Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Vooronderzoek reis Isis en familie 2012/2013

Over de staten Washington, Oregon, Idaho, Montana, Wyoming en Alaska.
Isis
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 11
Contacteer:

Vooronderzoek reis Isis en familie 2012/2013

Bericht door Isis »

Tja noem het maar gek, ik wil alvast eens onderzoeken wat er zoal de moeite waard is in het Noordwesten. Alles zou in onze tweede reis moeten draaien om Yellowstone, dwz dit park staat centraal. Afgelopen jaar waren we in CA, UT, NV en AZ dus die kant laten we even zitten.
Ik zit te denken aan Seatle - Denver of Vancouver - Vancouver, San Francisco - Seatle, SF - Denver nou ja er zijn allerlei opties maar het gaat dus niet om de route maar om plekken die mooi/ interessant / spannend en afwisselend zijn. Uiteraard zit Teton er ook al in.
De plekken kunnen dus ook liggen in Colorado, Oregon, Noord Utah, Idaho, Wyoming, Montana en zelfs California en ook Canada mag.

Wat ik wil weten: :?:
Welke parken/ plekken zijn de moeite waard en evt hoeveel tijd dagen je daar kunt besteden (en met wat)
Ik hoef nog geen route dat komt pas later als ik de plekken heb uitgezocht.

Wie zijn wij: :!:
gezin 2 kinderen, dan 13 en 16 jaar of 14 en bijna 17 jaar
reizen met camper in hoogseizoen (Going to the sun zit er dus niet in)
houden van mooie wandelingen tot 4 -5 uur
afwisseling
rustige steden
state parks en beaches
iets meer tijd om te ontspannen deze keer
1 maand de tijd / 4 weken

Na aanleiding van de antwoorden kan ik dan meer gaan lezen over deze plekken. Alvast bedankt voor de input. :) :thumbup:
Overzicht reizen met camper 2020 staat de 10e camperreis op programma.
K&N
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 5

Re: Vooronderzoek reis Isis en familie 2012/2013

Bericht door K&N »

Hallo familie. Het is wel een beetje ruime opzet van wat je wil. Een paar vraagjes :?: . Hoeveel dagen gaan jullie? Met de camper one way of een rondje? Zou een keuze maken waar jullie willen starten en eventueel willen eindigen. Daardoor kunnen de forumleden ideeën aandragen. Een ander idee is het lezen van reisverslagen. Eventueel zou je ook ons reisverslag kunnen lezen, gebruik de link onder de banner. Vorig jaar zijn wij ook naar Yellowstone en Grand Teton geweest en we vonden het geweldig :clap: evenals de rest van de reis trouwens. Succes met de planning en ben benieuwd wat het wordt. Klaas
Afbeelding
Utah-Wyoming 2009 http://reisverslag2009usa.blogspot.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
San Francisco-Seattle 2013 http://amerika-reisverslag2013.blogspot.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
Isis
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Isis »

He Klaas
De eerste vraag staan in het openings stukje.. 1 maand/ 4 weken.
One way heeft geen voorkeur, maar ik kan me voorstellen dat dat het wel wordt is geen probleem. Ik dacht zelf eerder aan one way.

Ik heb een paar dingen
Vancouver Island lijkt me mooi
Iets langs de kust van Oregon, ik heb daar welk eens plaatjes van gezien.
Mount St Helens
Jasper en Banff(wij hebben Banff vooral in de regen gezien, zo jammer) maar dat is wellicht te ver....

Wat ik vraag is eigenlijk wat is na bezoek echt de moeite waard.. sommige plekken zijn zozo en wel leuk, andere zijn YESS en supermooi.
Och en het wordt wel wat... ik heb nog ff. :wink:
K&N
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 5

Bericht door K&N »

Hoi familie. Dat van de 4 weken niet goed gelezen :oops: Voor het gedeelte wat jullie op het oog hebben hebben wij geen ervaring. Het is de bedoeling dat wij daar in 2012 naar toe gaan :P Wat de route betreft en zaken om te zien zijn er genoeg. Er zijn genoeg opties. Starten in Vancouver of Seattle dan stukje Canada, Glacier NP, Yellowstone en Grand Teton, Craters of the Moon, terug richting kust Mount St. Helens, Vancouver Eiland. Andere optie San Francisco, Vancouver, Yellowstone, Grand Teton en eindigen in Denver of Salt Lake. Route kan ook anders om. Mijn advies zou zijn een paar routes uit te zetten en te kijken naar de afstanden, is dat te doen. Heb even naar jullie verslag en vorige route USA reis gekeken. Jullie hebben reis ervaring met een camper dus hebben ervaring met afstanden. Verder advies reisverslagen lezen, de bezienswaardigheden er uit halen en dan wat je wil zien en de route in elkaar schuiven. Hou wel speling in de route bijv. als je tijd over heb dingen zien of bij te weinig tijd zaken laten vervallen. Zo hebben wij het ook gedaan. Dit is ons heel goed bevallen :D .
Als we weer gaan willen we meer overnachten in kleine plaatsjes, meer tussen de daar wonende bevolking dat vonden wij tijdens de laatste reis heel leuk. Voor jullie kids is Yellowstone en Grand Teton denk ik heel leuk maar neem ook even Cody in het reisprogramma op. De rodeo, Buffulo Bill Museum, The street fight bij hotel Irma en the Old Town zullen ze denk ik leuk vinden. Zoals je al schrijft je hebt nog tijd, maar de voorbereiding is al de helft van de pret. :lol: Succes Klaas
Afbeelding
Utah-Wyoming 2009 http://reisverslag2009usa.blogspot.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
San Francisco-Seattle 2013 http://amerika-reisverslag2013.blogspot.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
Isis
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Isis »

Ik wilde wat input van buiten de route maak ik wel.. Het gaat me om welke parken je niet moet missen daar 'in de buurt'. Waar zijn de WAUW momenten van mensen.
Daarna kijk ik (heb nog ff) wat we kiezen en wat de route wordt. En ik lees ook de verslagen!
Mrs.Bean
Amerika-expert

Bericht door Mrs.Bean »

Precies een jaar geleden kwamen wij terug van de reis naar Yellowstone met een camper, tja zo komje er nooit, en zo twee keer in een jaar :mrgreen:

We hebben toen met een camper tussen Denver en SLC gereden, South Dakota, Badlands ( erg erg mooi) Devils Tower, Medicine Wheel, Cody met het prachtige museum, en dan Yellowstone en Teton. Daar aanvast geplakt hebben we opnieuw een stukje Grande Circle gedaan, maar het had ook Colorado kunnen zijn en dan terug naar Denver.

Over het NW weet ik niet zoveel te vertellen. Wauw was dus Badlands, Devils Tower, Medicine Wheel, Codymuseum, Yellowstone.
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

South Dakota kan ik ook aanraden, ook met kinderen, zie ook ons 2004-verslag, ook voor Rocky Mountain NP.
Voor het noordwesten die ons 2006-verslag.
Heel lang geleden - nog van voor internet en reisverslagen - zijn wij naar Glacier geweest. Helaas nog te veel sneeuw toen (in juni), maar als je dat op de een of andere manier toch mee kunt nemen zou ik dat zeker doen. Veel wild, rust, en een prachtige natuur.
In het noordwesten zijn Mt St Helens en Olympic NP aanraders.

Marianne
Daan1
Amerika-ontdekker
Partner van: 4me
Aantal x V.S. bezocht: 6

Bericht door Daan1 »

We zijn net gisteren teruggekeerd.
Misschien zit er iets voor jullie bij.
Kijk naar www.daanenjeannine2.web-log.nl
Isis
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Isis »

Daan: Hoeveel mijl/ km heb je in totaal gereden? En een vraag, zou dit ook een route met kids zijn. Ik zie toch wel heel veel bergen en rijdagen. Of zit ik mis? Voor onze puberkids moet er flink wat afwisseling zijn.
Daan1
Amerika-ontdekker
Partner van: 4me

Bericht door Daan1 »

Het aantal km is ongeveer 8000 geweest.
Wat kinderen betreft vind ik dat moeilijk , hoewel er in Rapid City veel kindervermaak is.
En wij zijn veel dieren tegengekomen en dat vinden kinderen ook meestal leuk.
vana
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 4
Contacteer:

Bericht door vana »

De wauw momenten lagen deze vakantie voor ons absoluut in Colorado.

-Het verrassend mooie Colorado NM, eén van de mooiste en rustigste parken die we ooit gezien hebben
-De rit naar de top van Pikes Peak (4300 meter hoog), een waanzinnig mooie rit met boven een adembenemend uitzicht. Je kunt ook met een tram naar de top.
Minder wauw maar wel erg mooi/leuk
-Garden of the Gods is een klein parkje maar erg mooi.
-Manitou Springs is een heel gezellig toeristisch plaatsje waar de vreemdste types rondlopen.
-winkelen bij de outlets in Castle Rock vlabij Colorado Springs

Maar Canada is nog mooier natuurlijk.
Onze wauw momenten:
-Jasper en omgeving met als hoogtepunt Mount Edith Cavell.
-De Icefield Parkway
-Lake Moraine. Een diepblauw meer omringd door hoge bergen. Wat ons betreft mooier en veel rustiger dan Lake Louise.

Minder wauw maar wel heel erg leuk:
-Stanley Park in Vancouver. Vancouver was trouwens helemaal een verrassing voor ons. Wij zijn helemaal geen stadsmensen maar dit is een enorme leuke en relaxte stad. Mijn dochter van toen 17 vond het geweldig daar.
-Victoria -Vancouver Island. Victoria is een heel gezellig havenplaatsje. Wij waren er op Britisch Columbia Day (1e maandag van augustus) en op die dag speelden er allemaal bandjes in de plantsoenen en op een podium in de haven. Onwijs gezellig sfeertje.

In Oregon was ons wauw moment bij het Smith Rock SP. Een heel kleinschalig maar prachtig parkje waar je hele leuke wandelingen kunt maken (zie mijn verslag 2008)

In Wyoming
-De Beartooth pas. Hier zijn wij bij bijna elke bocht gestopt om de adembenemende uitzichten te fotograferen.
- De Bighorn Canyon vonden wij prachtig, we kwamen hier onderweg zelfs wilde paarden tegen. Het is er ook heel erg rustig.
-De Cheyenne Frontier Days met eventueel een bezoek aan de rodeo zijn heel leuk om mee te maken.

Washington State
-De hele vroege wandeling op Rialto Beach waar allemaal prachtig gekleurde zeesterren en zee anemonen in de poeltjes liggen.

Marjon
Isis
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Isis »

Dat zijn al wat mooie WAUWs om te onderzoeken.. alvast bedankt.
Banff, Jasper en Glacier zijn iid erg mooi daar ben ik ook al eens geweest. De rest is onbekend... nog niet zo bemind dus. Daar gaan we es induiken.

Het wordt dus kiezen Yellowstone en richting Dakota of Yellowstone richting nordwest kust. Begin en eindplaatsen komt wel.
@ Daan 8000 km oeps iets teveel, 5000 is echt genoeg. Maakt niet uit ik kan wel uit al jullie reizen (van allen dus ook Marjon. Marianne Thuul) een stukje pakken. Pak gewoon alle wauw momenten van jullie en dan heb ik een reis :mrgreen: ... nee hoor ik ga eerst es goed lezen.

En mijn fotoalbum maken.. 5 feb is deadline dat ie klaar moet zijn
yvonne m
Amerikafan
Partner van: Richard

Bericht door yvonne m »

Hallo Isis en fam.

Ons wauw moment was Stehekin. Super helemaal Remie op de wereld. Ook vonden we Redwoods prachtig en Olympic NP. Wellicht kun je nog ideen opdoen uit ons reisverslag?
www.richyvo.reismee.nl

groetjes Yvonne M
AJS
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 9

Bericht door AJS »

Vorige maand heb ik gereist van San Francisco naar Las Vegas dit via o.a. Oregon-Yellowstone-Colorado.
San Francisco, kan je je zeker een aantal dagen vermaken (ik zou dit niet met camper doen).
Redwoods NP, Noord California, enorme woudreuzen, om hier tussen te wandelen vond ik een overweldigende ervaring, de rust en stilte in dit bos is echt een aanrader. 1 a 2 dagen
Crater Lake NP, helder blauw meer in de krater van een ingestorte vulkaan, ik geloof het diepste meer in Noord Amerika, hier kan je een rondrit omheen maken via een weg, mooie hikes, trek voor rondrit en korte hikes naar uitzichtpunten ed. 1 volle dag uit eventueel kan je nog een dag het park verder verkennen.
Oregon Coast, zandstranden aan grote oceaan, touristisch gebied, veel te zien en te doen. o.a. Zeeleeuwengrot, Newports aquarium, Oregon University Science Centre, winkelen/outlets. (geen salestax in Oregon).
Portland en de Colombia Gorge, bezoeken Bonneville Dam vistrap achter glas (je kan de zalmen zien passeren) of rondleiding in electriciteitscentrale en hiernaast een opengestelde viskwekerij/museum.
Hells Canyon National Recreation Area (grensgebied WA,OR en ID), jetboattour of raften op Snake River (of scenic road rijden naar uitkijkpunten in dit woeste land).
Highway 12 een prachtige weg door schitterend gebied langs een riviertje door de bergen van Idaho brengt je in Montana waarna het ongeveer nog 6 uur rijden is naar Yellowstone.
Neem voor Yellowstone ruim de tijd, 3 dagen ben je minimaal al kwijt om op je gemak enkel de hoogtepunten aan de rondweg te zien.
In de bergen van Colorado, omgeving Ouray kan je een spectaculaire Jeepsafari in de bergen doen. Hiervoor moet je geen hoogtevrees of vrees voor diepe afgronden hebben).
Hierna zijn we via Mesa Verda, Monument Valley, Grand Canyon naar Vegas gereden. Je had aangegeven dit gebied al gezien te hebben. Jullie zouden kunnen overwegen te stoppen ofwel in Denver of Salt Lake City.
10 SF-Redwoods-Crater l-Newport-Colombia RG-Hells C-YS/GT-Flaming G-Ouray-MV NP-GC-LAS
11 NY-L George
12 SEA-Mt Rainier-Olympic-Sand Dunes-Shasta l-SMF-Yosemity-Bodie-DV-LAX
13 SD-LAS-GC-DEN
14 MIA-MTH-KSC-TLH-ATL
15 DC-SMNP-OBX-DC
16 IAH-DEN-MEM-MSY-IAH
GinoW
Amerikakenner

Bericht door GinoW »

Ohhh ik heb heimwee naar USA NW en Canada.
Wij zijn eind vorig jaar 4 weken geweest. Gestart in Jackson, WY en geeindigd in Portland, OR.
We gaan in feb naar Nieuw Zeeland, maar USA NW en Canda staan hoog op de lijst voor een 2e bezoek.
Onze trip was als volgt:

1,5 dag Grand Teton (The Bunnery, Moose Wilson Road, Jenny lake scenic road, Inspiration point)
3 dagen Yellowstone
2 dagen East Glacier (GTTS road was dicht) Upper Two medicine lake, Hidden lake, Grinnel lake)
1 dag Waterton Lakes (Wandeling naar Bertha lake en beren gezien in Red Rock Canyon)
2 dagen Banff (Tunnel mountain, Sulphur Mountain, Lake Louise, Moraine lake)
2 dagen Yoho (Lake O'Hara !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!)
1 dag icefields parkway (payto lake, medicine lake, tocht op gletsjer)
2 dagen Jasper (Maligne Valley & Canyon) Edith Cavell was dicht :-( )
1 lange reisdag naar Vancouver
2,5 dagen Vancouver (Canada Place, Gastown, Robson Street, PC Place, Olympische schaats hal, Stanley Park Granville island, Grouse Mountain)
3 dagen Vancouver Island ( Long Beach, Pacific Rim NP, Tofino Whale tour, Victoria)
1,5 dag Forks Cape Flattery, Rialto beach, Hoh Rain forrest)
1,5 dag Portland (Cannon Beach, outletshoppen en wedstrijd Traiblazers)

Ik wil zo graag nog eens terug naar Yellowstone, Glacier NP, Lake O'Hara and Yoho np en Mouth Edith Cavell en zeker ook Vancouver Island.
Daarnaast zou ik in de volgende trip de Cascades en mount St Helens en Rainier willen bezoeken :mrgreen:
Isis
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Isis »

Prachtige tips.. dat wordt weer moeilijk kiezen Voor Yellowstone wil ik inderdaad ruim de tijd inbouwen op misschien wel 3 plekken. Ik dacht zelf aan ongeveer 6 dagen, ik heb er nog geen concrete invulling voor. Maar ik wil meer rust dan we bv in Zion hadden.
@AJS Jouw route uit SF hoe lang hebben jullie daarvoor tijd gehad. In hoeveel tijd was je bijv. in SLC?

