Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

grensovergang Canada BC - Idaho

Over de staten Washington, Oregon, Idaho, Montana, Wyoming en Alaska.
Plaats reactie
4me
Amerikafan
Contacteer:

grensovergang Canada BC - Idaho

Bericht door 4me »

Nog 3 weken en wij vertrekken richting Calgary, om daar na enkele dagen aan onze rondreis door Idaho - Wyoming - South- en North Dakota en Montana te beginnen. Daarna gaan wij Montana de grens weer over om nog bij Waterton te komen en dan weer terug naar Calgary.
Wij rijden met een personenauto. Doen ze moeilijk bij de grensovergang? Formuliertjes enz enz? Wij hebben onze Esta formulieren in orde, maar wat kunnen wij nog meer verwachten?

Nog een gekke vraag........ sigaretten?
Ik heb ooit gezien (zeer lang geleden :wink: ) dat ze net over de grens in Canada - tabaco shops hadden, tax free. Hebben ze die nog steeds? Zijn die er ook voor mensen die naar Canada gaan, dus aan de Amerikaanse kant? Zo ja, scheelt het veel qua prijs? Waar kan ik het goedkoopst sigaretten kopen, gezien de staten die wij bezoeken?
Heleboel vragen over een slechte gewoonte, maar ik hoop dat jullie mij wat meer kunnen vertellen

Wat mag je vanuit Canada over de grens meenemen aan bier en tabak en wat weer mee terug naar Canada?

Vanaf 4 september kunnen jullie ons volgen op: www.daanenjeannine2.web-log.nl

groetjes en bedankt Jeannine
jolanxyz
Amerika-expert

Re: grensovergang Canada BC - Idaho

Bericht door jolanxyz »

Ons is alleen gevraagd van wie de auto was en toen we zeiden dat het een rentalcar was van Avis (in ons geval) was dat in orde. Wel werd de achterbak bekeken en met spiegels onder de auto gekeken op wapens. Daar maken ze zich nogal druk over. Verder geen problemen gehad. Kijk ook uit met groente/fruit/vlees... ook dat mag niet zomaar de grens over.
liliane
Amerikafan

Re: grensovergang Canada BC - Idaho

Bericht door liliane »

Wij zijn dan wel bij Detroit de grens over gegaan, maar toch.
Wij moesten onze Esta-formulieren laten zien. Ik was dus heel blij dat ik ze bij me had.
Verder de gebruikelijke vragen als waar kom je vandaan, waar ga je naar toe, van wie is de auto.
Daarna heeft hij in de kofferbak gekeken, maar niets opengemaakt.
Het viel bij ons dus reuzemee.
2004 Woodstock, Ontario en Scottsville, Virginia
2006 Crozet, Charlottesville, Virginia
2010 Woodstock, Ontario en Horn Lake, Mississippi
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer