Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Route San Francisco-Seattle, ervaring/route/tips gevraagd.

Over de staten Washington, Oregon, Idaho, Montana, Wyoming en Alaska.
Plaats reactie
travelgirl61
Amerika-ontdekker

Route San Francisco-Seattle, ervaring/route/tips gevraagd.

Bericht door travelgirl61 »

Hallo Allemaal,
11 juni gaan we voor de 4 e keer een rondreis maken in Amerika.
Vanuit San Francisco willen we gelijk richting het Noorden rijden. (we hebben SF al gezien in een vorige reis).
Eindpunt is Seattle, We hebben daarvoor 16 rij-dagen.
We willen graag naar Redwood NP. Is de 1 of de 101 route leuker/beter?
Avenue off the Giants, Coos bay (Oreon dunes), misschien Crater lake (maar dat ligt weer wat meer naar rechts op de route), Mt Saint Helens, MT Rainier NP en Olympic NP. Dit is onze eerste globale planning: als jullie daarover, tips ideeen, ervaring etc hebben zou ik het leuk vinden dat te horen. Zou bv. North cascades hier nog in passen (ten koste van iets minder leuks :idea: ) of is dat leuk voor een volgende reis? 8) :lol:

Dag 1 SF-Willits (230 km)
Dag 2 Willits- Eureka (260 km)
Dag 3 Eureka- Crescent city (135 km)
Dag 3 Crescent city- (richting) Crater lake (300 km, is dit de moeite??)
Dag 4 Crater lake
Dag 5 Crater Lake- Coos bay
Dag 6 Coos bay
Dag 7 Coos bay--(richting)Portland (360 km)
Dag 8 Portland
Dag 9 MT ST Helens
Dag 10 MT ST Helens-MT Rainier NP
Dag 11 MT Rainier NP-Richting Olympic NP
Dag 12 Olympic NP
Dag 13 Olympic NP
Dag 14 Olympic NP-Seattle
Dag 15 Seattle
Dag 16 Seattle
Dag 17 Seattle-Las Vegas (vlucht)

Overnachtingen willen we in principe niet vastleggen want de ervaring leert dat er altijd nog wel een plek ergens is. Maar: volgens mij zijn het wel kleinere plaatsen die we tegen komen dus misschien toch reserveren? Ervaring met leuke motels/hotels/hostels onderweg in deze route?
Alvast bedankt,
Groet,
Sylvia
Elke reis begint met de eerste stap
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

Hallo Sylvia,

Misschien heb je iets aan ons reisverslag 2006, wij zijn toen van Seattle naar SF gereden (met wel een flinke omweg!).
We hebben echter weinig van de kust gezien, dus daar kan ik je niet in helpen. Ik zou zeker ook een stuk van het binnenland meenemen ter afwisseling, hoewel een volle dag bij Crater Lake mij redelijk veel lijkt.
Mischien is het handiger om vanuit Eureka eerst naar Coos Bay te rijden en dan naar Crater Lake? En dan vanuit Crater Lake een stuk door het binnenland rijden.

Als je van wandelen en natuur houdt is 1 nacht bij Mt Rainier wat weinig. Maar als je niets vastlegt kun je altijd nog zien hoe lang je ergens blijft. Als Mt St Helens of Mt Rainier in de mist zitten ben je er snel uitgekeken en kun je ergens anders wat meer tijd uittrekken.

Marianne
Rob
Amerika-expert
Partner van: Annie
Aantal x V.S. bezocht: 27
Contacteer:

Bericht door Rob »

Hoi Sylvia,

Wij hebben in juni 2006 deze route (ongeveer) gedaan met een camper.
Crater Lake hadden we ook in de planning maar hebben we moeten schrappen omdat het park nog gesloten was i.v.m. de sneeuw die nog niet was opgeruimt.
Ook een aanrader die door veel mensen vergeten wordt is Oregon Cavens NM, je vindt het aan de SR-46 dat is een zijweg van de US-199 tussen Crescent City CA en Grants Pass OR.
je kan er meer over lezen in ons reisverslag van 2006 via de link in het onderschrift.

Rob
enthusiast
Amerikafan

Bericht door enthusiast »

Hoi,

Afgelopen september zijn Michel en ik van Seattle naar SF gereden. Wij hadden 4 weken de tijd en hebben veel kunnen zien. Dit was onze route:
Seattle-North Cascades NP-Vancouver-Vancouver Island-Olympic NP (eerst rainforest, daarna coast)-Mount Rainier NP-Mt. St. Hellens NM-St Stevens SP- Oregon Dunes NRA-Redwood NP-Lassen Volcanic NP-Yosemite NP-San Francisco.

Crater Lake heb ik niet gezien, maar ik vond Lassen zooo mooi, dat ik erg blij ben met onze keuze voor dit park ten faveure van Crater Lake. De kust van Oregon is erg mooi, maar wij hebben er door de mist niet heel veel van kunnen zien. We zijn daarom in 3 dagen van noord naar zuid gereden. In het noorden, vlakbij Astoria, hebben we overnacht bij 'n prachtig strand (toen hadden we nog wel zon en zicht!) en hebben we een walvis gezien. In Bandon, Oregon hebben we een grappige stop gemaakt bij een Gamepark. Een dierentuin waar ze een fokprogramma voor andere dierentuinen hebben. Je kunt daar allerlei jonge dieren zien en gek genoeg ook vasthouden. Zo heb ik een babytijger van 6 weken vastgehouden, een lynx van 11 weken en een beertje geaaid. Beetje vreemd en onnatuurlijk, maar toch erg grappig.

Mt. st. Helens is een mooie stop voor één dag. Je National Parks pas is hier niet geldig, maar ik vond het zeer de moeite waar. Als je doorrijdt tot het laatste visitorcenter kun je een prachtige film bekijken over de uitbarsting in 1980. Je kunt de krater dan ook vrij goed bekijken. Onderweg zie je hoe de natuur zich langzaam weer hersteld van het geweld.

In Mt Rainier kun je pas echt goed van het park genieten als je wandelt. Je ziet de berg dan pas echt goed. Daarvoor moet je dus wel minimaal een hele dag de tijd hebben. Je kunt de top ook beklimmen, maar dan alleen met gids en dan overnacht je ook nog op de berg. Wandelend kun je in ongeveer 3 uur tot onder de gletscher komen. Prachtige wandeling!

OlYmpic is enorm groot en je moet echt een keuze maken als je maar 2 volle dagen in het park doorbrengt. Wij hebben gekampeerd bij Sol duc Hot springs en daar prachtige wandelingen gemaakt in het regenwoud. We hebben ook een dag doorgebracht aan de kust. Vooral het stuk bij Rialto beach vond ik machtig. Wat een natuurgeweld daar! Met een beetje mazzel zie je ook nog zeehonden bij het strand. (of eigenlijk RUIK je vooral zeehonden...!)

Seattle is echt een geweldig stad. Veel te doen (Ducktour, eten in de spaceneedle, underground tour) en zien (pike's place, uitzicht van space needle). In 2 dagen kun je wel een goede indruk krijgen van de stad.

Ik raad je af om North Cascades op te nemen in deze reis. Het is een prachtig park, maar dat gaat dan echt ten koste van alle andere parken eerder in je trip. Dat zou zonde zijn.

Ik weet niet hoeveel je per dag wilt rijden. Je zou er voor kunnen kiezen om af en toe een reisdag te nemen, zodat je daarna extra tijd hebt in een park. Van Redwood zul je niet veel zien als jer er alleen maar door heen rijdt. Je zou er dus ook voor kunnen kiezen om met minder stops van SF naar Crescent city (vreselijk stadje trouwens, alleen maar handig omdat het bij Redwood ligt, maar als je in het park kunt overnachten, geef daar dan de voorkeur aan.) te rijden en dan een dag extra in Redwood te blijven. Dat geldt dan ook voor Oregon Dunes en Mt. Rainier. De meeste parken kun je alleen maar waarderen als je er ook echt in gaat wandelen en niet alleen de scenic route rijdt.

Oeps, ik heb een heel verhaal geschreven. :oops: .Nou, ja. Ik ben nog steeds heel erg enthousiast over deze reis! Hopelijk jij straks ook!

Groetjes, Skanda
Rob
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Rob »

enthusiast schreef: Mt. st. Helens is een mooie stop voor één dag. Je National Parks pas is hier niet geldig, maar ik vond het zeer de moeite waar. Als je doorrijdt tot het laatste visitorcenter kun je een prachtige film bekijken over de uitbarsting in 1980. Je kunt de krater dan ook vrij goed bekijken. Onderweg zie je hoe de natuur zich langzaam weer hersteld van het geweld.

Deze pas bestaat niet meer dat is nu Amerika the Beautiful pas en die is wel geldig bij Mt. St. Helens.
enthusiast
Amerikafan

Oh, he, dat wist ik niet. Dus de nieuwe pas is ook voor de NM's? Ook voor state parks?
Rob
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Rob »

enthusiast schreef:Oh, he, dat wist ik niet. Dus de nieuwe pas is ook voor de NM's? Ook voor state parks?
Nee, alleen voor parken die onder de federale regering vallen.
dus NPS, BLM, NF en nog een paar.
Waar je vroeger de Golden Eagle voor nodig had vallen nu mede onder de nieuwe AtB pas.
Mt. St. Helens, Red Rock Canyon NCA, National Bison Ranch (Montana) zijn een paar voorbeelden.
De State Parks vallen onder elk van de 50 aparte staten, die hebben ook vaak een jaarpas maar die zijn weer alleen geldig voor de State Parks in die betreffende staat.
JAN BOTERMANS
Amerika-ontdekker

Re: Route San Francisco-Seattle, ervaring/route/tips gevraagd.

Bericht door JAN BOTERMANS »

Hoi hoi,

Afgelopen jaar zijn wij ook in SFO gestart en hebben zowel Lassen Volcanic en Crater Lake bezocht. Ik ben het met Marian eens dat Lassen een verschrikkelijk mooi park is! Naar mijn mening mooier dan Crater lake en vergelijkbaar met Yosemite alleen veel rustiger en minder commercieel!

Groet jan
Liefhebber van de USA
enthusiast
Amerikafan

Je kunt ook prachtig wandelen in Lassen NP; een paar voorbeelden: bij Bumpass hell heb je een geyserbasin waar je op loopbruggen over heen loopt, a la Yellowstone (met zelfde luchtjes.... :shock: ), in Kings creek canyon loopt je langs een serie cascades en een prachtige waterval en je kunt de vulkaan Lassen Peak beklimmen. Hele afwisselende wandelingen, maar allemaal prachtig! Echt de moeite van een bezoek waard.
travelgirl61
Amerika-ontdekker

Hallo allemaal,
Bedankt voor al jullie reacties!
Ik ga dit weekeind met al jullie (zeker bruikbare!) informatie aan de slag en alle verslagen doorlezen!
Ben al aan het aftellen naar de vakantie!
Groet,
Sylvia
travelgirl61
Amerika-ontdekker

Ik wil Lassen NP toch wel graag in gaan plannen. We weten nog niet of we de tent wel meenemen maar buiten dat; Heeft er iemand ervaring met overnachtingen in motels of een hoteltip aldaar in de buurt? Zijn er in de platsen daar mogelijkheden voor of moet je dan naar bv Redding of zo?
In principe wil ik dan 1,5 of 2 volle dagen daar inplannen.
enthusiast
Amerikafan

Hoi,

Wij hebben een cabin gehuurd op de KOA in Shingletown, vlakbij de westingang van Lassen NP.Mooi verzorgde KOA, niet te groot. Ze verhuren er ook Kottages, dus met badkamer erin. In Shingletown zelf zijn volgens mij verder geen accomodaties. We hebben twee avonden achter elkaar gegeten bij Ponderosa pines, een lokaal diner waar ze elk weekend prime rib hebben. Michel was erg gelukkig met de grote lappen vlees. Ik als vegetarier was weer erg gelukkig met de zelfgemaakte chocoladetaart. Mmmmm! :D

Skanda
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

travelgirl61 schreef:Ik wil Lassen NP toch wel graag in gaan plannen. We weten nog niet of we de tent wel meenemen maar buiten dat; Heeft er iemand ervaring met overnachtingen in motels of een hoteltip aldaar in de buurt? Zijn er in de platsen daar mogelijkheden voor of moet je dan naar bv Redding of zo?
In principe wil ik dan 1,5 of 2 volle dagen daar inplannen.
Wij hebben ook op de KOA in Shingletown overnacht, in een cabin.
Aan de zuidkant van het park heb je ook nog mogelijkheden, in Mineral. Je hebt de Mineral Lodge of Mill Creek Resort.

Houd er rekening mee dat er tot ver in de zomer sneeuw kan liggen. Wij konden in 2006 eind juli de Bumpass Hell Trail niet lopen vanwege de sneeuw (en het gebrek aan goede schoenen). :cry:

Marianne
Bijlagen
Lassen Volcanic.JPG
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer