Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

All about Oregon en Washington State.

Over de staten Washington, Oregon, Idaho, Montana, Wyoming en Alaska.
jojostravelusa
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 15
Contacteer:

Re: All about Oregon en Washington State.

Bericht door jojostravelusa »

Wij gaan altijd juist alsof het de laatste keer is, niemand heeft garantie tenslotte, en willen dan zoveel mogelijk zien. Dat wordt dan niet tot in detail bekeken, want daar is dan geen tijd voor, maar dat zou je altijd evt. op een latere reis in de herhaling kunnen gooien en de verdieping in gaan. Dus voor ons geldt: liever veel en kort bekijken dan weinig en lang, hoewel de vakantie zelf natuurlijk best lang mag zijn :lol:

In Spanje zijn wij dol op Andalusië. Ook het noordelijkere deel in de bergen, waar het leven nog rustig en betaalbaar is, maar ook de steden, hoewel we absoluut geen stadsmensen zijn. Sevilla, Cordoba. We vonden de Semana Santa heel bijzonder in verschillende dorpen en ik zou nog graag eens naar het Feria de Caballo in Jerez de la Frontera willen.
Almere vak V
Amerika-expert

Bericht door Almere vak V »

jojostravelusa schreef:
05 jul 2025, 10:37
Wij gaan altijd juist alsof het de laatste keer is
Veel mensen moeten dat lesje nog leren. Nemen alles vanzelfspreken. Wij hebben dat lesje al heel vroeg geleerd. Uit mijn opa kwamen niet al te veel zinnige dingen. Maar ik moest altijd 2 dingen van m onthouden:
1. Later is al lang begonnen.
2. Je kan alleen maar spijt hebben van de dingen die je niet hebt gedaan.

Hij is overleden toen ik 18 was. Geen idee waar ie het over had. Maar inmiddels weet ik beter.
jojostravelusa schreef:
05 jul 2025, 10:37
We vonden de Semana Santa heel bijzonder
Precies dat dus. 99% van de Nederlanders heeft geen flauw idee waar je het over hebt. Ik heb niks met geloof. Geloof alleen in mezelf. Maar de beleving en emotie bij de mensen hier is om kippenvel van te krijgen.
tobo
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 8

Bericht door tobo »

Het is weer eens extreem heet in de PNW en het blijft zo voor de rest van de week. Ik sleep me van winkel naar winkel om af te koelen. :shock:
Almere vak V
Amerika-expert

tobo schreef:
14 jul 2025, 10:23
en het blijft zo voor de rest van de week.
Nog 2 daagjes, dan is het voorlopig weer grotendeels achter de rug.
Almere vak V
Amerika-expert

Voor de weervolgers hier. Vandaag belooft een prachtig dagje te worden met een temperatuur richting de 24 graden. Maandag as. hebben we een voorspelling van 36 graden. En donderdag zijn we weer terug bij 24. Zonder regen. Kortom zoals al zo vaak gezegd hier. Maak je geen zorgen in de zomer. Vaak prachtig weer. Maar de temperatuur kan wel alle kanten opschieten.
tobo
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 8

Bericht door tobo »

De winter daarentegen is andere koek. Hopelijk kunnen er een paar wandelingen gemaakt worden tijdens droge namiddagen en zitten we niet gans de tijd binnen.
Almere vak V
Amerika-expert

tobo schreef:
18 aug 2025, 21:32
De winter daarentegen is andere koek.
Wij krijgen hier dezelfde hoeveelheid regen als in Nederland. Alleen valt het hier in pakweg 6 maanden. Voordeel is wel, vinden wij althans, ze kennen hier niet echt het principe van buien. Als je in de ochtend wakker wordt en het regent, dan kan je er vanuit gaan dat het de rest van de dag niet meer droog wordt.

Maar als je je hier op kleedt. En een paar goeie waterdichte schoenen aantrekt kan je alle kanten op. Houdt mij tenminste niet tegen om minimaal 1 keer per week te gaan wandelen bij Silver Falls Park. Daarnaast is Oregon donders groot. Met een beetje mzzl is er altijd wel een droge plek te vinden.

En anders moet je naar Autzen Stadium. Daar luidt de slogan; "it never rains in Autzen..."
:wink:
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer