Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Reis Mrvanilla: 4 weken Noordwest & Canada

Over de staten Washington, Oregon, Idaho, Montana, Wyoming en Alaska.
john1969
Amerikafan

Re: Reis Mrvanilla: 4 weken Noordwest & Canada

Bericht door john1969 »

hallo,

ik vond Joffrey lakes zeer de moeite om tot het 2e of 3e meer te lopen, maar daar ben je dan wel een paar uurtjes mee bezig, weet niet of je daar de tijd voor hebt. :thumbup:

groeten,

John
Mrvanilla
Moderator
Aantal x V.S. bezocht: 15

Bericht door Mrvanilla »

M Kactus schreef: Tot zover deze post van beperkte bruikbaarheid :)
Beperkte bruikbaarheid is nog steeds bruikbaarheid! Dank daarvoor. Er is bijzonder weinig accommodatie te vinden daar aan de oostkant. We zitten daar ook in het weekend, misschien dat dat er mee te maken heeft.

Joffrey Lakes ziet er fantastisch uit inderdaad, ben benieuwd of we na een tijdje 'meren-moe' worden.
Groetjes,
Daniel
AnnInBC
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Bericht door AnnInBC »

Joffre Lakes is inderdaad mooi, het eerste meer is maar 5 minuten wandelen en prachtig...dus als je daarna geen zin hebt om verder te gaan dan kan je gewoon weer terug gaan. :wink:

Je vroeg wat je kon doen in Vancouver voor een dag? Als je niet echt van de stad zelf houdt, maar toch de zichten op de stad leuk vindt dan zou ik misschien denken aan een fietstocht in Stanley Park. Stanley Park is echt een prachtig park wat bij de stad gelegen is, het is toch eigenlijk wel een must als je in Vancouver bent! Huur daar fietsen en je kan de 10km seawall rondom het park rijden met zichten op de stad, bergen en zee. Als je nog wat verder wil fietsen dan is het misschien een idee om de volledige seaside route te volgen tot aan de overkant bij Spanish Banks. Hier is een google map met de route: https://goo.gl/maps/r9v3BQq8sWG2. Dit geeft je een 25km in totaal en op de terug misschien stoppen bij Granville Island voor wat lunch en rond te kijken op de indoor market, heel gezellig maar het kan er wel redelijk druk worden. Je kan ook op andere plekjes stoppen voor lekkere lunch. Een favoriet van ons is "The Flying Pig" en die is gelegen in the Olympic Village in Vancouver (127 West 2nd Avenue...waar jullie dan ook dichtbij voorbij rijden met de fiets). Er zijn er nog 2 andere, maar wij gaan altijd naar deze locatie.

Zo'n fiets route kan je toch op een halve dag doen, misschien best 's morgens dan is het meestal minder druk en dan in de namiddag zou je naar Capilano Suspension Bridge kunnen gaan met ook Capilano River Regional Park en de Cleveland Dam, deze zijn binnen de 15 minuten van elkaar bereikbaar. Heb je geen zin in Stanley Park dan zou je eventueel naar Lighthouse Park kunnen en Whytecliff Park in West Vancouver, mooie ligging met mooie zichten.

Zo, ik heb jullie weer wat puzzel werk gegeven denk ik! :wink:
Stan.Gobien
Techmod
Aantal x V.S. bezocht: 10
Contacteer:

Bericht door Stan.Gobien »

Mrvanilla schreef:06-6-2017 Forks - Astoria (Wat te doen nog in Olympic NP?))
...
Je komt nog langs Lake Quinault, maar ik vermoed dat je dit de dag er voor doet als ik South Shore en North Shore Road zie staan. Ik denk dat Lake Quinault geen indruk zal maken na het Hoh Rainforest en Hall of Moses trail.
Tussen Forks en Lake Quinault heb je ook nog het mooie Ruby beach.
Astoria vonden wij niks, op de indrukwekkende brug na. Wij verbleven toen net buiten Portland.

Wat betreft Redwood NP, dat is groot met verschillende state parks die eronder vallen. Er zijn daar veel mooie wandelingen tussen de grote redwoods. De Howland Hill road vonden wij zeker een aanrader, maar misschien gaan jullie niet zo zuidwaarts.

Crater Lake, duimen voor mooi weer. Wij waren er op 24 juni en hadden prachtig weer, maar er lag wel nog wat sneeuw hier en daar en de oostkant van de drive was nog afgesloten. Maar wij zouden zo terug gaan naar de Crater Lake Lodge, leuke herinneringen op de rocking chairs op het dek of aan de grote haard binnenin.

Smith Rock SP was iets totaal anders, na al het groen en de watervallen. Wij waren er in de late namiddag wat zorgde voor mooie kleuren, maar slechte stand van de zon.

Banff was niet goedkoop (Jasper ook niet), en zeer toeristisch maar dat vonden wij wel eens een leuke verademing in het Noordwesten.

Vergeet Bow Valley Parkway niet voor wildlife spotting.

Langs de Icefield Parkway liggen er tal van mooie punten, zoals zeker ook Peyto Lake.

Columbia Icefields Glacier Adventure vonden wij ook een zeer leuke ervaring, enkel naar de glacier, de andere dingen leken ons niks.

Ook zeer mooi was de Parker Ridge Trail met uitzicht op een glacier.

Maligne Lake met boottrip naar Spirit Island was ook een zeer mooie trip, zie avatar.

Bij Mount Robson kan ik de trail naar het keienstrand van Kinney Lake trail aanraden, de volledige iceberg lake trail is een multi day hike.

In Wells Gray kan je misschien lekkere Belgische (Luikse) wafels eten van een gemigreerde streekgenoot.

Joffre Lakes, zorg voor muggen spray die sterk is, die van ons waren ze niet onder de indruk van. :lol:
Mrvanilla
Moderator

Bericht door Mrvanilla »

Dankjewel Ann en Stan, hele fijne info. Heb het inmiddels doorgenomen en kan er zeker wat mee. Benieuwd naar dat dagje Vancouver, Ann; de verwachtingen liggen nu hoog! :wink: :lol:

Ik zal jouw verslag oog nog eens induiken Stan.
Groetjes,
Daniel
kalaman
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 24
Contacteer:

Bericht door kalaman »

Mrvanilla schreef:Joffrey Lakes ziet er fantastisch uit inderdaad, ben benieuwd of we na een tijdje 'meren-moe' worden.
Dat is pas een understatement...
Joffre Lakes behoort tot de allermooiste wandelingen die we in de regio gedaan hebben (en we hebben er nochtans al heel wat gedaan :wink: ). Beperk je absoluut niet enkel tot het onderste meer, want daar komen enkel de slippertoeristen.
Het is een pittige klim naar het 2e en 3e meer, maar wat een beloning krijg je daarvoor in de plaats...(zie onze blog van juni 2013, of via de indexpagina)
Mrvanilla schreef:Heeft er iemand nog tips qua accommodatie dichtbij of in Glacier NP (oostkant)? We wilden eigenlijk in het Many Glacier Hotel overnachten maar die is nu al vol :o
Ik heb nu de Swiftcurrent Motor Inn and Cabins op het oog, maar dat ziet er ook allemaal wat treurig uit.
Nee hoor, valt prima mee. De kamers en restaurant waren trouwens dit jaar gerenoveerd tov 2 jaar geleden. Het is er een heel ongedwongen sfeer en daar hoef je je 's avonds niet eerst helemaal op te kleden om er te gaan eten. Het is bijzonder leuk toeven tussen allemaal "gelijkgestemden" (lees echte hikers).
Wij waren er nu 2x en zouden absoluut niet willen ruilen met het oubollige Many Glacier Hotel.
Mrvanilla
Moderator

Bericht door Mrvanilla »

Dan ga ik denk ik twee nachten Swiftcurrent boeken, thanks Rudi.
kalaman schreef:[Beperk je absoluut niet enkel tot het onderste meer, want daar komen enkel de slippertoeristen.
Haha, mijn slippers blijven thuis!
Groetjes,
Daniel
AnnInBC
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door AnnInBC »

Oei, nu heb ik mezelf wat aangedaan! :wink: Hopelijk overtreft het jullie verwachtingen, zoniet dan verontschuldig ik me nu alvast!! :wink: :mrgreen: :mrgreen:
Mrvanilla
Moderator

Bericht door Mrvanilla »

Haha nergens voor nodig, ben blij met alle hulp! :thumbup: Op de plaatjes ziet het er in ieder geval erg mooi uit.
Groetjes,
Daniel
Hinko
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 11

Bericht door Hinko »

Leuke plannen hoor!
Volgens mij had ik je al een keer wat tips gegeven voor bepaalde parken.
veel plan plezier
AnnInBC
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door AnnInBC »

Mrvanilla schreef:Haha nergens voor nodig, ben blij met alle hulp! :thumbup: Op de plaatjes ziet het er in ieder geval erg mooi uit.
Oef! :wink: :thumbup: :thumbup: Het wordt vast een prachtige reis!
Mrvanilla
Moderator

Bericht door Mrvanilla »

Omdat we vier weken willen gaan dit jaar is het wat lastiger om simultaan vrij te krijgen....we hebben het dan eindelijk voor elkaar, we hebben vrij van 20 mei t/m 16 juni. Maar ik heb toch weer twijfels of we genoeg kunnen doen in deze periode in dit gebied! Ik heb ook op de fora van TripAdvisor gekeken en de adviezen varieren van: don't go tot gewoon doen, het is er altijd mooi......

Dus: twijfels!
Groetjes,
Daniel
kalaman
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 24
Contacteer:

Bericht door kalaman »

Absoluut. Gewoon hoger gelegen hikes schrappen, maar voor de rest: go for it!
PSVwally
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door PSVwally »

Beetje het avontuur aangaan Daniel
michelly
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 14
Contacteer:

Bericht door michelly »

Wij zijn in 2013 ook eind mei geweest. Prachtige reis gehad! We konden inderdaad een aantal wandelingen niet doen met name in Glacier maar we hadden over het algemeen heel goed weer. De uitzichten waren prachtig met al die sneeuw.
AnnInBC
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door AnnInBC »

Je mist de grote hordes toeristen en deze streken zijn prachtig in eender wat voor weersomstandigheden! Gewoon gaan! :thumbup: :thumbup: Het kan hier eender welke maand van het jaar regenen of zonnig zijn! :D :D
Vito
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 13

Bericht door Vito »

Ook wij zijn in dezelfde periode geweest. Je kunt idd bepaalde wandelingen niet doen vanwege de sneeuw, op zich wel jammer maar niet onoverkomelijk.
Wat ik wel heel spijtig vond was dat de Going to the sun Road in Glacier nog dicht was.
Nu hadden wij Yellowstone in onze trip dus niet helemaal vergelijkbaar maar als ik alleen naar Canada en Glacier zou gaan, zou ik wel later in het seizoen gaan.
Volucris
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 4

Bericht door Volucris »

Wij zijn in 2012 in mei/juni in west Canada geweest. Het was een koud voorjaar met late sneeuwval. We hebben op een paar campgrounds met de camperwielen in de sneeuw gestaan. Het was heel rustig en prachtig, zelfs bij Lake Louise. We hebben letterlijk heel veel beren op de weg gezien, die vanwege het voedselgebrek naar beneden kwamen.
Heel veel plezier!
Mrvanilla
Moderator

Bericht door Mrvanilla »

Allemaal super bedankt voor de reacties! Gelukkig wint de zeurkous altijd en hebben we bij onze werkgevers geregeld dat we toch iets later kunnen! We kunnen nu dus ook gaan boeken :thumbup: .

We vertrekken nu op 10 juni en hebben vanuit daar 4 weken de tijd. Ik heb nu onderstaand schema in gedachte, gebaseerd op onze wensen en jullie fijne tips.

We bezoeken bewust eerst Canada, omdat de schoolvakantie daar 1 juli begint en liever zijn we die voor.

10-6: Dusseldorf - Seattle
11-6: Seattle - Vancouver (inkopen doen, Vancouver bezoeken)
12-6: Vancouver - Kamloops (Porteau Cove PP, Shannon Falls PP, Brandywine Falls PP, Joffrey Lakes)
13-6: Kamloops - Clearwater (Wells Gray)
14-6: Clearwater - Jasper (Mount Robson Provincial Park)
15-6: Jasper (Mt Edith Cavell, Cavell Lake, Path of the Glacier Loop, Cavell Meadows Loop)
16-6: Jasper - Yoho (Icefields Parkway)
17-6: Yoho (Hike naar Lake O'Hara)
18-6: Yoho (Iceline Trail?)
19-6: Yoho - Banff (Bow Valley Parkway, Morant’s Curve, Baker Creek, Castle Mountain Viewpoint, Johnston Canyon (tot aan watervallen))
20-6: Banff ((Bow Falls, Vermillion Lakes, Lake Minnewanka, Sulphur Mountain, Johnson Lake, Cave and Basin, the Banff Hotsprings)
21-6: Banff - Waterton (Grassi Lakes, Waterton Lakes NP, Wall Lake Trail)
22-6: Waterton - Glacier NP
23-6: Glacier NP
24-6: Glacier NP - Kalispell
25-6: Kalispell - Spokane
26-6: Spokane - Mazama (Steptoe Butte State Park)
27-6: Mazama - Port Angeles (North Cascades NP, Scenic Byway)
28-6: Port Angeles - Forks (Hurricane Ridge, Crescent Lake, Sol Duc Falls Trail, Second Beach)
29-6: Forks - Elma (South Shore Road, The Worlds Largest Spouce Tree, N. Shore Road, Hoh Rain Forest, Hall of Mosses Trail en The Spruce Trail)
30-6: Elma - Cascade Locks (Columbia River Gorge)
01-7: Cascade Locks - Portland (Columbia River Gorge)
02-7: Portland
03-7: Portland - Mt Rainier NP (via Mt Helens)
04-7: Mt Rainier NP (Skyline Trail, Nisqually Vista Trail, Trail of the Shadows, Grove of the Patriarchs Trail)
05-7: Mt Rainier NP - Seattle (Gros van de dag Mt Rainier NP, Mather Memorial Parkway, Tipsoo Lake, Naches Peak Loop, Sunrise)
06-7: Seattle
07-7: Seattle - Dusseldorf
08-7: Dusseldorf
Groetjes,
Daniel
M Kactus
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 6

Bericht door M Kactus »

Ziet er mooi uit, hoor! Ik zou misschien alleen nog iets omgooien: Je gaat nu van Spokane naar Port Angeles (zowat via Seattle) en daarna naar Portland, en weer terug naar Seattle.
Je zou ook van Spokane naar Portland kunnen, dan kom je zowat voorbij aan Mt Hood en eventueel de John Day Fossil Beds. Daarna Olympic NP, dan Mazama en eindigen in Seattle?
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer