Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Boeing tour moeite waard?

Over de staten Washington, Oregon, Idaho, Montana, Wyoming en Alaska.
Plaats reactie
Inge
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 3
Contacteer:

Boeing tour moeite waard?

Bericht door Inge »

Eind augustus vliegen we op Seattle. We willen in principe ook graag een rondleiding doen bij de Boeing fabriek in Everett.

Een aantal van jullie is er vast al eens geweest. Was dit de moeite van het bezoek waard? Of had je de tijd liever doorgebracht met iets meer natuur of het Flight Museum of zo?

Graag jullie hulp! :D
Bushmaster
Amerika-expert

Bericht door Bushmaster »

Ja super interessant (als je van techniek houd), vooral de gigantische assemblagehal,
en de doorsnede van een vliegtuigromp, kan je zien dat je maar door een dun plaatje aluminium van de buitenwereld wordt gescheiden.
Coyote
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 32
Contacteer:

Bericht door Coyote »

Inge,

afgelopen zomer ben ik er geweest en ik vond het reuze interessant. Hoewel de tour "slechts" een uur duurt, had ik het niet willen missen. Mijn interesse was vooral gewekt nadat ik enkele programma's over de Boeing Plant gezien had op Discovery Channel en National Geographic Channel.

Als je hier 's ochtends vroeg naartoe zou gaan, heb je nog de hele dag om meer van Seattle te zien. In mijn reisverslag van 2004 staat e.e.a. beschreven (dag 6 en 7).

Ik neem aan dat je de site over de tour al gevonden had? http://www.boeing.com/companyoffices/aboutus/tours

Omdat ik die week al veel natuur gezien had, was dit juist een leuke "onderbreking".

Mijn advies: Zeker doen deze tour!

Groet,

Roland
Since 1982: 32 visits to the United States!

Lees mijn reisverhalen op www.rschotanus.com en FB.
hekkie
Amerika-expert
Partner van: Jhek
Aantal x V.S. bezocht: 20
Contacteer:

Re: Boeing tour moeite waard?

Bericht door hekkie »

Inge schreef:Eind augustus vliegen we op Seattle. We willen in principe ook graag een rondleiding doen bij de Boeing fabriek in Everett.
Een aantal van jullie is er vast al eens geweest. Was dit de moeite van het bezoek waard? Of had je de tijd liever doorgebracht met iets meer natuur of het Flight Museum of zo?
Hoi Inge,
Wij hebben vorig jaar ook een bezoek gebracht (samen met Roland) aan de Boeingfabrieken in Everett én aan het Flight Museum.
Beiden had ik niet graag willen missen. Op de Boeing Plant krijg je een rondleiding van een uur. De assemblage is interessant , maar ook het gebouw alleen al waarin dit gebeurt (grootste gebouw van de wereld) is bijzonder indrukwekkend. Na de rondleiding kun je nog wat shoppen in de souvenierswinkel, maar al met al ben je er niet zo heel veel tijd mee kwijt.

Hierna hebben we dus een bezoek gebracht aan het Flight Museum. Het is een prachtig modern opgezet museum waar heel veel oude toestellen staan opgesteld. Ook is er een (simulatie)verkeerstoren waar je kunt "meemaken" hoe e.e.a. in zijn werk gaat. Vanaf de toren kijk je op het vliegveld waar druk vliegverkeer plaatsvindt. Mogelijkheid voor een rondvlucht is er ook.
Hoogtepunt voor mij was het "buitengebeuren". De Concorde kun je bezichtigen en ook "Air Force 1" ten tijde van o.a. J.F. Kennedy. Geweldig vond ik dat.

Al met al ben je met beide bezoeken een halve dag kwijt (langer kan ook natuurlijk) om toch een "aardig" beeld te krijgen.

Marjan
Gr. Marjan

20 USA-reizen:
Inge
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 3
Contacteer:

Bericht door Inge »

Bedankt voor al jullie reacties.
We hadden al ons reisschema omgegooid om hier naartoe te kunnen gaan, maar daarna bedacht ik me pas om te vragen of het wel de moeite was :? We zullen er niet veel tijd voor hebben, maar ik ben nu wel overtuigd! We gaan.
Hebben jullie ook ervaring met kaartjes vooruit regelen hiervoor? Want we willen dan wel graag met de eerste tour mee kunnen.
Coyote schreef:Mijn interesse was vooral gewekt nadat ik enkele programma's over de Boeing Plant gezien had op Discovery Channel en National Geographic Channel.
:?: Weet iemand of deze uitzendingen ook op internet te vinden zijn? Wat is de titel? Ik heb ook iets gehoord over een docu waarin de verschillen tussen Boeing en Airbus uitgelegd worden met een uitgebreide kijk in de Boeingfabriek. Die zou ik ook graag eens willen zien...
Coyote
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 32
Contacteer:

Re: Boeing tour moeite waard?

Bericht door Coyote »

hekkie schreef:Hierna hebben we dus een bezoek gebracht aan het Flight Museum.
Marjan vergeet nog te vertellen dat we, voordat we naar het Flight Museum gingen, een bezoek gebracht hebben aan het Microsoft Museum in Redmond. Met dank aan Petra! :wink: Ook heel interessant. Helaas hadden wij de pech dat er juist een stroomstoring was toen wij er waren. :(

Naast bovengenoemde musea zijn er natuurlijk nog tal van bezienswaardigheden in en rondom Seattle. Ik was er twee en halve dag maar heb helaas lang niet alles kunnen zien. Een mooi excuus dus om nog eens naar Seattle te gaan. :D
Inge schreef:Hebben jullie ook ervaring met kaartjes vooruit regelen hiervoor? Want we willen dan wel graag met de eerste tour mee kunnen.
Wij waren van plan om kaartjes vooraf te reserveren via een speciaal telefoonnummer: 1-800-464-1476 (van 09.00 - 11.00 en 12.00 - 15.00 uur, plaatselijke tijd). Uiteindelijk hebben we dat niet gedaan. We zijn op de dag van de tour vroeg naar de Boeing Everett Tour Center gegaan (± 08.30 uur) en konden 09.00 uur met de eerste tour mee.

Roland
Since 1982: 32 visits to the United States!

Lees mijn reisverhalen op www.rschotanus.com en FB.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer