Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
columbia river gorge
columbia river gorge
Vanuit Portland willen we de Historic Columbia River Highway volgen om dan daarna (zelfde dag)ook weer in Portland terug te keren. De route willen we doen via de "84"onderlangs de rivier, tot aan Hood River of The Dallas. Maar omdat we ook weer terug willen naar Portland, kunnen we bv. de rivier oversteken bij the Dallas en dan terug naar Portland of we kunnen vanuit Hood River de Mt.Hood Scenic Byway doen die eindigt in Portland. Maar heeft iemand enig idee hoeveel tijd je hier (met de nodige stops natuurlijk) voor uit moet trekken? De laatste optie lijkt me zelf erg lang, maar kan het niet goed inschatten. Misschien heeft iemand hier ervaring mee en kan iets aanbevelen?
Francina
Francina
Re: columbia river gorge
Als je hem wilt doen kost je het je een dag. Maar het is zeker de moeite waard.
Ipv de rivier over te steken zou ik een loop maken en via Oregon Trail (26) weer terugrijden, of andersom natuurlijk. Infinity loop of Mt. Hood-Columbia River Gorge loop. Wij hebben deze route zo'n 13 jaar geleden gereden. Schitterend! Ongeveer 200 miles en een hele lange dag. Misschien heb je iets aan deze site: http://www.mthoodcolumbiagorge.com The Dalles als verste punt, dan weer terug met een loop, 35 zuid tot 26 en terug naar Portland. Dit is echt een hele lange dag, dus start zo vroeg mogelijk. Een nadeel is dat je zo'n beetje de gehele dag tegen de zon in rijdt. Als je de keus zou hebben zou ik de route van The Dalles rijden en terug. Dan eerst 36/26 en langs de rivier weer terug. Dan rijd je bijna de gehele dag met de zon in de rug. Ik geef toe, wel vergezocht maar wij houden altijd rekening met dergelijke details.
Yeehaw
Yeehaw
Bedankt voor de reacties! Het zal nog een moeilijke keuze worden, want het liefst zouden we ook nog wat tijd besteden aan Portland. Dus het hangt even van de dag ervoor af of we dan 's middags Portland in kunnen (m.n. voor Powells's bookstore) en dan kunnen we de volgende hele dag besteden aan deze loop. Lijkt me wel heel mooi in ieder geval.
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 8 Reacties
- 2569 Weergaves
-
Laatste bericht door Jumping Jack