@Gino Ja heimwee... hmm Newe Zeeland daar willen we ook nog naartoe... Maar goed Waar was jouw reis gestart en hoelan g ben je geweest?

@Yvonne Ik ga je reisverslag doornemen.
GinoW
Amerikakenner

Bericht door GinoW »

Ohhh ik heb heimwee naar USA NW en Canada.
Wij zijn eind vorig jaar 4 weken geweest. Gestart in Jackson, WY en geeindigd in Portland, OR.
Zie eerste regels van mijn post ;-)
Karinita
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door Karinita »

Voor mij was WAUW in Canada:

Yoho National Park!
Jasper (o.a. Mount Edith Cavell)
Icefields Parkway!
Banff NP
Kootenay NP

In het noordwesten van de USA:

Yellowstone NP!
Glacier NP
Grand Teton NP
Mount Rainier NP
Olympic NP (erg afwisselend met stranden, bergen en bossen)
vanuit Port Angeles langs de kust naar Cape Flattery
kust van Oregon

In South Dakota vond ik Badlands NP erg mooi, maar verder vond ik de bezienswaardigheden minder indrukwekkend dan in het noordwesten. Hoewel dat een kwestie van smaak is natuurlijk.

In onze reisverslagen van 2007, 2009 en 2010 staat het allemaal wat uitgebreider (zie onderschrift).

Karin
FerryM
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 7
Contacteer:

Bericht door FerryM »

Zie hieronder de wandelmogelijkheden van 4 - 5 uur in de Canadese Rocky Mountains en Glacier NP (USA) die wij hebben gelopen.
Het aantal km's is heen en terug, de waardering met 3 sterren *** is het maximum en onze persoonlijke mening.

Banff NP:
Eiffel Lake: 11.2 km, 405 m stijgen, waardering *** (geweldig mooi)
Lake Minnewanka: van 5 - 15 km, vlakke tocht, waardering * (leuke tocht voor wat slechter weer)
Parker Ridge (aan de Icefields Parkway): 5 km, 272 m stijgen, waardering ** (stevige wandeling omhoog, prachtig)
Lake Louise - Beehives: 11 km, 500 m stijgen, waardering ** (stevige klim met prachtig uitzicht)
Helen Lake: 12 km tot aan het meer, 450 m stijgen, waardering *** (veel marmotten, kans op herten en beren, prachtige wandeling)

Yoho NP:
dagwandeling Lake O'hara: alles is hier mooi, de absolute top van de Rockies, waardering *** (het kost je wel wat moeite een dagtrip te regelen)
rondje Emerald Lake, 5 km, vlakke tocht, waardering ** (prachtig)

Glacier Park USA:
Grinnell Lake: 9 km, je kan deels met de boot, geen stijging, waardering **
je kan de camper neerzetten bij de parkeerplaats St. Mary en vervolgens met de gratis shuttlebus de GTTS Road op. Daar dan lekker de natuur in:
naar the Hidden Lake: 10 km, 370 omlaag en omhoog, waardering **, met shuttlebus naar Logan Pass (mooi en veel wildlife)
Haystack Bute: 11 km, 200 m stijgen, met shuttlebus naar Logan Pass, waardering * (veel wildlife)

Waterton Lakes NP: schiterend park, veel wandelmogelijkheden van 1 dag
Jasper NP: wellicht wat ver van jullie route, maar een schitterend ruig en mooi park, enorm groot en heerlijk rustig

Zie ook onze website voor tips over de mooiste natuur, de plekken met de grootste kans om beren te zien, de mooiste route, wat doe je tegen jetlag, etc etc. Veel voorpret met alles uitzoeken.

http://home.kpn.nl/marqu042/index.html

Groet, Ferry
Isis
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Isis »

Zucht .. dit wordt weer een hel klus gelukkig heb ik nog ff om te plannen.
Wij hebben begin juli een keer een week regen en mist in Banff /Jasper gehad, ook bij GTTS road (toennog gewoon met eigen camper) wat het druilerig. Hoe staat het daar met weer-kansen? Ervaringen...
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer