Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

camping Yellowstone NP

Over de staten Washington, Oregon, Idaho, Montana, Wyoming en Alaska.
Plaats reactie
kat
Amerika-ontdekker

camping Yellowstone NP

Bericht door kat »

In juli 2009 willen wij met een camper 3 nachten in Yellowstone NP verblijven.....we hebben dan 3 volle dagen om het park te bekijken (de eerste dag arriveren we al vroeg vanuit Cody). Het idee is om 3 nachten te reserveren op Canyon Village Campground .Is het volgens jullie een goede plek om te verblijven om de meest interressante plekken te bezoeken of is het beter om de 3 nachten te verdelen over verschillende campings en zo ja , welke campings raden jullie dan aan ?
Na ons verblijf in YNP willen we nog een nacht in Grand Teton verblijven. We willen graag o.a.een wandeling maken rond Jenny Lake , maar we hebben begrepen dat de Jenny Lake Campground niet voor campers toegankelijk is. Welke campground raden jullie aan ?
Rob
Amerika-expert
Partner van: Annie
Aantal x V.S. bezocht: 27
Contacteer:

Re: camping Yellowstone NP

Bericht door Rob »

Canyon Village ligt lekker centraal om het hele park te doen, je zou eventueel de laatste nacht op de campground van Grand Village kunnen doen dan zit je gelijk op de route naar Grand Teton.
Beide cg's zijn erg populiar en dus in juli mogelijk vol je kan dan nog uitwijken naar Madison cg daar is meestal wel plek ligt alleen niet zo gunstig als Canyon Village.
Je kan als je op Canyon staat in het kantoor daar een plek reserveren voor Grand voor de volgende dag of de morgen van vertrek voor diezelfde avond.
Voor GT gaat mijn voorkeur uit naar Colter Bay, mocht daar geen plaats meer zijn dan kan je nog uitwijken naar Gross Verde campground die is (bijna) nooit vol.
Signal Mountian cg is ook nog een optie maar meestal al lang van te voren vol in juli en augustus.
Voor de maand juli is reserveren van Colter Bay wel aan te raden.
Reserveren kan je voor alle campgrounds eventueel ook telefonisch 1 of 2 dagen voor aankomst.
Verelle
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 11

Bericht door Verelle »

Rob schreef: Voor GT gaat mijn voorkeur uit naar Colter Bay, mocht daar geen plaats meer zijn dan kan je nog uitwijken naar Gross Verde campground die is (bijna) nooit vol.
Signal Mountian cg is ook nog een optie maar meestal al lang van te voren vol in juli en augustus.
Voor de maand juli is reserveren van Colter Bay wel aan te raden.
Reserveren kan je voor alle campgrounds eventueel ook telefonisch 1 of 2 dagen voor aankomst.
Het is niet Gross Verde, maar Gros Ventre, slechts op 12 mijl van Jackson. Er zijn 350 sites, toen wij er waren in het midden van de zomer was het er helemaal niet druk, omdat het iets verder van het midden van het park ligt. Er zijn geen ander faciliteiten. Ligt ongeveer 12 mijl van Jackson.
1998 - skitrip Breckenridge
1999 - 1ste motorhome trip
2000 - motorhome trip (thema canyons)
2001 - motorhome trip (thema woestijnen)
2002 - skitrip Breckenridge
2003 - motorhome trip
2004 - motorhome trip
2006 -1 jaar door Amerika met eigen Bounder
usa2008
Amerikafan

Bericht door usa2008 »

Is Signal mountain campground niet first-come first-service? Tenminste dat is de enige die ik kan vinden...
Rob
Amerika-expert
Partner van: Annie
Aantal x V.S. bezocht: 27
Contacteer:

Bericht door Rob »

Je kan signal Mountian Campground reserveren via de naast gelegen lodge waar de campground een onderdeel van is.
http://www.signalmountainlodge.com/
usa2008
Amerikafan

Bericht door usa2008 »

Bedankt, fijn om te weten!
Overigens valt me op dat bij Yellowstone en Grand Teton je telefonisch moet reserveren.
Jammer, want ik vond online reserveren in de parken zo handig bij ons rondje Zuid Westen. Je kon dan ook zelf een mooi plekje uitzoeken.
pushirubiano
Amerikakenner

Bericht door pushirubiano »

De website bij Signal Mountain geeft aan dat-ie 'first-come first-serve is: http://foreverlodging.com/foreverinfo.c ... tKey=23244
Jammer, ik wilde ook net reserveren! :(
Groetjes, Ilona

Countdown to Grand Canyon... Rim to River hike
Ceetje
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 12

Bericht door Ceetje »

Jenny lake is alleen voor tenten en heel snel vol (dat was onze eerste keus en begin van de middag idd vol :( ) Toen zijn we teruggereden naar Signal Mountain en daar was nog wel plaats. Je moet soms ook een beetje geluk hebben en niet eerst heel uitgebreid een park doen en dan pas op zoek naar een plek. Wij hadden zowel voor Yellowstone als Grant Teton niets gereserveerd. Maar ik moet wel zeggen dat we met een tent kamperen en daar is vaker toch nog wel een plekje voor dan voor een camper.
'98:Ca,Az,Ut,Nv
'05:Co,Nm,Az,Ut,Id,Mt,Wy
'06:Canada+Mt,Id,Wa; Fl
'07:Ny,Ct,Ri,Ma,Me,Nh,Vt,Pa,Va,WDc,Nj; Fl
'08:Az,Ut,Nv; Fl,NyC
'09:Ak,Wa; Fl
'12:NyC
'15: Fl
'17: Ca, Or
usa2008
Amerikafan

Bericht door usa2008 »

Ik wilde colter bay reserveren, maar vond alleen maar dat dat niet kon. Nu las ik andere ervaringen van jullie. Waar hebben jullie geboekt?
Paul B.
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 5

Bericht door Paul B. »

Ik heb vorige maand via de site www.gtlc.com een plaatsje op Colter Bay gereserveerd. Heb hier netjes een bevestiging via de mail van gekregen, dus het is zeker mogelijk

Succes,

Paul
usa2008
Amerikafan

Bericht door usa2008 »

Dank je wel, ga gelijk ook boeken.
pushirubiano
Amerikakenner

Bericht door pushirubiano »

Voor degenen die er geweest zijn: welke CG ligt in jullie ervaring het leukst? Ik lees veel goeds over Jenny Lake maar wij zijn met een (kleine) camper en Jenny Lake is 'tented-only'. Signal Mountain leek mij leuk maar ik twijfel nu...
Groetjes, Ilona

Countdown to Grand Canyon... Rim to River hike
usa2008
Amerikafan

Bericht door usa2008 »

Ergens heb ik gelezen dat Signal mountain de populairste campground is voor motorhomes. Alleen kan je geloof ik niet reserveren.
usa2008
Amerikafan

Bericht door usa2008 »

Ik heb gebeld naar de Signal mountain campground. Je kan inderdaad niet reserveren en mij werd aangeraden om er voor 11.00 uur te arriveren om nog een plekje te kunnen krijgen. Colter Bay kan wel gereserveerd worden, maar alleen de hook ups. De mevrouw van Signal mountain zei dat het niet nodig was daar te reserveren als je er voor de middag aankomt. Deze camping schijnt namelijk erg groot te zijn.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer