Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Route advies: Portland-Idaho-Seattle

Over de staten Washington, Oregon, Idaho, Montana, Wyoming en Alaska.
Plaats reactie
hklink
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 4

Route advies: Portland-Idaho-Seattle

Bericht door hklink »

Hallo Amerika freaks,

Hoewel onze eerstvolgende Amerike-reis nog moet beginnen, zijn we ons al aan het orienteren op een nieuwe route voor 2011. We wilden een rondje Portland-Iado-Seattle doen. Een andere mogelijkheid is een rondje Denver-Denver of Denver-Salt Lake City met een bezoek aan Rocky Mountains NP, Yellowstone/Grand Teton en evt. Glacier NP. Die route laat ik hier even buiten beschouwing.

We bevinden ons nog in een orienterende fase. We willen graag bezoeken/bezichtigen/doen:

Portland (start), Seattle (eind), Kust van Oregon, Sawtooth & Salmon River Scenic By Ways in Idaho, Coeur D' Alene. Glacier NP is optioneel, mits het in de route past. E.e.a. is afhankelijk van hoe lang we kunnen gaan. Dat is nog niet bekend, maar 15 dagen moet lukken.

Vanuit Portland zou de route dan naar Florence (Oregon) gaan, deels langs de kust. Vanuit Florence zoek ik een mooie route richting Shoshone, Idaho (of iets in de buurt) om van daaruit de Sawtooth en Salmon River Scenic By Ways te nemen naar Missoula (MT), met een overnachting in -vermoedelijk- Salmon. Het stuk van Florence naar Shoshone is echter veel te lang om in een dag te doen. Ik zoek dus enkele leuke plaatsen voor een overnachting onderweg, liefst in een stadje met bezienswaardigheden in de buurt. Ik meen begrepen te hebben dat Boise niet echt interessant is. Bovendien is Florence-Boise ook te lang.

Tips zijn dus welkom. Alvast bedankt.
martinenelsa
Amerikafan

Re: Route advies: Portland-Idaho-Seattle

Bericht door martinenelsa »

Glacier NP kun je inderdaad alleen opnemen als je een week of 3 gaat.

In Oregon kun je na de kust kiezen voor de meer gebruikelijk route van de kust via McKenzie Pass naar Bend en dan van John Day en Baker City naar Boise (of via Hells Canyon naar Idaho). Als je langer de kust volgt kun je via de Umpqua Scenic Byway naar Crater Lake. Vanuit daar kun je noordelijk naar Bend en weer via John Day, of de zuidelijkste route via Klamath Falls en Lakeview naar Oost Oregon. De noordelijke route geeft de mooie plekken rond Bend (Newberry Crater, McKenzie, Cascade Lakes SB, Smith Rock SP), John Day NM, Strawberry Mountains als je van wandelen houdt, Sumpter Valley en Baker City. De zuidelijke route brengt je naar onbekendere gebieden als Steens Mountains, Alvord desert, Hart Mountain Wildlife Refuge en Silver City (oud mijnstadje net in Idaho).

Met drie weken zou je het beide kunnen doen, maar dan moet je nog steeds Glacier laten vallen en met de noordelijke route kun je dan door naar de Sawtooth Mountains, daar wat (semi)ghosttown bezoeken (o.a. Idaho City, Bonanza). Over Noord Idaho kan ik niet zoveel vertellen, behalve dat een uitstapje naar Burgdorf Hotsprings me wel aangenaam lijkt. Rond Coeur d'Alene is wel mooi, maar heeft ons nou niet overdonderd. In Washington is dan onderweg naar Seattle nog keuze zat, maar dat hangt af van je tijd.

Opzetje bij niet te veel stops/wandelingen:
1. Portland
2. Portland - Cannonbeach
3. Cannonbeach - Newport
4. Newport
5. Newport - Bend
6. Bend
7. Bend - John Day
8. John Day - Boise
9. Boise van Idaho City naar Stanley
10. Stanley
11. Stanley - Missoula (of via westelijke route Lewiston)
12. Naar Coeur d'Alene
13. C.A. - Mount Rainier
14. Mount Rainier - Seattle
15. Seattle
16. Seattle - A'dam
1997 USA Zuidwest, 2000 USA Denver-Seattle, 2001 Alaska, 2004 USA Denver-Las Vegas, 2009 USA Oregon en Yellowstone
hklink
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: Route advies: Portland-Idaho-Seattle

Bericht door hklink »

Martin en Elsa, bedankt voor de tips! Ik denk dat Bend inderdaad opgenomen gaat worden in de route. De Cascade Lakes Scenic Byway ziet er op het eerste gezicht ook uit als een 'must do'. En Smith Rock SP mag eigenlijk ook niet ontbreken.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer