city - camper ophalen - Hyrum State Park
ma 21 juli - Hyrum State Park - Grand Teton National Park - Jackson Hole
(rijden langs Bear Lake?, is een fair hele week)
di 22 juli Jackson Hole -
wandelen Rendezvous Mountain, naar boven met aerial tram en naar beneden wandelen.
wo 23 juli Jackson Hole - Colter bay campground
(onderweg wandelen Jenny Lake)
do 24 juli Colter bay campground - Yellowstone Grant campground
(Old Faithfull en Yellowstone lake)
vr 25 juli Grant campground - Canyon campground
(grand canyon en Hayden valley)
za 26 juli Canyon campground - Mammoth campground
(mammoth hot springs, Lamar valley)
zo 27 juli Mammoth campground - Madison campground
(ochtend raften in Gardiner)
ma 28 juli Madison campground - Craters of the Moon
di 29 juli Craters of the Moon - Ontario
(of omgeving, nog niet geboekt; onderweg langs waterpretpark)
wo 30 juli Ontario - Painted Hills
(nog niet geboekt)
do 31 juli Painted Hills - woodburn premium outlet
vr 1 aug Woodburn - Mount Rainier cougar rock campground
za 2 aug Cougar rock campground
(dag hiken)
zo 3 aug Cougar Rock campground - Millersylvania state park
ma 4 aug Millersylvania Statepark - Kalaloch (olympic NP)
di 5 aug Kalaloch
(hoh rainforest, beach)
wo 6 aug Kalaloch - Port Angeles
do 7 aug Port Angeles - Seattle
(ochtend whalewatching tour)
vr 8 aug Seattle - camper inleveren
za 9 aug Seattle
zo 10 aug Seattle -
ma 11 aug Seattle - terug naar Nederland
Dit is nu onze planning van de reis:
za 19 juli - vliegen naar Salt Lake City
zo 20 juli - Salt Lake city - camper ophalen - Hyrum State Park
ma 21 juli - Hyrum State Park - Grand Teton National Park - Jackson Hole
(rijden langs Bear Lake?, is een fair hele week)
di 22 juli Jackson Hole -
wandelen Rendezvous Mountain, naar boven met aerial tram en naar beneden wandelen.
wo 23 juli Jackson Hole - Colter bay campground
(onderweg wandelen Jenny Lake)
do 24 juli Colter bay campground - Yellowstone Grant campground
(Old Faithfull en Yellowstone lake)
vr 25 juli Grant campground - Canyon campground
(grand canyon en Hayden valley)
za 26 juli Canyon campground - Mammoth campground
(mammoth hot springs, Lamar valley)
zo 27 juli Mammoth campground - Madison campground
(ochtend raften in Gardiner)
ma 28 juli Madison campground - Craters of the Moon
di 29 juli Craters of the Moon - Ontario
(of omgeving, nog niet geboekt; onderweg langs waterpretpark)
wo 30 juli Ontario - Painted Hills
(nog niet geboekt)
do 31 juli Painted Hills - woodburn premium outlet
vr 1 aug Woodburn - Mount Rainier cougar rock campground
za 2 aug Cougar rock campground
(dag hiken)
zo 3 aug Cougar Rock campground - Millersylvania state park
ma 4 aug Millersylvania Statepark - Kalaloch (olympic NP)
di 5 aug Kalaloch
(hoh rainforest, beach)
wo 6 aug Kalaloch - Port Angeles
do 7 aug Port Angeles - Seattle
(ochtend whalewatching tour)
vr 8 aug Seattle - camper inleveren
za 9 aug Seattle
zo 10 aug Seattle -
ma 11 aug Seattle - terug naar Nederland
mooi schema !
en wat je nu plant te gaan doen op de dagen in GT en YS zijn prima. Je hebt voldoende tijd en kan met deze campings en indeling nog álle kanten op. Zorg wél dat je op 23/07 vroeg naar de parking Jenny Lake gaat. Als je daar rond 07.00-07.30 aankomt heb je parkeerplek. Dan ontbijten en wandelen...
De dagen erna kun je flink schuiven en herplannen, afhankelijk van het weer, drukte en ''geisermoeheid''. Zo kan Mammoth Hotsprings nog naar 27/7, maar het raften kan naar de middag op 26/7. Old Faithful kan ook nog naar 27/7als je daar eerst Mammoth doet. Op 26/7 einde dag óf 27/7 kan je gemakkelijk vanaf de camping nog ''even'' Prismatic doen. Prismatic kan zelfs nog naar de vroege ochtend van 28/7 alvorens naar Craters te rijden, Daar heb je voldoende tijd voor.
Ik mis Norris area nog in je schema, maar denk dat die op 27/7 er wel tussen past (let op: best groot, flinke wandeling via de boardwalks)
Kortom, geen zorgen, met deze indeling komt het vast goed !
Paul
en wat je nu plant te gaan doen op de dagen in GT en YS zijn prima. Je hebt voldoende tijd en kan met deze campings en indeling nog álle kanten op. Zorg wél dat je op 23/07 vroeg naar de parking Jenny Lake gaat. Als je daar rond 07.00-07.30 aankomt heb je parkeerplek. Dan ontbijten en wandelen...
De dagen erna kun je flink schuiven en herplannen, afhankelijk van het weer, drukte en ''geisermoeheid''. Zo kan Mammoth Hotsprings nog naar 27/7, maar het raften kan naar de middag op 26/7. Old Faithful kan ook nog naar 27/7als je daar eerst Mammoth doet. Op 26/7 einde dag óf 27/7 kan je gemakkelijk vanaf de camping nog ''even'' Prismatic doen. Prismatic kan zelfs nog naar de vroege ochtend van 28/7 alvorens naar Craters te rijden, Daar heb je voldoende tijd voor.
Ik mis Norris area nog in je schema, maar denk dat die op 27/7 er wel tussen past (let op: best groot, flinke wandeling via de boardwalks)
Kortom, geen zorgen, met deze indeling komt het vast goed !
Paul
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 19 Reacties
- 5108 Weergaves
-
Laatste bericht door MariekeH
-