Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
yellowstone in 9 dagen overdreven?
yellowstone in 9 dagen overdreven?
Hallo,
dit wordt de 2e keer dat wij (jong stel) naar USA gaan op vakantie. Wij hebben totaal 23 dagen gepland en houden van rustig reizen om alles goed te bekijken. In ieder geval willen wij niet elke dag of elke 2e dag lange afstanden rijden.
Van onze route hebben wij 9 dagen gepland voor Yellowstone (3 verschillende campings), maar ik twijfel of dat misschien te lang is (als ik de verhalen in forum zie, 3 dagen is 'genoeg'). Als je zelf in Yellowstone bent geweest, graag ons laten weten of wij ons kunnen vermaken 9 dagen lang of kunnen wij beter het inkorten en wat anders bekijken (Grand Teton 3 dagen staat ook op het programma).
bedankt,
Csilla
dit wordt de 2e keer dat wij (jong stel) naar USA gaan op vakantie. Wij hebben totaal 23 dagen gepland en houden van rustig reizen om alles goed te bekijken. In ieder geval willen wij niet elke dag of elke 2e dag lange afstanden rijden.
Van onze route hebben wij 9 dagen gepland voor Yellowstone (3 verschillende campings), maar ik twijfel of dat misschien te lang is (als ik de verhalen in forum zie, 3 dagen is 'genoeg'). Als je zelf in Yellowstone bent geweest, graag ons laten weten of wij ons kunnen vermaken 9 dagen lang of kunnen wij beter het inkorten en wat anders bekijken (Grand Teton 3 dagen staat ook op het programma).
bedankt,
Csilla
Re: yellowstone in 9 dagen overdreven?
Ik vond Yellowstone een prachtig park maar 9 dagen is voor mij een overdosis groen hoor. 3 dagen en dan op naar het volgende.
http://nippon2015.wordpress.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
- Henriëtte
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 18
- Contacteer:
Gaan jullie lange wandelingen maken of vooral de dicht bij de weg gelegen hoogtepunten in het park bekijken? In het eerste geval heb je natuurlijk veel meer tijd nodig dan in het tweede geval. Wij zijn in 2007 in totaal ongeveer 7 dagen in Yellowstone geweest, we hebben toen het grootste deel van de bekende plekken gezien en ook diverse wandelingen gemaakt. We hadden op gegeven moment echt wel een overdosis-gevoel, vooral wat de geisers betreft. Dus voor ons was die 7 dagen toch wel wat te veel. http://www.ontdek-amerika.nl/reisverhal ... 2007-1.htm
Maar dat wil natuurlijk niet zeggen dat dat voor jullie ook zo is, ik kan me goed voorstellen dat iemand anders zich makkelijk 9 dagen in Yellowstone kan vermaken. Net zoals wij wekenlang in woestijnachtige omgevingen rond kunnen zwerven zonder last te krijgen van een overdosis rotsen en stof. Heel persoonlijk, dus.
Maar dat wil natuurlijk niet zeggen dat dat voor jullie ook zo is, ik kan me goed voorstellen dat iemand anders zich makkelijk 9 dagen in Yellowstone kan vermaken. Net zoals wij wekenlang in woestijnachtige omgevingen rond kunnen zwerven zonder last te krijgen van een overdosis rotsen en stof. Heel persoonlijk, dus.
http://www.picturEyes.com" onclick="window.open(this.href);return false; : met o.a. een collectie van onze favoriete USA-foto's.
http://www.ontdek-amerika.nl" onclick="window.open(this.href);return false; : veel foto's, veel info, en uitgebreide reisverslagen.
http://www.ontdek-amerika.nl" onclick="window.open(this.href);return false; : veel foto's, veel info, en uitgebreide reisverslagen.
Afgelopen zomer sliepen wij zes nachten in en rond Yellowstone en drie nachten bij Grand Teton. Ik zou het zo weer doen. Het is heerlijk om geen haast te hebben en echt de tijd te hebben voor langere wandelingen. Negen dagen is wellicht wel veel, want op een gegeven moment ben je gewoon nieuwsgierig naar de volgende bestemming. Maar vier tot vijf dagen Yellowstone kan ik iedereen aanraden. In Grand Teton kun je ook schitterende wandeltochten maken of bijvoorbeeld vanuit Jackson een rafttocht regelen.
- vana
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 4
- Contacteer:
Drie dagen tot 4 dagen zou voor mij wel voldoende zijn, van 9 dagen zou ik erg "parkmoe" worden.
Marjon
Marjon
- Rob
- Amerika-expert
- Partner van: Annie
- Aantal x V.S. bezocht: 27
- Contacteer:
Zeker als je tijd uit wil trekken om uitgebreid wildlife te spotten kan je die negen dagen best vullen, ik zou mezelf best negen dagen bezig kunnen houden in ieder geval.
Zorg even afhankelijk van welke periode je wilt wel voor voldoende antimuggen spul, de kans dat je zo'n beetje opgevreten wordt door die beestjes is redelijk groot in het voorjaar/voorzomer.
Zorg even afhankelijk van welke periode je wilt wel voor voldoende antimuggen spul, de kans dat je zo'n beetje opgevreten wordt door die beestjes is redelijk groot in het voorjaar/voorzomer.
-
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 9
Zal voor iedereen anders zijn. Als wij er de tijd voor hadden gehad had ik er wel 14 dagen willen blijven. Wij waren er dit jaar (oh nee, dat is nu vorig jaar) drie dagen, en dat vonden we echt te weinig ondanks dat we bij zonsopgang op pad gingen en pas na zonsondergang weer terug bij de Lodge waren. Het park is erg groot, dus in drie dagen wordt het toch een beetje van highlight naar highlight vliegen of duidelijke keuzes maken en voor lief nemen dat je niet alles echt kunt zien.
'Niemand zegt aan het eind van zijn leven: Had ik maar wat meer gewerkt.'
Als je toch genoeg van Yellowstone krijgt maak dan een uitstap naar Glacier NP.
Go T@bbing!!!!
Laatste reisverslag canada:
http://www.rwndbr.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
Laatste reisverslag canada:
http://www.rwndbr.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
9 dagen is voor ons veel te weinig, we gaan al 5 jaar elke jaar zeker 14 dagen en da's nog te weinig.
Niet overdreven dus maar het hangt er ook vanaf wat je zoekt.
Vorig jaar een dag bij jonge vosjes doorgebracht, 2 dagen bij een dassenfamilie en ga zo maar door.
Niet overdreven dus maar het hangt er ook vanaf wat je zoekt.
Vorig jaar een dag bij jonge vosjes doorgebracht, 2 dagen bij een dassenfamilie en ga zo maar door.
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Wij zijn er de eerste keer een week gebleven en dat was voor ons echt niet te veel. Voor de highlights kun je in een dag of 3 aardig wat zien, maar wil je veel wandelen, wildlife spotten, ook de onbekendere plekjes bekijken, rangeractiviteiten bijwonen etc, dan krijg je die tijd makkelijk vol. Wij zaten toen de hele week op dezelfde camping, maar 2 of meer campings is ook wel handig. Je kunt ook vanuit Yellowstone uitstapjes naar Cody of de Beartooth Hwy maken mocht 9 dagen toch te veel worden.
Marianne
Marianne
-
- Amerikakenner
Wij waren er afgelopen september 5 dagen en hadden er best nog langer kunnen blijven. 5 dagen was voor ons echt niet te lang! Ik kan me nog wel voorstellen dat je op een gegeven moment genoeg kan krijgen van geysers en pools maar wij zouden best nog wat meer tijd kunnen besteden aan wildlife watchen (bv. de wolven in de Lamar Valley, die paar uurtjes waren veel te weinig) en het doen van een paar langere 'hikes'. Wij hebben trouwens ook een 'uitje'
gemaakt naar Cody via de Beartooth Highway (deels) en Chief Joseph Highway en waren daar ook een goede dag mee kwijt.

Groetjes, Ilona
Countdown to Grand Canyon... Rim to River hike
Countdown to Grand Canyon... Rim to River hike
-
- Amerikafan
hallo,
wij waren er 4 dagen en om alles gewoon te zien meer dan tijd genoeg maar als ge echt van plan bent om veel hikes te doen dan krijg je die 9 dagen wel opgevuld. Persoonlijk vind ik grand teton mooier, hier moet je dus ook genoeg tijd voor uittrekken.
groetjes Sofie
wij waren er 4 dagen en om alles gewoon te zien meer dan tijd genoeg maar als ge echt van plan bent om veel hikes te doen dan krijg je die 9 dagen wel opgevuld. Persoonlijk vind ik grand teton mooier, hier moet je dus ook genoeg tijd voor uittrekken.
groetjes Sofie
- jmvdc
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 12
Wij hebben in 2009, 3 nachten in Mammoth geweest en 3 nachten aan Lake Yellowstone en wij vonden het veel tekort.
Daarna hebben we nog 3 nachten in Grand Teton doorgebracht, en dat vonden wij dan weer teveel.
Kwestie van persoonlijke smaak....
Binnen een jaar of twee gaan we terug en dan willen we er zeker terug een dag of 7 doorbrengen.
Daarna hebben we nog 3 nachten in Grand Teton doorgebracht, en dat vonden wij dan weer teveel.
Kwestie van persoonlijke smaak....
Binnen een jaar of twee gaan we terug en dan willen we er zeker terug een dag of 7 doorbrengen.
Hartstikke bedankt voor de reacties! Wij houden van wandelen maar ook een ochtend lekker niks doen en genieten van een mooi uitzicht. Misschien een idee hoe wij op vakantie gaan: wij hebben vorig jaar in 23 dagen onderstaande route afgelegd en vooral mijn vriend vond het rijden heel intensief. Van hem mogen wij dit jaar rustiger aan doen. Volgens mij doen sommigen deze route in 10 dagen:
Las Vegas (4 nachten)
- valley of fire + hoower dam
- Grand Canyon skywalk west
Grand Canyon North rim (3 dagen)
Page - Antelope canyon (2 dagen)
Monument Valley (1 dag)
Ouray/Silverton in Colorado (4 schitterende dagen)
Moab (3 dagen)
- Arches
- Canyonlands
Capitol Reef (1 dag)
Bryce Canyon (3 dagen)
Zion (1 dag)
Las Vegas (1 dag)
Wat zou jullie advies zijn over het vooraf reserveren van de camping plaats in Yellowstone (klein tentje, 2 pers, auto)? Is reserveren een MUST of kunnen wij gewoon langskomen? Als reserveren niet nodig is, kunnen wij natuurlijk na 5-7 dagen toch verkassen als wij genoeg hebben gehad, of wel 9 dagen blijven volgens planning. Dat zou een mooie oplossing zijn.
Groeten
Csilla
Las Vegas (4 nachten)
- valley of fire + hoower dam
- Grand Canyon skywalk west
Grand Canyon North rim (3 dagen)
Page - Antelope canyon (2 dagen)
Monument Valley (1 dag)
Ouray/Silverton in Colorado (4 schitterende dagen)
Moab (3 dagen)
- Arches
- Canyonlands
Capitol Reef (1 dag)
Bryce Canyon (3 dagen)
Zion (1 dag)
Las Vegas (1 dag)
Wat zou jullie advies zijn over het vooraf reserveren van de camping plaats in Yellowstone (klein tentje, 2 pers, auto)? Is reserveren een MUST of kunnen wij gewoon langskomen? Als reserveren niet nodig is, kunnen wij natuurlijk na 5-7 dagen toch verkassen als wij genoeg hebben gehad, of wel 9 dagen blijven volgens planning. Dat zou een mooie oplossing zijn.
Groeten
Csilla
- Rob
- Amerika-expert
- Partner van: Annie
- Aantal x V.S. bezocht: 27
- Contacteer:
Reserveren is ook afhankelijk van de periode waarin je gaat, wij hebben voor Yellowstone nog geen een keer gereserveerd maar reizen altijd in voor of naseizoen.
Je kan ook niet overal reserveren, Madison, Grant Village, Bridge Bay en Canyon Village kan je reserveren maar Tower Fall, Pebble Creek, Lewis Lake, Norris, Mammoth, Slough Creek en Indian Creek zijn allemaal first come, first served campgrounds waar je dus naar toe moet rijden om een plekje vast te leggen.
Je kan ook niet overal reserveren, Madison, Grant Village, Bridge Bay en Canyon Village kan je reserveren maar Tower Fall, Pebble Creek, Lewis Lake, Norris, Mammoth, Slough Creek en Indian Creek zijn allemaal first come, first served campgrounds waar je dus naar toe moet rijden om een plekje vast te leggen.
- nieuwenoord
- Amerika-expert
- Partner van: Albert
- Aantal x V.S. bezocht: 11
- Contacteer:
Hoewel wij niet echt wandelaars zijn, zou ik het in Yellowstone en Grand Teton samen best een week uit kunnen houden.
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
In het hoogseizoen zou ik wel reserveren. Je kunt naturulijk een paar dagen reserveren, en dan nog verlengen of een first com first serve campground zoeken voor de laatste dagen. Of je reserveert wel voor een lange periode en je annuleert desnoods wat nachten. Is gratis als je 48 uur van te voren annuleert.
Marianne
Marianne
Ik zou het best 9 dagen uithouden in Yellowstone en Grand Teton samen. Alleen voor Yellowstone zou het me wat te veel zijn.
Mijn vrouw en ik zijn beginnende fotografen en dan ben je zo 2-3 uur verder als je wat bisons wilt fotograferen of als er ineens een moose een meertje leeg staat te drinken.
Daarnaast vinden wij het ook lekker om te wandelen (maar geen zware hikes). Hoe dan ook, dan is je dag zo voorbij.
Maar ja het ligt er ook aan wat je verder wilt zien tijdens je vakantie.
Mijn vrouw en ik zijn beginnende fotografen en dan ben je zo 2-3 uur verder als je wat bisons wilt fotograferen of als er ineens een moose een meertje leeg staat te drinken.
Daarnaast vinden wij het ook lekker om te wandelen (maar geen zware hikes). Hoe dan ook, dan is je dag zo voorbij.
Maar ja het ligt er ook aan wat je verder wilt zien tijdens je vakantie.
- rvd4always
- Amerikakenner
- Contacteer:
9 dagen Yellowstone & Grand Teton is helemaal niet overdreven als je van wandelen houdt. De parken behelsen een enorme oppervlakte en als je serieus op je gemak dingen wilt zien komt die tijd goed van pas zou ik zeggen. Yellowstone staat bij mij op nummer 1.
Het gaat om 9 dagen Yellowstone en dan ook 3 dagen Grand Teton 

-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 20 Reacties
- 4441 Weergaves
-
Laatste bericht door jojostravelusa