Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Reis Tiny: Rondje Denver in Oktober

Over de staten Washington, Oregon, Idaho, Montana, Wyoming en Alaska.
Plaats reactie
Tiny
Amerika-newbie

Reis Tiny: Rondje Denver in Oktober

Bericht door Tiny »

Hallo,

Na onze rondreis Seattle-Alberta-BC eerder dit jaar willen we in Oktober
(Last minute, ik weet het, we zijn er erg laat bij) een rondrit maken vanuit DENVER.
We zouden Yellowstone, Badlands, Grand Teton, Estes Park en Custer State Park zeker willen bezoeken.
Kan iemand zeggen of het in Oktober nog mogelijk is naar daar te reizen rekening houdende met de weersomstandigheden?

Grtjs Tiny
buur
Amerikakenner

Re: Rondje Denver in Oktober

Bericht door buur »

De beste lijst van VS-klima-data, die ik ken, is
http://www.usatoday.com/weather/climate/usa/wstcli.htm
Groetjes, Thomas.
Loek
Amerika-expert
Contacteer:

Re: Reis Tiny: Rondje Denver in Oktober

Bericht door Loek »

Het weer kan hier nogal spoken in October. Deze week al zou het een klein beetje uitdaging zijn geweest; het is de hele week al vrij koud (zelden boven 10C) en in Wyoming sneeuwt het al regelmatig. Maar voor volgende week wordt alweer beter en warmer weer voorspeld. Als je niet bang bent om in de sneeuw te rijden en een beetje speling in je route houd voor vertraging door slechte weersomstandigheden, denk ik dat het wel zal gaan. Zorg voor wat warme kleding, liefst in lagen zodat je wat uit kunt trekken als je tijdens een hike wat warmer wordt.
Tiny
Amerika-newbie

Re: Reis Tiny: Rondje Denver in Oktober

Bericht door Tiny »

Hey, bedankt voor de reacties.

Kdenk dat dat we mss beter onze reis uitstellen tot volgend jaar. Mss is het beter in augustus te gaan.
We willen echt wel de verschillende parken aandoen. Gezien we maar twee weken (volgende week woensdag vertrekken) zouden gaan hebben we niet zo veel ruimte om onze route veel aan te passen.
Ik zou alsnog willen vertrekken maar vrees dat door eventuele sneeuwval sommige bezienswaardigheden niet te bezichtigen zullen zijn.

Zijn er reizigers die in het begin van oktober naar Yellowstone geweest zijn?

Grtjs
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer