Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Help: route Canada / NW USA augustus 2008 -> TIPS?
-
- Amerikafan
Help: route Canada / NW USA augustus 2008 -> TIPS?
Wij willen augustus 2008 naar Canada en Amerika. We hebben een nog niet complete routeopzet gemaakt en zouden graag nog tips of feedback hierop willen. De route moet ongeveer zo worden:
1 Amsterdam - Seattle
2 Seattle (space needle + boeing fabriek)
3 Seattle - Vancouver (met ferry?)
4 Vancouver
5 Vancouver - Clearwater
6 Wells Gray NP
7 Wells Gray NP - Jasper NP
8 Jasper NP (Mount Edith, Athabaska-falls)
9 Jasper NP - Banff (Icefields Parkway)
10 Banff
11
12 Waterton Lakes NP / Glacier NP - Kalispell (GTTS Road)
13 ? - ?
14 Yellowstone NP
15 Yellowstone NP
16 Yellowstone NP
17 Yellowstone NP - Grand Teton NP
18 Grand Teton NP - ?
19 ? - Las Vegas
20 Las Vegas
21 Las Vegas
22 Las Vegas - Amsterdam
23 Aankomst in Nederland
Vragen:
* Als we van Vancouver naar Clearwater rijden, is dat in 1x te doen en mis je dan niet iets?
* Hoe kunnen we de route het beste maken tussen Banff en Yellowstone? We willen zeker via Glacier / Waterton NP
* Hoe is de mooiste/leukste route vanaf Yellowstone naar Las Vegas? We hebben gelezen dat Grand Teton in ieder geval mooi is, maar dan?
(Bryce en Zion etc hebben we al gezien, dus deze willen we graag nu overslaan).
* Is Yellowstone te lang?
Bedankt alvast voor reacties/tips!
1 Amsterdam - Seattle
2 Seattle (space needle + boeing fabriek)
3 Seattle - Vancouver (met ferry?)
4 Vancouver
5 Vancouver - Clearwater
6 Wells Gray NP
7 Wells Gray NP - Jasper NP
8 Jasper NP (Mount Edith, Athabaska-falls)
9 Jasper NP - Banff (Icefields Parkway)
10 Banff
11
12 Waterton Lakes NP / Glacier NP - Kalispell (GTTS Road)
13 ? - ?
14 Yellowstone NP
15 Yellowstone NP
16 Yellowstone NP
17 Yellowstone NP - Grand Teton NP
18 Grand Teton NP - ?
19 ? - Las Vegas
20 Las Vegas
21 Las Vegas
22 Las Vegas - Amsterdam
23 Aankomst in Nederland
Vragen:
* Als we van Vancouver naar Clearwater rijden, is dat in 1x te doen en mis je dan niet iets?
* Hoe kunnen we de route het beste maken tussen Banff en Yellowstone? We willen zeker via Glacier / Waterton NP
* Hoe is de mooiste/leukste route vanaf Yellowstone naar Las Vegas? We hebben gelezen dat Grand Teton in ieder geval mooi is, maar dan?
Bedankt alvast voor reacties/tips!
There are 10 types of people in the world:
Those who understand binary, and those who don't...
** 2005/2008/2012/2018/2023 USA **
Hoi,
Betreffende Canada kan ik je niet zoveel vertellen, maar vorig jaar hebben wij wel een gedeelte Noord West gereden. Ik vind zeker niet dat je teveel tijd hebt in Yellowstone, dit is zeker goed te doen !
Vanaf Grand Teton zijn wij vorig jaar via Bear Lake naar Salt lake City gereden. Je kunt dan bij Bear Lake een lunch stop houden op het strand. Wij hebben er in totaal zo'n 6 uur over gedaan (incl. lunchstop).
Vanuit SLC kun je dan de volgende dag verder reizen naar LV, zal zo'n uur of 6 in beslag nemen. Op zich vonden wij Salt Lake City niet enorm bijzonder, maar wel gewoon leuk om een keer gezien te hebben (Temple square).
Ook vanuit Glacier NP (whitefish) zijn wij in 1 keer naar Missoula gereden en de volgende ochtend gelijk door naar Yellowstone.
Mocht je meer info willen, dan heb je misschien gedeeltelijk iets aan ons verslag. Deze staat op onze weblog, ze de link in mijn onderschrift. Veel plezier met plannen!
Betreffende Canada kan ik je niet zoveel vertellen, maar vorig jaar hebben wij wel een gedeelte Noord West gereden. Ik vind zeker niet dat je teveel tijd hebt in Yellowstone, dit is zeker goed te doen !
Vanaf Grand Teton zijn wij vorig jaar via Bear Lake naar Salt lake City gereden. Je kunt dan bij Bear Lake een lunch stop houden op het strand. Wij hebben er in totaal zo'n 6 uur over gedaan (incl. lunchstop).
Vanuit SLC kun je dan de volgende dag verder reizen naar LV, zal zo'n uur of 6 in beslag nemen. Op zich vonden wij Salt Lake City niet enorm bijzonder, maar wel gewoon leuk om een keer gezien te hebben (Temple square).
Ook vanuit Glacier NP (whitefish) zijn wij in 1 keer naar Missoula gereden en de volgende ochtend gelijk door naar Yellowstone.
Mocht je meer info willen, dan heb je misschien gedeeltelijk iets aan ons verslag. Deze staat op onze weblog, ze de link in mijn onderschrift. Veel plezier met plannen!
http://annekestefan.web-log.nl ( vakantie's USA 2006 en 2007)
http://annekeenstefan.blogspot.com ( vakantie Ijsland/ USA/ Canada 2008)
http://annekeenstefan.blogspot.com ( vakantie Ijsland/ USA/ Canada 2008)
- vana
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 4
- Contacteer:
Ook wij hebben vanaf Grand Teton de scenic 89 route via Bear Lake genomen. Een erg mooie route. Zie ons reisverslag http://www.backtotheusa.web-log.nl/
Tussen Glacier/Waterton en Yellowstone zou ik de Beartooth Pass nemen.
Vanf de 90 neem je vlak voor Billings de 212 naar red Lodge. Daar begint de Beartooth Pass. Dit is één van de mooiste routes die wij gereden hebben.
( dag 16 reisverslag)
Wij gaan in 2008 ook naar Canada en NW Amerika, dus als we terugkomen ( 8 augustus) kan ik je onze ervaringen laten horen.
Ondertussen kun je misschien wat tips halen uit mijn topic van onze reis: http://www.allesamerika.nl/forum/viewtopic.php?t=10049
Marjon
Tussen Glacier/Waterton en Yellowstone zou ik de Beartooth Pass nemen.
Vanf de 90 neem je vlak voor Billings de 212 naar red Lodge. Daar begint de Beartooth Pass. Dit is één van de mooiste routes die wij gereden hebben.
( dag 16 reisverslag)
Wij gaan in 2008 ook naar Canada en NW Amerika, dus als we terugkomen ( 8 augustus) kan ik je onze ervaringen laten horen.
Ondertussen kun je misschien wat tips halen uit mijn topic van onze reis: http://www.allesamerika.nl/forum/viewtopic.php?t=10049
Marjon
-
- Amerikafan
-
- Amerikafan
Bedankt voor de reacties!
Is er eigenlijk in Banff zelf nog veel te zien/doen na het rijden van de Icefields Parkway? Zal vast wel, maar ik zou het niet weten...
En is deze route in 1 dag te doen (de Icefields parkway dus), heb je voldoende tijd om te stoppen?
Is het beter om direct na de Icefields parkway naar Glacier NP te gaan en daar 1 dag extra te blijven? DAt we dus op dag 11 ipv 12 gaan?
Ik lees op veel berichten dat Glacier echt supermooi moet zijn en velen raden aan er langer te blijven...
Of dus nog in Banff zelf te blijven en vanuit daar nog wat te doen? Zo ja, tips zijn welkom!
Fijne jaarwisseling iedereen!
Is er eigenlijk in Banff zelf nog veel te zien/doen na het rijden van de Icefields Parkway? Zal vast wel, maar ik zou het niet weten...
En is deze route in 1 dag te doen (de Icefields parkway dus), heb je voldoende tijd om te stoppen?
Is het beter om direct na de Icefields parkway naar Glacier NP te gaan en daar 1 dag extra te blijven? DAt we dus op dag 11 ipv 12 gaan?
Ik lees op veel berichten dat Glacier echt supermooi moet zijn en velen raden aan er langer te blijven...
Of dus nog in Banff zelf te blijven en vanuit daar nog wat te doen? Zo ja, tips zijn welkom!
Fijne jaarwisseling iedereen!
There are 10 types of people in the world:
- vana
- Amerika-expert
- Contacteer:
MotorGuy76 schreef:Is er eigenlijk in Banff zelf nog veel te zien/doen na het rijden van de Icefields Parkway? Zal vast wel, maar ik zou het niet weten...
Ik heb de laatste maanden veel informatie verzameld over Banff, er is veel te doen in die omgeving.
- Bow Falls en de Bow River
- Sulphur Mountain Gondola (met de kabelbaan naar boven)
-Tunnel Mountain Drive :leuke weg om te rijden met mooi uitzicht op het Banff Springs Hotel en de hoodoos.
-Hoodoos . De Tunnel Mountain Hoodoos liggen op 6 km ten oosten van Banff aan de Tunnel Mountain Drive.
-De Hoodoo Trail. De trail is maar anderhalve kilometer lang, maar leidt naar een schitterend uitzicht over drie grote bergen
-Vermillion Lakes
-Lake Louise:
-Moraine Lake (mooier dan Lake Louise en minder toeristisch)
-Johnston Canyon.
Dit spectaculaire ravijn bevat twee imposante watervallen en is een van de meest bezochte wandelgebieden van het Banff National Park
-de Bow Valley Parkway
Je ziet het, er is genoeg te doen rond Banff!
Marjon
- Bert&Hanny
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 15
Die dag in Banff heb je wel nodig om bv Yoho park en Morraine Lake/Lake Louise te bekijken. Een dag voor de Icefields Parkway is wel te doen maar het is krap.
Glacier is ook zeker de moeite waard. We hebben de route via de oostkant gereden door Kananaskis County, zo kun je onderweg naar Glacier het Waterton NP nog meepakken. St.Mary vonden we een prima uitvalsbasis voor Glacier.
Een groot deel van jullie route hebben we afgelopen zomer ook gereden en dit kun je terugvinden in ons reisverslag.
Hanny
Glacier is ook zeker de moeite waard. We hebben de route via de oostkant gereden door Kananaskis County, zo kun je onderweg naar Glacier het Waterton NP nog meepakken. St.Mary vonden we een prima uitvalsbasis voor Glacier.
Een groot deel van jullie route hebben we afgelopen zomer ook gereden en dit kun je terugvinden in ons reisverslag.
Hanny
- Benno23
- Amerika-ontdekker
- Contacteer:
Volgens mij kun je de Boeingfabriek beter op de dag bezoeken dat je van Seattle naar Vancouver rijdt. Het ligt een stuk boven Seattle (in Everett) en je schijnt er vroeg te moeten zijn om het te kunnen bezoeken. Je hebt zo op dag twee ook meer tijd voor Seattle en je hebt er op de rijdag naar Vancouver voldoende tijd voor.
http://benenjen.wordpress.com
2007: Noordoosten, Florida en Bahama's
2006: Westkust, Canada en Hawaii
2007: Noordoosten, Florida en Bahama's
2006: Westkust, Canada en Hawaii
Re: Help: route Canada / NW USA augustus 2008 -> TIPS?
Vragen:
Dit lijkt me een goede en haalbare route. Enige minpuntje is je tijd in Glacier. Het is zo'n ontzettend mooi park. Ik had gewoon spijt dat ik niet meer dan die 2 dagen had daar.
Van Vancouver naar Clearwater haal je gemakkelijk. Wij zijn zelfs van Anacortes naar Clearwater gereden, via de scenic byway (dus ook nog 2 uur extra reistijd) en kwamen 's middags rond 1 uur al aan.
Van Banff naar Yellowstone zou je Head-Smashed-in-Buffalo-Jump ook nog kunnen meepikken (2 of 3 uurtjes hooguit kost je dat). Verder zijn wij van Kalispell naar Mammoth Hot Springs gegaan en daar hebben we ook wat scenic byways gereden.
Grand Teton is inderdaad mooi maar alleen de weg door het park heen vond ik mooi. We zijn ook nog over de autoweg terug gereden naar de noordingang maar dat hadden we wel kunnen overslaan. 1 dag vond ik persoonlijk wel voldoende.
Je tijd in Yellowstone is zeker niet te lang!
Dit lijkt me een goede en haalbare route. Enige minpuntje is je tijd in Glacier. Het is zo'n ontzettend mooi park. Ik had gewoon spijt dat ik niet meer dan die 2 dagen had daar.
Van Vancouver naar Clearwater haal je gemakkelijk. Wij zijn zelfs van Anacortes naar Clearwater gereden, via de scenic byway (dus ook nog 2 uur extra reistijd) en kwamen 's middags rond 1 uur al aan.
Van Banff naar Yellowstone zou je Head-Smashed-in-Buffalo-Jump ook nog kunnen meepikken (2 of 3 uurtjes hooguit kost je dat). Verder zijn wij van Kalispell naar Mammoth Hot Springs gegaan en daar hebben we ook wat scenic byways gereden.
Grand Teton is inderdaad mooi maar alleen de weg door het park heen vond ik mooi. We zijn ook nog over de autoweg terug gereden naar de noordingang maar dat hadden we wel kunnen overslaan. 1 dag vond ik persoonlijk wel voldoende.
Je tijd in Yellowstone is zeker niet te lang!
Ter aanvulling:
De kortste weg van Banff naar Head-Smashed-in-Buffalo-Jump via de oostkant van de Rockies is 185 miles.
Je zou ook kunnen kiezen voor:
Banff - via de 93/95 Kootenay Nat. Park - Marble Canyon - de Hot Springs - via de 3 en Crowsnest Pass naar Head-Smashed-in-Buffalo-Jump en dan verder zuidwaarts naar Waterton Lakes N.P. en Glacier. Als ik het over zou doen, zou het waarschijnlijk deze variant worden. Ik weet niet hoe jullie reizen, maar als je met een camper reist kijk dan na op de sites van de parken die je wilt bezoeken of je er ook in/door mag met de camper. Wij reden toen met een C22 van CA en mochten Glacier NP niet in.
Een kort verslag van onze reis vind je op Canada 2000
De kortste weg van Banff naar Head-Smashed-in-Buffalo-Jump via de oostkant van de Rockies is 185 miles.
Je zou ook kunnen kiezen voor:
Banff - via de 93/95 Kootenay Nat. Park - Marble Canyon - de Hot Springs - via de 3 en Crowsnest Pass naar Head-Smashed-in-Buffalo-Jump en dan verder zuidwaarts naar Waterton Lakes N.P. en Glacier. Als ik het over zou doen, zou het waarschijnlijk deze variant worden. Ik weet niet hoe jullie reizen, maar als je met een camper reist kijk dan na op de sites van de parken die je wilt bezoeken of je er ook in/door mag met de camper. Wij reden toen met een C22 van CA en mochten Glacier NP niet in.
Een kort verslag van onze reis vind je op Canada 2000
Dan heb je zeker de tolweg genomen van Hope naar Kamloops. Dan mis je de wel de mooiste weg van BC en dat is heel jammer. De mooiste maar lange en vermoeide route is Vancouver-Squamisch-Whistler- Lillooet- Cache Creek- Kamloops-Clearwater. Maar ik kan je niet aanraden om dat in een dag te doen. Mede door de wegen waar je niet harder dan 60-70 kmpu kunt rijden, maar ook omdat er zoveel te zien en te doen is.Lexicon schreef: Van Vancouver naar Clearwater haal je gemakkelijk. Wij zijn zelfs van Anacortes naar Clearwater gereden, via de scenic byway (dus ook nog 2 uur extra reistijd) en kwamen 's middags rond 1 uur al aan.
De snelle route naar Clearwater is Vancouver-Hope-Kamloops-Clearwater dat kan in 1 dag. Maar zoals ik al zei je mist een prachtige route door de bergen.
Go T@bbing!!!!
Laatste reisverslag canada:
http://www.rwndbr.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
- nieuwenoord
- Amerika-expert
- Partner van: Albert
- Aantal x V.S. bezocht: 11
- Contacteer:
Wij hebben vorig jaar de lange, vermoeiende maar geweldig mooie route gedaan. Overnacht in Whistler én in Cache Creek. Helemaal top!!
Wij heen en terug
. Op de heenweg waren er bosbranden in Lillooet (best spannend). En op de terugweg hebben we de remmen van onze camper aan gort gereden. Van Lillooet heb je een vals plat naar Pemberton onbewust heeft Erwin veel geremd en toen we moesten remmen waren de remmen sponzen.... (heel eng). En het was maar goed dat ik een foto wou maken van de verkeersbord dat we een afdaling kregen van 14% anders waren we er nooit achtergekomen. Toen we eindelijk stilstonden kwam er veel rook onder de wagen vandaan (oeps
.. stinken!!). Maar als de remmen het echt niet deden konden we nog gebruik maken van de Run-away Lane. Daarna kregen we de haarspeltbochten nog (ojee)... dat was echt niet leuk meer.

Go T@bbing!!!!
- nieuwenoord
- Amerika-expert
- Contacteer:
Wij roken onze remmen ook hoor
Nou heeft Albert dat als beroepschauffeur veel sneller door dan ik en weet hij ook aardig hoe hij ze weer kan laten afkoelen, maar toch ...

- vana
- Amerika-expert
- Contacteer:
Ik ben blij dat wij die route andersom gaan rijden
Marjon

Marjon
- nieuwenoord
- Amerika-expert
- Contacteer:
Ik denk dat het met een gewone auto best mee zal vallen hoor. Maar met 31 ft. camper mét vier personen en de hele inventaris was het een aardige klap naar beneden. Maar ik zou het zo weer doen! 

Als je met een automaat rijdt, moet je bij langere afdalingen eigenlijk de automaat niet in D zetten, maar in een lagere versnelling.nieuwenoord schreef:Wij roken onze remmen ook hoorNou heeft Albert dat als beroepschauffeur veel sneller door dan ik en weet hij ook aardig hoe hij ze weer kan laten afkoelen, maar toch ...
Op die manier rem je meer (beter) op de motor.
-
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 6
Wat zijn de verplichte must-sees op deze route? Is het gewoon een hele mooie weg, of zijn er tientallen plekken onderweg die je moet bezoeken?yarrah schreef:Dan heb je zeker de tolweg genomen van Hope naar Kamloops. Dan mis je de wel de mooiste weg van BC en dat is heel jammer. De mooiste maar lange en vermoeide route is Vancouver-Squamisch-Whistler- Lillooet- Cache Creek- Kamloops-Clearwater. Maar ik kan je niet aanraden om dat in een dag te doen. Mede door de wegen waar je niet harder dan 60-70 kmpu kunt rijden, maar ook omdat er zoveel te zien en te doen is.Lexicon schreef: Van Vancouver naar Clearwater haal je gemakkelijk. Wij zijn zelfs van Anacortes naar Clearwater gereden, via de scenic byway (dus ook nog 2 uur extra reistijd) en kwamen 's middags rond 1 uur al aan.
De snelle route naar Clearwater is Vancouver-Hope-Kamloops-Clearwater dat kan in 1 dag. Maar zoals ik al zei je mist een prachtige route door de bergen.
Want ik heb de route ingegeven in Streets&Trips, en op zich is hij wel te doen, iets van een 7 uur rijden, maar als er een aantal parken bezocht moeten worden onderweg is het niet te doen natuurlijk.
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 1 Reacties
- 1805 Weergaves
-
Laatste bericht door Ruud2004
-
- 20 Reacties