Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Omgeving Custer State Park in South Dakota
Omgeving Custer State Park in South Dakota
Hallo,
Ik heb een vraagje over de omgeving van Custer State Park. Wij zouden vanuit Custer ’s morgens vertrekken en dan de volgende wegen willen afrijden, de Wildlife Loop, de Needles Highway, de Iron Mountain Road en ook nog een bezoek aan Mount Rushmore om uiteindelijk in Rapid City te eindigen voor de overnachting.
Is dit mogelijk in 1 dag ? Grote afstanden zijn het niet, maar ik heb de indruk dat de snelheid hier zeker niet hoog kan zijn, wat ook zeker niet de bedoeling is. Wij willen onderweg de nodige tijd hebben om wat van de omgeving te zien.
Groetjes
Anita2
Ik heb een vraagje over de omgeving van Custer State Park. Wij zouden vanuit Custer ’s morgens vertrekken en dan de volgende wegen willen afrijden, de Wildlife Loop, de Needles Highway, de Iron Mountain Road en ook nog een bezoek aan Mount Rushmore om uiteindelijk in Rapid City te eindigen voor de overnachting.
Is dit mogelijk in 1 dag ? Grote afstanden zijn het niet, maar ik heb de indruk dat de snelheid hier zeker niet hoog kan zijn, wat ook zeker niet de bedoeling is. Wij willen onderweg de nodige tijd hebben om wat van de omgeving te zien.
Groetjes
Anita2
- Jasmino
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 11
- Contacteer:
HOi Anita2,
Dat gaat je zeker lukken, en dan kun je ook nog wat van de omgeving zien. Je zult een leuke dag hebben! Je kunt welliswaar niet hard rijden, maar dat is ook niet nodig, en je hebt tijd genoeg om te doen wat jullie willen doen.
Ik kan jullie wel aanbevelen om ook de route door Wind Cave NP te rijden, omdat je daar een paar prairie-dog towns kunt zien. Die zijn erg leuk om even te stoppen, en het kost je niet veel tijd extra.
Ik neem aan dat jullie vanuit Rapid City ook nog een bezoek gaan brengen aan Badlands National Park? Dat is echt een heel mooi park, wij hebben er vorig jaar genoten!
By the way: gaan jullie met een huurauto of een camper? In Needles Highway liggen een tweetal tunnels die heel erg smal zijn, en je komt daar waarschijnlijk met een camper niet doorheen.
Groetjes,
Jacqueline
Dat gaat je zeker lukken, en dan kun je ook nog wat van de omgeving zien. Je zult een leuke dag hebben! Je kunt welliswaar niet hard rijden, maar dat is ook niet nodig, en je hebt tijd genoeg om te doen wat jullie willen doen.
Ik kan jullie wel aanbevelen om ook de route door Wind Cave NP te rijden, omdat je daar een paar prairie-dog towns kunt zien. Die zijn erg leuk om even te stoppen, en het kost je niet veel tijd extra.
Ik neem aan dat jullie vanuit Rapid City ook nog een bezoek gaan brengen aan Badlands National Park? Dat is echt een heel mooi park, wij hebben er vorig jaar genoten!
By the way: gaan jullie met een huurauto of een camper? In Needles Highway liggen een tweetal tunnels die heel erg smal zijn, en je komt daar waarschijnlijk met een camper niet doorheen.
Groetjes,
Jacqueline
"A pessimist sees the difficulty in every opportunity; an optimist sees the opportunity in every difficulty"
Winston Churchill
Hier schrijf ik over wat mij bezighoudt in mijn leven. Lees mee en laat een berichtje achter, leuk!
Winston Churchill
Hier schrijf ik over wat mij bezighoudt in mijn leven. Lees mee en laat een berichtje achter, leuk!
- Rob
- Amerika-expert
- Partner van: Annie
- Aantal x V.S. bezocht: 27
- Contacteer:
Dat is niet waarschijnlijk, dat is onmogelijk of je moet met een pick-up met zo'n opzetcamper rijden maar die worden bij mijn weten niet meer verhuurd.Jasmino schreef:HOi Anita2,
Groetjes,
Jacqueline
Gr.
Rob
Hallo Jacqueline,
Bedankt voor het snelle antwoord.
Het is de bedoeling om de route door Wind Cave de dag ervoor te rijden.
Wij komen dan van Estes Park (Rocky Mountains), dit is al wel een hele
afstand natuurlijk, maar hopelijk zal dit wel lukken.
De dag erna dan de omgeving rond Custer State Park, wat volgens mij een hele mooie omgeving moet zijn. En dit met een huurwagen, dus dan zal het wel geen probleem zijn.
En ja, de dag erna is het de bedoeling om een bezoek te brengen aan
Badlands NP.
Jij hebt blijkbaar deze omgeving vorig jaar gedaan, dus goede tips zijn altijd welkom. Het zal spijtig genoeg nog niet voor deze zomer zijn, maar ben volop bezig met de planning voor 2006.
Groetjes
Anita
Bedankt voor het snelle antwoord.
Het is de bedoeling om de route door Wind Cave de dag ervoor te rijden.
Wij komen dan van Estes Park (Rocky Mountains), dit is al wel een hele
afstand natuurlijk, maar hopelijk zal dit wel lukken.
De dag erna dan de omgeving rond Custer State Park, wat volgens mij een hele mooie omgeving moet zijn. En dit met een huurwagen, dus dan zal het wel geen probleem zijn.
En ja, de dag erna is het de bedoeling om een bezoek te brengen aan
Badlands NP.
Jij hebt blijkbaar deze omgeving vorig jaar gedaan, dus goede tips zijn altijd welkom. Het zal spijtig genoeg nog niet voor deze zomer zijn, maar ben volop bezig met de planning voor 2006.
Groetjes
Anita
- markro
- Moderator
- Aantal x V.S. bezocht: 13
- Contacteer:
Hoi Anita2,
De Black Hills zijn inderdaad een prachtige omgeving. Je zou naast Mount Rushmore, het bergbeeldhouwwerk van 4 presidentshoofden, ook de indiaanse tegenhanger kunnen bezoeken, het Crazy Horse Memorial.
Wij vonden het ook bijzonder de moeite waard.
Als je daar belangstelling voor hebt, in mijn onderstaande web-log-reisverslag heb ik daar iets over genoteerd staan, kijk bij dag 20.
Wij zijn de Black Hills van noord naar zuid doorkruist.
Misschien doe je er nog meer ideeën uit op.
Succes met de reisplanning.
Groet, Marco.
De Black Hills zijn inderdaad een prachtige omgeving. Je zou naast Mount Rushmore, het bergbeeldhouwwerk van 4 presidentshoofden, ook de indiaanse tegenhanger kunnen bezoeken, het Crazy Horse Memorial.
Wij vonden het ook bijzonder de moeite waard.
Als je daar belangstelling voor hebt, in mijn onderstaande web-log-reisverslag heb ik daar iets over genoteerd staan, kijk bij dag 20.
Wij zijn de Black Hills van noord naar zuid doorkruist.
Misschien doe je er nog meer ideeën uit op.
Succes met de reisplanning.
Groet, Marco.
Hallo Marco,
Jouw reisverslag staat al enige tijd bij mijn favorieten. Het is zo gedetailleerd en duidelijk beschreven, dat het een grote hulp is voor het plannen van de reis. Ik heb er dan ook al wat ideetjes uitgehaald.
En het Crazy Horse Memorial zal waarschijnlijk ook nog ingepland worden, het ligt ook in de buurt, dus omrijden moet je hiervoor niet.
Groetjes
Anita2
Jouw reisverslag staat al enige tijd bij mijn favorieten. Het is zo gedetailleerd en duidelijk beschreven, dat het een grote hulp is voor het plannen van de reis. Ik heb er dan ook al wat ideetjes uitgehaald.
En het Crazy Horse Memorial zal waarschijnlijk ook nog ingepland worden, het ligt ook in de buurt, dus omrijden moet je hiervoor niet.
Groetjes
Anita2
-
- Amerika-expert
2 gezichten
allo,
een paar zwarte-heuvel-ideetjes:
-mount rushmore heeft eigenlijk 2 gezichten: eentje in de dag (met zonlicht) en eentje 's avonds (met kunstlicht). een voormiddagbezoekje met wandeling, dan de black hills verkennen en in de vooravond terugkeren voor de ceremonie en de lichten laat je mount rushmore volledig ontdekken.
- in augustus kunnen de black hills gedurende enkele dagen bijzonder druk zijn want dan is er de sturgis bike bijeenkomst en komen er duizenden bikers van over heel usa naar de black hills afgezakt. sfeervol maar druk....
-in custer state park laat de wandeling naar Harney peak u de hills echt ontdekken
- en voor de fietsers: het Mickelson trail, een opgekalfaterde vroegere spoorweg, leidt u via heelwat tunnels door de black hills. prachtig.
jacques
een paar zwarte-heuvel-ideetjes:
-mount rushmore heeft eigenlijk 2 gezichten: eentje in de dag (met zonlicht) en eentje 's avonds (met kunstlicht). een voormiddagbezoekje met wandeling, dan de black hills verkennen en in de vooravond terugkeren voor de ceremonie en de lichten laat je mount rushmore volledig ontdekken.
- in augustus kunnen de black hills gedurende enkele dagen bijzonder druk zijn want dan is er de sturgis bike bijeenkomst en komen er duizenden bikers van over heel usa naar de black hills afgezakt. sfeervol maar druk....
-in custer state park laat de wandeling naar Harney peak u de hills echt ontdekken
- en voor de fietsers: het Mickelson trail, een opgekalfaterde vroegere spoorweg, leidt u via heelwat tunnels door de black hills. prachtig.
jacques
Je hebt vlakbij Custer ook nog Jewel Cave National Monument. Prachtige grotten! Wel uitkijken als je wat langer dan gemiddeld bent. Ik vergat een keer te bukken en hield er een flinke bult op mijn hoofd aan over.
De Black Hills zijn prachtig.('Dances with wolves' werd hier opgenomen) De Wildlife Loop is indrukwekkend als je tussen de vele bizons rijdt.
Bij Mount Rushmore kun je tot vlak onder de hoofden lopen, je ziet dan pas echt hoe groot ze zijn. Heel mooi. Crazy Horse schijnt nog groter te worden maar daar konden we(in 2001) niet echt dichtbij komen.
Niet ver van Rapid City (in het plaatsje Wall) zit ook nog een heeeel erg grote Drugstore en ligt het Badlands National Park.

De Black Hills zijn prachtig.('Dances with wolves' werd hier opgenomen) De Wildlife Loop is indrukwekkend als je tussen de vele bizons rijdt.
Bij Mount Rushmore kun je tot vlak onder de hoofden lopen, je ziet dan pas echt hoe groot ze zijn. Heel mooi. Crazy Horse schijnt nog groter te worden maar daar konden we(in 2001) niet echt dichtbij komen.
Niet ver van Rapid City (in het plaatsje Wall) zit ook nog een heeeel erg grote Drugstore en ligt het Badlands National Park.
Laatst gewijzigd door ikkedus op 02 feb 2005, 16:09, 1 keer totaal gewijzigd.
Dat is makkelijk te doen hoor op een dag. Wij kwamen zelfs helemaal uit Wyoming toen wij deze route reden. Vooral de Needles Highway is erg mooi. We kwamen daar alleen in een hagelbui terecht met een doorsnede van een paar cm!
Ik was zeer verrast over de schoonheid van de Black Hills. South Dakota heeft meer te bieden dan de meeste mensen denken. Mocht je er tijd voor hebben dan is Devils Tower net over de staatsgrens in Wyoming ook een aanrader.
Ik was zeer verrast over de schoonheid van de Black Hills. South Dakota heeft meer te bieden dan de meeste mensen denken. Mocht je er tijd voor hebben dan is Devils Tower net over de staatsgrens in Wyoming ook een aanrader.
- hekkie
- Amerika-expert
- Partner van: Jhek
- Aantal x V.S. bezocht: 20
- Contacteer:
Re: 2 gezichten
Eigenlijk 3 gezichten. Als je vanaf Keystone Mount Rushmore voorbij rijdt, krijg je een eindje verder een viewpoint (links van de weg). Vanaf hier zie je George Washington "en profile" (het 3e gezicht van Mount Rushmore).jta schreef:-mount rushmore heeft eigenlijk 2 gezichten: eentje in de dag (met zonlicht) en eentje 's avonds (met kunstlicht).
Verder kan ik nog melden dat als wij daar in de buurt zijn, wij standaard een bezoek brengen aan Bear Country, een prachtig wildpark met zo'n 400 beren, elks, bisons, wolven e.d. Je rijdt hier met de auto tussen de dieren door. Dan is er een apart gedeelte waar alle jonge beesten verblijven. Vooral de babyberen is een lust om naar te kijken. Het park ligt aan de US 16 een paar mijl ten zuiden van Rapid City.
http://www.bearcountryusa.com/
Groetjes Marjan
Gr. Marjan
20 USA-reizen:
20 USA-reizen:
- 4me
- Amerikafan
- Contacteer:
Mount Rushmore : een tip! Wij hebben een extra dag moeten inlasten want de presidenten hingen in de mist, dus niets te zien. Dus hou er rekening mee dat zoiets kan gebeuren. Verder zijn wij ook bij Grazy Horse geweest. Dit is inderdaad zeer indrukwekkend en beslist de moeite waard. Custer State Park met vele bisons, doen!! Als je door de Black Hills gaat moet je een bezoekje brengen aan Deadwood. Een echte "Wild West" plaats hier is o.a. een oude begraafplaats "Mount Moriah Cemetary "met o.a. de graven van Calamity Jane en Wild Bill Hickok. Is een site over Deadwood, kijk maar eens http://www.deadwood.org
Mijn bezoek aan North en South Dakota waren voor mij een echt stukje USA. Ik heb toen grotendeels de Louis & Clarke Trail gevolgd.
Veel plezier, Jeannine
Mijn bezoek aan North en South Dakota waren voor mij een echt stukje USA. Ik heb toen grotendeels de Louis & Clarke Trail gevolgd.

Veel plezier, Jeannine
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht