kiamzo schreef:Hallo is er dan helemaal niets te zien, dat een stop waard is.
Ik weet dat het langs Whistler langer rijden is.En dat er langs die weg meer te zien is.
Maar is de rijtijd die google map aangeefd juist?
En zo ja, dan hebben wij maar ongeveer 2à3 uur om een stop te houden .
Is dit te doen?? Vana ik weet dat jullie deze weg hebben gedaan in twee keer ,maar kan dit ook
Tja, alles kan natuurlijk. ik vind het wel een hele lange vermoeiende dag. De route neemt best veel tijd.
Misschien heb je iets aan de site van Ann uit Vancouver: http://www.angelfire.com/super2/nationa ... route.html
Daar staan de afstanden en rijtijden op van de route via Whistler.
Ik ben nieuw op het forum.
Ik ben 28 jaar en woon in België.
Samen met mijn partner ben ik naar Amerika geweest in Oktober 2008.
We hebben een rondreis gemaakt door West-Amerika.
We hebben vooral de Nationale Parken bezocht. Maar ook Las Vegas, San Francisco, Los Angeles en Phoenix.
Het was een spectaculaire reis. Ongelooflijke natuur!
We willen dit jaar opnieuw naar Amerika en Canada.
We vertrekken op 30 mei en gaan eerst een aantal dagen naar New York en vliegen op 04 juni door naar Seattle.
In Seattle zelf willen we een aantal bezienswaardigheden bekijken maar vooral het Olympic NP.
Vanuit Seattle willen we naar Victoria, Vancouver, Jasper en Banff.
We vinden je route interessant! Een goede leidraad...
Wij vertrekken op 24 juni vanuit Seattle terug naar België.
Ik heb een vraagje ...
Wie kan ons zeggen of het in Juni aangeraden is onze overnachtingen vooraf te boeken?
Of kunnen wij, zoals op onze vorige reis, vertrekken zonder boekingen?
We houden namelijk erg van de vrijheid om te rijden en te stoppen waar we willen.
We hebben wel een vooropgestelde route waar we ons proberen aan te houden...
Hallo wij hebben veel uit Vana haar reisverhaal gehaald.
Mischien geld dit voor jullie ook .
Kan daar geen antwoord opgeven.Wij hebben alles bijna geboekt,zijn dan zeker.
Wie weet zien we elkaar wel tijdens de reis?
Nog veel plezier met het plannen.
Hallo weet er iemand een goed hotel dichtbij de luchthaven van Seattle.
Daar we nogal laat aankomen willen wij niet te ver meer rijden.
Wel graag richting Vancouver ,daar we de dag erna daar naartoe gaan.
Heb nog een tweede vraag ,moet je op voorhand reserveren voor boeing??
kiamzo schreef:Heb nog een tweede vraag ,moet je op voorhand reserveren voor boeing??
Op de Boeing-site staat dit:
Tickets
For reservations, call +1 360-756-0086 or toll free, +1 800-464-1476, from 9 a.m. to 5 p.m. (Pacific time).
You can also make reservations online.
To inquire about ticket availability on the day of the tour ONLY, call +1 866-447-8946. Non-reserved tickets are sold at the center for same day use, beginning at 8:30 a.m. (Pacific time), until all tickets for the day are gone.
Visitors may purchase tickets for any tour during the day. Tickets are available on a first-come, first-served basis, and tend to go rapidly June-September.
Huh? WIj hebben vorig jaar helemaal niets betaald. Niet op de heenreis (grensovergang in Sidney, bij Victoria) noch op de terugreis (I-95 tussen Cranbrook en Sandpoint).
"A pessimist sees the difficulty in every opportunity; an optimist sees the opportunity in every difficulty" Winston Churchill
Hier schrijf ik over wat mij bezighoudt in mijn leven. Lees mee en laat een berichtje achter, leuk!
Dat is als je van Canada naar Amerika gaat en je nog geen VWP in je paspoort hebt zitten.
Kost zoals Marjon al aangaf $ 6,00 p/p, als je per vliegtuig binnenkomt zit die prijs in het vliegticket verwerkt.
Als je een rondreis maakt die in Amerika start heb je die kosten niet omdat men de VWP in je paspoort laat zitten, mits je aangeeft voor een paar dagen/weken naar Canada te gaan en weer terug komt naar Amerika.
Wat raar Jacqueline. Misschien betaal je het alleen als je in Canada begint en naar de USA gaat?
Wij hebben alleen betaald toen we van canada Amerika ingingen bij Glacier. Toen we Canada weer ingingen (Port Angeles- Victoria) hoefden we niets te betalen.
Edit: Je was me net voor Rob, inderdaad betaal je dus alleen als je in Canada begint.
Het antwoord van Rob verklaart de boel dus: wij zijn namelijk gestart in Amerika en ook weer geëindigd. Er zat dus al een VWP-slip in ons paspoort. Ik kan me herinneren dat de beambte vroeg of we ook weer zouden vertrekken vanuit Amerika, dan moest die namelijk blijven zitten in het paspoort.
"A pessimist sees the difficulty in every opportunity; an optimist sees the opportunity in every difficulty" Winston Churchill
Hier schrijf ik over wat mij bezighoudt in mijn leven. Lees mee en laat een berichtje achter, leuk!
VWP = Visa Waiver Paper (het groen formulier) wat je moet invullen als je Amerika inkomt.
Je moet het laten weten aan de grensovergang bij immigration.
VWP is het VISA Waiver Program.
Je hoeft niet te laten weten dat je naar Canada gaat (behalve als ze het vragen op het vliegveld bij immigrations) Je rijdt gewoon naar de grens.
Edit: nou nou Rob, je bent me steeds een slag voor
Voorlopig nog beide, in de toekomst zal het VWP forumlier wat je in moet vullen aan de grens/ in het vliegtuig verdwijnen maar wanneer dat is blijft een gok misschien nog wel een jaar of vijf maar mogelijk ook binnen één jaar.
Ga maar uit van de eerste optie (vijf jaar)
The views and comments posted in these fora are personal and do not necessarily represent the those of the Management of AllesAmerika.com Forum.
The Management of AllesAmerika.com Forum does not, under any circumstances whatsoever, accept any responsibility for any advice, or recommentations, made by, or implied by, any member or guest vistor of AllesAmerika.com Forum that results in any loss whatsoever in any manner to a member of AllesAmerika.com Forum, or to any other person.
Furthermore, the Management of AllesAmerika.com Forum is not, and cannot be, responsible for the content of any other Internet site(s) that have been linked to from AllesAmerika.com Forum.