eoms schreef:Marenko schreef:Volgens mij is het overal drukker geworden en niet alleen in het hoogseizoen. [...] Wij vinden het niet zo heel erg, want we hebben het meeste al gezien, en zoeken nu andere plekken op, maar de parken beginnen aardig op pretparken te lijken ipv natuurparken. Jammer, maar het is niet anders.
En we doen er allemaal aan mee door op dit forum aan te raden om vooral naar Zion, Bryce, etc te gaan. Want anders heb je toch echt wat gemist.
Dat is nu al de zoveelste keer dat je hier zo reageert, maar wat is je punt eigenlijk? Dat we zelf deel zijn van het probleem? Ja dat weten we zelf ook wel. Next?
Dan maar deze site opdoeken hé... Of mensen wijs maken dat Zion, Bryce, etc lelijk zijn en je niets mist, zoals je blijkbaar insinueert.
M Kactus schreef:Tja, het om een stijging in bezoekersaantallen. Die stijging is echt niet evenredig verspreid over alle "soorten" toeristen. Ik durf sterk te betwijfelen of het aantal kampeerders even hard is gestegen als het aantal busbezoekers.
Lijkt me ook logisch, want het aantal kampeerplekken is dan ook beperkt

Dat gezegd zijnde is de weg- & parkeercapaciteit ook beperkt... Het zou mij dus niet verwonderen dat er in de toekomst een reservatiesysteem komt voor de parken in z'n geheel... Dat is, volgens mij, dan ook de enige oplossing om het bezoekersaantal af te vlakken.
Bussen weigeren zoals eerder werd voorgesteld, is natuurlijk ook geen optie, want dan krijg je enkel meer voertuigen, en dat gaat niet, want er is te weinig parking
Ik hoop wel dat er niet her en der een verplicht shuttlesysteem komt... Ik hou ervan om zelf rond te cruisen, niet verplicht te zijn een rugzak mee te sleuren de hele dag, en niet in een bus samengehokt te zitten en in wachtrijen aan bushaltes tijd te staan verspelen...