Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Yellowstone in oktober?
Yellowstone in oktober?
Hoi,
Ik wil aankomende oktober naar Yellowstone NP (eerste week, ongeveer 5 t/m 10 oktober). Nu hoor ik veel verschillende verhalen over deze periode. Het zou bijvoorbeeld de beste tijd moeten zijn omdat het er minder druk is en de bronsttijd van de herten volop bezig is. Maar aan de andere kant hoor ik ook verhalen over de bereikbaarheid ivm sneeuw en dergelijke. Heeft iemand ervaringen uit deze periode? Is het aan te raden om in deze periode te gaan of kan ik het beter helemaal niet doen? Eerder dan 4 oktober kan ik helaas niet weg. Het plan is om na Yellowstone af te zakken naar het zuiden en via Las Vegas naar San Fransisco te gaan.
Alvast bedankt!
Groeten,
Jan
Ik wil aankomende oktober naar Yellowstone NP (eerste week, ongeveer 5 t/m 10 oktober). Nu hoor ik veel verschillende verhalen over deze periode. Het zou bijvoorbeeld de beste tijd moeten zijn omdat het er minder druk is en de bronsttijd van de herten volop bezig is. Maar aan de andere kant hoor ik ook verhalen over de bereikbaarheid ivm sneeuw en dergelijke. Heeft iemand ervaringen uit deze periode? Is het aan te raden om in deze periode te gaan of kan ik het beter helemaal niet doen? Eerder dan 4 oktober kan ik helaas niet weg. Het plan is om na Yellowstone af te zakken naar het zuiden en via Las Vegas naar San Fransisco te gaan.
Alvast bedankt!
Groeten,
Jan
Grtz Jan
"In Wildness is the Preservation of the World"
Re: Yellowstone in oktober?
Er kan zeker al sneeuw vallen begin oktober, maar meestal smelt die dezelfde dag wel weer weg - dus als ze een weg sluiten dan is dat meestal maar tijdelijk. Als je pecht hebt dan kan bijv Dunraven Pass wel al permanent gesloten zijn - sowieso op 12 oktober gaat die route onherroepelijk dicht voor het winter seizoen.
Er gaan ook al verschillende plaatsen gesloten zijn in het park (campings/winkels/lodges) dus wees daar ook op voorbereid. Maar het park is begin oktober nog zeker de moeite hoor, de bugling elks tussen de stomende rivieren en een vers laagje sneeuw is ongeloofelijk!* October 12, 2010: 8 am—Roads close to the public at Tower Fall to Canyon Jct. over Dunraven Pass and Long Lake Gate via Beartooth Pass to the Montana Stateline. (GATES CLOSE AT 8 A.M.).
* November 8, 2010: 8 am—all park roads closed to the public except from the North Entrance to Upper Mammoth Terrace, and Mammoth via Tower Junction to Northeast Entrance. Cooke City via Colter Pass to the Long Lake gate is not maintained for wheeled vehicle travel.
http://UtahBelg.blogspot.com: Blog van een Belg in Utah
http://amerikabelgen.com: Belgen in Amerika Forum
- Rob
- Amerika-expert
- Partner van: Annie
- Aantal x V.S. bezocht: 27
- Contacteer:
Kijk eerst even welke overnachtingsmogelijkheden er nog open zijnbinnen het park er gaat in de loop van september al veel dicht, mogelijk moet je een plek buiten het park zoeken om te overnachten
Bedankt GoGriz en Rob,
Op dit moment lijkt het erop dat we een ticket boeken, een auto huren en rondom het vertrek eens naar de National Park service of een lodge in de buurt bellen voor meer informatie. Het plan is om te vliegen op Salt Lake City en dan van daaruit (afhankelijk van het weer) naar Yellowstone te rijden of direct naar het zuiden af te zakken.
Het zou zeker jammer zijn als we Yellowstone moeten missen, want dat staat echt hoog om m'n 'verlanglijstje'. een trip naar Yellowstone staat al vele jaren op het programma, maar steeds is het niet door gegaan. Dus hopelijk dit jaar!
Als jullie nog tips hebben hoor ik het graag!
Groeten Jan
Op dit moment lijkt het erop dat we een ticket boeken, een auto huren en rondom het vertrek eens naar de National Park service of een lodge in de buurt bellen voor meer informatie. Het plan is om te vliegen op Salt Lake City en dan van daaruit (afhankelijk van het weer) naar Yellowstone te rijden of direct naar het zuiden af te zakken.
Het zou zeker jammer zijn als we Yellowstone moeten missen, want dat staat echt hoog om m'n 'verlanglijstje'. een trip naar Yellowstone staat al vele jaren op het programma, maar steeds is het niet door gegaan. Dus hopelijk dit jaar!
Als jullie nog tips hebben hoor ik het graag!
Groeten Jan
Grtz Jan
Vanuit SLC zou ik in West Yellowstone logeren, daar zullen zeker hotels open zijn en je zit er vlak aan de west entrance van het park. Ik logeer daar meestal in de Kelly Inn, proper en goedkoop, meer heb je niet nodig.
Als je in noorden van Utah logement zoekt, mijn vrouw is de manager van de Red Moose Lodge, een leuk hotelletje tussen de bergen met een meer vlakbij en begin oktober schitterende herfstkleuren!
Als je in noorden van Utah logement zoekt, mijn vrouw is de manager van de Red Moose Lodge, een leuk hotelletje tussen de bergen met een meer vlakbij en begin oktober schitterende herfstkleuren!
http://UtahBelg.blogspot.com: Blog van een Belg in Utah
Bedankt GoGriz!
West Yellowstone is zeker een optie! De Red Moose Lodge ziet er trouwens ook erg goed uit, erg jammer dat het niet echt in de buurt van een stopplaats ligt (zie voor het reisplan: viewtopic.php?f=8&t=29369).
Grtz Jan
West Yellowstone is zeker een optie! De Red Moose Lodge ziet er trouwens ook erg goed uit, erg jammer dat het niet echt in de buurt van een stopplaats ligt (zie voor het reisplan: viewtopic.php?f=8&t=29369).
Grtz Jan
Grtz Jan
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht