Goedenavond,
Wij zijn net terug van een meer dan geweldige reis. Alles bij elkaar meer dan 3700 mijl gereden maar we wisten natuurlijk van te voren dat het veel rijden zou worden. En geen spijt van gehad

Erg genoten van alle natuur en wildlife. We waren een beetje bang dat we weinig wildlife zouden kunnen zien vanwege de warmte, maar niks was minder waar (honderden bizons, grizzlybeer met 3 jonkies, meerdere zwarte beren met jonkies, moose, mountain goats, elk, pronghorn, vos, coyotes en nog meer). Hieronder kort onze ervaringen:
Ik was positief verrast over Mount Rainier NP. Ik weet niet waarom maar had daar niet heel veel van verwacht. Maar het was juist supermooi! Columbia River Gorge vonden we dan juist weer een beetje tegenvallen. Mooie route, dat wel. Maar de watervallen vonden we niet heel bijzonder. Leuk om gezien te hebben, maar meer ook niet. Smith Rock State Park vonden we ook verrassend leuk voor een korte tussenstop.
Ik had oorspronkelijk 2 nachten bij Fort Klamath geboekt voor Crater Lake NP. We hebben uiteindelijk besloten om een nacht extra in Bend te boeken en Crater Lake van daaruit te bezoeken. Dat was prima te doen, meer dan voldoende tijd om de Rim drive te rijden en bij vrijwel alle uitzichtpunten te kijken. We hebben daar verder geen trails gelopen. Er waren meerdere wildfires in de buurt dus het was helaas wel een beetje heiig maar alsnog heel mooi om te zien.
In Yellowstone had ik oorspronkelijk 1 nacht cabin Old Faithful Lodge, 2 nachten West Yellowstone en 2 nachten Gardiner. Uiteindelijk is het nog gelukt om 1 nacht Gardiner te vervangen door 1 nacht Roosevelt Lodge dus dat was ideaal. Super locatie voor Lamar Valley. We hebben ook de Beartooth Highway nog gereden tot aan Rock Creek Vista Point. Echt een aanrader!
Ook voor Glacier NP loonde het om bij Xanterra te blijven kijken voor annuleringen. Daar heb ik de Swiftcurrent Motor Inn nog kunnen boeken voor 1 nacht. Ik had gelezen dat parkeren bij de trailheads in Glacier vaak lastig is en dat is inderdaad zo. Je moet echt heel vroeg gaan (voor 6.30/7.00 uur denk ik) om nog een plekje te kunnen vinden. Onze ervaring is dat het rond 15.00 uur weer iets rustiger wordt. Wij konden toen in elk geval na 5 minuten rondrijden parkeren bij de Logan Pass.
Spokane vond ik nogal tegenvallen. Bij het binnenrijden van de stad stonden overal al ontzettend veel daklozen/drugsverslaafden. Onze intentie was om naar het Riverfront Park en de watervallen te gaan, maar ik had gelezen dat daar ook veel overlast is dus hier zijn we niet meer naartoe geweest.
Oh, vergeet ik bijna: Museum of Flight en de Boeing Factory Tour kan ik ook van harte aanraden! Ook voor niet luchtvaart fanaten
Iedereen nogmaals bedankt voor alle tips! Wij gaan alweer nadenken over onze volgende bestemming
Groeten, Babette